Paino tippunut kuukaudessa 4kg melko pienillä muutoksilla
Jätin ruokavaliosta pois pullat, leivät ja keksit ja aloin liikkumaan enemmän. Lähtö oli lievän ylipainon puolelta. 5kg tavoitetta vielä jäljellä. Voiko tämä todella olla näin helppoa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon sisällä yritän laihduttaa, ja tukkoista on. Kun ei ole alunperinkään syönyt herkkuja (n. kerran kuussa roskaruokaa ja sillä ei ylimääräinen tullut), on vaikea keksiä mistä vähentää. Olen pienentänyt annoskokoja ja sitten on kauhea nälkä. Siis aivan järkyttävä murina ja heikotus. No, nyt siirtynyt vhh-tyyliseen ja tuo ongelma näyttäisi olevan poistumassa. 6 vk saldo silti vain -2kg.
Mutta kuitenkin, kun jo kävelee työmatkat (yht. 5km), liikkuu 3 x viikossa tunnin hikiliikuntaa (enempää ei ehdi), ja syö itsetehtyä puhdasta ruokaa, ja silti junnaa... En oikein tiedä mitä muuta tehdä. Ympärillä muut vain jättävät pullan pois ja hups, kymmenen kiloa lähti ja bikinit päälle ;).
Et kerro mitä syöt, mutta yleisin syy, jos vhh:lla ei paino putoa on liika proteiinin syönti ja liian vähäinen rasva. Maitotuotteet saattavat myös jumittaa.
No eikö tuo 2kg ole ihan hyvä pudotus, jos normaalipainon sisällä laihduttaa?
Tottaha tuo tietysti :). Ylimääräisiä kiloja vaan tuli viime vuoden aikana 6, eli ainakin neljä pitäisi sulattaa. Eihän se toki hetkessä lähde kun ei hetkessä tullutkaan. Mutta sitten luen näitä tarinoita kuinka paino vain lähti itsestään kun jätti parit hampparit väliin... No, jatkan edelleen omaa tahtiani.
Olisi kiva jos olisi noin helppoa. Onnittelut Ap:lle laihtumisesta! :) Uskon, että on mahdollista, jos on ollut epäterveellinen ruokavalio ja muuttaa sen terveellisemmäksi, että laihtuu nopeasti.
Mulla on ollut terveellinen ruokavalio aina, en syö mitään extraa, en ole ikinä pitänyt makeista enkä rasvaisista ruuista, syönyt paljon tuoreita vihanneksia. Hedelmistäkin pidän, niiden määrää kuitenkin rajoitan, että sen saisi niistä liikaa sokereita. Olen roikkunut koko elämäni normaalin painon ja lievän ylipainon rajalla, välillä rajan yli, välillä juuri ja juuri alla. Äitini koko suku on todella reilusti ylipainoisia, eli geeniperimä on tässä suhteessa huono. Haluaisin olla laihempi, olen jopa käynyt ravintoterapeutilla ja personal trainerilla, mutta paino pysyy samana tein mitä vaan. En oikeasti tiedä mitä tehdä, jotta laihtuisin.
Konjak-valmisteet on ihan hyvä vaihtoehto, jos laihdutus aiheuttaa nälkää. Ne tekee kylläisen olon, ainakin alussa.
Pitänee alkaa syömään pullaa. Olin kuukauden -7000 kalorin viikkovajeella ja tulos painossa +-0 kg. Motivoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Konjak-valmisteet on ihan hyvä vaihtoehto, jos laihdutus aiheuttaa nälkää. Ne tekee kylläisen olon, ainakin alussa.
Mitkään "valmisteet" eivät ole hyviä. Jos on nälkä, syödään ruokaa, se tekee kylläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makeiset, leivokset, vaalea leipä pois.
Mahdollisimman paljon proteiinia ja kasviksia korvaamaan entistä ruokavaliopaskaa. Saa käyttää suolaakin, mausteita ja 10% ruokakermaa. Ei niistä lihoa. Eikä tarvii edes kitua kauheesti. Joku Skyr Creme Bruleeeeeeee vanukas yms. On ihan sairaan hyvää jos jos tekee makeaa mieli. Janoon vettä.
Itse vaan hieman järkeistin ruokavaliota ja paino tippui kuin huomaamatta 11kg.
Niin ja vielä yksi juttu. Jauhelihan paistamiseen ei tarvita rasvaa.
Proteiinin määrä on pidettävä normaalilla tasolla ja noita ns. prodetuotteita kannattaa välttää ellei halua munuaisvauriota.Mitään lisäarvoa proteiinirahkat eivät tarjoa ja fiksu on tsekannu jo ajat sitten ettei niissä ole prodea sen enempää kuin muissakaan rahkoissa. Rasvaa ei tarvitse pelätä muttei silä tarvitse läträtäkään. Kaikki Skyrit on turhakkeita kuten myös 10% ruoka"kermakkeet". Mahdollisimman vähän jalostettua ruokaa nassuun niin kroppa saa tarvitsemansa ravintoaineet eikä huuda nälkää.
Itse vältän kaikkea makeaa mikä voi lisätä ylimääräistä insuliinituotantoa verensokerin pomppiessa. Kasviksia syön runsaasti ja proteiinilähteitä ihan normaalisti.
Älä yleistä. Skyr on hyvä välipala. Vai kuka hitto alkaa jätskilusikalla syödä maustamatonta rahkaa jossain bussissa? Kolmari, pasteija (hyi ja hyi) vai joku patukkako pitäis ostaa kalliimmalla?
Ja _päivittäin_ syön liian vähän proteiinia. Vaikka nuo valmisrahkat ovat makuuni liian happamia, vedän silti muutaman viikossa. Lisäprotkua kätevästi, samaa ei voi banaanista sanoa.
Mihin ihmeeseen tarvitset jotain välipalaa, jota syödään bussissa? On mainosmiehet hyvin tehtävänsä tehneet :)
No siis matkalla salilta kotii, työmatkalla, matkalla kotiin. Usein.
Oon huono syömään aamupalaa ja jos en mene salilta tullessani hakemaan jotain välipalaa niin rynnin kodin vieressä olevan kauppaan ostamaan jotain hiilaripaskaa tai ahmin kotona.
Jaa, syöt välipaloja usein. Ehkä et sitten ruokaa syökään.
Ainahan sitä hoetaan, että 6 ateriaa päivässä eikä väli siis olla yli 3h.
Ohis
Ja sä uskoit? Tuo koskee vain diabeetikkkoja, ei perusterveitä ihmisiä. Ilmankos porukat lihoo kun laiduntavat ja pitävät verensokerin korkeana tyhmyyttään.Eihän se rasva pala missään vaiheessa kun koko ajan lapataan jotain suuhun.Kiesus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku oikeasti jauhelihan paistamiseen rasvaa? Se jauhelihahan ui siinä rasvassa kun on hetken paistellut..
Kaikki eivät käytä 17% jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku oikeasti jauhelihan paistamiseen rasvaa? Se jauhelihahan ui siinä rasvassa kun on hetken paistellut..
Mä käytän 10% naudan jauhelihaa eikä senkään paistamiseen tartte rasvaa. Osta keraaminen paistinpannu, jos tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman paljon proteiinia ja kasviksia korvaamaan entistä ruokavaliopaskaa. Saa käyttää suolaakin, mausteita ja 10% ruokakermaa. Ei niistä lihoa. Eikä tarvii edes kitua kauheesti. Joku Skyr Creme Bruleeeeeeee vanukas yms. On ihan sairaan hyvää jos jos tekee makeaa mieli. Janoon vettä.
Proteiinin määrä on pidettävä normaalilla tasolla ja noita ns. prodetuotteita kannattaa välttää ellei halua munuaisvauriota.Mitään lisäarvoa proteiinirahkat eivät tarjoa ja fiksu on tsekannu jo ajat sitten ettei niissä ole prodea sen enempää kuin muissakaan rahkoissa. Rasvaa ei tarvitse pelätä muttei silä tarvitse läträtäkään. Kaikki Skyrit on turhakkeita kuten myös 10% ruoka"kermakkeet". Mahdollisimman vähän jalostettua ruokaa nassuun niin kroppa saa tarvitsemansa ravintoaineet eikä huuda nälkää.
Itse vältän kaikkea makeaa mikä voi lisätä ylimääräistä insuliinituotantoa verensokerin pomppiessa. Kasviksia syön runsaasti ja proteiinilähteitä ihan normaalisti.
Älä yleistä. Skyr on hyvä välipala. Vai kuka hitto alkaa jätskilusikalla syödä maustamatonta rahkaa jossain bussissa? Kolmari, pasteija (hyi ja hyi) vai joku patukkako pitäis ostaa kalliimmalla?
Ja _päivittäin_ syön liian vähän proteiinia. Vaikka nuo valmisrahkat ovat makuuni liian happamia, vedän silti muutaman viikossa. Lisäprotkua kätevästi, samaa ei voi banaanista sanoa.
Skyr on hirveetä jaskaa ja täysin turha tuote. En tajua mainosten uhri-proteiininsyöjiä lainkaan enkä sitä että syödään bussissa välipalaa eikä kunnon ruokaa ruoka-aikoina.Mä pärjään varsin hyvin ihan ilman noita rahkoja, kolmareita ja suklaapatukoita ja olen normaalipainossa. Liika prode vahingoittaa munuaisia- tule tänne sitten parkumaan kun käyt joka toinen päivä dialyysissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkään "valmisteet" eivät ole hyviä. Jos on nälkä, syödään ruokaa, se tekee kylläiseksi.
Painonpudotuksen startissa vähäkaloriset valmisteet ovat oikein hyviä. Se motivoi, kun painoa tippuu nopeasti. Tietty kilot palaa, jos ei muuta elintapojaan, mutta useammat tekee helpommin elämänmuutoksen, kun ovat jo laihoja eivätkä halua lihoa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän 10% naudan jauhelihaa eikä senkään paistamiseen tartte rasvaa. Osta keraaminen paistinpannu, jos tarvitset.
Mitä se paistinpannu tuohon liittyy? Mä syön normirasvaista jauhista enkä noita "kevyt"-juttuja ja laitan vielä voita sekaan.
Hienoa!!!
Mä olen toista päivää Vhh.lla.
Ja aina kun mielitekoja tulee (esim. sokeriset kahvileivät )niin muistan ajatella kuinka HUONO OLO ja järkyttävä syömiskierre siitä seuraa.
Kun jaksaa 5vrk niin sit helpottaa ja ei tee enää ollenkaan mieli sokerituotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen tarvitset jotain välipalaa, jota syödään bussissa? On mainosmiehet hyvin tehtävänsä tehneet :)
Oon huono syömään aamupalaa ja jos en mene salilta tullessani hakemaan jotain välipalaa niin rynnin kodin vieressä olevan kauppaan ostamaan jotain hiilaripaskaa tai ahmin kotona.
Syön kunnon lounaan ja illlalisen kotona. Lounas klo 11 ja kotona klo 18 tai myöhemmin. Suoraan töistä mahdollisesti sosialisoimaan tai salille, kai nyt jotain syön huoh.
Ja kyllä, tunnen itseni eli jos jätän sen rahkan niin mässään jotain tyhmää liian helposti. Aamupalaa jos kotona ei ole, niin joo haen rahkan tai jotain kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skyr on hirveetä jaskaa ja täysin turha tuote. En tajua mainosten uhri-proteiininsyöjiä lainkaan enkä sitä että syödään bussissa välipalaa eikä kunnon ruokaa ruoka-aikoina.Mä pärjään varsin hyvin ihan ilman noita rahkoja, kolmareita ja suklaapatukoita ja olen normaalipainossa. Liika prode vahingoittaa munuaisia- tule tänne sitten parkumaan kun käyt joka toinen päivä dialyysissa.
Liika prode? Saan aina liian vähän sitä (en syö lihaa kuin harvoin). Skyrissä on joku 15 gr, itse tänään syönyt proteiinia ehkä ihan max 25 gr.
Lounaan ja päivällisen välillä helposti 7 tuntia! Ja tosiaan mielummin sen rahkan syön aamupalaksi kuin kolmarin, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä hoetaan, että 6 ateriaa päivässä eikä väli siis olla yli 3h.
Ohis
Ja sä uskoit? Tuo koskee vain diabeetikkkoja, ei perusterveitä ihmisiä. Ilmankos porukat lihoo kun laiduntavat ja pitävät verensokerin korkeana tyhmyyttään.Eihän se rasva pala missään vaiheessa kun koko ajan lapataan jotain suuhun.Kiesus sentään.
Mä ainakin vedän kilon juustopastaa, valkosipulipatonkia, 6 paahtoleipää ym ym. jos en syö ennen kotiintuloani kuin lounaan ja ehkä aamupalan.
Tänäänkin menin aamulla syömättä mitää joogatunnille, niin todellakin vedin kotimatkalla Yosan. Ei siinä muuten jaksaisi vääntää lounasta.
Kaikki on yksilöitä.
Mitä vähemmän painaa sen vaikeampi laihtua. Siis jollain 20kg ylipainosella fläsällä se 5kg laihtuminen ei edes näy vielä missään ja lähtee helposti, mutta jos olet 165cm pitkä ja yrität kiinteytyä 60kg:sta 57kg:aan, se on tosi ison työn takana ja vaatii erittäin huoliteltua dieettiä sekä kurinalaista liikuntaa.
Mutta onneksi olkoon niistä laihtumistasi kiloista. Jo muutaman kilon laihtuminen parantaa vitaaliarvoja ja helpottaa mm.2 tyypin diabeteksen hoitoa.
Kyllä ne läskit lähtee ihan yhtä helposti normaalipainon sisälläkin. Syöt karpisti (ja rajoitat kaloreita), liikut päivittäin pari tuntia (aerobista ja lihaskuntoa) etkä haaveile suklaalevyistä tai skyr rahkoista. Jos pitää makeaa syödä, vedä marjoja.
Laihduin itse noilla eväillä kymmenen kiloa (48kg:sta->38kg) kolmessa kuukaudessa. Päivittäiset kalorit (1500-1600) tuli karppisapuskoista. Eikä ollut nälkä.
Juu vhh:lla ollut vasta vähän aikaa, eli se ei sinänsä ole vielä tehnyt muuta kuin poistanut tuon jatkuvan, elämää häiritsevän nälän. Proteiinin syönti on itse asiassa mulle vaikeaa, syön lähinnä munia, juustoa, rahkaa, ja harvoin kalaa ja kanaa.
Normipäivä näyttää suunnilleen tältä: aamulla kuppi kahvia, maitoa, puoli purkkia rasvaista rahkaa, omena. Lounaaksi salaatti, jotain proteiinia ja oliiviöljyä tai majoneesia. Välipalaa en yleensä tarvi, jos nyt ihan hätätilanne tulee, niin esimerkiksi pala juustoa, toinen puolikas rahkasta, tai vhh-proteiinipatukka (tätä vältän viimeiseen asti). Illalla taasen vihanneksia, proteiinia, voita/kookosöljyä, vähän hiilareita riisistä tai bataatista jos olen liikkunut.
Kyllä tää tästä varmaan lähtee sujumaan, ensimmäistä kertaa elämässäni näin 35-vuotiaana laihdutan, joten vähän hakusessa vielä. Ylimääräiset kuusi kiloa tulivat hitaasti koko viime vuoden aikana, joten ei kai ne kuukaudessa lähdekään. Oma olo vain on kurja ja siksikin haluaisi nopeita tuloksia.