Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näen tällaista unta jatkuvasti?

Vierailija
08.02.2017 |

Mitä alitajunta koittaa minulle kertoa tai mistä ihmeestä tämä uni tulee jatkuvasti??

Tilanne vaihtuu unissa, mutta teema on aina sama: Jossain on mätänevä ruumis, jota pitää piilotella tai paeta. Viime yönä olin lomamatkalla lapseni kanssa, naapurihuoneessa oli kuollut, ruumis oli ollut 2 viikkoa huoneessa ja kammottava haju tulvi nenään unessa, siitä tajusin että jotain on pielessä, koitan väkisin estää lasta menemästä naapurin huoneeseen jossa ovi auki, ettei näkisi ruumista (jota en itsekään ole nähnyt mutta jotenkin tiedän että siellä on kuollut ihminen), ja koitan itse pakoilla tilannetta.

Unissa toistuu teema, että viereisessä huoneessa on ruumis, jonka kohtaamista pakoilen tai estän läheisiäni näkemästä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet paras tulkki unillesi.

Onko sinulla joku salaisuus? Mitä pelkäät, mitä piilottelet?

Mitä ruumis/kuolema edustaa sinulle? Toivotko unessa että joku tulisi apuun, oletko yksin pelkosi kanssa?

Millainen tunnelma unessa on? Tuossa unessa oli hotelli (mitä se sinusta tarkoittaa?), millaisessa tilanteessa ruumis on aiemmissa unissa läsnä?

Kuka se ruumis on? Tuttu vai tuntematon?

Vierailija
2/4 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet paras tulkki unillesi.

Onko sinulla joku salaisuus? Mitä pelkäät, mitä piilottelet?

Mitä ruumis/kuolema edustaa sinulle? Toivotko unessa että joku tulisi apuun, oletko yksin pelkosi kanssa?

Millainen tunnelma unessa on? Tuossa unessa oli hotelli (mitä se sinusta tarkoittaa?), millaisessa tilanteessa ruumis on aiemmissa unissa läsnä?

Kuka se ruumis on? Tuttu vai tuntematon?

Ei minulla ole salaisuuksia, joita piilottelen. En osaa kuvailla tunnelmaa, se on painostava, pelottava, jotenkin syyttävä ja tuntuu että minun pitää todistella unessa ettei mionulla ole mitään tekemistä tuon kuolleen kanssa.

Ruumis on usein tuntematon henkilö, mutta se on ollut muutaman kerran 20 vuotta sitten kuollut isoisäni, jonka kanssa välit olivat ristiriitaiset ja huonot, hän oli väkivaltainen alkoholisti joka alisti koko perhettä.

En osaa sanoa mitä hotelli unessa edusti? Olen superhuono tulkitsemaan näitä uniasioita. Muutama vuosi sitten sain avun eräältä unien tulkitsijalta, kun näin häiritsevän usein samaa unta, samat tapahtumat ja sama kammottava tunnelma. Alitajunta selvästi viestitti asioita (jotka ymmärsin vasta unientulkitsijan tulkittua untani) ja osasin puuttua ongelmatilanteeseen elämässäni, jonka jälkeen en nähnyt enää kertaakaan tätä unta.

/AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä tuppaa olemaan olemaan elämässä aikoja, jolloiin kuoleman mysteeri kiehtoo tavallista enemmän. Kuolema on yksi elämän peruskysymyksistä, hyvä sitä on työstää.

Vierailija
4/4 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin kerran unta, että tulin reissulta vanhempieni kotiin, ja jo ovelle tulvi kammottava mädän haju. Samalla äitini tuli minua eteisessä vastaan ja sanoi, että saunassa makaa kuollut mies, ja että meidän täytyy mennä sukulaisen luo joksikin aikaa asumaan, että "kuollut mies saadaan saunasta ulos".

Olin siis unessani se, jota estettiin näkemästä ruumista. Vaistosin heti herättyäni, että uni oli vahvan symbolinen, en vain ole keksinyt sille tarkkaa symbolista merkitystä.

Kuollut, haiseva ruumis viittaa minusta tabuun (asia josta ei puhuta), joka kuuluu menneisyyteen ja joka pitäisi jo kuopata.