Tv1:ltä alkoi juuri ohjelma uskosta ja uskonnon uhreista
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo toimittajat vinoilevat? Eikö voi puhua asiallisesti? Paistaa kilometrin päähän, miten nauravat uskoville. Kaipaisin asiallista keskustelua.
Miten noista nyt niin asiallisesti voisi keskustella? Uskomatonta henkistä väkivaltaa nuo uskovaiset käyttää. Itse käyttäytyy kuin mielipuolet ja kuitenkin kaikissa muissa on olevinaan vikaa.
Tarkoitat varmaan henkisellä väkivallalla sitä, kun nuhtelemme synneistä ja kehotamme tekemään parannuksen? Kyllä se on rakkautta. Kyllähän isäkin nuhtelee lapsiansa, jos he ovat tuhmia ja toivoo että he lopettavat tuhmuudet.
Et oo tosissas? Millä oikeudella sinä nuhtelet muita ihmisiä jos itse satut uskomaan johonkin jeesukseen? Koita nyt älykääpiö ymmärtää, että se on sinun uskosi ja sinulla on oikeus uskoa siihen, mutta sinulla ei ole oikeutta tuputtaa uskontoasi muille eikö nuhdella omien uskomustesi perusteella ketään.
"Eräs mies järjesti suuret pidot ja oli kutsunut paljon vieraita. Kun pitojen oli määrä alkaa, hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, kaikki on jo valmiina.' Mutta yksi toisensa jälkeen nämä alkoivat esittää verukkeita. 'Olen ostanut pellon', sanoi yksi, 'minun täytyy mennä katsomaan sitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.' 'Ostin viisi härkäparia', sanoi toinen, 'ja olen lähdössä kokeilemaan niitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.' Kolmas sanoi: 'Olen juuri mennyt naimisiin enkä siksi voi tulla.'
"Palvelija palasi ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalle: 'Mene kiireesti kaupungin kaduille ja toreille ja tuo tänne köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat.' Palvelija tuli sanomaan: 'Herra, olen tehnyt niin kuin käskit, mutta vielä on tilaa.' Silloin herra sanoi: 'Mene maanteille ja kylien kujille ja vaadi ihmisiä tulemaan, jotta taloni täyttyisi. Ja siitä voitte olla varmat, että yksikään noista, jotka minä kutsuin, ei pääse minun pitopöytääni!'" http://raamattu.fi/1992/Luuk.14.html
Meidät kristityt Jeesuksen palvelijat on lähetetty kutsumaan teitä Herran pitoihin. Vaatimuksena sisäänpääsyyn on että puette päällenne juhlavaatteet ja hylkäätte likaiset maalliset vaatteet.
Se siitä tuputtamisesta ja nuhtelemisesta. Jos kutsu ei kelpaa, niin se on oma valintanne. Sitten kutsumme jotain muita jotka haluavat tulla.
Sana kirjoitti:
Järkyttäviä kokemuksia tuolla Kaisalla, joka kertoi lapsuudestaan.
Olen sitä mieltä, että uskovaisten vanhempien tulee opettaa lapsilleen vain esim. iltarukous ja kasvattaa heidät kristillisten arvojen mukaan – muu (kuten synnintunnon herättäminen) voi olla liikaa ja jopa vahingollista.
Kielillä puhuminen sinänsä on ihan todellinen ilmiö, mutta se on spontaani tapahtuma eikä jonkinlaisen yrittämisen tai harjoittelemisen tulosta.
Mikä tuon kielilläpuhumisen idea on? Olisin oikeasti vaikuttunut jos ihmiset puhuisivat joillakin oikeilla kielillä joita eivät olisi opiskelleet. Sen sijaan kielilläpuhuja tuottaa vain sekalaisia ääniä jotka eivät tarkoita mitään.
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että uskovaisten vanhempien tulee opettaa lapsilleen vain esim. iltarukous ja kasvattaa heidät kristillisten arvojen mukaan – muu (kuten synnintunnon herättäminen) voi olla liikaa ja jopa vahingollista.
Kielillä puhuminen sinänsä on ihan todellinen ilmiö, mutta se on spontaani tapahtuma eikä jonkinlaisen yrittämisen tai harjoittelemisen tulosta.
Mikä tuon kielilläpuhumisen idea on? Olisin oikeasti vaikuttunut jos ihmiset puhuisivat joillakin oikeilla kielillä joita eivät olisi opiskelleet. Sen sijaan kielilläpuhuja tuottaa vain sekalaisia ääniä jotka eivät tarkoita mitään.
Tuollaisenaan kielillä puhumisessa ei ole mitään ideaa eikä järjen häivää, koska toisille tuntemattoman siansaksan posmittamisella ei ole edes evankeliumin levittämisen kannalta hyötyä.
Itse olen käsittänyt kielillä puhumisen olevan vertauskuvallista ja tarkoittavan juurikin evankeliumin ja Raamatun sanan leviämistä ympäri maailman kaikilla todellisilla/oikeilla/ihmisten puhumilla kielillä.
mammanpoika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo toimittajat vinoilevat? Eikö voi puhua asiallisesti? Paistaa kilometrin päähän, miten nauravat uskoville. Kaipaisin asiallista keskustelua.
Miten noista nyt niin asiallisesti voisi keskustella? Uskomatonta henkistä väkivaltaa nuo uskovaiset käyttää. Itse käyttäytyy kuin mielipuolet ja kuitenkin kaikissa muissa on olevinaan vikaa.
Tarkoitat varmaan henkisellä väkivallalla sitä, kun nuhtelemme synneistä ja kehotamme tekemään parannuksen? Kyllä se on rakkautta. Kyllähän isäkin nuhtelee lapsiansa, jos he ovat tuhmia ja toivoo että he lopettavat tuhmuudet.
Et oo tosissas? Millä oikeudella sinä nuhtelet muita ihmisiä jos itse satut uskomaan johonkin jeesukseen? Koita nyt älykääpiö ymmärtää, että se on sinun uskosi ja sinulla on oikeus uskoa siihen, mutta sinulla ei ole oikeutta tuputtaa uskontoasi muille eikö nuhdella omien uskomustesi perusteella ketään.
"Eräs mies järjesti suuret pidot ja oli kutsunut paljon vieraita. Kun pitojen oli määrä alkaa, hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, kaikki on jo valmiina.' Mutta yksi toisensa jälkeen nämä alkoivat esittää verukkeita. 'Olen ostanut pellon', sanoi yksi, 'minun täytyy mennä katsomaan sitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.' 'Ostin viisi härkäparia', sanoi toinen, 'ja olen lähdössä kokeilemaan niitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.' Kolmas sanoi: 'Olen juuri mennyt naimisiin enkä siksi voi tulla.'
"Palvelija palasi ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalle: 'Mene kiireesti kaupungin kaduille ja toreille ja tuo tänne köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat.' Palvelija tuli sanomaan: 'Herra, olen tehnyt niin kuin käskit, mutta vielä on tilaa.' Silloin herra sanoi: 'Mene maanteille ja kylien kujille ja vaadi ihmisiä tulemaan, jotta taloni täyttyisi. Ja siitä voitte olla varmat, että yksikään noista, jotka minä kutsuin, ei pääse minun pitopöytääni!'" http://raamattu.fi/1992/Luuk.14.html
Meidät kristityt Jeesuksen palvelijat on lähetetty kutsumaan teitä Herran pitoihin. Vaatimuksena sisäänpääsyyn on että puette päällenne juhlavaatteet ja hylkäätte likaiset maalliset vaatteet.
Se siitä tuputtamisesta ja nuhtelemisesta. Jos kutsu ei kelpaa, niin se on oma valintanne. Sitten kutsumme jotain muita jotka haluavat tulla.
Upeaa! Sitten varmaan voisitte oikeasti lopettaa sen tuputtamisen, nuhtelemisen ja helvetillä pelottelun. Jos haluatte vain kutsua meitä Herran pitoihin, ilman velvoitetta osallistua, niin miksi kutsuunne sisältyy aina se pikku juju, että ai niin, jos ei kutsu kelpaa, niin Herra heittää teidät helvettiin?
Millä tavalla tuo tarinasi mies houkutteli ihmiset bileisiinsä? Tarjoamalla hyvää ruokaa ja juomaa, vai uhkaamalla kaulan katkaisulla jolleivat ihmiset tule? Te kristityt kun todella usein harrastatte tuota jälkimmäistä taktiikka.
Tuo uskon sana tuntui todella pelottavalta liikkeeltä
Kyllä jotkut puhuvat nykypäivän elävillä kielilläkin. Kuulijoissa on saattanut olla kyseisen kielen puhuja, jolle kielilläpuhuja on kertonut viestin tästä alunperin tietämättä. Olen kuullut monia tällaisia tapauksia.
Millä kielillä Patrik Tiainen puhuu?
Patrik Tiainen kielillä puhumisen kuningas:
Vierailija kirjoitti:
Huumori on vaikea laji ja makuasia. Jotkut pitävät piikittelevästä huumorista. Toiset loukkaantuvat siitä. Itse kuulun siihen sakkiin, joka ajattelee, että piikittelevä huumori voi olla älykästä ja sillä voi leikitellä. Olen uskovainen, ja ajattelen, että on hyväkin asia, että joku kysyy jos haluaa tietää. Jos joku haluaa haastaa minun uskoni, on hyväkin että hän tekee niin. Jumalakaan ei mene siitä rikki, että esittää haastavia kysymyksiä. Joskus piikikkään huumorin varjolla voi olla helpompi esittää vaikeita kysymyksiä.
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Raamattu opettaa kielilläpuhumisesta, että ihmisen tulisi puhua vain itsekseen yksin ollessaan, ellei ole paikalla ketään, joka tulkkaisi muille tuon kielillä puhutun asian. Raamattu opettaa, että muussa tapauksessa paikalle tulleet uskosta osattomat voivat pitää kielillä puhuvia järjettöminä, ellei puheeseen tule selitystä. Raamatun opetuksen mukaan siis seurakunnissa ei pitäisi olla sekalaista kakofoniaa, kun ihmiset puhuvat kielillä, eikä kukaan selitä. Siitä pitäisi tehdä parannusta, ja jättää puhuminen kotioloihin. Kielillä puhuva rakentaa Raamatun mukaan vain itseään, ellei tulkitsijaa ole. Se, miten uskova rakentuu puhuessaan kielillä, on mysteeri, ja sen tietää vain kielillä puhuva itse.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Raamattu opettaa kielilläpuhumisesta, että ihmisen tulisi puhua vain itsekseen yksin ollessaan, ellei ole paikalla ketään, joka tulkkaisi muille tuon kielillä puhutun asian. Raamattu opettaa, että muussa tapauksessa paikalle tulleet uskosta osattomat voivat pitää kielillä puhuvia järjettöminä, ellei puheeseen tule selitystä. Raamatun opetuksen mukaan siis seurakunnissa ei pitäisi olla sekalaista kakofoniaa, kun ihmiset puhuvat kielillä, eikä kukaan selitä. Siitä pitäisi tehdä parannusta, ja jättää puhuminen kotioloihin. Kielillä puhuva rakentaa Raamatun mukaan vain itseään, ellei tulkitsijaa ole. Se, miten uskova rakentuu puhuessaan kielillä, on mysteeri, ja sen tietää vain kielillä puhuva itse.
Vaikuttaa kuin kielilläpuhumista käytetään tuomaan esille kuinka vahva uskossaan on kun raamatussakin tämä mainitaan. Usein se on äänien kakofoniaa, ei tuosta Tiaisen ääntelystä saanut selvää. "Shakalaka", "la la la" tai ainahan löytyy jotain yhteyksiä oikeisiin kieliin mutta en ole vakuuttunut.
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Kielilläpuhumisen idean tai tarkoituksen pystyy löytämään Raamatusta (pahoittelen etten nyt jaksa liittää tähän Raamatunkohtia, mutta googlaamalla löytänee helposti kyseisiä kohtia käsitteleviä artikkeleita).
Yksi tarkoitus on, että julkinen kielilläpuhuminen on todistuksena Jumalan ihmeteoista uskosta osattomille. Tällä voi kai olla ihan käytännöllinen tarkoitus: vieraan kansan edustaja kuulee uskovien keskuudessa puhuttavan omalla kielellään ja kiinnostuu. Tämä oli erityistä Uuden Testamentin aikaan, kun ihmiset eivät vielä osanneet vieraita kieliä yleisesti. Nykyään peruskoulun ja ahkerasti elokuvia jne. katsellut käynyt voi osata sujuvasti muutamaa vierasta kieltä.
Toinen on, että Jumala voi julkisen kielilläpuhumisen ja puheen tulkkaamisen kautta kertoa uskovaisille tulevasta, eli kyse voi olla profetoivasta kielilläpuhumisesta. Tässä tapauksessa myös tulkkaaminen voi olla armolahja Jumalalta.
Kolmas on, että yksityisesti kielilläpuhuva voi saada kokemuksesta uskolleen vahvistusta, todistusta, rohkaisua ja kielilläpuhumisen kautta Jumala voi saada uskovaisen sanomaan Hänelle itselleen jotain (esim. jonkin rukouksen), jota uskovainen ei muuten osaisi sanoa.
Yksityiseen kielilläpuhumiseen apostoli Paavali rohkaisee Raamatussa. Julkiseen kielilläpuhumiseen ei suoranaisesti rohkaista (paitsi jos puhe on tulkittavissa ja on siten hyödyllinen seurakunnalle).
Tuo uskovaisten kielillä puhuminen on siansaksaa. Lapsena sitä opeteltiin helluntalaiskokouksissa. Kiitos,Kiitos.....Jeesus, jeesus ym näitä toisteltiin niin kauan, että kieli meni solmuun.
Kyllä olisi lastensuojelun paikka jos 6-vuotiaitakin laitetaan parantamaan sairaita.
Itse olin 11v ja veljeni 7v kun meidät uppokastettiin helluntalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo uskovaisten kielillä puhuminen on siansaksaa. Lapsena sitä opeteltiin helluntalaiskokouksissa. Kiitos,Kiitos.....Jeesus, jeesus ym näitä toisteltiin niin kauan, että kieli meni solmuun.
Kyllä olisi lastensuojelun paikka jos 6-vuotiaitakin laitetaan parantamaan sairaita.
Itse olin 11v ja veljeni 7v kun meidät uppokastettiin helluntalaisiksi.
No ei tuo kyllä kuulostakaan siltä kielilläpuhumiselta, josta Raamatussa kerrotaan ja joka on sinänsä todellinen ilmiö vielä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos uskoo jumalaan muttei ole varma uskostaan Jeesukseen jumalan poikana ja vapahtajana?
Mihin päädyn, kun henki lakkaa pihisemästä?
Aika rajua on kieltämättä, että meidän jokaisen pitää ratkaista itse tykönämme tuo asia, että mihin uskomme, vai jätämmekö uskomatta. Nuo esittämäsi kysymykset ovat tosi vaikeita ja suuria kysymyksiä.
t. Jeesukseen uskova
Ei sitä itse ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
mammanpoika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeaa! Sitten varmaan voisitte oikeasti lopettaa sen tuputtamisen, nuhtelemisen ja helvetillä pelottelun. Jos haluatte vain kutsua meitä Herran pitoihin, ilman velvoitetta osallistua, niin miksi kutsuunne sisältyy aina se pikku juju, että ai niin, jos ei kutsu kelpaa, niin Herra heittää teidät helvettiin?
Millä tavalla tuo tarinasi mies houkutteli ihmiset bileisiinsä? Tarjoamalla hyvää ruokaa ja juomaa, vai uhkaamalla kaulan katkaisulla jolleivat ihmiset tule? Te kristityt kun todella usein harrastatte tuota jälkimmäistä taktiikka.
Jotkut tykkää enemmän tuollaisesta kutsusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos uskoo jumalaan muttei ole varma uskostaan Jeesukseen jumalan poikana ja vapahtajana?
Aika rajua on kieltämättä, että meidän jokaisen pitää ratkaista itse tykönämme tuo asia, että mihin uskomme, vai jätämmekö uskomatta. Nuo esittämäsi kysymykset ovat tosi vaikeita ja suuria kysymyksiä.
t. Jeesukseen uskova
Ei sitä itse ratkaista.
En ole tuo, kenelle kommentoit, mutta ajattelin kysyä: mitä tarkoitat tuolla, että "ei sitä itse ratkaista"?
Koska tulee ohjelmaa kommynismista ja kommunismin uhreista.Miksi asia on tabu?
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Jeesukseen uskova
Ei sitä itse ratkaista.
En ole tuo, kenelle kommentoit, mutta ajattelin kysyä: mitä tarkoitat tuolla, että "ei sitä itse ratkaista"?
Lainausta:
Jumala tarjoaa lahjana jokaiselle iankaikkista elämää ja taivaspaikkaa. Iankaikkista elämää ei voi ansaita omilla hyvillä teoilla tai olemalla hyvä ihminen. Näin asian toteaa Jumalan sana: ”Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” Room. 6:23 ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” Ef. 2:8-9
"Mistä tiedät, että Jumalalla oli ongelma?"
Itse asiassa tuo oli vain keksimäni ilmaus kuvaamaan sitä ristiriitaa, jonka muodostivat ihmisen syntisyys ja Jumalan pyhyys. Ihmisen syntisyys on maailmassa helposti havaittavissa. Katseletko uutisia? Täydellisyys (myös moraalinen) ja pyhyys ovat Jumalan ominaisuuksia.
"Mistä tiedät, miten Jumala ratkaisi ongelman?"
Reilu 2000 vuotta sitten syntyi profetoidusti poikalapsi neitsyestä, aikuiseksi kasvettuaan teki monia ihmeitä ja tunnustekoja sekä opetti ihmisiä vallalla ja viisaudella. Hän eli moraalisesti täydellisen elämän – ei virheitä, vaan pelkkää hyvää. Hän ilmaisi olevansa Jumala, joka oli syntynyt ihmiseksi. Hänet ristiinnaulittiin, vaikka Hän oli viaton, mutta Hän julisti anteeksiantoa. Hän nousi kuolleista. Tässä on aika paljon syitä uskoa, että Jumala ratkaisi ongelman tavalla, jota edellä kuvasin.