Naisystävä 7kk:lla raskaana, tajusin vasta nyt etten ole vielä valmis isäksi
Mitä hittoa tässä nyt voi tehdä. Ei olla edes kolmekymppisiä vielä. Luulin että olisin valmis, mutta en olekaan. Tajusin tämän kun kaverit suunnittelivat matkaa keskieurooppaan ensi kesäksi ja minun oletettiin jättävän reissu väliin kun vauva on niin pieni.. En ole valmis isäksi.. haluaisin olla mutta en vain ole.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ryyppyreissu jää välistä niin heti kaduttaa. Ootko niitä miehiä joille kaverit tulee ensin ja perhe vähän niinkuin siinä sivussa? Nytkö vasta tajusit että lapsen saaminen vaikuttaa elämääsi?
Kieltämättä toinen vaikuttava asia on eräs toinen nainen kenen kanssa on ollut pientä sutinaa.. Olen alkanut miettiä että teinkö oikean valinnan.
AP
No, miehen luonne vähän testataan tälläisessa tilanteessa. Joko sulla on selkärankaa seistä tekojesi ja lupaustesi takana, tai sitten olet liero, maan matonen.
Kumman miehen kanssa haluat elää loppuelämäsi?
Mitäs lupauksia ap on tehnyt? On naisen oma ongelma, jos ei ole ehkäisystään huolehtinut.
Saksia ei kannata aukoa, jos ei halua raskaaksi. -ei ap
T. Tuleva 8 lapsen elareita maksava isä, joka oppi ehkäisyn liian myöhään
Ensimmäistäkään lasta ei ole, huolehdin aina ehkäisystä ja teetin vasektomian heti kun sen sain.
Teille plussapallojen plopsauttelijoille taas ehkäisy ja minkäänlainen harkinta tuntuu olevan kovinkin vierasta.
No vittuako joku tuhkamuna tässä ketjussa sitten huutelee?
Olen täällä kertomassa teille palstamammoille totuuksia. Montako vahinkoa jaloissasi pyörii?
Mullakin oli ajatuksia siitä onko musta isäksi, pelkäsin ja panikoin. Se mitä tein oli että miehistyin ja otin vastuun teoistani, en paennut kuin jokin vätys. En kadu hetkeäkään että äijien reissut on heitetty jo joksikin aikaa, tuo pieni ihme on tärkein. M22
Ei lapsi estä poikien reissuja. Äiti ja isovanhemmat hoitaa ja homma jatkuu entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä http://areena.yle.fi/1-3808463 !
Ettekö te miehet osaa lukea? Tässä ei ollut kyse siitä että olisi huijattu yms jätetty ehkäisy pois. Vaan mies oli tullut katumapäälle vasta kun lapsi on suunniteltu ja tulossa:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ryyppyreissu jää välistä niin heti kaduttaa. Ootko niitä miehiä joille kaverit tulee ensin ja perhe vähän niinkuin siinä sivussa? Nytkö vasta tajusit että lapsen saaminen vaikuttaa elämääsi?
Kieltämättä toinen vaikuttava asia on eräs toinen nainen kenen kanssa on ollut pientä sutinaa.. Olen alkanut miettiä että teinkö oikean valinnan.
AP
No, miehen luonne vähän testataan tälläisessa tilanteessa. Joko sulla on selkärankaa seistä tekojesi ja lupaustesi takana, tai sitten olet liero, maan matonen.
Kumman miehen kanssa haluat elää loppuelämäsi?
Mitäs lupauksia ap on tehnyt? On naisen oma ongelma, jos ei ole ehkäisystään huolehtinut.
Saksia ei kannata aukoa, jos ei halua raskaaksi. -ei ap
T. Tuleva 8 lapsen elareita maksava isä, joka oppi ehkäisyn liian myöhään
Tämä mieskö se nyt onkin raskaana?
Joo olis äijän pitäny huolehtia perseestään ja ehkäsystään niin ei olis nyt raskaana.
Kumma tyyppi.
Et ole enää mikään poikanen. Tiedät jo että joku lomareissu ei ole mikään elämää suurempi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jaaha. Kun provo ei lähtenyt lentoon, niin keksit vähän lisäjuonta tarinaasi?
Miten niin ei lähtenyt lentoon? Mammathan on täällä ihan vauhkona.
Mulla oli sama fiilis ihan synnytykseen asti ja vähän sen jälkeenkin vaikka lapset olivat ihan toivottuja ja olin itse se raskaana oleva. Tämä siis jopa kahden lapsen kohdalla. En tiedä mistä johtui, mutta pikku hiljaa sitä kuitenkin kasvoi siihen rooliin kun vauva syntyi ja uskaltaisin kutsua itseäni hyväksi äidiksi.
Älä siis tee mitään hätiköityä, tuo paniikki on ihan normaalia.
No tuolla menolla ja ajatustavalla et ole ikinä valmis isäksi. Tiedät varmasti, että lasta ei saa enää palautettua, jos sua pikkasen harmittaa se, ettet pääse johonkin reissuun. Sun on nyt vain kasvettava siihen, että susta tulee isä. Eihän elämässä olla muutenkaan valmiita kaikkeen, mitä tapahtuu. Mutta yleensä, jos hyvin käy, ihmisissä saattaa tapahtua kasvamista elämän muutosten myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän myöhäistä rypistää, kun paskat on housussa. Ei mulla muuta.
Vasta parin kk päästä on myöhäistä. Hyvin aapee vielä ehtii valmistua.
Mietipä, että naisesi voi ajatella samalla tavalla pakokauhuisena, ettei ole vielä valmis. Hänen vaan on pakko ottaa asiasta vastuu. Ei voi paeta ja sanoa, et ei mua ny huvittanukaan vaan ryyppään mieluummin.
Nyt pikkasen selkärankaa kehiin. Ei kukaan voi tietää olevansa valmis vanhemmaksi ennen kuin oikeasti on lapsia. Ja sittenkään ei ole valmis, vaan vanhemmuuteen kasvetaan vähitellen.
Minä rakastan omaa lastani. Muista lapsista pidän vähän aikaa (muutaman tunnin) sitten ne käyvät rasittaviksi. Sen takia en ikinä ottaisi raskaana olevaa naista uudeksi "tyttiksekseni". Toki jos naisella on lähes aikuisiässä oleva lapsi, joka on järkevä ja mukava sekä kohta muuttamassa kotoa pois, niin sitten voisin ehkä harkita, jos muuten on super-tapaus. Muuten juoksisin karkuun ja kovaa.