Koetteko olevanne erityisiä?
Olen lapsuudesta lähtien kokenut, että Jumalalla on minulle erityinen tehtävä ja että Jumala käyttää minua maailmassa erityisenä työkalunaan. Kokemukseni on minulle niin itsestään selvä, etten ole edes tiedostanut sitä ennen kuin vasta aikuisena. Olen vain aina uskonut siihen lapsellisella viattomuudella. Nyt aikuisena olen alkanut tulla tästä tietoiseksi.
Ulospäin olen lapsesta lähtien ollut ujo, arka ja nöyrä, se on luonteeni. Olen hiljainen ja enemmän syrjäänvetäytyvä kuin itseäni esiin tuova.
Luonteestani huolimatta ihmiset monissa yhteisöissä (mm. koulussa, opiskelupaikassa ja työyhteisössä) ovat ärsyyntyneet minuun, kuin yrittäisivät "voittaa" minua, päteä jotenkin, näyttää että "ovat yhtä hyviä kuin minäkin" tms.? Ihmettelen että ärsytän osaa ihmisistä. Ehkä he vaistoavat sisäisen erityisyyden kokemukseni ja ärsyyntyvät siitä?
Onko muita samanlaisia? Kokevatko lopulta melkein kaikki sisimmässään, että ovat jotenkin erityisiä, esim. Jumalan erityiseen tehtävään valitsemia?
Kommentit (56)
Jollain tavalla kyllä, olen synnynnäisesti steriili.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsuudesta lähtien kokenut, että Jumalalla on minulle erityinen tehtävä ja että Jumala käyttää minua maailmassa erityisenä työkalunaan. Kokemukseni on minulle niin itsestään selvä, etten ole edes tiedostanut sitä ennen kuin vasta aikuisena. Olen vain aina uskonut siihen lapsellisella viattomuudella. Nyt aikuisena olen alkanut tulla tästä tietoiseksi.
Ulospäin olen lapsesta lähtien ollut ujo, arka ja nöyrä, se on luonteeni. Olen hiljainen ja enemmän syrjäänvetäytyvä kuin itseäni esiin tuova.
Luonteestani huolimatta ihmiset monissa yhteisöissä (mm. koulussa, opiskelupaikassa ja työyhteisössä) ovat ärsyyntyneet minuun, kuin yrittäisivät "voittaa" minua, päteä jotenkin, näyttää että "ovat yhtä hyviä kuin minäkin" tms.? Ihmettelen että ärsytän osaa ihmisistä. Ehkä he vaistoavat sisäisen erityisyyden kokemukseni ja ärsyyntyvät siitä?
Onko muita samanlaisia? Kokevatko lopulta melkein kaikki sisimmässään, että ovat jotenkin erityisiä, esim. Jumalan erityiseen tehtävään valitsemia?
Meitä majakoita on tänne lähetetty useampiakin. Esim. itse saan usein vihaa eri paikoissa sanomatta sanaakaan kenellekään.
Sinkkumies
En todellakaan. Mussa ei ole mitään erityistä. Enemmänkin sanoisin että olen maailman tylsin ihminen. Tänäänkin vaan maannut koko päivän sängyssä tekemättä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmen majakka?
16
Tarkoitus on valaista tietä ja joskus totuuden valaiseminen sattuu vastaanottajaa ja tämä aiheuttaa vihaa valaisijaa kohtaan.
Sinkkumies
Narsismi, megalomania, skitsotyyppinen personaallisuushäiriö. Siitä voitte "majakat" valita sopivimman.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi, megalomania, skitsotyyppinen personaallisuushäiriö. Siitä voitte "majakat" valita sopivimman.
Veikkaan sinulla olevan persoonallisuushäiriön sekä alemmuuden tunnetta?
Sinkkumies
Ap muista olla vahva. Jeesuskin sanoi: hei eivät tiedä mitä he tekevät.
Sinkkumies
Kaikki me olemme erityisiä, olemme, toivottavasti, erityisiä vanhemmillemme. Samoin lapsillemme, sen ajan kun he ovat lapsia. Ja tietysti itsellemme.
Emme mitenkään muuten, emme kenellekään, tämä on totuus ja kaikki muu on harhaa sairaassa päässä.
Olen erittäin erityinen. Vastataan nyt kysymykseenkin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmen majakka?
16Tarkoitus on valaista tietä ja joskus totuuden valaiseminen sattuu vastaanottajaa ja tämä aiheuttaa vihaa valaisijaa kohtaan.
Sinkkumies
Oletko aivan varma, ettet kykenisi valaisemaan niin, että se ei satu? Minusta tuo ei kuulosta jumalasta lähtöisin olevalta avulta, vaan narsismilta. Miten kannat vastuusi muiden tunteista?
16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmen majakka?
16Tarkoitus on valaista tietä ja joskus totuuden valaiseminen sattuu vastaanottajaa ja tämä aiheuttaa vihaa valaisijaa kohtaan.
Sinkkumies
Oletko aivan varma, ettet kykenisi valaisemaan niin, että se ei satu? Minusta tuo ei kuulosta jumalasta lähtöisin olevalta avulta, vaan narsismilta. Miten kannat vastuusi muiden tunteista?
16
Jumalaa ei sinun itkusi kiinnosta. Miksi muuten joku kuolisi esim. syöpään?
Sinkkumies
Tuo majakka-ajatus ei muutenkaan oikein sovi yksiin ajatuksiin olla jumalan erityinen lähettiläs maailmassa. Jeesuskin pesi jonkun jalat, koska oli hänen palvelijansa. Miten sinkkumies suhtautuu tähän muiden palvelijana olemisen ajatukseen? Miten sinä palvelet toisia etkä torju?
16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmen majakka?
Sinkkumies
Oletko aivan varma, ettet kykenisi valaisemaan niin, että se ei satu?
/quote]En väitä etteikö se olisi mahdollista, mutta teen vain sen mihin inhimillisin puittein kykenen. Jos voisin saattaa maailmaan rauhan ja hyvää tahtoa yhdellä sanalla, niin tietenkin sen tekisin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmen majakka?
Sinkkumies
16Jumalaa ei sinun itkusi kiinnosta. Miksi muuten joku kuolisi esim. syöpään?
Sinkkumies
Minä ymmärsin sinun sanovan olevasi jumalan lähettämä maailmaan valoa tuova majakka. En näe tässä sinulla kyllä nyt mitään kykyä siihen.
16
Vierailija kirjoitti:
Tuo majakka-ajatus ei muutenkaan oikein sovi yksiin ajatuksiin olla jumalan erityinen lähettiläs maailmassa. Jeesuskin pesi jonkun jalat, koska oli hänen palvelijansa. Miten sinkkumies suhtautuu tähän muiden palvelijana olemisen ajatukseen? Miten sinä palvelet toisia etkä torju?
16
Olen suudellut tyttöystävän jalat. Käykö se?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmen majakka?
Sinkkumies
Oletko aivan varma, ettet kykenisi valaisemaan niin, että se ei satu?
/quote]En väitä etteikö se olisi mahdollista, mutta teen vain sen mihin inhimillisin puittein kykenen. Jos voisin saattaa maailmaan rauhan ja hyvää tahtoa yhdellä sanalla, niin tietenkin sen tekisin.
Sinkkumies
Aih...ja tämäkö tekee sinusta majakan? Kuulostaa täysin tavalliselta ihmiseltä minusta.
16
On. 2 sairautta ja yksi synnynnäinen vamma.