Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitkäaikaistyöttömiä ei saada töihin?

Vierailija
11.02.2017 |

Täälläkin on ollut avauksia, kuinka ihmiset tekevät jopa 80 tunnin työviikkoa. Samaan aikaan on kuitenkin paljon pitkäaikaistyöttömiä. Minkä takia töitä ei voida jakaa niin, että kaikille riittäisi töitä?

Minkä takia näitä pitkäaikaistyöttömiä ei voida laittaa esim. taloja huoltamaan/rakentamaan, vanhuksia hoitamaan tai muuhun työhön? Nytkin he saavat vastikkeettomasti erilaisia tukia. Miksi emme saa kaikille järjestettyä töitä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön. Taloa rakentamaan tai vanhuksia hoitamaan minusta ei olisi, mutta jotenkuten omaa alaa sivuavaan töihin kyllä menisin, JOS VAIN PÄÄSISI!

Monen alan työt loppuvat ja kuolevat sukupuuttoon. Jokaisen olisi kyettävä sopeutumaan muutokseen ja hakemaan uusille aloille. Itse vaikka työllistää itsensä. Ei ole muiden vastuulla järjestää sinulle töitä! 

Vierailija
42/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian tiukka irtisanomissuoja mikä tekee sen, että rekrytoinnit tehdään vain pakon edessä ja silloinkin varman päälle. Pitkäaikaistyötön on työnantajalle liian suuri riski. Jos rekrytointi osoittautuu virheeksi, hänestä ei pääse eroon.

Irtisanomisesta pitäisi tehdä helpompaa, tällöin uuden työntekijän palkkaaminenkin olisi helpompaa.

Höpöhöpö. Ihan helppo päästä eroon hutirekryistä. Meidän työpaikalta on laitettu paljon porukkaa pihalle muutaman päivän kokeilun jälkeen hyvin pienistä syistä. Puolen vuoden koeaika pitäisi olla ihan riittävä, siinä ajassa varmasti käy selväksi millaisen tekijän on palkannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän