Laiha, siro nainen! Miten syöt päivittäin?
Ja miten harrastat liikuntaa viikon aikana? Kerro myös mittasi (pituus+paino) ja syy sille miksi olet mielestäsi kokoisesi!
Kommentit (115)
Alipainoisia olette. Eli ette hoikkia vaan rankoja.
Tämän päivän syömiset; aamulla kuppi kahvia ja vettä, lounaalla salaattia, perunaa ja jauhelihakastiketta, ei kovin paljon. Välipalalla join teetä ja söin yhden konvehdin. Päivällisenä söin vain leivän kun oli kiire. Nyt meinaan mennä keittiöön tekemään smoothien ja mietin mitä kaapista löytyy ja syön. Olen tosi pieniruokanen, en oikein tunne nälkää ja voin olla pitkiä aikoja syömättä. Huomaan vasta sitten kun päässä alkaa heittää.
Minulla on muutenkin nopea aineenvaihdunta, pitäisi vaan muistaa istua alas ja syödä. 164cm ja 47kg.
Aamupalana aina puuroa marjoilla, ehkä kaveriksi joku hedelmä, kahvi mustana.
Usein ennen päiväruokaa välipalana esim. kunnon täytetty sämpylä.
Päivällä kunnon annos ruokaa koulussa, salaattikastikkeissa en säästele, salaattiakin kyllä syön reilusti.
Iltapäivällä esim. turkkilaista jogurttia tai rahkaa maapähkinävoin, myslin ja banaanin saattelemana.
Illalla vielä vaikka kunnon voileivät tai joku puurosetti.
Eli tuolleen tyypillisesti. Tänään olen syönyt ihan hirveästi leipää, mutta muuten sama. Treenaan 3-5krt viikossa ja kävelen/pyöräilen aika paljon päivittäin. Olen hoikka, koska olen kerran laihduttanut itseni hoikaksi ja pysynyt siinä tarpeeksi kauan, että keho on "tottunut" - ei ole älytöntä nälkää, mutta ei myöskään tarvitse kärsiä nälkää, vaan tällä tavalla syömällä nälkä on tyydytetty suurimman osan päivästä (aamupäivällä ennen lounasta nälättää ja kunnolla, siksi yleensä vedän jonkun sämpyläsetin siinä aamupalan ja lounaan välissä) ja paino pysyy samana. Pieni nousujohteisuuskaan ei tosin haittaisi, koska kuitenkin treenaan. Syön mielelläni "tuhteja" juttuja, esim. maapähkinävoita, koska sama ruokamäärä kevyemmillä ainesosilla aika varmasti laihduttaisi minua entisestään, kun nykyiselläänkään paino ei nouse.
Olisi kannattanut pyytää laittaa ikä mukaan. Elämä on niin helppoa kun on 18-20v ja on laiha. Voi syödä pizza-kebab-hesemäkkäri ruokaa joka päivä ja vetää ne 5-15 sidukkaa baarissa pe-la. Vaikka sitä miten uskoisi ettei se painossa ollenkaan näy (kun eihän se niin nopeasti näykään) niin kyllä ne kilot sitten huomaamattomasti hiljalleen ajan myötä hiipii ylös.
Voin kokemuksesta sanoa että tuollaisella ruokavaliolla tulee noin kilo lisää vuodessa. 2-3kg ei pahemmin näy missään, joten 2-3 v voi tuollaista elämäntyyliä harjoittaa ja ajatella että nou hätä kun ihkut miehet kuitenkin pyöri ympärillä. Sitten kolmekymppisenä se onkin +12 kiloa ja se on kyllä naiselle tosi paljon läskiä. Ja varsinkin suomalaiselle naiselle, kun ei ole mikään latino tai musta jonka extrakilot menee suoraan pyypyyhyn ja tisseihin!!
Turha haaveilla että niistä koskaan enää pääsee eroon!!! Ainakaan pysyvästi. Moni kuitenkin yrittää ja sitten alkavat kaikenlaiset matalakaloriset huuhaa-jojo syö-tätä-älä-sitä dieetit. Kroppa kuitenkin tappelee vastaan ja ajatuksiin tuppaa väkisin kokoajan että maistuisipa nyt fazer sininen, hesen pekonihamppari, kokis, sipsit, ben jerrys ja häaägen-dlaz jätskit. Ei sitä edes voi keskittyä muuhun kun se koko ajan pyörii mielessä. Sitten voi valita ikuisen kidutuksen ja epäonnen tai lankeamisen vanhaan ruokavalioon ja elämä iloisena läskinä. Ei sitä kukaan kestä kuin päivän pari, ehkä kuukauden jos on kunnon teräsmieli, mutta ennenmin tai myöhemmin sitä kuitenkin antaa periksi.
Nyt kyllä maistuis dillinger pizza ja olut kun olen kirjoittanut koko illan. Sen jälkeen alepan kautta ostamaan vähäsen snäksejä leffailtaa varten. Heippa,
Sirpa 35v 155cm 76kg
Mä olin ennen raskaaksi tulemista juuri sellainen, joka ei lihonut millään, ja ihan aikuisten oikeesti söin enemmän kuin isot miehet. Joka päivä. Työpaikkalounaalla aina naurettiin yhdessä mun syömisille, ennen en edes ikinä syönyt kasviksia tms. Nykyjään on asia onneksi korjaantunut.
Todella tyypillinen esimerkki entisaikojen ruoista: aamupala: pari paahtoleipää kinkulla tms
lounas: 2 isoa lautasellista perunamuussia ja nakkikastiketta
välipala: mitä ikinä vaan löytyi, leipiä, sipsiä, suklaata
päivällinen: 2 isoa lautasellista makaronilaatikkoa (niin, ettei normi uunivuokaan jäänyt kuin yksi annos jäljelle)
iltapala: leipiä/pizzaa/mitä vaan ja ahmien paljon
Tiedän, että oli aika sairaat ruokailutottumukset, mutta olin aina mitoissa 172/50, eikä heilahtanut vaaka mihinkään suuntaan.
Tulin raskaaksi ollessani 25v ja siitä saakka lihoin huikeat 60kg!! kuudessa vuodessa. Olen laihtunut niistä pois nyt 45kg ja elämä tuntuu jo aika hyvältä. Vieläkään ei ole hajua, mitä tapahtui, miksi aloin yht'äkkiä lihomaan. raskausaikanani minulla oli raskausdiabetes, mutta ei sekään todellakaan mikään syy ole..
Voitte vaan kuvitella, kun on 25 vuotta saanut syödä kuin hevonen, kuinka vaikeaa oli opetella uusi tapa syödä, mutta onpahan terveellisempää sentään. Kyllä välillä vaan toivoisi saavansa edes yhden mässyttelypäivän ilman, että tarvitsisi yhtään murehtia mikä on seuraus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sisko on tosi laiha, suorastaan luiseva. Ja hän syö kuin hevonen. Kerran hän tuli meille kylään ja nappasi olohuoneen pöydällä olleesta hedelmäkulhosta heti banaanin ja kahdella haukkaisulla teki siitä selvää. En tiedä mikä syndrooma hänellä mahtaa olla. Hän suurin piirtein syö kaiken minkä näkee. Ehkä on joku kilpirauhasen liikatoiminta kyseessä. Silmätkin pullottavat päässä. Lisäksi hän puhuu koko ajan kovalla äänellä. Joten saattaa olla vaikka koleerikko.
Ihanko kokonaisen banaanin söi :D
Huh huh :D
Itse olin ennen lihava. Söin aamulla raskaan aterian. Söin päivällä ison lounaan. Illalla söin parikin illallista ja lisäksi voileipiä ja "naposteltavaa" eli söin valtavia määriä, koko ajan.
Laihat syö vähemmän. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172/52
Aamuisin aina puuro, puoli litraa vettä ja 2 kuppia vihreetä teetä. Välipaloina hedelmiä, salaattia, riisikakkuja. Syön tosi paljon kalaa, kanaa ja lihaa. Niiden kanssa melkein aina riisiä ja paljon salaattia. Syön päivässä n.2500kcal.
Käyn 4-7 kertaa viikossa lenkillä, joskus kävelen 20min, joskus juoksen 1,5h. Ihan miltä tuntuu. Esimerkiksi tällä viikolla olen joka päivä vain kävellyt n. 30min. Lisäksi en lähes koskaan käytä esim. sporaa vaan kävelen aina melkein kaikki alle 5km matkat.
Syön tosi hyvin ja terveellisesti ja tämän takia en kiellä itseltäni mitään. Joskus tekee mieli ostaa levy suklaata ja syödä se siltä istumalta ja se on ihan okei. Uskon siihen, että kun muuten syö ja liikkuu niin saa herkutellakin sillon kun mieli tekee.
En tiedä onko nämä syitä, miksi olen hoikka vai onko geeneissä. Ennen lapsia olin todella pieni (reilu 45kg), mutta sen jälkeen saannut kunnolla lihasta ja painokin noussut.
Unohtu vielä se, että juon vettä noin 3-4 litraa ja olen 38.
Kuinka ihmeessä pystyt juomaan vettä noin paljon? Mä oon nyt väkisin juonut muutaman viikon 1,5l-2 l/päivä ja tuntuu,että on koko ajan hypättävä veskissä. Puhumattakaan jos tuplaisi määrän. Huh!
Aamulla kahvi
Lounaaksi kasvissosekeitto ja kaksi leipää
Päivälliseksi uunikasviksia, pinaattilettuja ja fetasalaattia
Iltapalaksi kaksi karjalanpiirakkaa, jogurtti ja appelsiini
Syön näköjään aika iltapainotteisesti
Vegaanista ruokaa syön sen verran kun napa vetää ja liikuntamäärä vaihtelee paljonkin.
169cm/57-60kg/28v. Olen tyypillinen omppuvartalo eli pienikin ylimääräinen menee suoraan ja vain vatsaan. Siksi pidän 60 kg itselläni painona, jolloin viimeistään pitää vetää taas tiukempi linja syömisissä.
Syön perustervettä ruokaa. Aamupalaksi näkkileipää tai puuroa. Lounaaksi jotain pientä kuten nyrkillinen kasviskeittoa tai pinaattilättyjä ehkä 8kpl. Päivälliseksi sitten jotain ruokaisampaa, esim. spagettia kaikkine lisukkeineen (pääosin terveellisiä vaihtoehtoja). Iltanapostelu on vähän ongelma. Viikossa voi mennä puolison kanssa puoliksi kolmekin karkkipussia ja limpparia päälle. Joskus syön suklaalevyn illassa omin nokkineni. Juon myös paljon mehua, mutta pyrin valitsemaan vähäkalorisia jääteitä tai funlightteja.
Napostelua tasapainoitan kovalla treenillä keskiarvoisesti noin 7-8 tuntia viikossa + hyötyliikunta. Eli en ole luonnostani hoikka, mutta onneksi olen löytänyt monta itseäni kiinnostavaa lajia ja saan näin ollen syödä kohtuu vapaasti.
20 vuoden rajapyykillä tuli yhtäkkiä 3 kg lisää mistä ei millään pääse enää eroon, koska en halua aktiivisesti laihduttaa. Kauhulla odotan seuraavaa rajapyykkiä, joka on jo "pakko" saada sitten pois. Toivon todella ettei lapset toisi lisäkiloja tullessaan. Tsemppiä omien rajapyykkiensä kanssa kamppaileville!
En ole laiha, vaan pikemminkin hoikka ja siro. Mitat 167cm/63-64kg. Päivittäin tulee syötyä suht puhdasta ja ravinteikasta ruokaa 1400-1900kcl edestä, lepopäivänä vähemmän ja treenipäivänä enemmän. Olen käynyt useamman vuoden ajan säännöllisesti kuntosalilla ja saanut mm lättänäperseestä muokattua suht muodokkaan, samoin kuin reisistä ja kädet myös tosi timmit (vaikka itse sanonkin). Oon luonnostaan aika pienikokoinen ja etenkin yläkroppa on tosi siro.
174cm / 56kg.
Aamulla vihersmootie ja kahvi
Lounaalla kanasalaatti
Illalla salaatti+joku proteiini.
Kuntosalia 3 kertaa viikossa ja kaksi juoksulenkkiä.
Kroppa on kiinteä ja lihakset erottuu kivasti. Ikää 36v
Tänään olen syönyt lounaan ravintolassa sisältäen: salaattia, tomaattia, paprikaa, melonia, raejuustoa, porkkanaraastetta, kastiketta ja perunaa ja soosia, leipää voilla. Suklaapuuroa jälkiruoaksi.
Välipalaksi muffinssin.
Ruoaksi oli kasvis pastaa pinjansiemenillä ja salaattia, tomaattia, kurkkua, fetaa ja kastiketta.
Iltapalana smoothie, mustikkaa, karpaloa, banaania ja jugurttia.
Kohta ajattelin napostella hamppusnacksejä ja hieman salmiakkia.
Kun syö joko sen verran kuin kuluttaa tai vähemmän nii ei rupee turpoomaan. Paitsi jos kasvattaa lihasta, mutta se on eri tarina..
En nyt varsinaisesti laiha ole, mutta ikäisekseni hoikka kumminkin..
Ikä 42 v, 2 lasta. Pituus 165 cm, paino 53 kg. En harrasta liikuntaa, istumatyö.
Syy hoikkuudelleni on varmaan kasvisruokavalio, jota olen noudattanut 16 vuotta. Tiedän, että vegenäkin voi lihoa jos on sipsikaljavege, mutta itse olen semmoinen perinteisempi luonnonmukaiseen, yksinkertaiseen ruokaan pyrkivä. Välillä ollut aika pitkälle raakaruokailijakin, mutta se alkoi tuntua talvisin kylmässä Suomessa ankealta joten syön nykyään myös kypsää ruokaa, ja jopa maitotuotteita luomuna, kun pitkään olin vegaani.
Esim. tämän päivän syömiset:
Aamu: Puolikas banaani, kiiwihedelmä, viinirypäleitä (syön aamuisin aina vain hedelmiä), yogi tea yrttiteetä
Lounas: Työpaikan ruokalassa salaattilounas, jossa erilaisia vihersalaatteja ja kasviksia ja proteiininlähteenä isot valkopavut. Leipäviipale ja lasi vettä.
Päivällinen: Pastaa, tomaattikastiketta, härkis-härkäpapuvalmisteesta tehtyjä pullia, parmesanraastetta, lasi punaviiniä, omena.
168cm / 52kg
Pari kertaa viikossa crossfit treeni ja satunnaista salitreeniä silloin tällöin. Olen aina ollut hoikka ja lähes kaikki sukulaisenikin ovat, on siis geeneissä. Viime vuosina olen parantanut paljon syömiseni kanssa. Ennen saatoin syödä mitä sattuu tai olla "unohduksissa" syömättä kokonaan.
Tällä hetkellä syön yleensä päivässä aamupalan (usein leipää ja joku proteiinituote), lämpimän lounaan töissä (perus kouluruokaa), välipalan kotiin tullessa (proteiinijuoma tms), lämpimän päivällisen kotona (perus kotiruokaa) ja iltapalan (leipää, kasviksia, hedelmiä tms).
23v, 160cm ja paino noin 50 hujakoilla. Lihon helposti, enkä harrasta oikeastaan liikuntaa työmatkojen ymv. ulkopuolella. En syö punaista lihaa, ja maitotuotteista käytän lähinnä juustoa leivän päällä. Eineksiin en juuri koske. Vedenjuonti on mulle tärkeää.
Olen aamulla nälkäisimmilläni ja syön aina aamupalan. Joskus salaattia eiliseltä, joskus vain 2 ruisleipää joissa välissä juustoviipale, kurkkua ja tomaattia (leivän päällä maidoton levite). En koskaan syö vaaleaa leipää. (se ei vain maistu täyttävältä). Pakotan itseni juomaan ison lasillisen vettä joka aamu, ja juon myös pari desiä kahvia samalla kun meikkaan. Jos on vielä nälkä niin syön vielä vaikka banskun tai satsuman. Aamuisin otan vielä 3 biotiinipilleriä, joka on ainut syömäni ravintolisä.
Töissä syön hedelmän ja joskus juon jonkun kasvimaitojuoman, esim. soijamaitoon tehtyä kaakaota tai mantelimaidon. (en tosin suosittele jättämään kunnon lounasta väliin jos sen on tottunut syömään!)
Päivällinen on mulla kasvisruokaa, kanaa tai kalaa. Esim tänään söin itsemaustettua kanan paistileikettä ja ison satsin salaattia jossa lehtisalaatti, kikherneitä, kirsikkatomaatteja ja kurkkua. Päällä thousand island -salaattikastiketta. Join tölkillisen light-kokista (ei terveellistä mutta teki niin paljon mieli).
Iltapäiväkahvin kanssa söin pari digestive-keksiä. Välipalaksi syön yleensä jotain hedelmiä, ruisleipää, dippailen kasviksia hummukseen , tonnikalaa tai pähkinöitä.
En syö muutamaan tuntiin ennen nukkumaanmenoa, muuten nukun huonosti.
Kävelen joka päivä noin 30 minuuttia. Teen 150 vatsalihasta (tai enemmän jos jaksan) ja venyttelen pitkin päivää.
Herkuttelen yleensä viikonloppuna ja saatan tehdä rasvaisempaa ruokaa kuten spagettia (tietenkin juustoraasteella). Herkkujani ovat valkosuklaa, sipsit, chilipähkinät ja salmiakki
Syön normaalia ruokaa normaaleina ruoka-aikoina eli aamiainen, lounas ja päivällinen. Välipaloja tai iltapalaa en syö. Leipää en syö koskaan ruoan kanssa, enkä lisää mihinkään sokeria. Perunaa, riisiä ja pastaa otan vähemmän kuin muut, mutta lihaa, kalaa ym. Ja kasviksia muita enemmän.
Liikuntaa harrasta 1h kerrallaan viitenä päivässä viikossa.
170cm, 55kg
Vierailija kirjoitti:
Syön normaalia ruokaa normaaleina ruoka-aikoina eli aamiainen, lounas ja päivällinen. Välipaloja tai iltapalaa en syö. Leipää en syö koskaan ruoan kanssa, enkä lisää mihinkään sokeria. Perunaa, riisiä ja pastaa otan vähemmän kuin muut, mutta lihaa, kalaa ym. Ja kasviksia muita enemmän.
Liikuntaa harrasta 1h kerrallaan viitenä päivässä viikossa.
170cm, 55kg
Ikääkin kysyttiin. Se on valitettavasti 43. Paino nousisi varmasti ilman liikuntaa. Se on henkireikä ja lievittää stressiä.
On siitä muutakin etua. Teen istumatyötä, eikä koskaan ole ollut niska-hartia-vaivoja.
Mikä lasketaan siroksi ja hoikaksi? Olen 167cm ja paino 51-52 kg ja ruumiinrakenteeni on aika hento. Saan usein kuulla olevani joko "hoikka", "pikkuruinen" tai "mini" vaikka olenkin mielestäni aika normaalikokoinen.
Syön 4-6 kertaa päivässä. Minulla on nälkä usein, mutta syön pieniä annoksia kerrallaan. Aamulla puuroa (35g pussipuuro) ja marjoja tai turkkilaista maustamatonta jogurttia marjoilla/hedelmillä. Ja kahvia soijamaidolla. Lounaaksi vaihtelevasti sushia (9-12 palaa), salaattibuffasta ruokaisa salaatti, keittoa tai ihan ruokalan peruskotiruokaa (kanaa/kalaa,/riisiä/perunaa/salaattia/kasviksia). Välipalaksi syön vaihdellen hedelmiä, porkkanoita, pähkinöitä, rahkaa tai puuroa, mitä milloinkin. Illalla syön vielä ruokaisan salaatin ja iltapalaksi usein saman setin kuin aamupalaksi tai kasvis-juustomunakkaan (1-2 munaa).
Lounastan usein ulkona ja viikonloppuisin tulee syötyä vähän tuhdimmin kuin arkena. Liikuntaa en harrasta työmatkakävelyä (yhteensä 30min päivä) enempää.