Paras lääke kovaan ahdistukseen?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Temesta
Kovasti täällä tarjotaan bentsoja ratkaisuksi. Bentsot ovat vaan hyvin lyhytkestoinen ratkaisu. Toimiihan tarkoituksessaan pari viikkoa (ehkä), mutta sen jälkeen niiden ahdistusta poistavat vaikutukset häviävät melkein kokonaan. Liian pitkään käytettynä tilalle tulee koukku ja esim. opiaatteihin ja bentsoihin koukussa olleet ovat kuvailleet bentsojen vieroitusoireita jopa opiaattien vieroitusoireita huomattavasti pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opamox, Xanor ja Tramal. Viimeksimainittua ei kyllä saa siihen vaivaan, ja nykyään yhä harvemmin noita muita tai oikein mitään muutakaan joka oikeasti tepsisi.. :PP
Xanorista olen kuullut pelkkää hyvää, mutta sitä ei minulle määrätä ainakaan tksta.. Ystäväni on saanut sitä yksityiseltä jatkuvaan käyttöön. Ap
Minulle joskus yths-psykiatri määräsi 0.5mg xanoria tarvittaessa kolmesti päivässä. Olen aina satunnaisesti muutaman kuukauden välein uusinut sen 30kpl reseptin. Eikös nyt alkanut terkkarilääkäri meuhkata ettei ole hyväksi tuota vuosikausia syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LSD, psilosybiini
On muuten ihan totta. Yksi trippi vie ahdistuksen tutkimusten mukaan 3- 6 kuukaudeksi. Itseltäni jopa vuodeksi. Joten joka kesä keräilen suippumadonlakkia niityiltä että saan vuoden ainoan trippini. Ennen tämän lääkityksen löytämistä mulle harkittiin jopa eläkepäätöstä vaikean masennuksen ja ahdistuksen aiheuttaman työkyvyttömyyden takia. Nyt käyn töissä enkä syö lääkkeitäkään.
Tästä on tutkittua tietoakin
https://www.theguardian.com/society/2016/dec/01/magic-mushroom-ingredie…
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/12/15/psilocybi…
https://www.theatlantic.com/health/archive/2016/12/the-life-changing-ma…
Harmi kun on laitonta. Olisi hienoa jos tätä tehokasta hoitoa voisi saada laillisesti ja valvotusti vaikka lääkäriasemalla. Menisit valvotusti ja turvallisesti sinne trippaamaaan standardoidun psilosybiinipillerin avulla, lähtisit kotiin ja olisit vapaa masennuksesta ja ahdistuksesta pitkään. Mutta ei, täällä annetaan jopa barbaarista sähköhoitoa ennen kuin kokeillaan kauheaa HUUUUMETTA ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temesta
Kovasti täällä tarjotaan bentsoja ratkaisuksi. Bentsot ovat vaan hyvin lyhytkestoinen ratkaisu. Toimiihan tarkoituksessaan pari viikkoa (ehkä), mutta sen jälkeen niiden ahdistusta poistavat vaikutukset häviävät melkein kokonaan. Liian pitkään käytettynä tilalle tulee koukku ja esim. opiaatteihin ja bentsoihin koukussa olleet ovat kuvailleet bentsojen vieroitusoireita jopa opiaattien vieroitusoireita huomattavasti pahemmaksi.
Oon käyttänyt 12 vuotta, tehoavat yhtä hyvin kuin ennenkin. Annosta on itse asiassa voinut alkuajoista laskea noin puoleen. Mulla päivittäiskäytössä Rivatril.
Vierailija kirjoitti:
vtunkyrp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
imblessed kirjoitti:
Mulla on 2 suuntainen mielialahäiriö. En syö tällä hetkellä mitään lääkkeitä. Liekkö väärä diagnoosi tai terveelliset nykyiset elämäntavat.
Onko lukutaidossa vikaa? Kysyttiin lääkettä kovaan ahdistukseen eikä sun diagnoosia...
Ai kiitos tää olikin sun saatanan ahdistuspalstas jossa haluat sääliä???
Mun eka kommentti enkä halua sääliä. Puhut niin kauniisti... Ahdistaako? Kaikkia ihmisiä ahdistaa joskus diagnoosista huolimatta. Jos ei sitä myönnä, ei ole rehellinen. Elämään kuuluu myös ahdistus toisinaan. Sitten on vielä ahdistuneisuushäiriö ja kaikenlaiset pakkoneuroosit... Turha luulla että elämä on yhtä hattarapilveä ns. Terveelläkään. Tunteet tulee ja menee ja niin sen pitää mennäkin. Jos menee rankaksi voi pyytää apua niiltä jotka kokeneet samaa. Vertaistukea nääs.
Sinä varmasti tarvitset vertaistukea tai vertaishuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LSD, psilosybiini
On muuten ihan totta. Yksi trippi vie ahdistuksen tutkimusten mukaan 3- 6 kuukaudeksi.
Ainoastaan silloin jos se on ns. hyvä trippi. Huono trippi ei vie ahdistusta pois, vaan saattaa pahempaa sitä. Haposta tulee harvoin huonoa trippiä, mutta psilosiinista tulee huono trippi paljon helpommin.
Tosin parempi tapa hoita ahdistusta ja masennusta psykedeeleillä on mikroannokset. Eli sellaiset jotka eivät vie tripeille, mutta kuitenkin nostattavat mielialaa. Näitä annoksia tulisi kai ottaa 3-4 päivän välein ja puhutaan todella pienistä annoksista.
Itse asiassa tutkimukset osoittavat, että huono trippi, vaikka ahdistaakin tripin aikana jopa äärimmäisen kovasti, lievittää ahdistusta jälkeenpäin yhtä lailla kuin hyvä trippikin. Erään amerikkalaisen sairaalan tekemässä tutkimuksessa itse asiassa huonot tripit oli usein ihmisten oman kokemuksen mukaan niitä kaikkein hyödyllisimmiksi osoittautuneita, ja aivan erityisesti sellaiset huonot, joissa oli ollut ahdistavia vaiheita mutta joissa lopulta oli päästy jonkinlaiseen rauhalliseen tilaan. IHmiset kokivat ikään kuin kohdanneensa kuolemaan liittyvän ahdistuksen, käyneensä sen läpi, ja sen jälkeen olleensa vapaita kaikesta pelosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LSD, psilosybiini
On muuten ihan totta. Yksi trippi vie ahdistuksen tutkimusten mukaan 3- 6 kuukaudeksi. Itseltäni jopa vuodeksi. Joten joka kesä keräilen suippumadonlakkia niityiltä että saan vuoden ainoan trippini. Ennen tämän lääkityksen löytämistä mulle harkittiin jopa eläkepäätöstä vaikean masennuksen ja ahdistuksen aiheuttaman työkyvyttömyyden takia. Nyt käyn töissä enkä syö lääkkeitäkään.
Tästä on tutkittua tietoakin
https://www.theguardian.com/society/2016/dec/01/magic-mushroom-ingredie…
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/12/15/psilocybi…
https://www.theatlantic.com/health/archive/2016/12/the-life-changing-ma…
Harmi kun on laitonta. Olisi hienoa jos tätä tehokasta hoitoa voisi saada laillisesti ja valvotusti vaikka lääkäriasemalla. Menisit valvotusti ja turvallisesti sinne trippaamaaan standardoidun psilosybiinipillerin avulla, lähtisit kotiin ja olisit vapaa masennuksesta ja ahdistuksesta pitkään. Mutta ei, täällä annetaan jopa barbaarista sähköhoitoa ennen kuin kokeillaan kauheaa HUUUUMETTA ...
USA:ssa testataan puhtaan MDMA:n ja psykoterapian yhdistelmää. Tuosta on ollut erittäin hyviä kokemuksia traumaterapiassa mutta ilmeisesti kokeilua on laajennettu muuhunkin kuin traumaterapiaan. Tuosta löytyy Youtubesta videoita jossa näytetään miten terapia etenee, aikamoista katsottavaa, täytyy sanoa....
Valaistumiskokemus (egon rikkoutuminen) , "psychological transformation", voi poistaa ahdistuksen täysin. Miten tuohon sitten pääsee, onkin sitten hankalampaa.....
Vierailija kirjoitti:
Diapam, mutta se ei sovi pitkäaikaiseen käyttöön.
Olen käyttänyt 17 vuotta ja hyvin sopii.
Toki ei pidä syödä jokapäivä muuten menee tehot. Siitä erikoinen lääke, että se vähentää ahdistusta ihan suunnattomasti. Minulla useimmiten riittää, että tiedän sitä olevan käsilaukussa niin se jo auttaa.
Minulla on vanha sukulaismies, joka on vuosikymmeniä syönyt diapamia 3x5mg päivässä ja hänellä on fyysinen perussairaus. En kyllä ymmärrä tuota, mutta kyllä sitä syödään päivittäin ja erittäin pitkiäkin aikoja
Vierailija kirjoitti:
Valaistumiskokemus (egon rikkoutuminen) , "psychological transformation", voi poistaa ahdistuksen täysin. Miten tuohon sitten pääsee, onkin sitten hankalampaa.....
Puhutko nyt näistä taikasienistä ja hapoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku syy siihen ahdistukseen on. Oletko hoitanut syytä vai popsinut vaan lääkkeitä?
Ei siihen aina ole muuta syytä kuin sekoileva aivokemia. Esim. itse sairastuin ilman mitään syytä ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöön. Se meni myös itsestään ohi ilman mitään hoitoa tai terapiaa. Viinalla vaan yritin kestää kammottavimpien olojen läpi - ilman sitä tai muuta lääkettä olisin tehnyt tuskasta itsemurhan.
Tähän en kyllä usko. Aina siihen löytyy joku syy miksi aivokemia on sekaisin,ei se napsahda yhtäkkiä noin vaan sekaisin. Monet ei vaan ole kosketuksissa oikeisiin tunteisiinsa,eikä näin tunnista mikä ahdistuksen laukaisi. Jotkut on kovia käyttämään defenssejä ja dissosioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Psykedeelit on oikotie tähänkin. Omaan egooni pääsin käsiksi LSD:n avulla. Eihän tämmöisiä aineita kannata lääkkeenä myydä, kun annokset ovat luokkaa kerran-kaksi/elinaika.
Älä hypi silmille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vtunkyrp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
imblessed kirjoitti:
Mulla on 2 suuntainen mielialahäiriö. En syö tällä hetkellä mitään lääkkeitä. Liekkö väärä diagnoosi tai terveelliset nykyiset elämäntavat.
Onko lukutaidossa vikaa? Kysyttiin lääkettä kovaan ahdistukseen eikä sun diagnoosia...
Ai kiitos tää olikin sun saatanan ahdistuspalstas jossa haluat sääliä???
Mun eka kommentti enkä halua sääliä. Puhut niin kauniisti... Ahdistaako? Kaikkia ihmisiä ahdistaa joskus diagnoosista huolimatta. Jos ei sitä myönnä, ei ole rehellinen. Elämään kuuluu myös ahdistus toisinaan. Sitten on vielä ahdistuneisuushäiriö ja kaikenlaiset pakkoneuroosit... Turha luulla että elämä on yhtä hattarapilveä ns. Terveelläkään. Tunteet tulee ja menee ja niin sen pitää mennäkin. Jos menee rankaksi voi pyytää apua niiltä jotka kokeneet samaa. Vertaistukea nääs.
Sinä varmasti tarvitset vertaistukea tai vertaishuomiota.
Niin tarvitsen, niin kuin jokainen muukin tässä ketjussa. Hyviä vinkkejä on tullut. Aion kokeilla sieniä ensi kesänä. Sinä et ilmeisesti kaipaa ja olet niin terve joten kukaan ei kommenttejasi ja diagnoosejasi kaipaa. Onneksi en ole mikään huomiohuora, joka kalastelee facessa myötätuntoa kaikilta kavereiltaan, kun masentaa tai ahdistaa. Osaan onneksi säästää läheiseni ahdistukselta ja etsin saman kokeneita ihmisiä anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temesta
Bentsot vaan ovat tehokkaita ja halpoja. Lääketehtaat eivät tee niillä suuria voittoja, siksi halutaan muuta tilalle.
Olen nyt kuullut monesta vuosia tyytyväisenä bentsoja käyttäneeltä, että lääkäri on saattanut puolittaa määrän tai lopettaa kokonaan reseptin uusimisen.
Aika pelottavaa kyllä, lisäksi nykyään ensikertalaisen taitaa olla todella vaikeaa saada betsoihin reseptiä. Jotkut jäävät alkoholiin koukkuun, mutta ratkaisu ei ole tämän takia kieltää alkoholi kaikilta.
Bentsoissa tuntuu suuntaus olevan että ihmisiltä lopetetaan toimiva lääkitys, vain siksi että se lääkitys ei sovi kaikille.
Ei ainakaan neuroleptit tai SSRI-lääkkeet.
Lääke ei itsessään ahdistusta paranna vaan ongelman käsittely. Ongelman käsittely on helpommin sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Lääke ei itsessään ahdistusta paranna vaan ongelman käsittely. Ongelman käsittely on helpommin sanottu kuin tehty.
Unohtui mainita että lääkkeitä on hyvä joskus ottaa jos se auttaa lähemmäs ongelman käsittelyä, mutta jos asia on päinvastoin kannattaa lopettaa heti.
-100
Ainoastaan silloin jos se on ns. hyvä trippi. Huono trippi ei vie ahdistusta pois, vaan saattaa pahempaa sitä. Haposta tulee harvoin huonoa trippiä, mutta psilosiinista tulee huono trippi paljon helpommin.
Tosin parempi tapa hoita ahdistusta ja masennusta psykedeeleillä on mikroannokset. Eli sellaiset jotka eivät vie tripeille, mutta kuitenkin nostattavat mielialaa. Näitä annoksia tulisi kai ottaa 3-4 päivän välein ja puhutaan todella pienistä annoksista.