TUIn lomalennoilla omien eväiden syönti kielletty
Matka Thaimaahan varattu ja huomasin nyt heidän nettisivuiltaan tällaisen kiellon. Kokemuksia?
Kommentit (92)
Eli lapsiperheet jää kotiin jos kakaroille ei maistu tai ei lentokoneen ruokatarjoiluajat sovi.
Muut syövät kiltisti sen mitä lennolla tarjotaan, eivätkä valita mitään, sillä se olisi hienostelua. On myös hyväksyttävää, että ruoka ei maistu miltään tai on pahaa, koska se nyt vaan on sellaista niin ylhäällä kentokorkeudessa. Eväät on noloja, paljastaa suomalaisiuden ja jäävät tästä eteenpäin kotiin. Ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Koko lentokoneruoka on yksi suuri vitsi! Monta pientä pakkausta joita yrittää sitten räpeltää auki ja syödä siististi ahtaassa tilassa pikku pöydällä. Paljon siistimpää on syödä suklaapatukka, banaani tai sämpylä, jonka on ostanut lentokentältä (tai tehnyt kotona). Tai vaikka sipsejä. Ei ala mahassa vääntää ja turvota, kun syö sitä minkä tietää itselle sopivaksi.
Lapset ei lähtökohtaisesti pidä lentokoneen tarjonnasta, ja nälkäinen lapsi on kiukkuinen lapsi.
Lentäminen on niin epämiellyttävää, että jos TUI on tällaisen eväskiellon asettanut, niin lennän sitten muilla lomalennoilla.
Juuri näin! Olin juuri sattumalta itse ostamassa kuuden hengen perheellemme lomamatkat Thaimaahan mutta nyt aion ostaa ne jostain muualta missä saa syödä omaa kylmää Saarioisten makaronilaatikkoa koko lennon ajan.
Mulla on kyllä sympatiat tässä asiassa lentoyhtiön puolella viimeisen lomareissuni jälkeen. Lähdettiin oikein perinteiselle pakettimatkalle ja palatessa viereiselle penkkiriville asettui varsinainen porsastelijoiden lauma – äiti ja kaksi lasta, kaikilla hampurilaisravintolan pussit kädessä. Siinä sitten majoneesit pursuen (voitte arvata kuinka siistiä on parin alle kouluikäisen hampurilaisen syönti...) pyyhivät rasvaisia sormia penkkeihin ja paperit tietysti lopuksi tolloiksi ja lattialle lojumaan. Sinne jäi rasvaiset näpinjäljet ja roskat penkeille kun lopulta Helsinki-Vantaalla koneesta poistuimme...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko lentokoneruoka on yksi suuri vitsi! Monta pientä pakkausta joita yrittää sitten räpeltää auki ja syödä siististi ahtaassa tilassa pikku pöydällä. Paljon siistimpää on syödä suklaapatukka, banaani tai sämpylä, jonka on ostanut lentokentältä (tai tehnyt kotona). Tai vaikka sipsejä. Ei ala mahassa vääntää ja turvota, kun syö sitä minkä tietää itselle sopivaksi.
Lapset ei lähtökohtaisesti pidä lentokoneen tarjonnasta, ja nälkäinen lapsi on kiukkuinen lapsi.
Lentäminen on niin epämiellyttävää, että jos TUI on tällaisen eväskiellon asettanut, niin lennän sitten muilla lomalennoilla.
Juuri näin! Olin juuri sattumalta itse ostamassa kuuden hengen perheellemme lomamatkat Thaimaahan mutta nyt aion ostaa ne jostain muualta missä saa syödä omaa kylmää Saarioisten makaronilaatikkoa koko lennon ajan.
No, ei sun nyt tarvi syödä makaronilaatikkoa, tyydy siihen lentokone "munakkaaseen" joka etäisesti muistuttaa munakasta ja "nakkeihin" joiden maku on niin erikoinen, että varmaan tehty koiranlihasta.
Hintaa tuolla gourmetaterialla, jolla edes kaksivuotiaan nälkä ei lähde, on mitä? 17 euroa lapselta??
Viimeksi TUI lennolla ne, jotka olivat esim. varanneet tietyn paikan ja maksaneet siitä, eivät MAKSETTUA paikkaansa saaneet, ja ruokaa tilanneet asiakkaat olivat aivan hukassa, asiakkaat joutuivat kertomaan emännille mitä olivat tilanneet. Koko homma on niin rahastusta, mutta tyytykää, heh heh...
Mieluummin syön yhä edelleen sen sämpylän ja suklaapatukan ja juon omaa vettä, kuin nöyrästi hyväksyn Tui.n rahastusyritykset. Katso sinä kateellisena vieressä minun herkkueväitäni, oman "gourmetateriasi" parissa...
Työkseen matkaava kirjoitti:
Kuka ottaa omat eväät mukaan lennolle?! :D
Kentältä vetäiset täytetyn patongin ja kaffen naamaan, jos on pitkä lento. Pitkälle lennolla tulee koneessa safkat. Eiväthän ne häävejä ole, mutta kyllä niillä nälkä lähtee. Lentoyhtiöiden välillä on todella suuria eroja ruuan laadussa. Enemmän siis vaikuttaa lentoyhtiö kuin turisti vs. business-luokka.
Suomalaisten intohimo kanniskella vettyneitä ruisleipiään ja kolhiintuneita banaaneja tupperware kipoissaan on kyllä melkoista. Tunnistaa lentokentällä kotimaan asukit siitä, että muut on ravintolassa ja yhdet sählää odotusaulassa niiden eväidensä kanssa.
Eipä siinä, kukin tavallaan. Itse lasken reissujen budjettiin myös ruuat, enkä lähtisi jos ei olisi mahdollisuutta nauttia myös matkustamisesta niissä puitteissa kuin se on järkevästi mahdollista.
PS: Suosittelen odottamaan kesää ja menemään Puuhamaahan. Sielläkin on vesiliukumäki ja saa syödä omia eväitä.
Norwegianin lennoilla ei tarjoilla motään ilmaiseksi eli Norwegianin asiakkaat varmaankin. Kahvi maksaa 3 euroa ja samoin taitaa maksaa veaipullo. Sipsit 3 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei sun nyt tarvi syödä makaronilaatikkoa, tyydy siihen lentokone "munakkaaseen" joka etäisesti muistuttaa munakasta ja "nakkeihin" joiden maku on niin erikoinen, että varmaan tehty koiranlihasta.
Hintaa tuolla gourmetaterialla, jolla edes kaksivuotiaan nälkä ei lähde, on mitä? 17 euroa lapselta??
Viimeksi TUI lennolla ne, jotka olivat esim. varanneet tietyn paikan ja maksaneet siitä, eivät MAKSETTUA paikkaansa saaneet, ja ruokaa tilanneet asiakkaat olivat aivan hukassa, asiakkaat joutuivat kertomaan emännille mitä olivat tilanneet. Koko homma on niin rahastusta, mutta tyytykää, heh heh...
Mieluummin syön yhä edelleen sen sämpylän ja suklaapatukan ja juon omaa vettä, kuin nöyrästi hyväksyn Tui.n rahastusyritykset. Katso sinä kateellisena vieressä minun herkkueväitäni, oman "gourmetateriasi" parissa...
Miksi eivät muka saaneet paikkaansa? Itse en pakettimatkoja osta, mutta teen aina check-innin netissä heti kun mahdollista ja varaan usein (lisähintaan) esim. exit-paikan, koska on pitkät jalat. Jokaikininen kerta olen kyllä sen paikan saanut, mikä boarding passissa on lukenutkin.
Kaverille kävi siten, että paikka jonka oli varannut oli sotkeutunut pahoin edellisellä matkalla. Siihen oli oksennettu laskussa ja levitetyt siivousaineet eivät vielä olleet kuivuneet kokonaan. Hänet siirrettiin sitten pahoittelujen kera business-luokkaan, joka Atlantin ylittävällä lennolla on jo eri asia kuin verhon etupuolelle siirto. Ei valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Noin pitkällä lennollahan kuuluu kyllä tarjota ateriat ja juotavaa tietty. En kyllä tosin ymmärrä miten niillä mahdollisilla omilla eväillä on väliä. Ehkä he pelkäävät, että humalaiset lomamatkustajat sotkevat koneen. Tosin sen voi tehdä ihan yhtä hyvin heidän tarjoamalla ruoalla, joten ?
Ei lentoyhtiön kuulu tarjota aterioita ja juomaa. Lentoyhtiö päättää ihan itse miten toimii.
TUI tui kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät muka saaneet paikkaansa? Itse en pakettimatkoja osta, mutta teen aina check-innin netissä heti kun mahdollista ja varaan usein (lisähintaan) esim. exit-paikan, koska on pitkät jalat. Jokaikininen kerta olen kyllä sen paikan saanut, mikä boarding passissa on lukenutkin.
Kaverille kävi siten, että paikka jonka oli varannut oli sotkeutunut pahoin edellisellä matkalla. Siihen oli oksennettu laskussa ja levitetyt siivousaineet eivät vielä olleet kuivuneet kokonaan. Hänet siirrettiin sitten pahoittelujen kera business-luokkaan, joka Atlantin ylittävällä lennolla on jo eri asia kuin verhon etupuolelle siirto. Ei valittanut.
Koska koko lentohenkilökunnalla ei ollut mitään tietoa kuka on ostanut esim. tietyn istumapaikan, ja asiakkaat heitettiin mihin sattuu istumaan. Siellä sitten pitkäjalkaiset istuivat polvet suussa...
Eikä aterioista ollut mitään paikkaansapitävää dokumenttia. Todella ala-arvoista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi lentokoneen matkustuskorkeudessa kaikki ruoka maistuu mauttomammalta kuin maan kamaralla, tämä on ihan fysiologinen juttu, joka selviää sinullekin pienen googletuksen jälkeen.
ai paineistetussa matkustamossako?
Kuten jo sanoin, googlettamalla olisit tämänkin saanut hetkessä selville.
Ohessa nyt vain yksi linkki aiheeseen. Vaikka matkustamo on paineistettu, ihmisen keho reagoi korkeuksissa aina.
http://www.ksml.fi/ulkomaat/Miksi-lentokoneruoka-maistuu-oudolta/353210
Myös hiilihapotettuja juomia kannattaa koneessa välttää, niiden kaasukuplat turpoavat vatsassa moninkertaisesti maan pinnalla nautittuun verrattuna, ja siitä johtuu monen lentomatkustajan vatsanturvotus ja piereskely.
Itse olen tehnyt lapsilleni lennoille eväät, laktoosi-intolerantikoita ja kasvissyöjiä, joten koneesta sopivaa ruokaa ei ole löytynyt. Mukana ollut todistus erityisruokavalioista (englanniksi, terveyskeskuksesta sai pientä korvausta vastaan).
Prototyyppi kirjoitti:
"Koneen sisätilojen siisteyden ja matkustajien viihtyvyyden vuoksi omien eväiden syöminen koneessa on kielletty. Poikkeuksena ruoka-aineallergiat, joista matkustajalla on lääkärintodistus."
http://www.tuiflynordic.fi/koneessa/ruoka_ja_juomat
Sikojako noilla lentää, kun on tuollainen kielto?
Toki tuossa minimoidaan aika kentällä, kun ei siivoukseen mene niin paljoa aikaa mutta siltikin..
Itse lennän vain reittilennoilla ja jokaisen vähän pidemmän lennon jälkeen roskia on ympäriinsä lattialla, penkkien alla jne. Kun poistuu viimeisten joukossa koneesta näkee hyvin roskatilanteen.
Poistu viimeisten joukossa koneesta niin näet hyvin miten roskia on ympäriinsä lattialla penkkien alla yms. Näin siis varsinkin pidemmillä lennoilla ja ihan lentoyhtiöstä riippumatta näin on.
Vierailija kirjoitti:
Meidän esikoinen on vähän nirso, oikeastaan kulinaristi, ei vaan suostu syömään pahaa ruokaa. Rakastaa sushia, intialaista ruokaa jne. mutta mauton ruoka ei tipu.
Pakko olla eväitä mukana lennolla, kun on hyvät mahdollisuudet, että mikään koneessa tarjottava ei vaan maistu. Matkalla oleminen on vähän jännittävää, ja jos aamulla herätty aikaisin ja pitkällä lennolla ei löydy mieleistä ruokaa... Ei hyvä.
Kotona kasvatetaan, testataan rajoja ja vaaditaan syömään ja maistamaan, mutta matka on erityistilanne, josta pitäisi vaan selviytyä mahdollisimman mukavasti. Heti kun lentoyhtiöt tarjoavat oikeasti kattavia vaihtoehtoja voin luopua eväitä.
Luuletko, että lentokoneissa on tilaa kymmenelle eri ruokalajille? Opettakaa nirso kersanne syömään paremmin, tai pysykää kotona. Onhan se kauheaa jos ipana kiukkuaa vain siksi, ettei saa koneessa mieleistään apetta.
Viimeksi kun lensin lomalennolla ja lähdin viimeisenä koneesta, näin hirvittävän sipsisotkun. Ymmärrän jos ihmisten sikailua halutaan vähentää.
Kannattaa ehdottomasti valita lennot sen mukaan ettei tarvitse kuunnella wt-seurueiden mölinää, karkeita puheita ja haistella kassista kaivettujen lihapullien ja huonon intiimihygenian lemua.
Kyllä sä saat voikkuleivän, hedelmää tms. ottaa lennolle mukaan. Eri asia on ottaa joku lohifilee joka haisee ja saattaa aiheuttaa jollekin matkustajalle allergian.
Työkseen matkaava kirjoitti:
Kuka ottaa omat eväät mukaan lennolle?! :D
Kentältä vetäiset täytetyn patongin ja kaffen naamaan, jos on pitkä lento. Pitkälle lennolla tulee koneessa safkat. Eiväthän ne häävejä ole, mutta kyllä niillä nälkä lähtee. Lentoyhtiöiden välillä on todella suuria eroja ruuan laadussa. Enemmän siis vaikuttaa lentoyhtiö kuin turisti vs. business-luokka.
Suomalaisten intohimo kanniskella vettyneitä ruisleipiään ja kolhiintuneita banaaneja tupperware kipoissaan on kyllä melkoista. Tunnistaa lentokentällä kotimaan asukit siitä, että muut on ravintolassa ja yhdet sählää odotusaulassa niiden eväidensä kanssa.
Eipä siinä, kukin tavallaan. Itse lasken reissujen budjettiin myös ruuat, enkä lähtisi jos ei olisi mahdollisuutta nauttia myös matkustamisesta niissä puitteissa kuin se on järkevästi mahdollista.
PS: Suosittelen odottamaan kesää ja menemään Puuhamaahan. Sielläkin on vesiliukumäki ja saa syödä omia eväitä.
Naurattaa tuo massiivinen alapeukkujen määrä koska olen tästä ihan samaa mieltä. Mielestäni noloa kanniskella jotain kotona pakkailtuja ruisleipiä ja hedelmäsiivuja mehuineen ja mukista kun ei saa olla omia eväitä ja nyt joutuu maksamaan jopa neljä euroa sämpylästä. Jos on varmaa maksaa pari tonnia lomamatkasta niin kai siihen budjettiin mahtuu parikymppiä lentokentän reissueväisiinkin?
Olen maksanut 3700 eukkaa meidän matkasta ja kostoksi tommoisesta vitttumaisesta säännöstä aion antaa poikani liimailla rusinoita lentokoneen penkkiin.
Loma alkaa vasta sitten kun saa namipussi ja limsaa!
Tjaa ketäs se kiinnostaa? On mulla ollut omat juomatkin lennolla mukana.