Miten hiuksista pöyheät, ettei mene päätä pitkin?
Onko kellään neuvoja? Olen jo pitkään yrittänyt saada kuohkeutta tyveen, eikä millään onnistu :( Pitkät hiukset mulla siis.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ei se hoitoaineen pois jättö mitään auta,ei sitä hoitoainetta sinne juureen laiteta! Vaihda shampoo silikonittomaan. Föönää hiukset pää alaspäin,tupeeraa tyvi ja laita lakkaa lyhyinä suihkauksina tupeerauskohtiin,käytä hiuspuuteria tai kuivashampoota. Paras ja tuuheuttavin on Batisten XXL volume.
Olen ihan samaa mieltä, useita kuivashampoita kokeilleena, Batisten XXL-volyme ehdottomasti PARAS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä hoitoainetta. Mulla tulee palashampoolla pöyheät. Mut se ei oikeen sovi pitkille hiuksille, kun se kestää huuhdella pois ja jättää vähän tahmaisiksi.
Sama vinkki täältä. Käytän lushin seanik-shampoopalaa (sisältää mm. Merisuolaa, joka tuo tuuheutta), enkä käytä hoitoainetta kuin tarvittaessa hiuksiin jätettävää hiusöljyä latvoille. Hiukset ovat nykyisin todella tuuheanoloiset.
Ja tarkennus: shampoopaloja on kahdenlaisia, toiset (esim. Flow, Oliva ja muut saippuat) tehdään saippuoimalla öljyjä. Lushin shampoopalat ovat sls-pohjaisia eli tavallista shampoota ilman vettä. Lopputulos voi siis olla erilainen riippuen siitä kumpia käyttää.
Minä käytän Lushin Big-shampoota jossa on myös merisuolaa . Aivan älytttömän hyvä sekin ja tukka muuttunut upeaksi.
Mulla nuo Lushin shampoopalat toimi pitkään, käsittelemättömään, omanväriseen hiukseen aivan upeasti, "hiusteni uusi elämä" on jonkun toisen firman mainoslause, mutta se tuli mieleen aina Lushilla pestessä. Sitä ennen oli pitkää roikkutukkaa ollut mahdoton hallita, mutta yhtäkkiä siinä olikin sekä tekstuuria että pehmeyttä. Mutta kun menin vaalentamaan ja värjäämään hiukseni, ei lopputulos shampoopalalla ollutkaan enää sama, vaan hius tuntui aina kuivalta ja takkuuntuvalta. Menivät ilmeisesti vaalennuksesta niin huonoon kuntoon, että nyt pakko käyttää silikonihöttötuotteita ja kulkea latteahiuksisena, kunnes blondi kasvaa pois. :(
Jep, saman huomasin kun minulla oli niitä shampoopaloja ja otin raitoja :D. Nyt on raidat olleet poissa ja voisikin seuraavaksi tilailla shampoopalan kokeeksi, kun ne silloin jäivät syrjään ja unohtuivat. Lushin tuotteissa on ihanat tuoksut.
Kokeilin muuten eilen Four Reasonsin hiuspuuteria jota joku sanoi käyttävänsä. Toimii hyvin, tukka oli niin pöyheä että ei mitään rajaa. Siinä kuitenkin se aerosolisumutin on aika huono, ainetta tulee sellaisella voimakkuudella että sitä meinaa tulla iso kasa aina yhteen kohtaan ja kun tuossa on vielä sävyäkin mukana niin oli hankala laittaa hiuksiin hallitusti ja siten ettei sitä väriä sumutu jonnekin muualle kuin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä hoitoainetta. Mulla tulee palashampoolla pöyheät. Mut se ei oikeen sovi pitkille hiuksille, kun se kestää huuhdella pois ja jättää vähän tahmaisiksi.
Sama vinkki täältä. Käytän lushin seanik-shampoopalaa (sisältää mm. Merisuolaa, joka tuo tuuheutta), enkä käytä hoitoainetta kuin tarvittaessa hiuksiin jätettävää hiusöljyä latvoille. Hiukset ovat nykyisin todella tuuheanoloiset.
Ja tarkennus: shampoopaloja on kahdenlaisia, toiset (esim. Flow, Oliva ja muut saippuat) tehdään saippuoimalla öljyjä. Lushin shampoopalat ovat sls-pohjaisia eli tavallista shampoota ilman vettä. Lopputulos voi siis olla erilainen riippuen siitä kumpia käyttää.
Minä käytän Lushin Big-shampoota jossa on myös merisuolaa . Aivan älytttömän hyvä sekin ja tukka muuttunut upeaksi.
Mulla nuo Lushin shampoopalat toimi pitkään, käsittelemättömään, omanväriseen hiukseen aivan upeasti, "hiusteni uusi elämä" on jonkun toisen firman mainoslause, mutta se tuli mieleen aina Lushilla pestessä. Sitä ennen oli pitkää roikkutukkaa ollut mahdoton hallita, mutta yhtäkkiä siinä olikin sekä tekstuuria että pehmeyttä. Mutta kun menin vaalentamaan ja värjäämään hiukseni, ei lopputulos shampoopalalla ollutkaan enää sama, vaan hius tuntui aina kuivalta ja takkuuntuvalta. Menivät ilmeisesti vaalennuksesta niin huonoon kuntoon, että nyt pakko käyttää silikonihöttötuotteita ja kulkea latteahiuksisena, kunnes blondi kasvaa pois. :(
Mulla on ollut samaa ongelmaa. Käytän saippuaa tai saippuapohjaisia shampoopaloja ihoärsytyksen takia, synteettiset tensidit ovat liian peseviä ja olen onnistunut myös allergisoitumaan niille. Pitkiin, käsittelemättömiin, lasimaisiin hiuksiin palat toimivat kuin unelma, kunnes värjäytin latvat (kampaamo, kestoväri). TÖKS, kaikki tarttuu kiinni huokoisempaan hiuksen pintaan, ei huuhtoudu kunnolla ja latvat ovat kuivat. En halua silikonia (takkuunnuttaa). Apu löytyi öljymuhitteluista, mutta ei värjätty silti vastaa käsittelemättömän hiuksen kuntoa. En tee samaa virhettä enää kun saan nämä kasvatettua pois :/