Unohdin jauhelihakastikkeen ja makaroonin huoneenlämpöön, VOIKO SYÖDÄ?
Kokkasin viime yönä jauhelihakastiketta ja makaroonia ja minä hölmönä odotin että ne jäähtyisivät ennen kuin laitan jääkaappiin, mutta nukahdinkin joten unohdinkin kokonaan.
Ne olivat huoneenlämmössä n. klo 1-13. Voikohan niitä syödä vielä??
Kommentit (24)
En söisi koska olen saanut kerran ihan juuri tehdystä jauhelikastikkeesta ripulin.
Oli puhtaat kädet, puhtaat ruuanlaittovälineet ja hyvin tehty...tein niin kuin aina ennenkin.
Onneksi lapsi oli vielä vauva niin ei syönyt sitä. Minä ja mieheni sairastuttiin molemmat.
Huippu oli vielä että meillä oli wc-remppa kesken ja piti käydä kellarissa asti vessassa :(
Vierailija kirjoitti:
En söisi koska olen saanut kerran ihan juuri tehdystä jauhelikastikkeesta ripulin.
Oli puhtaat kädet, puhtaat ruuanlaittovälineet ja hyvin tehty...tein niin kuin aina ennenkin.
Onneksi lapsi oli vielä vauva niin ei syönyt sitä. Minä ja mieheni sairastuttiin molemmat.
Huippu oli vielä että meillä oli wc-remppa kesken ja piti käydä kellarissa asti vessassa :(
Oliko vauva juuri saanut rota-rokotteen n. kuukauden sisään? Et vaan osannut pitää tarpeeksi huolellista käsihygieniaa kakkavaippaa vaihtaessasi?
Laitoin safkat mikroon ja kohta syön. Tulen sitten myöhemmin raportoimaan tuliko mitään jälkiseuraamuksia. :D
Jos et oo raskaana tai sairas niin syö vaan. Oon syönyt monesti lämpimään jääneitä ruokia enkä ole kertaakaan lapsuuden jälkeen (eli yli 25 vuoteen) sairastanut vatsatautia.
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä tainnut saada vatsapöpön ihan jostakin muusta kuin siitä kastikkeesta. Tiesittekö että esim. ravintolassa noroviruksen tms. saa todennäköisemmin buffetpöydän ottimista kuin itse ruuasta? Joku kakkakäsi on ennen sua käynyt vessassa, pessyt kädet huonosti, ottanut salaattia, sä otat perässä ja saat bakteerit niistä ottimista. Sit kiukuttaa kun ravintola on varmasti syypää. Todennäköisesti säkin oot unohtanut hygienian jossain muualla kuin ruuanlaitossa, ja tämän vuoksi sairastunut.
Jaa-a, seuraavaksi ap raportoi viikon kuluttua että sai pahan ruokamyrkytyksen ja oli viikon sairaalassa 💩