Tv1:ltä alkoi juuri ohjelma uskosta ja uskonnon uhreista
Kommentit (59)
Mitä jos uskoo jumalaan muttei ole varma uskostaan Jeesukseen jumalan poikana ja vapahtajana?
Mihin päädyn, kun henki lakkaa pihisemästä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos uskoo jumalaan muttei ole varma uskostaan Jeesukseen jumalan poikana ja vapahtajana?
Raamatun mukaan isän luokse ei ole asiaa ilman poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo toimittajat vinoilevat? Eikö voi puhua asiallisesti? Paistaa kilometrin päähän, miten nauravat uskoville. Kaipaisin asiallista keskustelua.
Miten noista nyt niin asiallisesti voisi keskustella? Uskomatonta henkistä väkivaltaa nuo uskovaiset käyttää. Itse käyttäytyy kuin mielipuolet ja kuitenkin kaikissa muissa on olevinaan vikaa.
Tarkoitat varmaan henkisellä väkivallalla sitä, kun nuhtelemme synneistä ja kehotamme tekemään parannuksen? Kyllä se on rakkautta. Kyllähän isäkin nuhtelee lapsiansa, jos he ovat tuhmia ja toivoo että he lopettavat tuhmuudet.
Et oo tosissas? Millä oikeudella sinä nuhtelet muita ihmisiä jos itse satut uskomaan johonkin jeesukseen? Koita nyt älykääpiö ymmärtää, että se on sinun uskosi ja sinulla on oikeus uskoa siihen, mutta sinulla ei ole oikeutta tuputtaa uskontoasi muille eikö nuhdella omien uskomustesi perusteella ketään.
Kyllä mulla on oikeus ja jopa velvollisuus. Sinulla on myös oikeus tehdä omat johtopäätöksesi ja valintasi.
Sama oikeus on minulla ja siksi ihan rakkaudesta ja velvollisuudesta omaa uskontoani ja jumalaa kohtaan ja ennen kaikkea rakkaudesta sinua kohtaan minä manaan sinut nyt alimpaan helvettiin. Terve menoa!
Älä ota tätä vainoamisena äläkä kiusana, mutta kun minullakin on oikeus ja velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua on kieltämättä, että meidän jokaisen pitää ratkaista itse tykönämme tuo asia, että mihin uskomme, vai jätämmekö uskomatta. Nuo esittämäsi kysymykset ovat tosi vaikeita ja suuria kysymyksiä.
t. Jeesukseen uskova
Asiallinen kritiikki ja keskustelu on eri asia kuin tuollainen naureskelu ja kuittailu.
Kuka meistä oikeesti tietäätotuutta?
Mitä mieltä olette Uskon Sanasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua on kieltämättä, että meidän jokaisen pitää ratkaista itse tykönämme tuo asia, että mihin uskomme, vai jätämmekö uskomatta. Nuo esittämäsi kysymykset ovat tosi vaikeita ja suuria kysymyksiä.
t. Jeesukseen uskova
Mistä tiedät, että Jeesus on jumalan poika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo toimittajat vinoilevat? Eikö voi puhua asiallisesti? Paistaa kilometrin päähän, miten nauravat uskoville. Kaipaisin asiallista keskustelua.
Miten noista nyt niin asiallisesti voisi keskustella? Uskomatonta henkistä väkivaltaa nuo uskovaiset käyttää. Itse käyttäytyy kuin mielipuolet ja kuitenkin kaikissa muissa on olevinaan vikaa.
Tarkoitat varmaan henkisellä väkivallalla sitä, kun nuhtelemme synneistä ja kehotamme tekemään parannuksen? Kyllä se on rakkautta. Kyllähän isäkin nuhtelee lapsiansa, jos he ovat tuhmia ja toivoo että he lopettavat tuhmuudet.
Et oo tosissas? Millä oikeudella sinä nuhtelet muita ihmisiä jos itse satut uskomaan johonkin jeesukseen? Koita nyt älykääpiö ymmärtää, että se on sinun uskosi ja sinulla on oikeus uskoa siihen, mutta sinulla ei ole oikeutta tuputtaa uskontoasi muille eikö nuhdella omien uskomustesi perusteella ketään.
Kyllä mulla on oikeus ja jopa velvollisuus. Sinulla on myös oikeus tehdä omat johtopäätöksesi ja valintasi.
Sama oikeus on minulla ja siksi ihan rakkaudesta ja velvollisuudesta omaa uskontoani ja jumalaa kohtaan ja ennen kaikkea rakkaudesta sinua kohtaan minä manaan sinut nyt alimpaan helvettiin. Terve menoa!
Älä ota tätä vainoamisena äläkä kiusana, mutta kun minullakin on oikeus ja velvollisuus.
Siteeraat sinäällään virheellisesti, että ei kristityt manaa ketään helvettiin, he vain varoittavat siitä. Ihmisillä on aina mahdollisuus parantaa tapansa ja välttää helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole se, jolle tuon kirjoitit, mutta olen toinen uskova. Minä ymmärrän, mistä tuollaiset tuntemuksesi kumpuavat. Minä ymmärrän hyvin, että on vaikea ymmärtää uskovaisten logiikkaa tuossa asiassa. Haluan kuitenkin kertoa, että useimmat kertovat tuon asian vilpittömästi rakkaudellisesta näkökulmasta. He eivät halua kertoa sitä ilkeilläkseen, vaan haluavat kertoa siitä, että uskovat pelastuksen olevan mahdollinen myös kuulijalle. Uskovien pitäisi olla taitavampia ja rakkaudellisempia sanoissaan ja teoissaan. Siinä onkin meille haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki länsimaalaiset ovat islamin uhreja!
Kyllä näitä kristittyjen uhreja on ihan liikaa.
Maailmassa on kaksi porukkaa joita molempia kutsutaan kristityiksi! Ensimmäinen porukka on ns. kirkolliset, jotka ovat koko olemassaolonsa ajan murhanneet ja tehneet kaikenlaista pahuutta. Toinen porukka on se sakki joka elää elämäänsä kunniallisesti, ja kaikessa hiljaisuudessa, sekä kääntävät sen toisen posken, jos joku sattuu lyömään. Raamattu sanoo että murhaajat ja vääryydentekijät eivät ole kristittyjä, joten nämä mainitut "kristittyjen" uhrit eivät itseasiassa ole kristittyjen, vaan hämärämiesten uhreja. Tässäpä onkin ovala suunnitelma, väitetään murhaajia ja kaiken pahan palvelijoita kristityiksi, ja näin kaikista Saatanan teoista saadaan vielä syykin vieritettyä syyttömien kristittyjen niskoille. Näin toimii todellinen valheen ammattilainen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole se, jolle tuon kirjoitit, mutta olen toinen uskova. Minä ymmärrän, mistä tuollaiset tuntemuksesi kumpuavat. Minä ymmärrän hyvin, että on vaikea ymmärtää uskovaisten logiikkaa tuossa asiassa. Haluan kuitenkin kertoa, että useimmat kertovat tuon asian vilpittömästi rakkaudellisesta näkökulmasta. He eivät halua kertoa sitä ilkeilläkseen, vaan haluavat kertoa siitä, että uskovat pelastuksen olevan mahdollinen myös kuulijalle. Uskovien pitäisi olla taitavampia ja rakkaudellisempia sanoissaan ja teoissaan. Siinä onkin meille haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Jeesukseen uskova
Lukemalla Raamattua viisastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Jeesukseen uskova
Minä uskon niin. Usko on sellainen asia, että en voi todistaa asiaa tieteellisin metodein. Minulla on vahva henkilökohtainen kokemus, ja useat asiat elämäni aikana ovat saaneet minut vakuuttuneeksi asiasta. Tiedostan, että monet ihmiset uskovat eri tavalla ja käsitän hyvin, miksi he uskovat eri tavalla. Minulle on osittain mysteeri, miksi minä uskon. En tiedä. Minä vain uskon. Minun kohdallani usko ei ole ollut painostuksen tai kasvatuksen tulosta. Se on vahvasti juuri minun oma vakaumukseni.
Jo Vanhassa testamentissa on paljon ennustuksia Jeesuksesta. Ja ne ovat toteutuneet. Minun uskoa ne ovat vahvistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kysymystäsi voisi lähestyä monesta näkökulmasta, mutta valitsen niistä keskeisimmän.
Jumalan iankaikkinen valtakunta eli taivas on paikka / tila, jossa ei ole syntiä, vääryyttä, pahuutta. On ihan ymmärrettävää ja loogista, että sen vuoksi kukaan ei voi synneissään sinne astua (tämä kerrotaan Raamatussa suoraan).
Kuitenkin kaikki luodut ihmiset ovat tehneet syntiä, isoa tai pientä – myönnät kai tämän omalla kohdallasikin? Synnin oikeudenmukainen palkka on kuolema ja ero Jumalasta.
Jumala on niin hyvä, ettei Hän salli pahuutta, ei isoa eikä pientä. Minusta on ihanaa, että Jumala on täydellisen hyvä, vanhurskas ja pyhä. Olisi kauheaa, jos Jumala olisi yhtä epäluotettava, heikko ja välinpitämätön, itsekäs jne. kuin me ihmiset.
Jumala on niin hyvä, että Hän vaatii pahuudesta oikeudenmukaisen rangaistuksen. Eikö olisi kauheaa, jos Jumala suhtautuisi vääryyksiin välinpitämättömästi?
Samanaikaisesti Jumala rakastaa ihmisiä ja haluaa syntiin langenneet ihmiset luokseen. Jumalalla oli siis ongelma: miten rangaista ihmisiä oikeudenmukaisesti vääryyksistä ja silti saada heidät takaisin yhteyteensä?
Jumala ratkaisi ristiriidan siten, että Hän itse syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa, ja täydellisen ihmiselämän elettyään kuoli sovitusuhrina ihmisten puolesta ristillä. Ikuisen henkensä voimalla Jeesus nousi kuolleista. Puhutaan Golgatan verestä, joka puhdistaa ihmisen synneistä – vaikka puheet Jeesuksen verestä on monille nykyihmisille liikaa, niin siitä kuitenkin on kysymys. Ehkä on helpottavaa muistaa, että Jeesuksen tarina ihmisenä maailmassa ei päättynyt kuolemaan, vaan ylösnousemukseen, eli voittoon kuolemasta!
Jumala siis lunasti ihmiset itselleen synnin vallasta. Tästä lunastuksesta pääsee osalliseksi, kun uskoo Jeesukseen vapahtajanaan ja herranaan.
Ohjelmassa on tuotu julki monia epäkohtia. Uskovaiset toimivat monesti väärin, ja seurakunnissa voi olla epätervettä menoa. Haluan kuitenkin kertoa, että on olemassa myös se tosiasia, että usko Jumalaan antaa iloa, rauhaa ja tasapainoa monen ihmisen elämään. Usko voi olla myös iloista, tasapanoista ja rauhallista. Minä koen suurta iloa ja rauhaa, kun ajattelen Jeesusta, kun olen täällä kotona ihan yksikseni. Minusta se on hyvä ja myönteinen asia, eikä se vahingoita ketään.
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymystäsi voisi lähestyä monesta näkökulmasta, mutta valitsen niistä keskeisimmän.
Jumalan iankaikkinen valtakunta eli taivas on paikka / tila, jossa ei ole syntiä, vääryyttä, pahuutta. On ihan ymmärrettävää ja loogista, että sen vuoksi kukaan ei voi synneissään sinne astua (tämä kerrotaan Raamatussa suoraan).
Kuitenkin kaikki luodut ihmiset ovat tehneet syntiä, isoa tai pientä – myönnät kai tämän omalla kohdallasikin? Synnin oikeudenmukainen palkka on kuolema ja ero Jumalasta.
Jumala on niin hyvä, ettei Hän salli pahuutta, ei isoa eikä pientä. Minusta on ihanaa, että Jumala on täydellisen hyvä, vanhurskas ja pyhä. Olisi kauheaa, jos Jumala olisi yhtä epäluotettava, heikko ja välinpitämätön, itsekäs jne. kuin me ihmiset.
Jumala on niin hyvä, että Hän vaatii pahuudesta oikeudenmukaisen rangaistuksen. Eikö olisi kauheaa, jos Jumala suhtautuisi vääryyksiin välinpitämättömästi?
Samanaikaisesti Jumala rakastaa ihmisiä ja haluaa syntiin langenneet ihmiset luokseen. Jumalalla oli siis ongelma: miten rangaista ihmisiä oikeudenmukaisesti vääryyksistä ja silti saada heidät takaisin yhteyteensä?
Jumala ratkaisi ristiriidan siten, että Hän itse syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa, ja täydellisen ihmiselämän elettyään kuoli sovitusuhrina ihmisten puolesta ristillä. Ikuisen henkensä voimalla Jeesus nousi kuolleista. Puhutaan Golgatan verestä, joka puhdistaa ihmisen synneistä – vaikka puheet Jeesuksen verestä on monille nykyihmisille liikaa, niin siitä kuitenkin on kysymys. Ehkä on helpottavaa muistaa, että Jeesuksen tarina ihmisenä maailmassa ei päättynyt kuolemaan, vaan ylösnousemukseen, eli voittoon kuolemasta!
Jumala siis lunasti ihmiset itselleen synnin vallasta. Tästä lunastuksesta pääsee osalliseksi, kun uskoo Jeesukseen vapahtajanaan ja herranaan.
Mistä tiedät?
Mistä tiedät, että jumalalla oli ongelma?
Mistä tiedät, miten jumala ratkaisi ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Kuka meistä oikeesti tietäätotuutta?
Mitä mieltä olette Uskon Sanasta?
Minä olen sitä mieltä, että kaikki, mikä on Raamatun mukaista, on hyvää. Sikäli mikäli kun liike pitäytyy Raamatussa, se on hyvällä tiellä. Kaikkien uskovaisten ja kristittyjen seurakuntien pitää olla valveilla ja valppaana sen suhteen, pitäytyvätkö he Raamatun sanassa. Ihan samalla viivalla kaikki siinä ovat. En halua erikseen arvoida Uskon Sanaa tässä asiassa. Jokainen voi tehdä sen itse Raamatun valossa.
Niin miksiköhän?