Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on kaapit täynnä kenkiä?

Vierailija
10.02.2017 |

Vaimo osti eilen uudet vaikka vanhoissakaan ei ollut mitään vikaa.
Ei yhdessäkään niistä 100parista kenkiä joita eteisen kaapit ovat täynnä.
Minulla on talvikengät ja kaapissa odottaa lenkkarit kesää varten.
Hyvässä kunnossa nekin. Useampia kenkiä en edes kerkeisi käyttämään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ihan miettimään kuinka paljon kenkiä minulla on ja omasta mielestäni niitä on aika paljon, mutta oikeasti ei.

Nyt talvella on kahdet nilkkurit (toiset ikivanhat, mutta niin ihanat), toiset paremmat, toppakengät (olivat todella tarpeen talvella Lapin -33 asteen pakkasessa), saappaat, kahdet kävelykengät (toiset taas ne ihanat ikivanhat), kahdet korolliset juhlakengät, lenkkarit, tennarit, vanhat raskaat vaelluskengät ja uudet kevyemmät, vaaleapohjaiset lenkkarit sisäliikuntaan, kesäläpsyköitä ja feikkicrocseja läjäys, hiihtomonot.

Siinäpä ne olivat, 13 kenkäparia + näitä roskiksen vienti sandaaleja ja monot. Kaikkia kenkiä käytän säännöllisesti. Miehelläni ei ole niin paljoa, mutta hänen kenkänsä ovat niin paljon isompia kuin omani, niin niitä tuntuu olevan teline aina pullollaan. Mukaan vielä kolme lapsen kengät, niin kyllähän sitä kenkää meiltä löytyy. N42

Vierailija
22/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän etten tiedä monta paria omistan, varmaan joitain kymmeniä. Mutta mulle on tärkeää, että koko asu sopii yhteen. Jos mulla on kultaset korvakorut, niin myös kenkien vetoketjut yms on kultaa. Korkoa löytyy myös monen korkuista ja saapasta monen pituista. Miten se on keneltäkään pois monet kengät omistan? Usein joku myös kehuu kenkiä, joita käytän. Tykkään kengistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa todella miten muilla.  Vaatteista lasken jos en ole käyttänyt esim yhtenä kesänä ollenkaan sitten on liikaa.

Tuntuuko jos on 50 paria, että nyt riittää?

Vierailija
24/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kenkähimoa sanon imelda markos kompleksiksi. Joo ton nimen voisi kirjoittaa oikeinkin. Ei jaksa luntata guukkelista. Luulis tuosta tajuavan pointin? En tajua miksi kymmeniä kenkäpareja hautoo komerossa? Käyttäisi edes niitä pitkävartisia useammin. Pelkästään ne saappaat ja muuten alasti. Eihän tuo sitä myönnä että enemmän sitä sellainen innostaa.

Vierailija
25/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mies, jolla 15-20 paria erilaisia kenkiä. Parit tulee vuodessa ostettua ja olen huono heittämään mitään pois. Noista kengistä on tosin pidetty huolta ja siistissä kunnossa ovat. Kivaa kun on valinnanvaraa.

Vierailija
26/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden viikoksi Kanarialle, mulla on jalassa loaferit tai tennarit ja mukana ballerinat, juoksulenkkarit, vähintään yhdet korkkarit ja vähintään yhdet rantasandaalit. Käytän niitä kaikkia, tilanteeseen sopien. Antaisitko tämä vähän osviitta kenkien kokonaismäärästä?

Tarvitsen kenkiä töihin, vapaa-aikaan, urheiluun, mökille, juhliin, arkeen, talveen, kevääseen ja kesään. Talvikenkiä, nilkkureita, kumppareita, lenkkareita, balleriinoja, korkkareita, tennareita jne ja jokaista paria olen käyttänyt. Jotkut ihan puhki, mutta vaikkapa hopeiset korkokengät osuvat jalkaan korkeintaan pari kertaa vuodessa. Silloin ne tekee sen asun. Mustat korkkarit ei vaan toimisi.

Vierailija
27/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsilaukkuja ja kenkiä. Suurinta osaa en juurikaan käytä edes.

Siinä on omalla kohdallani kyse siitä, että yritän psyykata itseäni naiselliseksi. En siis ole koskaan tuntenut olevani naisellinen vaan pikemminkin sukupuoleton. Nuo ovat sellaisia naisellisuuden symboleita, joilla yritän jotenkin suorittaa naiseutta ja vastata niihin odotuksiin, joita maailma asettaa, millaisia naisten pitäisi olla.

Vierailija
28/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehillä tuntuu olevan enemmän kenkiä kuin naisilla.

Vierailija
29/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin kaappiin.

- Siistit mustat sandaalit juhlatilaisuuksiin

- Rikkinäiset maiharit (käytössä)

- Viiden euron kangasläpyskät kesälle

- Edellisen työpaikan sisäkengät

Yllättävän vähän ottaen huomioon, että ostan jokaisen näkemäni kenkäparin, jossa on halvan hinnan lisäksi pyöreä kärki ja nauhat.

Toista se on miehen kanssa: meillä on kaksi kirjahyllyllistä videopelejä, joita hän ei keräile vaan ostaa pelattavaksi, mutte ikinä jaksa käynnistää.

Vierailija
30/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jo ilmaston vuoksi järkevä ihminen omistaa useammat kuin kolmet kengät. Tietysti jos liikkuu vain kotoa parkkipaikalle ja ulkoilut on siinä, niin okei, reinot riittää.

Ihmisillä on hälyttävän paljon jalka- ja selkäongelmia, jotka olisi voitu estää huolehtimalla asianmukaisista kengistä.

Toki minäkin ostan kenkiä ihan huvikseni myös, mutta eikö lähes kaikki osta aika paljon kaikkea ylimääräistä ihan vaan siksi, koska voi.

Vierailija
31/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mies, jolla 15-20 paria erilaisia kenkiä. Parit tulee vuodessa ostettua ja olen huono heittämään mitään pois. Noista kengistä on tosin pidetty huolta ja siistissä kunnossa ovat. Kivaa kun on valinnanvaraa.

Wau, muut miehet saisivat ottaa sinusta oppia.

Vierailija
32/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmasto on yksi tekijä, joka vaikuttaa siihen, että kenkiä pitää olla useanlaisia. Lisäksi työ asettaa useille omat vaatimuksensa.

Itselläni on pelkästään talvikäyttöön kahdeksat erilaiset ulkokengät. Ne ovat pitävartisia, lyhytvartisia, mustia, ruskeita, sinisiä ja punaisia. Valinta tehdään sen mukaan, millaiset ja minkäväriset housut ja takki otetaan päälle vai onko käytössä kenties hame. Mustan pitkän villakangastakin kanssa käytetään erilaisia kenkiä kuin untuvatoppiksen. Laukun pitää mätsätä kenkävalintaan.

Kevättä varten on kevyempiä nilkkureita ja kävelykenkiä. Niissä vaihtelee paitsi väri myös koron korkeus. Kesällä valinnanvara kasvaa erilaisten sandaalien ja kangaskenkien myötä.

Työssä käytän vaihtelevasti erilaisia avokkaita ja saatan vaihtaa niitä myös kesken päivän (koron korkeus). Välillä lepuutan jalkoja Schollin sandaaleissa.

Urheilujalkineet ovat tietysti erikseen. Lenkkareita pitää olla ainakin kahdet.

Kenkiä on siis about 50 paria. Ne pysyvät käytössä useita vuosia, kun yksiäkään ei käytetä puhki ja suutari tekee huoltotyöt. Käytössäni on erillinen kenkäkaappi niitä kenkiä varten, jotka eivät ole aktiivikäytössä. Ne on puhdistettu, lankattu ja sisäpuolelle olen tunkenut paperia.

Vierailija
33/33 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto on yksi tekijä, joka vaikuttaa siihen, että kenkiä pitää olla useanlaisia. Lisäksi työ asettaa useille omat vaatimuksensa.

Itselläni on pelkästään talvikäyttöön kahdeksat erilaiset ulkokengät. Ne ovat pitävartisia, lyhytvartisia, mustia, ruskeita, sinisiä ja punaisia. Valinta tehdään sen mukaan, millaiset ja minkäväriset housut ja takki otetaan päälle vai onko käytössä kenties hame. Mustan pitkän villakangastakin kanssa käytetään erilaisia kenkiä kuin untuvatoppiksen. Laukun pitää mätsätä kenkävalintaan.

Kevättä varten on kevyempiä nilkkureita ja kävelykenkiä. Niissä vaihtelee paitsi väri myös koron korkeus. Kesällä valinnanvara kasvaa erilaisten sandaalien ja kangaskenkien myötä.

Työssä käytän vaihtelevasti erilaisia avokkaita ja saatan vaihtaa niitä myös kesken päivän (koron korkeus). Välillä lepuutan jalkoja Schollin sandaaleissa.

Urheilujalkineet ovat tietysti erikseen. Lenkkareita pitää olla ainakin kahdet.

Kenkiä on siis about 50 paria. Ne pysyvät käytössä useita vuosia, kun yksiäkään ei käytetä puhki ja suutari tekee huoltotyöt. Käytössäni on erillinen kenkäkaappi niitä kenkiä varten, jotka eivät ole aktiivikäytössä. Ne on puhdistettu, lankattu ja sisäpuolelle olen tunkenut paperia.

Vau olet hieno nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi