Miksi normaalipainoinen nainen laihduttaa itsensä luuviuluksi?
Tuttavapiirissä tällainen tapaus. Tekee pahaa katsoa kun ennen niin kaunis nainen on nykyään riutuneen näköinen jolta kadonnut naiselliset muodot kokonaan :-/
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin normaalipainon sisällä 12 kiloa yksinkertaisesti siksi, että voin paremmin alhaisemmassa painossa. Juoksu kulkee, jalka nousee, vaatteet eivät purista ja vatsavaivat ovat kadonneet. Olin täysin kyllästynyt olemaan normaalipainon yläpäässä, koska minä itse en voinut siinä painossa hyvin. Hänellä voi olla vastaavanlainen syy!
Hei, mulla sama. Halusin jo ylipainon puolelle pikkasen kääntyneestä 70,5 kilosta takaisin omaan olemukseeni. Nyt on se 58,5 ja suurinpiirtein tässä painossa olen ollut elämässäni koko ajan. Sairaus minut lihotti ja nyt parempi. Niin, en ole hoikka vaan normaalipainoinen. Pituus 166cm.
Aijaa mielenkiintoista! Mitenkä lähipiiri suhtautui tähän? Minä sain hirveät kasat lokaa niskaan ja saan edelleen. Mulla on takana ahmimishäiriö, joten tosiaan siitä irti päässeenä jotenkin onnistuin pudottamaan ne kertyneet "ylimääräiset" ja nyt on taas sellainen olo, että on vihdoin oma itsensä :D Lähipiiri tosiaaan ihmettelee ja on huolissaan, koska eivät ymmärrä sitä, että olen nyt paljon terveempi kuin ennen (taustalla juurikin se, että ovat tottuneet näkemään minut tietyn painoisena ja nyt näytän tietysti hoikemmalta) . Kuulostaa hölmöltä ja jopa sairaalta, kun sen näin sanoo, mutta jokainen olkoon siinä painossa, missä kokee olonsa hyväksii :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipaino ei ole mikään ongelma suomessa. Sairaudet tietty eriasia. Ylipaino on sairaus ja jo lapset läskiintyvät. Sairasta.
Kyllä meillä on syömishäiriöklinikat pullollaan alipainoisia, ja anoreksiaan kuollaan, Suomessakin. Aika järkyttävää väittää, ettei se olisi ongelma.
Kyllä, anoreksia on tappavin mielenterveyssairaus, ja sen hoito on varsin kallista ja tehotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just 10. Jos haluan nussia lanteetonta ja rinnatonta vartaloa, nussin miestä. Naisesta tekee naisen juurikin ne piirteet, mitä miehiltä ei löydy: lanteen kaari, vyötärö-lantiosuhde, ihanat pehmeät ja pyöreät rinnat, pehmeä iho. Kyse ei siis ole "mantrasta" vaan ihan totuudesta. Sori jos ei oo sulle mieluinen totuus.
M38
Onneksi laihuus ei mitenkään vaikuta kurvikkuuteen, koska se oikea kurvikkuus tulee pääasiassa muusta kudoksesta kuin läskistä.
Ja harva ylipainoinen suomalainen on lihavana naisellisesti muodokas eli VYÖTÄRÖ löytyy. Omena on vaan yks iso tursuava pallo.
Juuri noin. Lihavat naiset näyttävät pelkästään tynnyrimäisiltä Michelin-ukoilta, joilta on kaikki muodot turvonneet pois läskin alle piiloon. Ne ainoat kurvikkaat naiset ovat hoikkia normaalipainoisia naisia, joilla on juurikin muodot oikeissa kohdin ja selkeä vyötärö. Laihoissa on sitten niitä alipainoista, mutta alipainoisuus on tosi harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
No just 10. Jos haluan nussia lanteetonta ja rinnatonta vartaloa, nussin miestä. Naisesta tekee naisen juurikin ne piirteet, mitä miehiltä ei löydy: lanteen kaari, vyötärö-lantiosuhde, ihanat pehmeät ja pyöreät rinnat, pehmeä iho. Kyse ei siis ole "mantrasta" vaan ihan totuudesta. Sori jos ei oo sulle mieluinen totuus.
M38
Hoikka nainen on aivan eri näköinen kuin hoikka mies. Katso vaikka upeita ballerinoja, erittäin hoikkia ja erittäin naisellisia.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus ja sirous nimenomaan on naisellista, ei "muodot" joilla läskit kuvailevat tursuavia paikkojaan.
Tieteellisesti katsoen olet väärässä. Naisen ja miehen ero on se, että naisella on keskimäärin laajempi lantio suhteessa kehoon ja rasvaa kerääntynyt lantion alueelle, takapuoleen sekä rintoihin.
Tämän todistaa jo se että lääketiede pitää terveenä rasvaprosenttina miehelle n. 15% kehon painosta, kun taas naiselle terve rasvaprosentti on 22%.
Anatomisesti siis naisellisuus on juuri niitä muotoja ja rasvaa.
Miksei aloitusta lueta? Ap puhui normaalipainoiseta ja tarkensi jopa hoikaksi kun alkoi ylipainokeskustelu vellomaan. Pysykää aiheessa te ylipainokammoiset!
Vierailija kirjoitti:
Alipaino ei ole mikään ongelma suomessa. Sairaudet tietty eriasia. Ylipaino on sairaus ja jo lapset läskiintyvät. Sairasta.
Alipaino on sairautta. Siksi siinä sanassa on se 'ali-' koska se on normaalipainon alla.
Lisäksi 10% alipaino on paljon vaarallisempaa kuin 10% ylipaino.
Annan esimerkin:
175 cm nainen, joka on normaalipainon alarajalla painaa 57 kg. Jos hän laihduttaa siitä 10% eli 5,7 kg, BMI on silloin jo kohdassa "merkittävä alipaino".
Jos sama nainen olisi normaalipainon ylärajalla, hän painaisi 75 kg. Jos hän lihoisi siitä 10% eli 7,5 kg hän painaisi 82,5 kg ja olisi vasta BMI:ssä "lievä ylipaino".
Kaikesta sitä ollaankin huolissaan. Itsellenikin raskauden myötä jäänyt kiloja, mutta aion hoikistaa itseni raskautta edeltäviin mittoihin (normaalipainon alarajalle), koska en halua tuhlata rahaa uusiin vaatteisiin...🙂 Eli ihmisillä voi olla monenlaisia syitä hoikistua, niin kuin tässä keskustelussa on tullut ilmi.
Meillä töissä yksi tälläinen. Ei näe itse sitä miltä näyttää. Per...kin näyttää ihan kuolemalta ja jalat ovat harallaan. Tulee mieleen harakka.
Ihmisten elimistö reagoi niin eri tavoilla esim. stressiin, kiireeseen, vaikeisiin asioihin, muutoksiin elämässä ym.. Toiset lihovat, toiset laihtuvat ja toisten kroppa pysyy samanlaisena. Olen itse jo valmiiksi hoikka, mutta olen joskus ns. vahingossa laihtunut edellä mainittujen seikkojen takia, mistä ihmiset ovat myös huomautelleet, tyyliin "oletpas laiha nykyään, syö enemmän"...
Laihtumiseen voi olla monenlaisia syitä siis, mikä on hyvä muistaa :)
Mä haluaisin laihtua, koska oon ollut pari kiloa laihempi ja voinut silloin paremmin. Nytkin istuessa ahdistaa, kun makkarat tursuaa... Oon 160/52, ja mulla se kaksi kiloa todella tuntuu ja omasta mielestä näkyy. Haluan ne pois. Myös itsetuntosyistä, koska mulla on huono itsetunto ja ylimääräset kaks kiloa tuntuu maailmanlopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin normaalipainon sisällä 12 kiloa yksinkertaisesti siksi, että voin paremmin alhaisemmassa painossa. Juoksu kulkee, jalka nousee, vaatteet eivät purista ja vatsavaivat ovat kadonneet. Olin täysin kyllästynyt olemaan normaalipainon yläpäässä, koska minä itse en voinut siinä painossa hyvin. Hänellä voi olla vastaavanlainen syy!
Hei, mulla sama. Halusin jo ylipainon puolelle pikkasen kääntyneestä 70,5 kilosta takaisin omaan olemukseeni. Nyt on se 58,5 ja suurinpiirtein tässä painossa olen ollut elämässäni koko ajan. Sairaus minut lihotti ja nyt parempi. Niin, en ole hoikka vaan normaalipainoinen. Pituus 166cm.
Aijaa mielenkiintoista! Mitenkä lähipiiri suhtautui tähän? Minä sain hirveät kasat lokaa niskaan ja saan edelleen. Mulla on takana ahmimishäiriö, joten tosiaan siitä irti päässeenä jotenkin onnistuin pudottamaan ne kertyneet "ylimääräiset" ja nyt on taas sellainen olo, että on vihdoin oma itsensä :D Lähipiiri tosiaaan ihmettelee ja on huolissaan, koska eivät ymmärrä sitä, että olen nyt paljon terveempi kuin ennen (taustalla juurikin se, että ovat tottuneet näkemään minut tietyn painoisena ja nyt näytän tietysti hoikemmalta) . Kuulostaa hölmöltä ja jopa sairaalta, kun sen näin sanoo, mutta jokainen olkoon siinä painossa, missä kokee olonsa hyväksii :)
Hei, ei tässä tähän suuntaan ole koskaan sanomista tullut, kun olen ollut laihakin.
Mulla ollut paino alimmillaan n. 15 vuotta sitten n. 44kg. Silloin kyllä tuli sanomista.
Tosiaan, kun olen koko aikuisikäni ollut siellä 55kg tuntumassa, niin kai nyt näytän sitten taas siltä omalta itseltäni painon suhteen. Se on se mihinkä vuosien saatossa tottuu. Minäkin olen sitä mieltä, että olkoon jokainen haluamassaan painossa.
Olen 40+
Vierailija kirjoitti:
Oletko tuntenut hänet pitkään? On ollut luuviulu ja sitten jonkin poikkeuksen takia lihonut, minkä jälkeen palannut taas luuviuluksi?
Tämä.. laihtumiseni yllätti ihmiset, jotka ovat tunteneet minut vain "läskinä". Ennen olin myös luuviulu-luokkaa, ja se on MUN mielestä mun paras painoni.
Vierailija kirjoitti:
My anaconda don't want none
Unless you've got buns, hon
I don't care about your anakonda. Your anakonda does not make decisions about my body.
Vierailija kirjoitti:
M38
No n*ssipa sitten miehiä, jos et erota miestä ja naista toisistaan muuten :D
Itse olen 172 cm pitkä ja painoin lähes 70kg (bmi 23). Jätin karkit, sipsit ja sidut pois ja laihduin 55-kiloiseksi (bmi hieman alle 19) syömällä terveellistä ruokaa. Kukaan ei ole ihmetellyt, laihtuminen tapahtui hitaasti enkä näytä sairaalta (sukulaiseni kyllä kertoisivat erittäin suorasanaisesti jos näyttäisin huonolta). Viihdyn ihan hyvin hoikkana.
N35
En ymmärrä tätä jatkuvaa hoikkuuden ihannointi. "Jokainen haluaa olla siro ja hoikka". plaaplaa.. No kuule ei halua :D Hoikista naisista tulee mieleen poika. Runsas ylipainokaan ei ketään kaunista. Mutta ennemmin vähän muodokkaampi kuin hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Onneksi laihuus ei mitenkään vaikuta kurvikkuuteen, koska se oikea kurvikkuus tulee pääasiassa muusta kudoksesta kuin läskistä.
Ja harva ylipainoinen suomalainen on lihavana naisellisesti muodokas eli VYÖTÄRÖ löytyy. Omena on vaan yks iso tursuava pallo.
Juuri noin. Lihavat naiset näyttävät pelkästään tynnyrimäisiltä Michelin-ukoilta, joilta on kaikki muodot turvonneet pois läskin alle piiloon. Ne ainoat kurvikkaat naiset ovat hoikkia normaalipainoisia naisia, joilla on juurikin muodot oikeissa kohdin ja selkeä vyötärö. Laihoissa on sitten niitä alipainoista, mutta alipainoisuus on tosi harvinaista.
Mulla on kyllä niin vahvasti lihavan naisen identiteetti. Aina kun luen näitä tekstejä ylipainoisista, ajattelen automaattisesti itseäni. Sitten kuitenkin ihmettelin tätä lukiessa, että onhan mulla selkeä vyötärö eikä mitään tynnyriä. Pitää aina muistuttaa itseään, että olen normaalipainoinen, en ylipainoinen.
Kiitos koulukiusaus 1986-1990!!
My anaconda don't want none
Unless you've got buns, hon