Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko perheenne maksaa vedestä?

Vierailija
09.02.2017 |

Asumme vuokra-asunnossa jossa vesi kuuluu vuokraan. Jos hankimme lapsia pitää muuttaa suurempaan asuntoon. Nykyään useissa asunnoissa on vesimittari tai sitten peritään vedestä maksua 15 euroa per henkilö. Nelihenkiseltä perheeltä tämä tekee 60 euroa kuukaudessa. Asunnossamme on edullinen vuokra ja tällainen olisi ihanteellisin asumisratkaisu tai sitten kiinteä vesimaksu koska siinä ei tarvitse rajoittaa suihkussakäyntejä jne

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan käytön mukaan, on ollut n.130 € kolmen kuukauden välein. Meitä 5, 2 aikuista, teini, taapero ja vauva.

Vierailija
2/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 e/henkilö eli 66 e kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimaksu Helsingissä on 1,38€/m3 ja jätevesimaksu 1,7€/m3, eli yhteensä 3,08€/m3. 20€/kk vesimaksuun vettä voi käyttää siis 173l/hlo/vrk.

Tuosta voitte päätellä, paljonko asuntokohtainen vesimittari säästäisi tai lisäisi maksua. Minusta koko vedenhintakeskustelu on hölmö, koska hoitovastiketta peritään Helsingissä keskimäärin 5,3 ja muualla Suomessa 4,3€/m2. Tuo tekee keskivertokolmiossa 400€. Veden osuus kahdelle hengelle on siis noin 10% vastikkeesta.

Vierailija
4/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oma mittari ja vettä kuluu kuukaudessa n. 6,5 kuutiota. Tekee reilu 25 euroa kuukaudessa. Taloudessa minä, mies ja vauva. Toki tämä vain kylmän veden ja jäteveden osuus. Sähköllä lämpiää joten veden lämmitys näkyy sitten sähkölaskussa ja ei mitään havaintoa mitä se maksaa.

Vierailija
5/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Aivan liikaa maksan vedestä ja vuokrasta. Kaikki on liikaa. Suomalainen vesikin on liikaa suomalaiselle.

Onneksi kumminkin maksan vedestä koska muutoin joisin suomalaista vettä.

Vierailija
6/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä vesimaksu 20e/hlö/kk eli 100e kuussa. Ei tasausta, kun ei ole mittareita.

Vierailija
7/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset maksavat ilmeisesti mielellään vedestä mutta omalla kohdalla se olisi 60 euron lisäläkulu kuukaudessa. Toisaalta vuokran määrä tai edullinen käyttövastike vaikuttaa myös. Ehkä tuollainen kiinteä vesimaksu olisi turvallisempi koska suihkussa menee paljon vettä kerralla ja vedenkulutuksen määrä voi yllättää. Tällä palstallakin ihmiset ovat kertoneet kokemuksia lapsuudestaan kun ei ole saanut käydä pesulla kuin kerran viikossa pihin isän vuoksi yms. Paljonko se tietulli on kun siitä ihmiset valittivat että taas tulee lisää maksuja kansalaisille? Joistakin asioista maksaa suosiolla ja toisista taas ei.

Vierailija
8/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesijankkausketju osa 3

Vierailija
9/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesihän on ilmaista, se tulee hanasta. Terveisin teini.

Vierailija
10/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken, ja katti ei maksa mitään. Vuokrani on naurettavan pieni, joten vaikka katti laistaakin kaikesta, niin voin olla tyytyväinen. Alle parikymppiä kuukausi :P Lällätilää.

Vierailija
11/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e/kk/hlö eli satanen menee kuussa veteen. Ja vuoden lopussa tasaulaskulla saa maksaa vielä 100 e lisää.

Vierailija
12/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvioida kulutusta, enkä hintaa kun on oma kaivo. Puutarhan kasteluun kesällä menee todella paljon vettä ja ollaan kyllä aika kovia lutraamaan muutenkin kun kylvetään. Viimeiset viisi vuotta on tullut maksamaan 500e pienen remontin takia, mutta jos pumppu hajoaisi niin tulisi parisen tonnia maksettavaa kerta heitolla. 

Vierailija
13/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma kaivo ja en maksa vedestä tätä kautta mitään. Miten sulla pumppu maksaa noin paljon? Mulla on uusittu vesiautomaatti 10 vuotta sitten, ja se maksoi 150 euroa.

-Bias-

Vierailija
14/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin ja vesimaksu on 19 e/kk. Kerran vuodessa tulee noin 300 e tasauslasku.

Vierailija
15/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Minä maksan kaiken, ja katti ei maksa mitään. Vuokrani on naurettavan pieni, joten vaikka katti laistaakin kaikesta, niin voin olla tyytyväinen. Alle parikymppiä kuukausi :P Lällätilää.

Katti ei varmaan kuitenkaan kauheasti suihkussa läträä.

Vierailija
16/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun yksin ja vesimaksu on 19 e/kk. Kerran vuodessa tulee noin 300 e tasauslasku.

Mikä systeemi tämä on? Siis tuon 19 euron lisäksi joudut maksamaan 300 euroa lisää?

Vierailija
17/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimittari kirjoitti:

Vesimaksu Helsingissä on 1,38€/m3 ja jätevesimaksu 1,7€/m3, eli yhteensä 3,08€/m3. 20€/kk vesimaksuun vettä voi käyttää siis 173l/hlo/vrk.

Tuosta voitte päätellä, paljonko asuntokohtainen vesimittari säästäisi tai lisäisi maksua. Minusta koko vedenhintakeskustelu on hölmö, koska hoitovastiketta peritään Helsingissä keskimäärin 5,3 ja muualla Suomessa 4,3€/m2. Tuo tekee keskivertokolmiossa 400€. Veden osuus kahdelle hengelle on siis noin 10% vastikkeesta.

Laskelmassasi unohdat veden lämmittämisestä aiheutuvat kustannukset. Muuten kiitokset tarkoista selvityksistäsi. ohis

Vierailija
18/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole erillistä vesimaksua, vielä.

Vierailija
19/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perhe ei maksa vedestä. Minun perhe ei maksa mitään. Minä asun suomessa ja jokaisella on oikeus veteen. Onneksi meillä on oikeus myös puhua ja juoda vettä huomioiden aina mustavalkoisen näkemyksen sekä pappani sitkeyden.

Vierailija
20/39 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä iso ero jos nykytilanteessa ei maksa vedestä mitään ja muuton jälkeen joutuisi maksamaan 100 euroa kuukaudessa, vuodessa 1200 euron lisämaksu asiasta joka ennen oli "ilmaista".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän