Miksi kiusataan "työtarjouksilla"? Onko joku TE-toimiston työntekijöistä paikalla?
Asetetaan näitä työnhakuosoituksia täysin mahdottomista paikoista ja täysin työkokemusta vastaamattomia töitä.
Onko kyseessä järjestelmällinen kiusanteko vai mistä on kyse?
Kommentit (47)
TYöttömät töihin. Pöh öyh möyh. Sushi guano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne aktivoinnit yms. loppuvat kummasti, kun ikä alkaa numerolla 5.
Oikeesti? Entä jos on pari vuotta vielä?
Ei mua ainakaan ole mihinkään aktivoitu, terv. täti 53 vuotta. Ei edes mihinkään alkuhaastatteluun ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Sipilän hallitushan vaati työtarjouksien lisäämistä. Kai se on virkamiesten pakko lähettää niitä, vaikka työnhakijoille sopivia paikkoja ei löytyisi tarpeeksi.
Totuuden nimessä täytyy sanoa, että työtarjouksien lähettely lisääntyi jo edellisen hallituksen aikana, jolloin sekä valtiovarainministeri ja työministeri olivat sosiaalidemokraatteja. Kuin myös kyseisen hallituksen talouspoliittinen ideologi Juhana Vartiainen, joka tosin loikkasi Kokoomukseen. ("Työttömyys pitää tehdä inhottavammaksi", näinhän Vartiainen oikein Hesarin haastattelussa aikoinaan julisti.)
300 työtöntä mahtuu yhteen työpaikkaan kun kunnolla hakataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne aktivoinnit yms. loppuvat kummasti, kun ikä alkaa numerolla 5.
Oikeesti? Entä jos on pari vuotta vielä?
Ei mua ainakaan ole mihinkään aktivoitu, terv. täti 53 vuotta. Ei edes mihinkään alkuhaastatteluun ole kutsuttu.
Täällä toinen täti, olen ollut vuoden työnhakijana, nyt tullut 9 työtarjousta helmikuun alusta.
Kuinkas monta muut olette saaneet?
Minua ärsyttää suuresti harhaanjohtava uutisointi. Esim. tänään Ylen radiouutisissa mainostetaan, kuinka työttömien määrä on vähentynyt 30.000:lla. Aivan kuin he olisivat saaneet työpaikan. Jossain toisessa uutisessahan oli pari päivää sitten, että 25.000 henkilöä on joko lopettanut työnhaun tai saaneet karenssin..
Jäin viime keväänä määräaikaisesta työstäni työttömäksi ja käsky kävi työkkäriin seuraavalla viikolla. Siellä virkailija kyseli tilanteestani ja kerroin hakeneeni opiskelemaan, tulokset tulee parin viikon päästä. Täti melkeinpä sivuutti tämän ja alkoi puhua työkokeilusta ja lopulta sanoi, että hei me voitais katsoa sulle yhdessä paikka johon hän laittaa sulle työhönosoituksen, että hae sitä. Niinpä tuli heti alkuun pakkohaku.
Siis jumankauta, olin ollut siinä vaiheessa alle viikon työtön ja jo tulee löpinää työkokeilusta ja pakkohaku?! Kaiken lisäksi tosiaan odotin muutaman viikon päästä tulevia tuloksia opiskelupaikasta ja tästä mainitsin muutamaan otteeseen. Yritin siinä vähän et jos nyt kuitenkin ensin katsottais kuinka koulun kanssa käy ja jos en pääse, niin sitten katsotaan uudelleen työllistymiskuvioita. En kuitenkaan viitsinyt tiuskia, olisi vielä tullut karenssia. Onneksi pääsin opiskelemaan.