Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suojaudutte kylmältä, kun sisälämpötila tippuu alle 22 asteen?

Vierailija
08.02.2017 |

Minulla on villasukat, kollarit, pitkähihainen paita ja kevyttoppatakki nyt päällä. 21,5 lämmintä. Pitäisi varmaan laittaa vielä jotain lämmintä kollareiden alle.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tarkenet ulkona, jos sisälläkin pitää olla toppatakki päällä? Ulkona kun on suurimman osan vuodesta alle 21,5 lämmintä.

Jotenkin ulkona tarkenee. Kesällä pystyy olemaan helposti t-paidassa ulkona 18 asteessa, vaikka edes aurinko ei paistaisi. Kai se on sitä, että liikkuu samalla.

- ap

Vierailija
22/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tarkenet ulkona, jos sisälläkin pitää olla toppatakki päällä? Ulkona kun on suurimman osan vuodesta alle 21,5 lämmintä.

En yritäkään ulkona istua lukemassa kuin kuumimmilla helteillä. Kotona on vähän vaikea vetää hikilenkkiä kaiken aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siilleen kun asun vuokrakämpässä (VVO), niin kun siellä ei saa pattereista tarpeeksi hönkää, niin valutan päivittäin tuntikausia suikusta tuli kuumaa  vettä. Niin, että kämppä on kuumaa vesihöyryä täynnä. Sillee saa olosuhteet vähän inhimmillisemmäksi. 

Joku muu kirjoitti samantyyppisen jutun aiemmin palstalle ja ajattelit nyt trollata samalla. Joka tapauksessa, jos ei ole trollausta niin laita ennemmin vaikka kattilaan vettä kiehumaan. 

En laita, kun sähkölaskun hellasta joutuu erikseen maksamaan. Kuuman veden valuttaminen raanasta ei sen sijaan maksa mitään. 

Vierailija
24/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siilleen kun asun vuokrakämpässä (VVO), niin kun siellä ei saa pattereista tarpeeksi hönkää, niin valutan päivittäin tuntikausia suikusta tuli kuumaa  vettä. Niin, että kämppä on kuumaa vesihöyryä täynnä. Sillee saa olosuhteet vähän inhimmillisemmäksi. 

Joku muu kirjoitti samantyyppisen jutun aiemmin palstalle ja ajattelit nyt trollata samalla. Joka tapauksessa, jos ei ole trollausta niin laita ennemmin vaikka kattilaan vettä kiehumaan. 

En laita, kun sähkölaskun hellasta joutuu erikseen maksamaan. Kuuman veden valuttaminen raanasta ei sen sijaan maksa mitään. 

Tottakai se näkyy vuokrassa tai kiinteässä vesilaskussa, jos useita tunteja päivässä valuttelet.

Vierailija
25/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaudun SA-kaupasta ostetulla armeijan sadeviitalla ja kaasunaamarilla.

Vierailija
26/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin valutan kuumaa vettä. Se on mun tapauksessani halvin keino saada lisää lämpöä. Ja tietysti, isännöitsijälle kannattaa valittaa. Ei ole oikein, että ihmiset joutuvat palelemaan kodissaan. 

Vierailija
27/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 18 astetta mun kämpässä. Olen vuoden ympäri kotona kesämekossa, avojaloin. En kärsi kylmästä, kuumasta kylläkin. Yöllä on ihana nukkua, kun ilma on raikas ja viileä.

Vierailija
28/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisälämpötila nyt 16 astetta, ihan tavallisissa vaatteissa olen (collegehousut ja pitkähihainen paita), villasukat jalassa. 

Vierailija
29/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset nosta pattereita kovemmalle? Mulla kesät talvet kämpässä vähintään +24. Ei oo kylmä :)

Vierailija
30/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin valutan kuumaa vettä. Se on mun tapauksessani halvin keino saada lisää lämpöä. Ja tietysti, isännöitsijälle kannattaa valittaa. Ei ole oikein, että ihmiset joutuvat palelemaan kodissaan. 

Tuskinpa isännöitsijä kiinnostuu asiasta ennen kuin lämpötila tipahtaa johonkin alle 15:een. "Yhyy mullon vaan 21,5 lämmintä hirveen kylmäääh" XDDDDDDDDD

Vierailija
31/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha talo ja +20,5 sisälämpötila. Jos ollaan talvella pari päivää poissa ja lämmittämättä, niin tippuu noin +15 asteeseen. Olen aina paljain jaloin, nyt kun olen flunssassa, niin on villasukat jalassa. Lapset enimmäkseen pikkareilla ja t-paidalla. Ja sairastetaan harvoin! Että ei tällä ainakaan huonoa vaikutusta ole vastustuskykyyn. Sanoisin, että on tottumuskysymys. Mun vanhempien luona sisälämpötila on +25 ja siellä on todella tuskaista olla.

Vierailija
32/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se näkyy vuokrassa tai kiinteässä vesilaskussa, jos useita tunteja päivässä valuttelet.

Vuokraan sisältyy vesi. Ehkä joo jakaantuu sadalle tms. vuokran määrässä, mutta käytännössä ei näy mun kukkarossa. Ja joku kirjoitti, että ajattelit tällä trollata, kun joku on aiemminkin kirjoittanut tästä. Kyllä se olen varmaankin ollut minä, koska olen joskus aikaisemminkin kertonut tästä hyvästä kikasta saada vuokrakämppä lämpöiseksi, kun patterit on säädetty niin, että joutuu palelemaan sisällä vaikka ovat täysillä. 

Vierailija
33/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset nosta pattereita kovemmalle? Mulla kesät talvet kämpässä vähintään +24. Ei oo kylmä :)

Patterin säätö ei auta. Taloyhtiö määrittelee maksimilämmöt. Jännä että noin kuumalle voi vääntää kerrostalossa(?).

Vierailija
34/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sisäilma jotakin 21 astetta, mikä on mun mielestä turhan viileä kotiin. Ollaan hommattu lisälämmitin olkkariin jossa yleensä kaikki kotonaoloaika vietetään, makkarissa saakin olla viileempi. Auttaa kyllä kummasti, toi oli ihan halpa eikä nyt mitenkään tuhottomasti sähköäkään vie.

Vierailija
35/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö...

Osta lisälämmitin tai vaikka sähköpeitto.

Vierailija
36/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, normaali lämpö

päällä hihaton ja alushousut -20,5 astetta

Vierailija
37/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraan sisältyy vesi. Ehkä joo jakaantuu sadalle tms. vuokran määrässä, mutta käytännössä ei näy mun kukkarossa. Ja joku kirjoitti, että ajattelit tällä trollata, kun joku on aiemminkin kirjoittanut tästä. Kyllä se olen varmaankin ollut minä, koska olen joskus aikaisemminkin kertonut tästä hyvästä kikasta saada vuokrakämppä lämpöiseksi, kun patterit on säädetty niin, että joutuu palelemaan sisällä vaikka ovat täysillä. 

Rupeaa näkymään, kun lisääntyneen vedekulutuksen vuoksi vuokraa nostetaan. Tai viimeistään, kun lotraukseesi kyllästyneet naapurit vaativat asuntokohtaiset vesimittarit. Siinä sitten hyvä laskea kuumaa vettä, kun mittari laulaa hoosiannaa

Vierailija
38/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä muuten sellainen asia kuin kosteusvauriot? Ei varmaan ole tullut mieleen...

Vierailija
39/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joskus kesällä tuo 22 lämmintä, muuten aina alle 20. Viime yönä laski 16 asteeseen makkarissa ja muissa huoneissa 17.5, kun pesien lämmitys jäi vähän tavallista myöhemmälle eivätkä ehtineet lämmetä enempää. Kunnolla vaatetta päälle ja yöksi pipo päähän ja tarpeeksi monta peittoa. Viileään tottuu, muiden kotona saa aina hikoilla.

Vierailija
40/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengailen alushoususillaan. 20 asteessa tai alle laitan topin ja kollarit ja ehkä viltin päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi