Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eka päivä obduktiopreparaattorina takana.

Vierailija
09.02.2017 |

Moro,
Tänään siis olin töissä, siis töissätöissä ekaa päivää. en voi kun suositella alaa. Siis sellaiselle jolla ei ole joku sairas tai pimeä suhde kuolemaan vaan ottaa sen biologiana. Itse olen alalla koska haluan pitää ihmisten oikeusturvasta kiinni myös kuoleman jälkeen. Jotkut ihmisten oikeudet eivät pääty kuolemaan. Olen siis enemmän oikeuslääketieteellisellä puolella kuin patologisella, vaikka keikkaa heitän silläkin puolella. Sairaanhoitaja olen ammatiltani. pelotti vähän kun ei ollut kukaan neuvomassa mutta hvin se meni tällaiselle 26veelle. Tuskin tämä on kenenkään unelma-ammatti, eikä palkkakaan ole ihmeellinen, eikä ole hauskaa, vaikka työpaikkahuumoria siellä salissa viljelläänkin ja nauretaan vitseille ja kuunnellaan radiota :D Jos joku pahoittaa mielensä että nauretaan lääkärin kanssa salissa, niin ei me potilaalle (kyllä, potilas, ja edelleenkin HÄN) naureta mutta pakkohan tuossakin työssä on joskus nauraa. Max 6 potilasta lääkäri pystyy tutkimaan päivässä, ei siinä oikeesti työkseen voi surra ketään. nauttikaa elämästä! <3

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on hyvä, että jotkut pystyvät tekemään tuollaista ja yleensäkin sairaanhoidon töitä, kai siihen luonnetta vaaditaan tai ainakin kokemusta paljon, itsestä on vastenmielistä pieniäkin haavoja edes katsella. Mutta toki muuten täytän velvollisuuteni yhteiskunnan rattaissa.

Vierailija
2/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittanut siis tuota ylläolevaa siksi, että tekisin jotain upeaa työtä, vaan siksi että jännitys jotenkin laukesi :) 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ap Valtteri Suomalaisen kirja, Kahdesti kuollut. Valtteri oli aikoinaan samassa työssä kuin sinä. Huumoripitoinen kirja ja naurua riitti vaikka ei sitä luulis, siltä alalta. Jos on oikea asenne niin varmaa sujuu. Oikeusturvan arvostaminen kuoleman jälkeen on hyvä, varsinkin rikostapauksissa.

Vierailija
4/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kuolinsyitä oli tämänpäiväisillä potilailla?

Vierailija
5/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ap Valtteri Suomalaisen kirja, Kahdesti kuollut. Valtteri oli aikoinaan samassa työssä kuin sinä. Huumoripitoinen kirja ja naurua riitti vaikka ei sitä luulis, siltä alalta. Jos on oikea asenne niin varmaa sujuu. Oikeusturvan arvostaminen kuoleman jälkeen on hyvä, varsinkin rikostapauksissa.

Meille tulee nimenomaan oikeuslääketieteelliselle puolelle myös niitä rikoksen uhreja. Toisista näkee jo ulkoapäin, toisista vasta kun avaan, toisista vasta kun lääkäri tutkii ja toisista vasta oikeuskemiallisissa tutkimuksissa. Kurjaa, mutta sekin on vaan sitä niin sanottua "elämää." siis osa sitä.

Suurimmassa osassa tapauksissa onneksi kyse on luonnollisesta kuolemasta, mutta meidän tehtävä on sulkea rikoksen mahdollisuus pois.

Vierailija
6/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli fyysisesti ihan luonnollisia kuolemia sekä minun että lääkärin mielestä. yksi itsemurha oli, mutta sen näki jo päällepäin mutta toki hänetkin avattiin tavalliseen tapaan.

Vierailija
7/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli fyysisesti ihan luonnollisia kuolemia sekä minun että lääkärin mielestä. yksi itsemurha oli, mutta sen näki jo päällepäin mutta toki hänetkin avattiin tavalliseen tapaan.

Oletko ikinä kuullut vaitiolovelvollisuudesta?

Vierailija
8/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaepäillyillä, tai jos epäillään henkirikosta niin on lähes aina päivystävä rikostutkija tai tutkinnanjohtaja mukana avauksessa. Ei sillä että ne poliisit aina mitään tietäisi, mutta ko. henkilöt saavat paremman kuvan tapauksesta. Siitä on parempi lähteä oikeuteen tai jatkamaan esitutkintaa kun myös poliisi on perillä asioista konkreettisesti.

Vierailija
9/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun sanot että kenen vaitiolovelvollisuutta olen rikkonut? itseni? sanotko vielä kuka minä olen?

Tämä on anonyymi palsta jossa saa purkaa tuntojaan.

Vierailija
10/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet että se on?

Tuossa ei ole sitä rikottu, kun ketään ei voi tunnistaa.

Minullakin on vaitiolovelvollisuus esimerkiksi mitä tulee entiseen henkilökohtaiseen avustettavaani.

En riko sitä jos tässä kerron että oli täysi kusipää ja ruma hullu. Niin ja katsoi aikuisenakin piirrettyjä.

Vierailija
11/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun sanot että kenen vaitiolovelvollisuutta olen rikkonut? itseni? sanotko vielä kuka minä olen?

Ja vielä kun pystyisit nimeämään kenen oikeusturvaa olen rikkonut niin kiitos. En riko tässä kenenkään oikeusturvaa, riko virkavelvollisuutta,yksityisyyttä jne.

Vierailija
12/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet että se on?

Tuossa ei ole sitä rikottu, kun ketään ei voi tunnistaa.

Minullakin on vaitiolovelvollisuus esimerkiksi mitä tulee entiseen henkilökohtaiseen avustettavaani.

En riko sitä jos tässä kerron että oli täysi kusipää ja ruma hullu. Niin ja katsoi aikuisenakin piirrettyjä.

Kiitos. kiteytit sen paremmin kuin itse :) -AP

Vierailija
13/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kun pystyisit nimeämään kenen oikeusturvaa olen rikkonut niin kiitos. En riko tässä kenenkään oikeusturvaa, riko virkavelvollisuutta,yksityisyyttä jne.

Oikeuslääketieteellisia avauksia ei kovin  monissa paikoissa Suomessa tedä. On asiallista olla huutelematta työn sisällöstä kovasti. SE on myös vainajien ja heidän omaistensa kunniottamista. 

t.Entinen obduktion työntekijä

Vierailija
14/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et selvästi ole kun et ymmärrä mitä se tarkoittaa. Hoitaja,lääkäri tms.saa kyllä kertoa anonyyminä yleisellä tasolla potilaasta jotakin,kunhan potilas ja hoitotilanne ei ole siitä tunnistettavissa. On taidettu aika monta itsemurhan tehnyttä avata tänäänkin eri puolilla Suomea.

Vierailija
15/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeuslääketieteellisia avauksia ei kovin  monissa paikoissa Suomessa tedä. On asiallista olla huutelematta työn sisällöstä kovasti. SE on myös vainajien ja heidän omaistensa kunniottamista. 

t.Entinen obduktion työntekijä

Ei ihme että olet entinen. kukaan ei voi tietää, paljonko meillä on avattu minäkin päivänä potilaita mistäkin syystä.

Vierailija
16/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sairaanhoitajien koulutuspuolta kokonaisuutena tuntematta kysyn, minkä puolen koulutus sulla on? (Onko oikea ilmaus erikoistuminen?)

Tärkeää työtä. Ei kuolleissa saisi olla aikuisella mitään pelättävää. Luonnollinen osa, se viimeinen, meidän jokaisen elämää.

Vierailija
17/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olit töissä? Kerro paikka ei riitä että Helsinki

Vierailija
18/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit työhösi? Saitko lisäkoulutuksen/opiskelitko? Paljonko saat palkkaa?

Olen kiinnostunut ammatista.

T. Sh

Vierailija
19/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies oli samoissa hommissa ihan lähihoitajan koulutuksella. Haki vaan avointa paikkaa ja pääsi töihin. Töissä sitten oppi tekemällä.

Vierailija
20/41 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju tarttuu ihoon, hiuksiin, tuntuu nenässä suihkunkin jälkeen.

Muistan opiskeluajoilta, kun ruokalaan pelmahti välillä kalmanhajuinen joukko. Löyhkä kertoi, mitä kurssia suorittivat.