Laiha, siro nainen! Miten syöt päivittäin?
Ja miten harrastat liikuntaa viikon aikana? Kerro myös mittasi (pituus+paino) ja syy sille miksi olet mielestäsi kokoisesi!
Kommentit (115)
Tässähän on nyt taas jo otsikossa ihan perustavanlaatuinen virhe, laiha EI ole yhtä kuin siro. Kaikki laihat eivät siis automaattisesti ole siroja.
Siro ihminen on pieniluinen ja näyttää siten sirolta vaikka olisi ihan normaalipainoinenkin. Esim. Natalie Portman on hyvä esimerkki sirosta, mutta normaalipainoisesta naisesta. Sitten taas usein näkee esim. malleja, jotka ovat todella laihoja, mutta eivät kuitenkaan yhtään siroja, koska luusto on iso.
Paljonko juotte vettä päivässä? Ja mitä keinoja teillä on hillitä napostelua?
Aamupalana söin 2 desiä jugurttia myslillä ja banaanilla, lounaaks 100g quornia, paistettu ihan reippaassa voiannoksessa ja 200g kukkakaalia, päivälliseksi/illalliseksi on valmistumassa kikhernesalaattia. Aika normaalipäivä. Lisäksi olen koukussa aspartaamilla makeutettuihin kofeeinisiin hiilihapotettuihin juomiin, juon päivittäin yhteensä 0.5-2l pepsiä ja sokeroimatonta energiajuomaa.
Olen 26v, 168/49, liikuntana harrastan juoksemista ja uimista.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalana söin 2 desiä jugurttia myslillä ja banaanilla, lounaaks 100g quornia, paistettu ihan reippaassa voiannoksessa ja 200g kukkakaalia, päivälliseksi/illalliseksi on valmistumassa kikhernesalaattia. Aika normaalipäivä. Lisäksi olen koukussa aspartaamilla makeutettuihin kofeeinisiin hiilihapotettuihin juomiin, juon päivittäin yhteensä 0.5-2l pepsiä ja sokeroimatonta energiajuomaa.
Olen 26v, 168/49, liikuntana harrastan juoksemista ja uimista.
Nam, kikhernesalaatti kuulostaa hyvältä, mitä siihen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko juotte vettä päivässä? Ja mitä keinoja teillä on hillitä napostelua?
En seuraa veden kulutustani. Köyhyys auttaa naposteluun ja se, ettei osta kaupasta naposteltavaa.
Kiinnostaisi mittojen lisäksi kyllä ikäkin. Nimittäin yli 40-vuotias laiha/hoikka on kuitenkin huomattavasti harvinaisempi kuin vaikkapa 25-vuotias hoikka.
Jaa että miten syön päivittäin, no laittamalla ruokaa suuhuni ja pureskelemalla jonka jälkeen nielen.
172/52
Aamuisin aina puuro, puoli litraa vettä ja 2 kuppia vihreetä teetä. Välipaloina hedelmiä, salaattia, riisikakkuja. Syön tosi paljon kalaa, kanaa ja lihaa. Niiden kanssa melkein aina riisiä ja paljon salaattia. Syön päivässä n.2500kcal.
Käyn 4-7 kertaa viikossa lenkillä, joskus kävelen 20min, joskus juoksen 1,5h. Ihan miltä tuntuu. Esimerkiksi tällä viikolla olen joka päivä vain kävellyt n. 30min. Lisäksi en lähes koskaan käytä esim. sporaa vaan kävelen aina melkein kaikki alle 5km matkat.
Syön tosi hyvin ja terveellisesti ja tämän takia en kiellä itseltäni mitään. Joskus tekee mieli ostaa levy suklaata ja syödä se siltä istumalta ja se on ihan okei. Uskon siihen, että kun muuten syö ja liikkuu niin saa herkutellakin sillon kun mieli tekee.
En tiedä onko nämä syitä, miksi olen hoikka vai onko geeneissä. Ennen lapsia olin todella pieni (reilu 45kg), mutta sen jälkeen saannut kunnolla lihasta ja painokin noussut.
Vierailija kirjoitti:
172/52
Aamuisin aina puuro, puoli litraa vettä ja 2 kuppia vihreetä teetä. Välipaloina hedelmiä, salaattia, riisikakkuja. Syön tosi paljon kalaa, kanaa ja lihaa. Niiden kanssa melkein aina riisiä ja paljon salaattia. Syön päivässä n.2500kcal.
Käyn 4-7 kertaa viikossa lenkillä, joskus kävelen 20min, joskus juoksen 1,5h. Ihan miltä tuntuu. Esimerkiksi tällä viikolla olen joka päivä vain kävellyt n. 30min. Lisäksi en lähes koskaan käytä esim. sporaa vaan kävelen aina melkein kaikki alle 5km matkat.
Syön tosi hyvin ja terveellisesti ja tämän takia en kiellä itseltäni mitään. Joskus tekee mieli ostaa levy suklaata ja syödä se siltä istumalta ja se on ihan okei. Uskon siihen, että kun muuten syö ja liikkuu niin saa herkutellakin sillon kun mieli tekee.
En tiedä onko nämä syitä, miksi olen hoikka vai onko geeneissä. Ennen lapsia olin todella pieni (reilu 45kg), mutta sen jälkeen saannut kunnolla lihasta ja painokin noussut.
Unohtu vielä se, että juon vettä noin 3-4 litraa ja olen 38.
169cm/51kg, geenit auttaneet, suvun naiset tosi laihoja.
Aamupalaa en syö, illalla ahmin kaikkea mitä mieli tekee. Käyn ulkona syömässä n.2x/vk. Liikuntaa harrastan 1x/vk, hyötyliikunta mulla vähäistä. Juon tosi vähän, eli jos saisin enemmän nestettä, voisi painokin vähän nousta.
Syön hyvin, runsaasti rasvaa ja protua, vähän hiilaria.
Meneillään on kiristelyvaihe, haluan hauikset hyvin näkyviin.
Siinä heikompia miehiä heikottaa kun kuljen kesällä hihattomissa puseroissa - njäh!
Jos on aina ollut hoikka, voi syödä ihan normaalisti, jos on monta kertaa turhaankin ollut kitudieeteillä, niin sen jälkeen joutuu syömään aina vain vähemmän, ettei lihoisi,
Mä olen jo keski-ikäinen mutta siro ja hoikka vaikka toisaalta olen pitkä 175cm. Vaakaa en omista joten painosta ei tietoa mutta farkut vyötärön tuuma 28 tai 29 eli en siis lihava.
Olen hoikka koska en ota asiasta stressiä, en mieti ja analysoi syömisiäni ja tunne syyllisyyttä niistä. Salaisuus on ehkä se että en koskaan syö muutakuin silloin kun on nälkä tai tekee mieli jotain. En siis ahda itseäni täyteen herkkuja joka sunnuntai jotta voin "vielä kerran" mässätä ennen kuin aloitan laihiksen, laihiksen joka loppuu kahden päivän päästä ja sitten voikin taas mässätä ennen uuden aloittamista : ) Veikkaisin että tällaisessa kierteessä olevat ihmiset lihovat noista mässypäivistä, pitäis vaan syödä joka päivä jotain herkkua vähän eikä kieltää kokonaan. Itse syön joka päivä herkkuja mutta vain jonkin verran, en kokonaista täytekakkua..
Liikunta myös lihottaa sikäli että ihmiset jotka eivät pidä liikunnasta, tekevät sitä väkisin laihtuakseen ja koska se on niin kurjaa heidän mielestään, itseä sitten palkitaan herkuilla, joten laihtumista ei tapahdu.
Liikuntaa olen itse harrastanut aina, nykyisin kyllä vain kävelyä. Se on harmi, mutta ei ole nyt muuhun mahdollisuutta. Silti en liho, koska syön vain kun on tarve syödä, pidän myös terveelisestä ruoasta ja esim smoothiesta, se auttaa. Pidän myös jäätelöstä ja suklaasta mutta en syö niitä joka päivä. Ei tämä varmaan auttanut mutta kun kerran kysyit : )
170/58
Tänään on mennyt tuplasuklaakakkua, nuudeleita, hedelmiä, kurkkua ja riisikakkuja. En liiku mitenkään ihmeen paljon, teen seisomatyötä ja huollan lihaskuntoa kotona. Meidän suvussa ei kyllä laihuus liikaa ole periytynyt, siksi ihmettelevätkin miksi pysyn tässä koossa.
Olen 168cm ja ~53kg, salilla/body pumpissa käyn 2-3 kertaa viikossa.
-Aamuisin syön lähes aina joko banaanin tai ~2dl jogurttia, kuppi vihreää teetä
-Lounaaksi mitä sattuu ruokalassa olemaan, mutta yleensä suhteellisen pieni annos normaalia ruokaa
-Välipala suklaapatukka/leivos (paha tapa)
-Ja loppupäivästä syön yleensä jotakin suht kevyttä, esim. Annos kanaa ja couscusta tai pari siivua leipää juustolla&kinkulla tai pari paistettua kananmunaa.
Ulkona käyn syömässä n. Kerran kahdessa viikossa, ja salin jälkeen juon aina proteiinijuoman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 165 cm ja paino 47 kg.
No syön aika niukasti. Koiran kanssa lenkkeiltyä tulee 1-2 h päivittäin. Treenaan vaihdellen 1-5 kertaan viikossa kiinteyttävää treeniä pienillä painoilla. Tänään syönyt banaanin, pienen annoksen soijarouhekastiketta täysjyväspagetilla, kupillisen teetä join äsken. Tänään en välttämättä syö enää mitään. Riippuu ehtiikö tulla nälkä ennen klo 22. Sen jälkeen en enää syö. En oikein koe olevani ruuan arvoinen.
N22
Oletko hakenut apua tilanteesesi?
Psykiatrini yms ei koe syömistäni ja painoani tarpeeksi isona ongelmana että sitä hoidettaisiin tai keskusteltaisiin kun mulla on sellaisia mielenterveysdiagnooseja että niiden rinnalla tämä syöminen on pienin uhka elämäni jatkumiselle. Ja kyllä olen saanut apua tilanteeseeni jo 8 vuotiaasta.
Olen sirorakenteinen, en kuitenkaan erityisen laiha, 160/52. Itse joko napostelen koko päivän, mutten syö kunnon ruokaa tai syön 1-2 kunnon isoa annosta, mutta en juuri muuta. Omituista oikeastaan, muilla tuntuu enemmän olevan rutiinia.
Olen viime vuosina korjannut elämäntapojani, mutta painoon se ei ole vaikuttanut, vaikka olisi luullut painon laskevan. Tunnun syövän suunnilleen saman verran kaloreita siitä riippumatta saanko ne pitsasta vai salaatista. En rajoita syömisiäni mitenkään, mutta huomaan, että terveellistä ruokaa syön paljon enemmän määrällisesti kuin esimerkiksi pikaruokaa.
En syö mitään, tietysti. Elän auringon valolla, veden sisältämillä kaloreilla ja joskus syön kourallisen pähkinöitä. En edes ole laiha/siro vaan normaali. Liikun n.10km lenkkejä päivittäin (luennolle ja takas) ja käyn pari kertaa viikossa tanssitunneilla. 155cm/38.7kg
Vierailija kirjoitti:
Jos on aina ollut hoikka, voi syödä ihan normaalisti, jos on monta kertaa turhaankin ollut kitudieeteillä, niin sen jälkeen joutuu syömään aina vain vähemmän, ettei lihoisi,
Haluutko selventää?
177cm ja 55kg
Pyrin syömään säännöllisesti ja pääpiirteittäin terveellisesti. Syön enimmäkseen kasviksia ja hedelmiä, täysjyväviljoja ja silloin tällöin juustoa, kalaa ja lihaakin.
Tyypillisen arkipäiväni ateriat ovat:
Aamupala: iso muki maitokahvia ja myöhemmin töihin päästyä hedelmä, jugurtti tai täysjyväcroissantti.
Lounas: useimmiten ruokaisa salaatti. Jälkkäriksi hedelmä ja kahvi.
Välipala: hedelmä tai pala suklaata
Illallinen: Keitto, risotto, pastaa, wokki tms. Jälkkäriksi hedelmä.
Lomilla ja viikonloppuisin saatan skipata aamupalan kokonaan ja syön sen sijaan heti lounasta tai brunssin.
En ole löytänyt itselleni kivaa liikuntamuotoa, joten yritän kävellä mahdollisimman paljon, valitsen aina portaat, teen muutaman kerran viikossa jumppaa Youtuben ohjeillaja käyn silloin tällöin juoksulenkeillä.
Luulen että hoikkuuteni salaisuus selittyy geeneillä ja nuorella iällä, mutta myös säännöllisellä ja terveellisellä ruokavaliolla on vaikutusta. Kiinnitän myös usein huomiota siihen kuinka monet ihmiset napostelevat tämän tästä kaikkea turhaa, josta kertyy helposti ylimääräisiä kaloreita. Itse syön tasan tuon neljä kertaa päivässä, enkä muina aikoina edes ajattele ruokaa, sillä koen olevani kylläinen.