Miksi naisilla on kaapit täynnä kenkiä?
Vaimo osti eilen uudet vaikka vanhoissakaan ei ollut mitään vikaa.
Ei yhdessäkään niistä 100parista kenkiä joita eteisen kaapit ovat täynnä.
Minulla on talvikengät ja kaapissa odottaa lenkkarit kesää varten.
Hyvässä kunnossa nekin. Useampia kenkiä en edes kerkeisi käyttämään.
Kommentit (33)
Jaa. Meillä taas on niin, että miehelläni on useampia kenkäpareja kuin minulla. Ei välttämättä kannata yleistää, AP.
Ei ole. Minulla on viidet kengät: lenkkarit urheiluun, tennarit vapaa-aikaan, avokkaat kesäksi ja nilkkurit talveksi + yhdet juhlakengät.
Miksi miehellä on kaapit täynnä vanhoja videopelejä?
Ei tuollaisia kenkähulluja naisia oikeasti kovin paljon ole. Meilläkin miehellä on paljon enemmän kenkiä kuin mulla. Mulla on yhdet talvikengät, yhdet sandaalit, yhdet juhlakengät ja yhdet lenkkarit. Siinä kaikki.
Mun kengät ovat tässä:
Talvikengät
Kesäkengät (ballerinat)
Lenkkarit
Tollaset "läpyskät"
Näillä pärjää oikein hyvin. :)
Mulla on ehkä kahdeksan paria kenkiä, joihin kuuluvat myös kaikki ammattijalkineet ja urheilukengät. Olen nainen.
Ei mulla vaan ole. Melkeinpä kumppareilla on menty kesät talvet.
Tämän naisen kengät: Toppakengät, kumisaappaat, siistit talvikengät, vaelluskengät, yhdet kevyempään retkeilyyn, saapikkaat, kävelykengät, lenkkarit, barefootit, kahdet remmisandaalit, mustat avokkaat, kahdet työkengät (työpaikalla), monot ja luistimet. Näistä eteisessä ovat vain talvikengiksi kelpaavat.
Miehellä on pelkästään erilaisia juoksukenkiä eteisessä 5 paria, joita ei voi siirtää varastoon, koska "milloin tahansa voi tulla mieleen lähteä lenkille". Kävi juoksemassa viimeksi joulukuun alussa, mutta ehkä se inspiraatio iskee pian taas...
Samoja kenkiä ei saisi käyttää jatkuvasti vaan niiden pitäisi tuulettua ja kuivua välillä. Lisäksi vaihtelu virkistää. Yli 10 kenkäparin omistamisessa ei kuitenkaan ole periaatteessa mitään järkeä. Järkevä kenkäkokonaisuus naisella olisi esim.
1. lenkkarit X2
2. korkkarit/muut juhlavat kengät X2
3. talvikengät X2
4. kesäiset arkikengät X2
5. kumisaappaat/ sadekelin kengät (ei välttämättömät)
6. syksyiset (nahka) saapikkaat
Harrastus ja työkenkiä en tähän laskenut.
Mutta vaihtelu virkistää. T. n. 40paria omistava nainen :D
Joo-o, sen kun tietäisi. Mulla on kaapeissa sellaisia kenkiä laatikoissa, joita en ole ikinä käyttänyt - varsinkin juhlakenkiä. Nilkkureita on ainakin kahdeksat, joista käytän jatkuvasti ehkä kaksia-kolmia. Mä vaan oon kenkähullu... Omistan oikeasti ainakin 50 kenkäparia, monilla on varmasti paljon enemmänkin. Tosin mulla kyllä meneekin kenkiä pilalle, koska hikoilen jaloistani tosi paljon. Kenkiä pitää vaihdella jatkuvasti. Töissä mulla on kolmet kengät, joita vaihtelen vaatetuksen mukaan. Nyt olen kyllä ihan ajatuksen kanssa hillinnyt kenkien ostoa, tänä talvena olen tainnut ostaa vain yhdet, mutta nekin on laatikossa vielä käyttämättä.
Toinen ongelma on käsilaukut...niitäkin tursuaa joka paikasta...
Joku fetissi tämäkin...
Miks vitussa tänne pitää jokaisen av-mamman luetella mitkä kengät just se omistaa??? Ketä jumalauta kiinnostaa, "minulla on korkkarit, lenkkarit, kumpparit, sit mulla on....."
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, sen kun tietäisi. Mulla on kaapeissa sellaisia kenkiä laatikoissa, joita en ole ikinä käyttänyt - varsinkin juhlakenkiä. Nilkkureita on ainakin kahdeksat, joista käytän jatkuvasti ehkä kaksia-kolmia. Mä vaan oon kenkähullu... Omistan oikeasti ainakin 50 kenkäparia, monilla on varmasti paljon enemmänkin. Tosin mulla kyllä meneekin kenkiä pilalle, koska hikoilen jaloistani tosi paljon. Kenkiä pitää vaihdella jatkuvasti. Töissä mulla on kolmet kengät, joita vaihtelen vaatetuksen mukaan. Nyt olen kyllä ihan ajatuksen kanssa hillinnyt kenkien ostoa, tänä talvena olen tainnut ostaa vain yhdet, mutta nekin on laatikossa vielä käyttämättä.
Toinen ongelma on käsilaukut...niitäkin tursuaa joka paikasta...
Joku fetissi tämäkin...
Mä en laske et mulla ois kenkäfetissi mutta voi, toi käsilaukkufetissi kuulostaa tutulta :D Niitä on varmaan enemmän kuin kenkiä ja niihin ei ole mitään syytä miksi niitä pitäisi olla kymmeniä... Ei niiden tarvitse tuulettua. Arki ja juhlalaukku riittäisivät. :D
Kengät on kivoja. Mulla on 3x tennarit, yhdet lenkkarit, kumpparit, yhdet korkkarit, siistit talvikengät, huonommat talvikengät, crocsit, parit maiharit, matalat nilkkurit ja varmaan jotain muitakin vielä.
Samaa ihmetelty.
Käyttääkö joku oikeasti edes joka vuosi kaikkia 50 paria?
Ihme oli että ensi kertaa eläissäni on kahdet mustat nilkkurit, piti saada talvikäyttöön toiset. 5 paria korkeintaan jotka välttämättömiä.
Sinulla on ihan väärä otsikko. Miksi naisilla on kaapit täynnä kenkiä ei sovi ollenkaan, kun aiheenasi on Miksi vaimoni ostaa niin paljon kenkiä. Miksi kaikki miehet aina yleistää, kun kyse on vain yhdestä ihmisestä?
Mihin tarvitset kahdet kengät, ap? Eikö riitä, että korkeintaan reinot jalassa raahaudut sohvan ja jääkaapin väliä?
Hmm, lasketaas!
Talvikengät, kesälle siistit kävelykengät, hölkkälenkkarit, kumpparit, kolmet korkkarit (eri väriä ja tyyliä, koska mekkoni ja hameenikaan eivät ole samanlaisia), nappikset, monot ja yhdet kantapäättömät tossut roskien vientiin ja pihalla oleskeluun. 10 kenkäparia siis minulla, miehellä 6 (talvikengät, kahdet lenkkarit, juhlakengät, pihatossut ja "baarikengät").
Töissä minulla on vielä kahdet turvakengät ja turvasaappaat, luistimia ei kai kengiksi edes lasketa ja nekin on nyt toista vuotta lojunut varastossa.
Vähemmälläkin varmasti pärjäisi, mutta nytpä ei tarvitse koko ajan olla ostamassa uusia. Kun vuorottelee vaikka viidellä kenkäparilla, niin ne kuluvat kukin hitaampaa kuin jos käyttäisi päivittäin samaa paria. Lopputulos on kuitenkin aika sama, yhtä monet kengät sitä kuitenkin joutuu ostamaan.
Talvikengät ja kesäkengät. Eipä sitä muuta tarvitse.
Jos oikein hurjaksi alkaa voi myös hankkia välikausikengät, sandaalit ja juoksukengät.
T. Mies
Naiset on kenkähulluja.