Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätakia jotkut ei ymmärrä että tasa-arvo ei tarkoita, kaikki elää samanlaista elämää ja kaikki on samaa mieltä joka asiasta

Vierailija
09.02.2017 |

Onko se niin vaikea tajuta, että naisille niinkuin miehille on tämä vapaus taisteltu sentakia, että jokaisella olisi se vapaus päättää minkälaista elämää he elävät, ketä he äänestävät ja mitä mieltä he asioista ovat.
Tein avauksen koska minusta on hyvä muistuttaa aika ajoin mitä todellinen tasa-arvo ja vapaus on, se ei ole sitä että kaikkien pitää elää samanlaista elämää ja olla samaa mieltä joka asiasta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä ap n kanssa :)!

Tasa arvo on sitä että kaikille auodaan mahdollisimman tasa arvoiset lähtökohdat lähteä elämäänsä koska ovat yhtä arvokkaita sinällään.

Tuohon on hyvä pyrkiä mutta geenilotto ja minkälaiseen ympäristöön ja perheeseen synnyt tarkoittaa sitä, että tuota ei ikinä tulla saavuttamaan. Jostain imbesillistä ei tule ydinfyysikkoa eikä susirumasta Miss Universumia vaikka kuinka he haluaisivat.

Jokaisen pitäisi pyrkiä luomaan mahdollisimman hyvä elämä niillä eväillä jotka on saanut ja annettu.

Vierailija
22/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain ruvennut ärsyttämään viimeaikoina, se että kaikki yritetään tunkea samaan muottiin, on vain yksi ja oikea tapa elää ja kaikesta pitäisi muka olla samaa mieltä. Mihin on joillakin unohtunut, että ei tuo ole mitään todellista vapautta ja lähentelee jo fasismia ajatusmaailmaltaan. 

Ap

Olet harvinaisen oikeassa. Se on äärimmäisen tympeää kulttuuria kuvitella, että on vain yksi ja oikea tapa ja muuten olet väärässä, leuhka, kuvittelet olevasi parempi, yrität syrjiä muita tms. Tämä näkemys luotiin tietoisesti 1800 -luvun loppupuolella kun virka-aateli yritti luoda suomalaisuutta, kansaa, kansallishenkeä. Voimaa haettiin teennäisestä käsityksestä yhdestä kansasta, joka seisoo yhtenä miehenä sen saman virka-aatelin aseman pönkittäjänä. Todellisuutta monokulttuuri ei ollut silloin eikä se ole nytkään ja naisen asemaa ei edistä millään muotoa kuvitelmat, että naisen tulisi elää kuin mies. Ei tasa-arvo sitä tarkoita edes groteskeimmissa muodoissaan.

Anna kun arvaan, olet näitä joiden mielestä todellista feminismiä on että naiset ymmärtävät ja hyväksyvät paikkansa kodinhengettärinä ja kotiäiteinä,koska siihen heidät on luotu? Työssäkäynti on vain sitä että yritetään olla kuin miehet,vaikkei siihen ole edellytyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa arvo on sitä että kaikille auodaan mahdollisimman tasa arvoiset lähtökohdat lähteä elämäänsä koska ovat yhtä arvokkaita sinällään.

Valitettavasti emme pääse eroon siitä faktasta että toiset ovat saaneet paremmat lähtökohdat kuin toiset. Itse ajattelen että paremmasta lähtökohdasta olevan pitää muistaa myös vastuu. Eli ei hyväksi käytä heikomassa asemassa olevaa ja pyrkii parantamaan heidän lähtötasoa.

Maailmassa on paljon epäkohtia joita emme huomaa. Esim. kirugiksi jo yläasteella haluava poika ei halunnut mennä käsityötunnille koska häntä kiusattaisiin. Nyt poika harjoittelee lääkiksessä tikkien ompelemisista ja manaa kun tytöillä taidot ovat paremmat.

Vierailija
24/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa ja miksei vähän Suomessakin on vallalla totalitarismifeminismi, ollaksesi se ns"oikea" tasa-arvon kannattaja, pitää sinun äänestää demokraatteja, kannattaa joka ainutta vähemmistön ja heidän päähänpistojaan, hylätä uskonto ja julistaa kaikki miehet pahoiksi mielellään valkoiset heteromiehet jne.

Tuo johtaa siihen, että yhä harvempi tunnustautuu feministiksi nykyään, se äärimmilleen viety mukamas oikessa oleminen joka ilmenee kaikenlaisina vihanpurkauksina ja demonstraatioina. 

Sori vaan feministit, veljeni, isäni ja poikani, miespuoliset ystäväni  ei ole mitään pahuuden ilmentymiä vaikka te kuinka heidät haluaisitte sellaisiksi leimata, sentakia rupeatte menettämään loputkin kannattajanne koska todelisuus ei vastaa sitä mielikuvaa jota yritätte luoda.

Vierailija
25/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on hyvä pyrkiä mutta geenilotto ja minkälaiseen ympäristöön ja perheeseen synnyt tarkoittaa sitä, että tuota ei ikinä tulla saavuttamaan. Jostain imbesillistä ei tule ydinfyysikkoa eikä susirumasta Miss Universumia vaikka kuinka he haluaisivat.

Jokaisen pitäisi pyrkiä luomaan mahdollisimman hyvä elämä niillä eväillä jotka on saanut ja annettu.

Eihän kaikilla ole samoja kykyjä tai lahjoja,vaikka lähtökohdat olisivat hyvät. Itse miellän tasa-arvoiset lähtökohdat niin että ihmisellä on mahdollisuus hyödyntää potentiaalinsa ja päästä alalle jolle on kykyjä ja joka kiinnostaa. Kaikilla ei tätä ole.

Vierailija
26/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikilla ole samoja kykyjä tai lahjoja,vaikka lähtökohdat olisivat hyvät. Itse miellän tasa-arvoiset lähtökohdat niin että ihmisellä on mahdollisuus hyödyntää potentiaalinsa ja päästä alalle jolle on kykyjä ja joka kiinnostaa. Kaikilla ei tätä ole.

Suomi on maa joka on monissa tutkimuksissa ja mittauksissa maailman paras tuolla saralla kuinka hyvin ollaan saatu raivattua noita esteitä ihmisten tieltä. Mitään täydellistä utopiaa ja tasa-arvon onnelaa ei tulla koskaan saavuttamaan, aina voidaan kuitenkin pientä säätöä ja parannuksia tehdä.

Vierailija
27/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain ruvennut ärsyttämään viimeaikoina, se että kaikki yritetään tunkea samaan muottiin, on vain yksi ja oikea tapa elää ja kaikesta pitäisi muka olla samaa mieltä. Mihin on joillakin unohtunut, että ei tuo ole mitään todellista vapautta ja lähentelee jo fasismia ajatusmaailmaltaan. 

Ap

Olet harvinaisen oikeassa. Se on äärimmäisen tympeää kulttuuria kuvitella, että on vain yksi ja oikea tapa ja muuten olet väärässä, leuhka, kuvittelet olevasi parempi, yrität syrjiä muita tms. Tämä näkemys luotiin tietoisesti 1800 -luvun loppupuolella kun virka-aateli yritti luoda suomalaisuutta, kansaa, kansallishenkeä. Voimaa haettiin teennäisestä käsityksestä yhdestä kansasta, joka seisoo yhtenä miehenä sen saman virka-aatelin aseman pönkittäjänä. Todellisuutta monokulttuuri ei ollut silloin eikä se ole nytkään ja naisen asemaa ei edistä millään muotoa kuvitelmat, että naisen tulisi elää kuin mies. Ei tasa-arvo sitä tarkoita edes groteskeimmissa muodoissaan.

Anna kun arvaan, olet näitä joiden mielestä todellista feminismiä on että naiset ymmärtävät ja hyväksyvät paikkansa kodinhengettärinä ja kotiäiteinä,koska siihen heidät on luotu? Työssäkäynti on vain sitä että yritetään olla kuin miehet,vaikkei siihen ole edellytyksiä.

No tuo on sinun sanomaasi ei minun. Tasa-arvoa on, että nainen saa valita mitä itse haluaa. Joku haluaa olla nunna, toinen tavoitella fysiikan nobelia ja kolmas olla kotiäiti. Kaikki valinnat ovat tasa-arvossa naisen omia valintoja. Eikä ne valinnat tarvitse olla koko elämän valintoja kerralla. Mieli voi muuttua ja sa saakin muuttua. Itse olen nyt kotiäitinä, mutta opiskelen samalla, joten ehkä en ole kotona enää viiden vuoden päästä.

Vierailija
28/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuo on sinun sanomaasi ei minun. Tasa-arvoa on, että nainen saa valita mitä itse haluaa. Joku haluaa olla nunna, toinen tavoitella fysiikan nobelia ja kolmas olla kotiäiti. Kaikki valinnat ovat tasa-arvossa naisen omia valintoja. Eikä ne valinnat tarvitse olla koko elämän valintoja kerralla. Mieli voi muuttua ja sa saakin muuttua. Itse olen nyt kotiäitinä, mutta opiskelen samalla, joten ehkä en ole kotona enää viiden vuoden päästä.

Juuri näin, kommentissa kiteytyy täydellisesti se mitä yritän sanoa, todellinen vapaus kun on justiinsa tuota, itse päätät ihan vapaasti mikä sinusta tuntuu hyvältä. Esimerkkinä ystäväni nainen aloitti jokin aika sitten laskuvarjohyppyharrastuksen, vapaassa maassa noin voi tehdä, ihan mitä sinua huvittaa. Toinen ystävä mies on reissaamassa pitkin maailmaa tällä hetkellä, teki duunissa rahaa senverran, että pääsi reissuun.

Noilla esimerkeillä yritän sanoa, että on sinusta itsestä kiinni mitä haluat tehdä, kaikkien ei tarvitse elää ja tehdä samoja asioita ja jos joku tekee eri juttuja siinä ei ole mitään väärää.

Ap