Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran voi valehdella työnhaussa?

Vierailija
10.02.2017 |

Voisinko esim minä pitkäaikaistyötön valehdella olevani opiskelija joka hakee kesäksi töitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan siinä ei ole mitään järkeä. Itse varmasti pitkäaikaistyöttömänä opiskelisin samalla avoimessa (jos se on mahdollista?) tai kävisin muita kursseja. Vaikka ne nyt ei varmasti hirveästi vaikuta pätevyyteen niin tällöin voisi aina ilmottaa, että kuitenkin jotakin tekee.

2/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työhaastattelussa valehtelen lähes aina, samoin tosin tekevät haastattelijatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kai voi. Ei minulta ole pyydetty opintotodistusta koskaan. Mutta onko järkevää valehdella?

Eikä siellä avoimessa noin vaan opiskella, kun te-toimisto voi tulkita sen täysipäiväiseksi, jolloin menettää päivärahan.

Vierailija
4/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työhaastattelussa kysytään laittomia kysymyksiä, niin se on selvä merkki, että myös työnhakija voi valehdella miten paljon haluaa.

Vierailija
5/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kai voi. Ei minulta ole pyydetty opintotodistusta koskaan. Mutta onko järkevää valehdella?

Eikä siellä avoimessa noin vaan opiskella, kun te-toimisto voi tulkita sen täysipäiväiseksi, jolloin menettää päivärahan.

Kyllä voi opiskella avoimessa ihan mielin määrin. Ei ne opiskelutiedot ole julkisia. Siinä voi tosin käry käydä jos sattuu olemaan te-toimiston työntekijä samoilla kursseilla.

Ne opintopisterajat ovat niin väljät, että ei ne muutamalla kurssilla ylity.

Vierailija
6/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole, mutta jos itse olisin työnantaja niin palkkaisin mielummin opiskelijan kuin työttömän

Vierailija
7/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi valehdella kunhan valehtelee kunnolla

Vierailija
8/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin uskaltaa ottaa riskejä. 

Itse joudun valehtelemaan niissä paljon jo siksi, että olen oikeasti sitä mieltä että työ on vain pakollista pahaa mitä on tehtävä mutta ei kiinnosta yhtään. Kukaan ei palkkaisi minua jos sanoisin tuon, joten puhun paskaa kuinka innostunut olen alani asioita ja juuri siitä firmasta mihin haen työnantajana. 

Tiedän myös erään, joka on tehnyt it-alalla jo noin 15 vuotta uraa valehdellen olevansa maisteri. Sillä ei ole tosiasiassa mitään opintoja lukion jälkeen, mutta osaamista oman harrastuksen pohjalta. Koskaan ei ole kuulemma papereita pyydetty nähdä.

Vierailija
9/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata valehdella.Aika pian työnantaja näkee, missä valehdeltu.Työnantaja ei ehkä kysy papereita,jos tärkeintä on osaaminen ja olet näyttänyt kykysi.On tietysti aloja, joilla todistukset ja tutkinnot vaikuttaa palkkaan tai tutkintovaatimus pakollinen,esim. lääkäri.

Vierailija
10/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TyönantajanEdustaja kirjoitti:

Eipä kannata valehdella.Aika pian työnantaja näkee, missä valehdeltu.Työnantaja ei ehkä kysy papereita,jos tärkeintä on osaaminen ja olet näyttänyt kykysi.On tietysti aloja, joilla todistukset ja tutkinnot vaikuttaa palkkaan tai tutkintovaatimus pakollinen,esim. lääkäri.

Olen ollut työttömänä jo yli kaksi vuotta. Ammatillinen perustutkinto löytyy joka on 3v vanha, olen vielä kohtuu nuori, niin ajattelin valehdella opiskelevani koska olen huomannut että työtön on huono, ei kelpaa työnantajille ja olen netistäkin lukenut.

Helpompi valehdella opiskelevansa, ajattelin valehdella että opiskelen alaa x tai täydentävän jo olemassa olevaa tutkintoa. Haen kaikkia hanttihommia että saan laitettua cv:hen jotain ja kesän jälkeen helpompi hakea muita töitä koska ei enää ole pitkäaikaistyötön statuksena.

ap

Vierailija
11/11 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valehdella ja oikein kunnolla. Kuten eräs viisas mies aikanaan sanoi "Jos kerrot tarpeeksi ison valheen ja toistat sitä tarpeeksi usein, sitä tullaan uskomaan".

Itse olen valehdellut itseni erään nimeltämainitsemattoman firman myyntipääliköksi 7 vuotta sitten, vaikka reputin ammattikoulun.

CV:hen kannattaa laittaa joidenkin kavereiden puhelinnumerot, jos vaikka työhaastattelija yrittää soittaa "edellisiin" työpaikkoihin, niin kaverit on juonessa mukana kaljapalkalla ja kehuu sinut päästä varpaisiin.

Tietysti aina ei sitä työpaikkaa välttämättä saa, koska et osaa valehdella vielä kunnolla, mutta ajan kanssa sitä oppii satuilemaan.

Aikanaan kun sitten saa jonkun työpaikan ja ensimmäisillä työpäivillä et sitten osaa mitään ja työnjohtaja rupeaa kyselemään missä vika, kerro ettet ole aikaisemmin käyttänyt jotain laitteita/ohjelmia joita työssä tarvitaan.

Kiteytettynä: Liirumlaarum on hyvästä.