en ole koskaan käynyt kosmetologilla, hiorojalla, manikyyrissä tms.
Kampaajallakun viimeksi ehkä 3vuotta sitten. Onko muita samanlaisia, jotka ei koe moisille tarvetta?
Työpaikalla tuli puheeksi ja kaikki piti vähän outona, etten käy missään hemmotteluhoidoissa. Sain kasoittain suosituksia, että mihin kannattaisi mennä. Kaikki kaveritkin tuntuu juoksevan jatkuvasti noissa...
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole käynyt gynekologilla. Olen 33v.
Minäkin välttelin elämäni ensimmäiset 30vuotta. Sitten saivat nakitettua minut papaan, kun kävin ehkäisyasioissa lääkärissä. Papasta 3 ja lähete koepaloihin. Koepalojen jälkeen muutosten takia sähkösilmukkahoitoon. Onneksi menin sitten kuitenkin gynekologille...
Oon opiskellut kosmetologiksi ja silloin harjoteltiin hoitoja toisillemme. Kerran taisin käydä nyt kolmekymppisenä kosmetologilla kun kaveri halusi tehdä jonkun harjoitushoidon mulle ilmaiseksi.
Hierojalla on ollut pakko käydä muutaman kerran, paikat ollu niin jumissa.
Kampaajakaveri hoitaa mun hiukset kuntoon parilla kympillä onneksi.
Mutta jos olisin varakas niin kävisin kyllä ihanissa hoidoissa.
Ei oo ollu tarvetta otsikon mukaisiin palveluihin. Kampaajalla käyn 2-4 kertaa vuodessa.
Itse olen käynyt hierojalla. Mulla on hartiat ja kallonpohja sekä kaula melkein aina jumissa. Eikä se hieronta mitään hemmottelua ole. Hampaita purren koitan olla huutamatta, kun sattuu niin pirusti. Myöhemmin toki parempi olo, jos ne jumit sattui aukeamaan.
Minä käyn kasvohoidossa pari kertaa vuodessa, hierojalla myös. Keväällä käyn pedikyyrissä laitattamassa jalat kesäkuntoon. Nyt pitäisi varata varmaan manikyyri, koska kynsinauhat on niin huonossa kunnossa enkä ole niitä kotona kuntoon saanut. Tykkään käydä hoidoissa, on niin paljon parempi ja kauniimpikin olo jälkikäteen. Tietysti jos joku ei tykkää niin ei tarvitse käydä, mutta joku joka ei ole koskaan käynyt saattaisi yllättyä positiivisesti. Mielestäni hieronta ei esim ole millään tavalla intiimiä, kuten joku tuolla aiemmin mietti.
Hierojalla olen käynyt kerran raskaana, muuten en millään noista. En laita kynsiä tai meikkaa muutenkaan, enkä tykkää siitä että joku ventovieras hiplaa.
Käykää enemmän ja kannattakaa pienyrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käyn lyhentämässä tukkaa kerran-pari vuodessa, yleensä on ollut rentouttavaa päähierontoineen kaikkineen, pääsee rauhoittumaan kunnolla. :) Kasvohoidossa olen käynyt kerran ja jäänee viimeiseksi, sillä en todellakaan kokenut sitä rentouttavana, ahdisti vain loppua kohti yhä enemmän ja odotin koko ajan hoidon loppumista, vaikkei mikään siis käynyt kipeästi tai muuten varsinaisesti tuntunut epämiellyttävältä. Lisäksi herkälle iholle valitut tuotteet - kuten eräällä aiemmallakin kirjoittajalla - jättivät kasvot suorastaan liekkeihin. Rauhoittui onneksi kun illalla pesin tuotteet pois, jokin niissä oli myrkkyä iholleni... Tulostakaan ei lopulta näkynyt missään vaiheessa ja jäi tunne, että samat hoidot olisin voinut tehdä kotonakin tuotteilla, joita tiedän ihoni sietävän.
Näitä kaikkia mainostettaan jotenkin pakollisina naiseuteen kuuluvina juttuina, "herätä ihana metsänkeijusi, puhkea naiseuteesi, tule meille kaunistumaan". Mainospuhetta se on, tuskin siellä herää mitään, mitä ei muutenkin saisi itsessään herätettyä. Paitsi ehkä tarpeeksi mainonnalle altistuttuaan herää ripsi- ja hiuslisäkerumban ja pakkelikerroksen orjana... Hierontaa ja esim. jalkahoitoa kyllä pidän tarpeellisina, ei pelkästään hemmotteluhoitoina.
Tottahan kosmetologit näitä hoitoja mainostaa välttämättömyydeksi. Nehän saa elantonsa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Käykää enemmän ja kannattakaa pienyrittäjiä.
Minä en rupea säälistä käymään missään mihin en muuten menisi. Menkööt vaikka kadunvarteen kerjäämään jos ei asiakkaita riitä.
Hierojalla kävin kerran kun pääsin työn puolesta. Se oli niin kamalaa, etten mene uudestaan ellei ole ihan pakko.
Kampaajalla olen käynyt varmaan alle 10 kertaa elämäni aikana. Enää en värjää hiuksia ja en kaipaa tasoitusta kummempaa leikkausta, joten ei ole oikein syytä mennä, yleensä jää kuitenkin vain paha mieli.
Manikyyrissa tavallaan kiinnostaisi käydä, mutta en ole saanut aikaiseksi ja tuskin jaksaisin käydä säännöllisesti huoltomassa. Kynsiä kyllä laitan itse paljon.
Kasvohoidot ja muut kuulostavat lähinnä pelottavilta, mutta onneksi ihossa ei ole kummempia ongelmia.
En ole käynyt, kampaajalla käyn joskus, mutta värjään itse ja mies leikkaa latvoista, otsiksen leikkaan itse. Hieronnasta tykkään vain jos se on joku läheinen, en osaa olla tuntemattoman kanssa niin läheisessä kontaktissa ja samalla muka rentoutua.
Kampaajakäynnitkään ei ole kovin rentouttavia, mutta joskus sitä ajattelee, että jos kerrankin joku saisi leikattua mulle kivan tukan, mutta ei. Permiksenkin olen ottanut pari kertaa, mutta ei siitäkään ole tullut sellainen kun olen toivonut, ensin liian tiukka ja toisella kerralla jäi sit suoraksi paitsi otsatukka... Jalkahoitajalle en voi mennä kun kutittaa niin kauheasti. Näistä kai kuuluisi tykätä, mutta ei.
Ihanko oikeasti ette ole eläessänne laittaneet omaan hyvinvointiinne kuten hierontaan rahaa? Ei ihme, että niin kärttyistä ja ruokoamatonta ilmestystä tulee vastaan kaupungilla jos ei käydä edes kampaajalla, ja kaikki hieronnat/kampaajat/kosmetologit koetaan rahan tuhlauksena. Tai ehkä niin on vain mukavampi sanoa, kuin se että olisi kiva käydä houdoissa muttei voi koska ei ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ette ole eläessänne laittaneet omaan hyvinvointiinne kuten hierontaan rahaa? Ei ihme, että niin kärttyistä ja ruokoamatonta ilmestystä tulee vastaan kaupungilla jos ei käydä edes kampaajalla, ja kaikki hieronnat/kampaajat/kosmetologit koetaan rahan tuhlauksena. Tai ehkä niin on vain mukavampi sanoa, kuin se että olisi kiva käydä houdoissa muttei voi koska ei ole rahaa?
Kampaajat ja kosmetologit eivät saa minua hyvinvoivaksi. Hierojat ja jalkahoitajat kyllä saavat, mutta minulle ne ovat terveydenhoitoa kun minulla on eräitä fyysisiä vaivoja.
Hierojalle olis kiva joskus mennä. Mut noi muut on mun mielestä aika turhia... kyllä kotonaki voi tehä ties mitä jalkakylpyjä ja kasvonaamioita yms.. tulee halvemmaks ja kyllä mä ainaki kotona rentoudun paremmin ku jossain kauneushoitolassa
Vierailija kirjoitti:
Minä voin kyllä ihan rehellisesti sanoa, etten ole koskaan käynyt hierojalla. Koen ajatuksen tosi ahdistavana, vieraan ihmisen koskettelua vähissä vaatteissa. Brrr. Kampaajalla käyn kyllä, tosin viime vuodet olen itse värjännyt tukkani mutta nyt olen pitkästä aikaa menossa.
Kasvohoitoja nyt voi tehdä kotonakin jos on normaali iho. En minäkään käy kosmetologilla mutta kotona huollan säännöllisesti. Kampaamoon ei ole varaa koska ne on pitkähiuksisille niin armottoman kalliita. Lyhennän kotona itse ja onneksi oma värini on hyvä.
Enkä ole mikään peikko ja metsäläinen, meikkaan hyvin. Olen opetellut erilaisten youtubevideoiden kautta.
Ei kannata käydä jos ahdistaa. Mulle esim kuumakivihieronta on kuin nirvanaa. Kampaaja taas välttämättömyys, itse en osaisi leikata kuin kammottavin tuloksin.
Vierailija kirjoitti:
Panostan omaan hyvinvointiini. Käyn kuntosalilla ja uimassa viikottain. Minulla ei ole autoa, vaan pyöräilen ja kävelen joka paikkaan. Juon paljon vettä ja käytän laadukkaita ja istuvia vaatteita. Meikkaan arkisin, viikonloppuisin ihoni saa levätä. Käytän pääasiassa kasvipohjaisia tuotteita kauneudenhoitoon. Syön terveellisesti, paljon kasviksia ja vain vähän herkkuja.
Hierojaa, kosmetologia tai aromaterapeuttia en tarvitse. Rahaa olisi, mutta en vain näe tarpeelliseksi käydä. Kampaajalla käyn ehkä 3 kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin kyllä ihan rehellisesti sanoa, etten ole koskaan käynyt hierojalla. Koen ajatuksen tosi ahdistavana, vieraan ihmisen koskettelua vähissä vaatteissa. Brrr. Kampaajalla käyn kyllä, tosin viime vuodet olen itse värjännyt tukkani mutta nyt olen pitkästä aikaa menossa.
Vieraan ihmisen koskettelua? Tätä juuri tarkoitan, ei se hienronta ole mitään koskettelua vaan HIERONTAA.. Anteeksi sanavalinta, mutta jotenkin tosi junttimainen kuva tulee ihmisestä ja näitä oli aikaisempiakin tämän suuntaisia kommentteja "ahdistaa olla puolipukeissa vieraan ihmisen kansssa". Siis mitä helvettiä... :D Mietin vain kuinka paljosta nämäkin ihmiset jäävät paitsi, jos eivät mene edes kokeilemaan. Sen sinäänsä ymmärrän, etteivät kaikki nauti kosmetologi/kampaajakäynneistä, en itsekään nauti vaan ihan puhtaasti ulkonäön vuoksi siellä käyn.
Käyn joskus hierojalla mutta ainakin minun kohdalla se on terveydenhoitoa ja ennenaikaisen eläköitymisen ehkäisyä. Olen kerran elämässäni ottanut kestovärjäyksen ripsiin mutta se tuntui niin inhottavalta silmien sorkkimiselta että en ole toista kertaa mennyt. Kampaajakäynnit lopetin muutama vuosi sitten, kaverit osaa leikata paremmin.