Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pilkkaa lapseni nimeä "kaameaksi mummonimeksi" minulla paha mieli

Vierailija
08.02.2017 |

Joka kerta kun näemme niin on pakko vihjata jollain tavalla että hän inhoaa tyttöni nimeä. Laitetaan se nyt sitten tänne ja toivotaan että kaveri ei pyöri av:lla.

Eli tyttö on Ellen Amanda. Sukunimi lyhyt. Onko muidenkin mielestä jotenkin auttamattoman kaamea mummonimi? Molemmat nimet tulevat minun ja miehen isoäitien nimistä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nimeä valitessaan taivutella nimeä eri sijamuodoissa, kenties  kaverin kitalaki rasittuu, kun pitää sanoa esim. Ellenillekään ei jotian, Elleniltä jne,  konsonanttiin päättyvät nimet voivat olla Suomen kielessä vaativia, kaunis toki. Esimerkiksi siskoni on Marjut, ja usein kysyttiin, miten sitä taivutetaan, siis Marjutille (ruma) vai Marjuelle, (outo).

Vierailija
22/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto!

Älähän nyt. Positiivinen palaute verkossa voi auttaa, jos kärsii esim. masennuksesta tai itsetunto ongelmista.

Käyttäytyjän puutteliisuuden piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh..Siis Ellen ja Amanda on molemmat vanhoja nimiä ja silti tosi tätä päivää? Tuohan on todella kaunis nimi, ei tosiaankaan mikään mummo-nimi vaikkei mummoissakaan kyllä vikaa ole!

Vierailija
24/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle-Ellen. Ellen-Pelle

Nimi, kun nimi pilkkaajia riittää.

Vierailija
25/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä? Ei kuulosta normaalilta aikuisen ihmisen käytökseltä. Lapsellasi on kaunis nimi. Mietipä miltä lapsestasi tuntuu, kun/jos kuulee ystäväsi pilkkaavan hänen nimeään.

Vierailija
26/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kuuntelet lammasmaisesti määkäillen kun "ystäväsi" pilkkaa lapsesi nimeä..?

Vierailija
27/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä..mulla taas tulee nimestä Ellen mieleen nuori nainen :D

Vierailija
28/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin mummompaa. Ellen on ihan normaali nimi. Minä pidin tosi paljon Elsasta, mutta mieheni mielestä se oli mummonimi. Nyt minä en huolisi sitä, koska Frozen teki siitä liian suositun.

Vierailija
29/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen on yksi kauneimpia naisten nimiä. Ajaton ja kaunis nimi, kansainvälinen. Loistava nimi, miksi olet tuollaisen ihmisen ystävä?

Vierailija
30/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin nimen olevan Kyllikki tmv. Ellen Amanda on kaunis nimi :)

Vierailija
31/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kuka on yksi kiistanalaisimmista naismatemaatikkoista ja tähtitieteilijästä? Vuonna 1851 syntynyt Ellen Amanda, eli kyseessä on aika mummonimi. :D

Hei arvaapa mitä, minun nimeni on Anna Maria. Eli ihan kyseessä aika raamatullinen paimentolaisheimonimi! Tai sitten voi ajatella, että nimet elävät ajassa eikä nimi kantajaansa pahenna, eli ihan yhtä hyvin nimeni sopii 2010-luvulle kuin kahden tuhannen vuoden taakse.

Vierailija
32/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän tylsä kun nykyään on niin paljon hienompiakin nimiä, Jessica, Jadessa, Jemina yms.

No nuo on kyllä karmeita nimiä. Ei todellakaan hienoja vaan niitä wt.

Vierailija
33/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mummonimi. Ja kaunis sellainen! :)

Vierailija
34/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummonimi tällä hetkellä olisi Raija tai Ritva tai Marjatta tms...

Tai juurikin tuo aiemmin mainittu Maire. Aivan kammottava!!

Vierailija
35/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä on monia ja sellaista nimeä ei ole olemassa, josta kaikki pitäisi. Fiksu ihminen osaa pitää suunsa kiinni, vaikka ei jostain nimestä itse pitäisikään.

Vierailija
36/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen ja Amandakin ovat niitä isomummojen nimiä ja tosi suosittuja nykyisin. Kuten vaikka Aurora.

Ellenhän on pikkutytöillä vieläpä todella yleinen, nousee varmaan suosituimmissa nimissä ihan kärkeen. Tunne ainakin neljä sellaista alle 3-vuotiasta Elleniä.

Vierailija
37/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi! Ihanaa kun tulee vastaan noita perinteisempiäkin nimiä, lasten kanssa työskennellessä Jeminat, Jessicat, Sade-Pilvet ja Tiukuhelinät meinaa mennä sekaisin kun niitä tulee koko ajan vastaan.

Vierailija
38/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kuka on yksi kiistanalaisimmista naismatemaatikkoista ja tähtitieteilijästä? Vuonna 1851 syntynyt Ellen Amanda, eli kyseessä on aika mummonimi. :D

Hei arvaapa mitä, minun nimeni on Anna Maria. Eli ihan kyseessä aika raamatullinen paimentolaisheimonimi! Tai sitten voi ajatella, että nimet elävät ajassa eikä nimi kantajaansa pahenna, eli ihan yhtä hyvin nimeni sopii 2010-luvulle kuin kahden tuhannen vuoden taakse.

Hei arvaapa mitä? Kommenttini oli ihan vitsillä heitetty, että kyseessä on ihan oikeatsi vanhanimi, eikä mitään ap keksimä uniikkilumihiutale vuodelta 2017.  :D

Vierailija
39/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun mummoni ainakaan ollut mikään ellen tai Amanda tai Aurora vaan ihan perus Hilkka, Hilja, Sirkka, Tyyne...

Vierailija
40/55 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mummoni ainakaan ollut mikään ellen tai Amanda tai Aurora vaan ihan perus Hilkka, Hilja, Sirkka, Tyyne...

Mäkään en tiedä yhtään Ellen tai Amanda mummoa. Omani ja parin ystäväni mummot oli Maija, Hilja, Terttu, Maire, Vieno. Sen sijaan tunnen 4 pientä Elleniä ja 2 parikymppistä Amandaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan