Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suojaudutte kylmältä, kun sisälämpötila tippuu alle 22 asteen?

Vierailija
08.02.2017 |

Minulla on villasukat, kollarit, pitkähihainen paita ja kevyttoppatakki nyt päällä. 21,5 lämmintä. Pitäisi varmaan laittaa vielä jotain lämmintä kollareiden alle.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paksumman täkin ja lisälämmittimen. Halvemmaksi tulee sähköpatterin ostaminen kuin uunin tai saunan lämmittäminen.

Vaatetuksella en saa itseäni koskaan lämpimäksi jos huoneilma on kylmä vaikka yrittäisin kuinka.  Palelen vaatteiden alla silti.

Vierailija
2/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just lämmitettävän filtin alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sisälämpötila aina kesää lukuunottamatta alle 22 astetta. Tosin pidän villasukkia yleensä aina jalassa.

Vierailija
4/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sisälämpötila on pari astetta alle 22 asteen, ovat asetukset oikein. Voin huonosti noin kuumassa.

Vierailija
5/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kalsarit lämmittävät kummasti.

Vierailija
6/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumalla

Vierailija
7/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sisälämpötila on pari astetta alle 22 asteen, ovat asetukset oikein. Voin huonosti noin kuumassa.

Minulle tyydyttävä on 23 ja ihanteellinen on 25, jolloin voi olla vaikka t-paidassa ja shortseissa. Onneksi mennään kesää kohti. Tietysti kesäkuumalla kerrostaloyksiö lämpenee yli 30-asteiseksi, mutta sekin on parempi kuin alle 22.

Vierailija
8/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tarkistuttamassa kilpirauhas- ja muut arvot jos noin paleltaa. 21,5 on ihan normaali sisälämpötila ja sisävaatteiden pitäisi riittää. Korkeintaan pitkähihaista päälle ja villasukat jos huono ääreisverenkierto. Takin tarve jo kertoo liiallisesta palelusta, joka voi kieliä sairaudesta

Vierailija
9/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina muutama pullo viskiä jemmassa. Lämmittää kivasti ja muutkin murheet unohtuvat.

Vierailija
10/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Mulla on makuuhuoneessa 17 ja risat. Ihan normaalivaatetuksessa olen.

Vierailija
11/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy tarkistuttamassa kilpirauhas- ja muut arvot jos noin paleltaa. 21,5 on ihan normaali sisälämpötila ja sisävaatteiden pitäisi riittää. Korkeintaan pitkähihaista päälle ja villasukat jos huono ääreisverenkierto. Takin tarve jo kertoo liiallisesta palelusta, joka voi kieliä sairaudesta

Höpö höpö. Ihmiset on erilaisia. Ei se mitään sairautta ole jos ei liian kylmässä tarkene. Alle 22 sisälämpötila on yhtä tuskaa kun ilmakin on niin kylmä, ettei voi yhtään istua paikallaan lukemassa tai tekemässä käsitöitä.

Vierailija
12/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, säännöllinen syöminen ja muuten terveet elämän tavat vähentävät palelua terveellä ihmisellä. Sisällä 21,5 on normaali lämpö ja pitäisi tareta sisävaatteissa. Ikkunoiden eristys kannattaa tarkistaa, ettei tule vetoa. Lämpimän juominen voi auttaa. Lääkäriä suosittelen minäkin, jos jatkuvasti paleltaa. 

Vierailija
13/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä toppatakissa keväällä/kesälläkin? Totuttele pienempään lämpötilaan, tekee ihan hyvää. 

Vierailija
14/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ihmiset on erilaisia. Ei se mitään sairautta ole jos ei liian kylmässä tarkene. Alle 22 sisälämpötila on yhtä tuskaa kun ilmakin on niin kylmä, ettei voi yhtään istua paikallaan lukemassa tai tekemässä käsitöitä.

Kukaan terve ihminen ei tarvitse toppatakkia sisällä. Jossain on vika, jos tarvitsee. Pitkähihaisia vaatteita ja villasukkia voi tarvita, mutta toppatakki ehdottomasti liikaa. Ellei sitten sisällä ole alle 10 lämmintä, jolloin on jo syytäkin hankkia lisälämmitystä.

Vierailija
15/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siilleen kun asun vuokrakämpässä (VVO), niin kun siellä ei saa pattereista tarpeeksi hönkää, niin valutan päivittäin tuntikausia suikusta tuli kuumaa  vettä. Niin, että kämppä on kuumaa vesihöyryä täynnä. Sillee saa olosuhteet vähän inhimmillisemmäksi. 

Vierailija
16/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Oikeastikko teitä palelee?

Olenkin tosi monessa paikassa vieraillessani ihmetellyt miten siellä on niin kuuma.

Jah otellissa olo on yhtä tuskaa kun neon niin kuumia. Vaikka olisiilmasyointikin, kestää aikansa ennen kuin lämpötila laskee.

Meillä kotona 20 , makkareissa 18,5.

Päällä t-paita, verkkarit tai joku mekko. Tosin villasukat mulla on aina jalassa

Vierailija
17/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkenet ulkona, jos sisälläkin pitää olla toppatakki päällä? Ulkona kun on suurimman osan vuodesta alle 21,5 lämmintä.

Vierailija
18/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siilleen kun asun vuokrakämpässä (VVO), niin kun siellä ei saa pattereista tarpeeksi hönkää, niin valutan päivittäin tuntikausia suikusta tuli kuumaa  vettä. Niin, että kämppä on kuumaa vesihöyryä täynnä. Sillee saa olosuhteet vähän inhimmillisemmäksi. 

Joku muu kirjoitti samantyyppisen jutun aiemmin palstalle ja ajattelit nyt trollata samalla. Joka tapauksessa, jos ei ole trollausta niin laita ennemmin vaikka kattilaan vettä kiehumaan. 

Vierailija
19/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin olla t-paidalla 22 asteen lämpötilassa.  Jos pitää villapaitaa ja pitkiä kalsareita alkaa etsimään niin kämpässä vetää.

Vierailija
20/57 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisällä on 22°, avaan ikkunan ja tuuletan ylimäärät ulos.

Kotona oleilen usein merinovillakalsarit ja -paita päällä, ei siis muuta. Jos lämpö tippuu alle 20°, niin puita lieteen tai pönttöuuniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme