Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ohjelmia älykkäät katsoo ja mille älykkäät nauraa?

Vierailija
11.02.2017 |

Esim. Putous ja Salatut elämät on kuulemma epä-älykkäiden ihmisten ohjelmia. Mä tietysti olen jo auttamattomasti tyhmä, vaikka noiden katsomisen lopettaisinkin, sillä katson niitä, koska olen tyhmä jo ennestään, eikä niin päin että olen muuttunut tyhmäksi niitä katsomalla.

Haluaisin kuitenkin ihmisten edes luulevan minua älykkääksi katsomieni ohjelmien perusteella, koska olen kyllästynyt jankkaukseen siitä, kuinka kaltaiseni ovat tyhmiä. Haluan vaihteeksi kuulua ryhmään, jota luullaan älykkääksi, vaikka en sitä oikeasti olekaan, kuten Putouksen ja Salkkareiden seuraaminen jo aukottomasti todistaa, niin lohdutonta kuin se onkin. Haluan tuntea ylpeyttä, kun seuraan muiden ihmisten keskustelemista jostain katsomastani ohjelmasta. Nyt tunnen vain häpeää, kun täällä puhutaan Putouksen ja Salkkareiden katsojakunnasta ja heidän alhaisesta älykkyysosamäärästään.

Eli kertokaas, mitä tv-sarjoja älykkäät katsovat! Kertokaa myös huumoriohjelmia, sillä haluan tietää, millaisille asioille älykkäät nauravat.

Lämmin kiitos kaikille vastaajille!

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisia, dokkareita, Teeman ajankohtaisohjelmia, hyviä leffoja, keskusteluiltoja yms.

Ja kyllä katson joskus sivusilmällä Saikkareitakin, onhan siinä  kiinnostavia teemoja kuten homous, mielenterveysongemat yms.

Koulutukseltani olen maisteri, ehkä sellainen puolifiksu.

Nauran mustalle huumorille ja parodioille, esim. Todella upeeta.

Vierailija
2/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsoneita! :D

Meillä on sellainen stereotyyppisen "Älykäs" perhe, me vanhemmat kapean tieteellisen alan asiantuntijatehtävissä ja muksut suorittavat "kovia arvosanoja" tieteen aineissa koulussa. Telkkarista katsotaan vain simpsonit, ne ovat olleet osa lasten kasvamista aikuisemmiksi jo vuosia. 

Parasta on simpsonien lämminhenkinen perhe- elämä yhdistettynä realiteetteihin, niinkuin Homer kun hän alkaa vihkiä samansukupuolisia avioliittoon tai kun Bart ystävystyy muslimipojan kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään historiallisista draamoista. Eksä katsoi scifisarjoja.

Huumorin puolesta minua viihdyttää ihan sama huumori kuin isoja massoja. Kotimaiset sketsit ym. Toki ns. nörttihuumorikin naurattaa, sellainen mikä aukeaa vain lukeneille ihmisille.

Vierailija
4/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisia, dokkareita, Teeman ajankohtaisohjelmia, hyviä leffoja, keskusteluiltoja yms.

Ja kyllä katson joskus sivusilmällä Saikkareitakin, onhan siinä  kiinnostavia teemoja kuten homous, mielenterveysongemat yms.

Koulutukseltani olen maisteri, ehkä sellainen puolifiksu.

Nauran mustalle huumorille ja parodioille, esim. Todella upeeta.

Kiitos.

Tykkään katsoa ohjelmaa "Pitääkö olla huolissaan?", siinä on sekä keskustelua että huumoria, mutta lasketaanko tämä älykkäiden ihmisten ohjelmaksi, eli voinko paljastaa kenellekään, että katson kyseistä ohjelmaa?

Dokumentteja pidän yleensä tylsinä.

Uutisia katson silloin tällöin, vaikkakin olen usein vähän pihalla maailman tapahtumista, en esim. tajua politiikasta mitään, eikä sitä voi opiskella Wikipediasta, koska sieltä ei saa imettyä samoja asenteita esim. eri puolueista kuin mitä nettikeskusteluissa kuulee. Mistä ihmiset tietää, että esim. Vihreitä kuuluu vihata?

ap.

5/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson pääosin dokumentteja, jos fiktiota tekee mieli nii scifi on parasta. Minua ei naurata Putous -tyyppinen huumori, eikä stand up komiikat. Nauran kavereiden tyhmille vitseille, tai sille jos joku  tehnyt/sanonut jotain tyhmää (jos kaveri itsekin nauraa sille). Ärsyttää saippuasarjadraamat.

Itse en voi keskustella kavereiden kanssa pahemmin mistään ohjelmista, kun he juuri katsovat salkkareita ja muuta hömppää :D 

Jos nyt ihan on aivot narikkaan -fiilis niin katson jotain dokkaria sairaalloisen lihavan elämästä, tai sinkkuillallista, ja viihdytän itseäni sillä että analysoin kenet se tyyppi valitsee toisille treffeille.

Jooh kuulostan ehkä tylsältä, mutta ainakin kaverit sanovat että olen hauska  :D

6/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim Frasier sopii älykkäämmälle huumorille. Itse olen myös hulluna Moderniperhe-sarjaan, mutta siitä en tiedä onko se nyt huumorin eliittiä :D

Putous, Kummelit sun muut ei vaan ole koskaan uponnut muhun. Ylipäätänsä kotimainen huumori on mun mielestä ala-arvoista.

Vierailija
7/97 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monty Python, Men Behaving Badly, On The Buses, Little Britain, Black Adder...

Joo, brittikomedia uppoaa. 

Vierailija
8/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on aikoinaan vinkkas, että Frasier on älykkäiden huumoria ja Conan O´Brien on newyorkin älykköjen ohjelma.

Mä diggasin kummastakin, fanitin. Myös mainituista Monty Python ja Black Adder... upposivat minuun kuin häkä viileenä yönä.

Katsoin tänään Putouksen, koska voin.

Vierailija
9/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin omasta tuotannosta löytyy myös hyviä sarjoja.

Ja Band of Brothers on aivan ykkönen. Currahee!

...

Vierailija
10/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitäisi varmaan mensasta tiedustella. Tosin, jos henkilö on niin tylsä, että haluaa kuulua mensaan, niin onko sellaisen vastauksella paljon arvoa? :P

11/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään akateemisesti koulutettu, mutta parhaiten iskee mustahuumori, satiirit, sarkasmi, komiikka. Telkusta katselen mm. dokumentteja  yms. yleensä TV1, TV2 ja nyt uutena yllätyksenä itselle Yle Femmaa tullut katsottua. Sarjoja mainitakseni mm. Yleleaks, Uutisvuoto, Moderniperhe, Konttori, Frasier.  Putouksessakin parhaiten naurattanut Trump-jutut.

Yksi kotimainen omasta mielestäni erittäin hyvä elokuva on Nousukausi. 

Ja sarjoista Sorjonen ja Helppo Elämä olivat mielestäni hyviä. 

Et mainitse ikääsi, mutta ainakin itse olen huomannut, että mitä enemmän tulee vuosia mittariin, sitä enemmän on alkanut ajankohtaiset asiat kiinnostamaan jne. (vrt.kun on ruuhkavuodet päällä ja sulla on lasten mentyä hyvällä säkällä pari tuntia aikaa katsoa telkkaria, niin haluan katsoa jotain "asiaohjelmaa" kuin esim. salkkareiden utopistisia juonikäänteitä). Mutta en sanoisi / kokisi näitä mitään "älykkäiden ohjelmiksi". Huumorinlajejakin on useita ja vaikka kuinka olisi mitkä tahansa paperit taskussa, se ei takaa esim. että ymmärtää mustaa huumoria tms.  :) 

12/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs nauraa sille mikä häntä naurattaa. 

Olisi typerää ajatella jotain muuta. 

13/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patricia kirjoitti:

En ole mikään akateemisesti koulutettu, mutta parhaiten iskee mustahuumori, satiirit, sarkasmi, komiikka. Telkusta katselen mm. dokumentteja  yms. yleensä TV1, TV2 ja nyt uutena yllätyksenä itselle Yle Femmaa tullut katsottua. Sarjoja mainitakseni mm. Yleleaks, Uutisvuoto, Moderniperhe, Konttori, Frasier.  Putouksessakin parhaiten naurattanut Trump-jutut.

Yksi kotimainen omasta mielestäni erittäin hyvä elokuva on Nousukausi. 

Ja sarjoista Sorjonen ja Helppo Elämä olivat mielestäni hyviä. 

Et mainitse ikääsi, mutta ainakin itse olen huomannut, että mitä enemmän tulee vuosia mittariin, sitä enemmän on alkanut ajankohtaiset asiat kiinnostamaan jne. (vrt.kun on ruuhkavuodet päällä ja sulla on lasten mentyä hyvällä säkällä pari tuntia aikaa katsoa telkkaria, niin haluan katsoa jotain "asiaohjelmaa" kuin esim. salkkareiden utopistisia juonikäänteitä). Mutta en sanoisi / kokisi näitä mitään "älykkäiden ohjelmiksi". Huumorinlajejakin on useita ja vaikka kuinka olisi mitkä tahansa paperit taskussa, se ei takaa esim. että ymmärtää mustaa huumoria tms.  :) 

En näe että ohjelmalla mitä katsoo, ja älykkyydellä olisi mitään tekemistä keskenään. Eikä myöskään ole.

Tottakai voi lämpimikseen keksiä että mitä älykäs katsoo mutta ei älyn ja ohjelman mitä katsoo välillä ole mitään yhteneväisyyttä.

Miksi älykäs esim. haluaisi koko ajan ns. kehittää itseään?  Älykäs tajuaa ajan rajallisuuden ja että pitää tehdä valintoja.

14/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan linnake

Solsidan

Downshiftaajat

Pohjoismaiset dekkarit, brittisarjat

Hercule Poirot

House of cards

Poliittiset satiirit

Silta

Yle teema, Yle fem

Vierailija
15/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

House of Cards

The Wire

Fareed Zakaria GPS

Charlie Rose Bloombergilla

Vierailija
16/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen ei kyllä katso nykytelevisiota. Jostain Yle Teemalta saattaa silloin tällöin tulla jokin klassikkoleffa, dokumentti tai vastaava, mutta siinä se.

Vierailija
17/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Vallan linnake

Solsidan

Downshiftaajat

Pohjoismaiset dekkarit, brittisarjat

Hercule Poirot

House of cards

Poliittiset satiirit

Silta

Yle teema, Yle fem

Nämä uppoaa myös mulle. Ainoa jota en ole katsonut on Downshiftaajat.

Lisäksi historiallinen draama ja saksalaiset dekkarit täytyy lisätä pohjoismaisten ja englantilaisten rinnalle. Katson myös ajankohtaisohjelmia ja valikoiden urheilua.

Vierailija
18/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se ei mene niin, että älykkäät ei koskaan katsoisi jotain tiettyjä ohjelmia. Mutta ainakin itseäni kyllästyttää nopeasti jotkut formaattiohjelmat, ja sanoisin, että älykkään ja vähemmän älykkään katselijan ero voi olla se, että vähemmän älykäs katsoo vaikkapa pelkästään Salkkareita ja jotain muuta sarjaa, älykäs taas katsoo monenlaisia ohjelmia piittaamatta niiden maineesta. Ja tietysti katsoo dokumentteja, ajankohtaisohjelmia, uutisia, fiksumpia sarjoja kuten nuo mainitut Frazier tai Monty Python. Kai sitä voisi asetella myös kysymyksen niin, että minkälaiset ohjelmat eivät koskaan vedä puoleensa vähemmän älykkäitä katselijoita.:) Ehkä sellaiset, joita katsoessa viriää ajatuksia, tarvitsee tietopohjaa tai pitää muuten ajatella enemmän katsojana - erityisesti jälkimmäiset ovat vähemmän älykkäiden mielestä vain "pitkästyttäviä".

Vierailija
19/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n QI Stephen Fry <3

Vierailija
20/97 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa rasmuspalstalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän