Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suruadressi?

Vierailija
11.02.2017 |

Lapsuuden ajan naapurin äiti on kuollut. Äitini on sitä mieltä, että minun pitää lähettää suruadressi kun vietin niin paljon aikaa lapsuudessa heidän luonaan. Minusta toi adressi on aika vanhanaikaista. Olen jo "valitellut surua" facebookissa jossa hän asiasta ilmoitti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adressihan luetaan hautajaisissa ja osanottosi jaetaan kaikkien saattajien kesken. Meillä sisaruksilla on kyllä ollut tapana laittaa aika useiden lapsuuden kotikylän ihmisten muistolle adressi. Ei tietysti, jos menet hautajaisiin. Nykyään hautajaiset ovat harvemmin avoimella kutsulla ja tuon adressin olemme laittaneet, kun on ollut hautajaiset vain läheisille. Siinä on ollut niitä lapsuuden naapureita, vanhempiemme serkkuja yms. Minusta face on todella paska paikka ilmaista osanottoa!

Vierailija
2/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen edelleen hyvä tapa ottaa osaa suruun. Facebook on aika "helppo", ei osoita mielestäni kunnioituksen tasoa.

Minä viljelisin ihan tavankin vuoksi, kun on mielestäni jotenkin kaunis ele.

Miksi et kiitä äitiäsi hyvästä neuvosta ja toimi sen mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta face on todella paska paikka ilmaista osanottoa!

Ai että olisi pitänyt olla reagoimatta uutiseen mitenkään :O!

Vierailija
4/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisihän se adressi pitäisi entisen naapurinsa muistolle laittaa.

Vierailija
5/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin viime vuonna kolmissa hautajaisissa eikä yhdessäkään luettu adresseja. Pari kolme oli jossain sivupöydällä. Muuten jokainen sai muistella vainajaa kertomalla jotain ennen ruokailua.

Vierailija
6/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vanha, mutta edelleen hyvä ja tyylikäs tapa ilmaista osanotto.

Toki myös Facebookissa on mahdollista ilmaista osanottonsa. Itse olen tehnyt molemmat esim. lapsuudenystäväni isän kuollessa hiljattain.

Tottakai otin osaa, kun hän asiasta Facebookissa kertoi, mutta lähetimme parin ystävän kanssa myös addressin. Vaikka emme siis kovinkaan hyvin vanhempia tunteneet, silleen kun nyt lapsuudenystävien vanhemmat noin keskimäärin tunnetaan.

Tässä oli kyllä hankalaa miettiä, mihin se kuuluisi lähettää. Etiketin mukaan leskelle, mutta mietimme, ettei hän varmaan olisi edes tiennyt keitä olimme, kun sukunimetkin muuttuneet ja olisi ollut jotenkin tökeröä laittaa siihen jotain että "Marin" luokkakaverit. Lähetimme addressin siis "Marille" ja se joko luettiin tai ei luettu hautajaisissa. 

Vierailija
7/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen facessa sä esitit surunvalittelut, siis kenelle?

Vierailija
8/8 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin vastaavassa tapauksessa adressi väärille omaisille. Tuli pieni sekaannus tilan ja suvun nimistä. Todella noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi