Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitkäaikaistyöttömiä ei saada töihin?

Vierailija
11.02.2017 |

Täälläkin on ollut avauksia, kuinka ihmiset tekevät jopa 80 tunnin työviikkoa. Samaan aikaan on kuitenkin paljon pitkäaikaistyöttömiä. Minkä takia töitä ei voida jakaa niin, että kaikille riittäisi töitä?

Minkä takia näitä pitkäaikaistyöttömiä ei voida laittaa esim. taloja huoltamaan/rakentamaan, vanhuksia hoitamaan tai muuhun työhön? Nytkin he saavat vastikkeettomasti erilaisia tukia. Miksi emme saa kaikille järjestettyä töitä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei haluu töihin! t. pitkäaikaistyöttömän lapsi

Vierailija
22/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian tiukka irtisanomissuoja mikä tekee sen, että rekrytoinnit tehdään vain pakon edessä ja silloinkin varman päälle. Pitkäaikaistyötön on työnantajalle liian suuri riski. Jos rekrytointi osoittautuu virheeksi, hänestä ei pääse eroon.

Irtisanomisesta pitäisi tehdä helpompaa, tällöin uuden työntekijän palkkaaminenkin olisi helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin pääkaupunkiseudulla it-alan töitä mutta kun ei onnistu. Miksi? Tämä on ihan oikeasti asia jota pitää kysyä työnantajilta.

IT-alalla on kyllä töitä, jos on vain oikeanlaista osaamista. 

Vierailija
24/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappu ja kerrossiivoukseen voi päästä ilman kokemusta. Palkka tosin on huono ja kerrossivoojalla ei saa olla huono kunto.

Vierailija
25/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka tekee töitä kellon ympäri, ovat todennäköisesti erilaisia spesialisteja. uskoisin ettei kortistosta löyty henkilöitä joilla on tarvittavia ominaisuuksia noihin juttuihin. uskoisin että rakennuspuolella alihankkijoilla on paljon itäeurooppaöaista työvoimaa käytössä ja vaikka suomalaisilla työttömillä olisi tarvittava koulutus, niin ei välttämättä palkata.

Vierailija
26/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään toivoa pitkäaikaistyöttömillä seuraavaan 20 vuoteen. Talous kasvaa noin prosentin vuodessa ja se ei riitä mitenkään työllistämään tarpeeksi ihmisiä. Näin ennusti muutama päivä sitten Erkki Liikanen Suomen pankin pääjohtaja Ylen ohjelmassa. Siis yhtä aikaa isot ikäluokat ovat raihnaisimmassa vanhusiässään ison työttömyyden kera. Tämä on se mörkö, jota politiikot eivät uskalla vieläkään isoon ääneen sanoa kansalle. Mistä rahat? Kuka jätetään hoitamatta ja heivataan rattailta? Itse olisin ehdottomasti eläkeuudistuksessa ottanut esille vanhusten omaisuuden käytön hoivamenoihinsa. On turha jättää vanhoja kämppiä perinnöiksi kenellekään ja aiemmat sukupolvet ovat saaneet jo varallisuutta kerättyä. Pienituloisille tietysti pitäisi järjestää säällinen vahustenhoito valtion rahoilla. Niin kauan kuin ei haluta isoja irtolaislaumoja kaduille asumaan ja kerjäämäön, on työttömillekin annettava asunto ja tukia, koska inhimillistä muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
27/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin pääkaupunkiseudulla it-alan töitä mutta kun ei onnistu. Miksi? Tämä on ihan oikeasti asia jota pitää kysyä työnantajilta.

IT-alalla on kyllä töitä, jos on vain oikeanlaista osaamista. 

Niinhän sitä aina väitetään mutta todellisuus on osoittanut asian olevan toisin.

Vierailija
28/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pitkäaikaistyötön on jo luovuttanut. Tarpeeksi, kun paskaa lentää tuulettimeen ja asiat menevät tarpeeksi metsään ei mikään enää jaksa kiinnostaa. Siinä, kun kaikki on alkanut kaatua niskaan ja menee talot ja autot, niin ei se jaloilleen pääsy kaikille, niin helppoa enää ole. Siitä sitten auheutuu epävarmuutta, masennusta. alkoholismia, lisää masennusta, univaikeuksia, stressia, köyhyyttä ja niin edelleen. Sitten siihen vielä päälle kaikki valtion "tukitoimet" millä imetään ne viimeisetkin mehut työttömästä ja ihminen alkaa olla valmis tapaus. Tässä vaiheessa ei vaan enää kiinnosta hakea mihinkään.

TÄMÄ EI TIETENKÄÄN KOSKE KAIKKIA PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIÄ, mutta valitettavan paljon tälläistä nykypäivänä on. Myös omassa lähipiirissä on useampi oravanpyörästä tipahtanut ihminen.

Jos ihminen on lopullisesti luovuttanut, hänen ei pitäisi enää olla tilastoituna työttömäksi. Virallinen termihän on "työtön työnhakija". Jos ei syystä tai toisesta hae töitä, ei täytä kriteereitä. Sellainen henkilö on työvoiman ulkopuolella.

No milläpä ajattelit, että työkyvytön ihminen elää, jos ei ole kirjoilla työttömäksi työnhakijaksi?

Ei vika olekaan sen väärässä kortistossa olevan henkilön vaan järjestelmän. Työttömien listalle ei pitäisi säilöä ihmisiä, joiden työllistymisedellytykset hipovat nollaa. He kuuluvat jonkin muun tuen piiriin.

Vierailija
29/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksena sana jos olette kuntouttavassa niin älkää kertoko sitä kun haette töitä. Sen erehdyin sanomaan niin kysyttiin mikä mua vaivaa. Vastasin ettei mikään olen vain pitkään ollut työttömänä. Jäi vaikutelma että kuntouttavassa mukana olo tarkoittaa että ihmisessä on jotain vikaa.

Vierailija
30/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian tiukka irtisanomissuoja mikä tekee sen, että rekrytoinnit tehdään vain pakon edessä ja silloinkin varman päälle. Pitkäaikaistyötön on työnantajalle liian suuri riski. Jos rekrytointi osoittautuu virheeksi, hänestä ei pääse eroon.

Irtisanomisesta pitäisi tehdä helpompaa, tällöin uuden työntekijän palkkaaminenkin olisi helpompaa.

Itse et ole tainnut koskaan olla töissä? ainakaan työntekijänä, sillä kaikissa työpaikoissa joissa itse olen ollut, on työsopimuksissa mainittu muutaman kuukauden koeaika, sanooko mitään koeaika(!).

Työntekijästä pääsee jo nyt helposti eroon, tietysti jos on sellainen alhainen orjatyövoimalla kroonisesti pyörivä ihmisten hyväksikäyttäjäyritys niin vastentahtoisen orjan vaihtaminen toiseen voi olla vaikeampaa..

Vierailija
31/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pitkäaikaistyötön on jo luovuttanut. Tarpeeksi, kun paskaa lentää tuulettimeen ja asiat menevät tarpeeksi metsään ei mikään enää jaksa kiinnostaa. Siinä, kun kaikki on alkanut kaatua niskaan ja menee talot ja autot, niin ei se jaloilleen pääsy kaikille, niin helppoa enää ole. Siitä sitten auheutuu epävarmuutta, masennusta. alkoholismia, lisää masennusta, univaikeuksia, stressia, köyhyyttä ja niin edelleen. Sitten siihen vielä päälle kaikki valtion "tukitoimet" millä imetään ne viimeisetkin mehut työttömästä ja ihminen alkaa olla valmis tapaus. Tässä vaiheessa ei vaan enää kiinnosta hakea mihinkään.

TÄMÄ EI TIETENKÄÄN KOSKE KAIKKIA PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIÄ, mutta valitettavan paljon tälläistä nykypäivänä on. Myös omassa lähipiirissä on useampi oravanpyörästä tipahtanut ihminen.

Jos ihminen on lopullisesti luovuttanut, hänen ei pitäisi enää olla tilastoituna työttömäksi. Virallinen termihän on "työtön työnhakija". Jos ei syystä tai toisesta hae töitä, ei täytä kriteereitä. Sellainen henkilö on työvoiman ulkopuolella.

Vaikka ei itse hakisikaan aktiivisesti töitä, niin voi kuitenkin olla työmarkkinoiden käytettävissä. Elikkä jos tarjotaan töitä, niin ottaa sen vastaan.

Vierailija
32/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla semmonen työ joka vaatii kovaa paineensietoa ja kykyä tehdä nopeita ratkaisuja, myös hyvä kunto on edellytys työn hoitamiselle menestyksekkäästi. Ei vaan meinaa vuorokaudessa tunnit piisata ja on työnantajan kanssa yritetty jo vuosia rekrytä lisää väkeä työtaakan keventämiseksi mutta kun ei ketään kiinnosta kun on vaikea oppia ja ei kestetä stressiä ja on niin vaikeaa ja ja ja. Kokeilijoita on ollut mutta on se välillä vähän naurettavaakin kun aikuinen mies lähtee parin viikon jälkeen itkien kotiin kun oli niin rankkaa. Työkkäri on täynnä näitä vellihousuja jotka haluu vaan käydä töis et sais rahaa, haastetta töissä ei saa olla. Ja palkka tästä mun työstä? 50 000e vuoteen eli ei pöllömpi..

Vierailija
33/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ota esille ikärasismia? Yli 50 vuotiaita ei kukaan palkkaa, ei edes hoitoalalle vanhusten vaippoja vaihtamaan pääse. Olen lähihoitaja ja työtön, 54v.

Vierailija
34/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pitkäaikaistyöttömillä pätevyyttä rakentaa taloja tai hoitaa vanhuksia? Se on jännä, kun jäät työttömäksi, niin sinusta tulee yhtäkkiä osaaja alalle kuin alalle.

(En ole pitkäaikaistyötön)

Aika monella on. Voisin tässä mainita nimeltä ainakin muutaman talonrakentajan ja jonkun geronomin.

Pahinta koko hommassa on se, että enää ei ole mitään keinoa katkaista pitkäaikaistyöttömyyttä. Ennen oli sentään velvoitetyöllistettävät, joille oli keksittävä vaikka katujenlakaisua OIKEALLA PALKALLA. Nyt on vaan noita 9 euron orjatöitä, jotka käytännössä vievät pois palkkatöitä.

Yhteiskunnalle olisi paljon kannattavampaa maksaa työnantajalle sama tuki palkkaan kuin mitä maksaa työttömälle työmarkkinatukea pelkästä olemassaolosta. Toki olisi edellytettävä, että työnantaja maksaisi TES:n mukaista palkkaa, erotuksena orjatyöhön.

Vierailija
35/42 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Otin yhden pitkäaikaistyöttömän määräaikaiseen työhön. Hämmästyin miten osaava on ja uskoin hänen löytävän määräajan päätyttyä pysyvän työpaikan hetkessä. Olisin voinut osoittaa niitä monta hänen taidoilleen. Ei löytänyt vaan jäi kotiin. Kai sen on mukavampaa. 

Vierailija
36/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko asua talossa, jonka on rakentanut pitkäaikaistyötön, jolla ei ole mitään kokemusta rakentamisesta tai haluaisitko, että sinua tai lähimmäistäsi hoitaisi ihminen, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta hoitotyöstä? Ihmettelen kovasti, että noinkin matalan ÄO:n omaava henkilö on saanut töitä, kaivatko nenääsi työksesi?

Vierailija
37/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä eikö hallitus luvannut taikoa 100 000 uutta työpaikkaa jotka ilmestyvät heti kun työttömiltä ja köyhiltä on leikattu kaikki mahdollinen? Ups

Vierailija
38/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanmaksu on liian kallista ja 9 euron työt puolestaan ovat epäeettisiä.

Vierailija
39/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotapa työnantajille. Ovat varmaan heti täysillä mukana.

Vierailija
40/42 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoapulaisina on pitkäaikais työttömiä vanhuspuolella. Olen tehnyt monta määräaikas työsopimusta vaikka en ole hoitoalan  koulutusta opiskellut. Nuorempana olin kampaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä