Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hiuksista pöyheät, ettei mene päätä pitkin?

Vierailija
10.02.2017 |

Onko kellään neuvoja? Olen jo pitkään yrittänyt saada kuohkeutta tyveen, eikä millään onnistu :( Pitkät hiukset mulla siis.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä, paksu ja raskas tukka... sori menee melkein luonnostaan päätä pitkin... Kuivashampoo tosiaan antaa kyllä nostetta...

Vierailija
22/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni auttaa hiusten leikkaaminen lyhyemmiksi ja harvempi pesu, ranskalaiset letit yöksi (kosteaan tukkaan) ogx:n tyvikohottaja (saa ainakin kärkkäiseltä) ja sellainen ns. takuttaminen tuolta tyvestä. en osaa selittää sitä kunnolla, mutta takutan pikkuisen tuosta päältä ja myös niiden päällimmäisten hiusten alta. varmaan vähän huonoksi hiuksille.

tangle teezer on hyvä tähän.

toivottavasti jokin auttaisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikat riippuu vähän siitä millaiset lähtökohdat on. Jos haluat säästää hiuksiasi tai hiukset on jo valmiiksi hieman vaurioituneet, en todellakaan suosittele föönausta tai muuta lämpökäsittelyä. Yleensäkin lämpökäsittelyä pitäisi välttää jos haluaa valmistaa että hiukset voivat vastaisuudessakin hyvin ja pysyvät terveenä. Samoin jos hiukset on todella pitkät ja paksut, karkeat ja helposti takkuuntuvat, hoitoaineen käyttämättä jättäminen voi olla mahdoton ajatus. Itsellä on todella paksut, raskaat ja pitkät hiukset. Laitan ne pesun jälkeen hieman kosteina korkealle nutturalle yöksi, pesupäivien välissä kuohkeutta saa tosiaan sillä kuivashampoolla. Tekstuurisuihke voisi myös olla yksi ratkaisu.

Vierailija
24/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyvipermis. Tai kohotus.

Vierailija
25/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärellä on sama ongelma. On 11vuotias joten hirveän vaikeita hiusten muotoiluita ei hallitse vielä eikä kiinnosta. Hiukset haluaa pitää pitkinä. On raskaat ja menee suorina päätä myöten ja on aika paksutkin. Olisiko vielä shampoo ja hoitoaine suosituksia?

Vierailija
26/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tukka pöyhistyi ihmeesti, kun jätin silikonia sisältävät shampoot ja hoitoaineet pois. Samalla hiuksen tuntuma tietysti muuttuu ja voi tuntua jostakusta "huonokuntoiselta", kun on tottunut silikonilla kuorrutettuun hiukseen, mutta juuri tämä "huonokuntoisuus" on se, joka tuo sitä pitoa ja kuohkeutta.

Itse koetan välttää föönaamista ja harjaan hiukset vasta kuivina, aivan päällimmäisiä hiuksia hieman oion luonnonharjasharjalla siinä kuivatellessa, että asettuvat nätisti. Kaikista tavallisista hiusharjoista olen luopunut, ne selvittävät "liikaa" ja litistävät hiukset pitkin päätä, luonnonharjaksella tai aivan kriisitilanteissa Tangle Teezerilla harjaan.

Muotoilutuotteena käytän tuota jo aiemmin suositeltua Batisten kuivashampoota, onko se nyt nimeltään XXL mutta jotakin Volumea kuitenkin, pinkihtävä purkki! Muilla kuivashampoilla ei minun pitkää, liukasta tukkaani ole saanut ruotuun, ainoastaan entistä pahemman näköiseksi.

Kuivashampoolla kohotettu tukka kestää koskettelua ja läpiharjaamistakin, sen voi aina asetella uudestaan. Jos taas ei koe tarvetta haroa hiuksia tai harjailla niitä välillä läpi, on suolasuihke tyven lähellä ja kevyessä tupeerauksessa hyvä. Sitä ei saa aseteltua uudestaan ilman suihkepurnukan mukana kantamista, jos vahinko käy.

Vierailija
27/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset hiukset teillä vastaajilla on? Hiustyyppejä kun on tosi erilaisia.

Itselläni nuorena pitkät ja piikkisuorat hiukset. Niin raskaat, että meni aina päätä pitkin. Hiuksia on edelleen paljon! Välillä oli lyhyet pitkään, nyt taas kasvaneet. Nykyään ilmavammat ja jopa kihartuu hieman ilman föönausta. Juuresta en kyllä ilmavaksi saa. En usko, että omiin hiuksiini olisi mitään taikakeinoja, hiustyyppi kun on mitä on.

Vierailija
28/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset hiukset teillä vastaajilla on? Hiustyyppejä kun on tosi erilaisia.

Nro 26 vastaa: piikkisuora, liukas, ohut, hento ja nopeasti rasvoittuva. Silikonituotteiden poisjättö auttoi muuten tuohon rasvoittumiseenkin.

Vierailija
29/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suihkuta suolasuihketta hiusten tyviin

Mitä on suolasuihke?

Vierailija
30/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hiukset illalla ja kuivaan föönillä, sitten tiukka nuttura ylös ja aamulla on pöyheä. Tulee kyllä myös vähän kiharaa.

Vierailija
31/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkät on niin raskaat ettei niihin auta kuin tupeeraus ja tuuhennos teippipidennyksillä. Huomaa heti kun leikkaa pois vaikka 6cm niin paljonko tyvi kevenee.

Jos on paksu tukka niin voi päällikerroksia leikkauttaa kampaajalla keveämmäksi mutta jättää osa tuomaan pituutta. Ohuella tukalla ei tämä onnistu.

Vierailija
32/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä hoitoainetta. Mulla tulee palashampoolla pöyheät. Mut se ei oikeen sovi pitkille hiuksille, kun se kestää huuhdella pois ja jättää vähän tahmaisiksi.

Sama vinkki täältä. Käytän lushin seanik-shampoopalaa (sisältää mm. Merisuolaa, joka tuo tuuheutta), enkä käytä hoitoainetta kuin tarvittaessa hiuksiin jätettävää hiusöljyä latvoille. Hiukset ovat nykyisin todella tuuheanoloiset.

Ja tarkennus: shampoopaloja on kahdenlaisia, toiset (esim. Flow, Oliva ja muut saippuat) tehdään saippuoimalla öljyjä. Lushin shampoopalat ovat sls-pohjaisia eli tavallista shampoota ilman vettä. Lopputulos voi siis olla erilainen riippuen siitä kumpia käyttää.

Vierailija
33/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suihkuta suolasuihketta hiusten tyviin

Mitä on suolasuihke?

Suolavettä, jossa valmistajasta riippuen erilaisia muita ainesosia. Voi tietysti tehdä myös itse kotona suolasta ja vedestä ja suihkuttaa hiuksiin antamaan rakennetta. Pitää vain muistaa, että suola kuivattaa hiusta kovasti jatkuvassa käytössä.

Vierailija
34/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi pesuaineet jotka tuuheuttavat. Mitään koneita minulla ei ole (hiustenkuivain, suoristusrauta). Ja kuivashampoosta olen kuullut pahoja kokemuksia.

Vierailija
35/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozell texturizing spray. Halpa ja hyvä tuote!

Vierailija
36/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun liukkaseen ja lättänään tukkaan oon saanu volyymia evo:n tyvisuihkeella ja kuivashamppoolla. Föönäilen kosteat hiukset.

Vierailija
37/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 unohti vielä sanoa että käytän myös moroccan oilin tuuheuttavaa shampoota ja hoitoainetta sekä latvoihin ennen fööniä moroccan oilin hoitoöljyä. Hyviä tuotteita ja huumaava tuoksu!

Vierailija
38/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuivashampoosta olen kuullut pahoja kokemuksia.

Minua kiinnostaisi kuulla pahoja kokemuksia kuivashampoosta! Merkillä kyllä on väliä ja itseäni ei kyllä yksikään ole likaisten hiusten pelastamisessa auttanut, mutta muotoilutuotteena Batiste on luottotavaraa.

Vierailija
39/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä hoitoainetta. Mulla tulee palashampoolla pöyheät. Mut se ei oikeen sovi pitkille hiuksille, kun se kestää huuhdella pois ja jättää vähän tahmaisiksi.

Sama vinkki täältä. Käytän lushin seanik-shampoopalaa (sisältää mm. Merisuolaa, joka tuo tuuheutta), enkä käytä hoitoainetta kuin tarvittaessa hiuksiin jätettävää hiusöljyä latvoille. Hiukset ovat nykyisin todella tuuheanoloiset.

Ja tarkennus: shampoopaloja on kahdenlaisia, toiset (esim. Flow, Oliva ja muut saippuat) tehdään saippuoimalla öljyjä. Lushin shampoopalat ovat sls-pohjaisia eli tavallista shampoota ilman vettä. Lopputulos voi siis olla erilainen riippuen siitä kumpia käyttää.

Minä käytän Lushin Big-shampoota jossa on myös merisuolaa . Aivan älytttömän hyvä sekin ja tukka muuttunut upeaksi.

Vierailija
40/44 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä shampoo kokonaan pois. Olen itse pessyt nyt jo kaksi vuotta pelkästään kuumalla vedellä. Joka päivä tai joka toinen päivä kunnolla hieron päänahkaa suihkussa ja lisäksi hiusten kuivuttua paljon harjausta. Hiukset on pehmeät, paksummat ja todella kuohkeat. Välillä pitää pitää pipoa litistämässä, ettei oo ihan liian pöyhkeät. Tuoksuu lisäksi ihanalta.