Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsenvahdin olla raivoraitis?

Vierailija
17.03.2006 |

Työkaverini oli tänään menossa illaksi hoitamaan tuttunsa 1,5v kaksosia ja kävi lounastauolla hakemassa pari siideriä illaksi kun on kuulemma niin tylsää istuskella perjantaina yksin telkun edessä. Meinasi siis tietty laittaa lapset nukkumaan ensin ja sitten vasta naukata siiderinsä, mutta minusta vaan tuo ei kuulostanut kovin kivalta.

Meillä on kyllä tarvittaessa vahtina isovanhemmat että ei ole tarvinnut kavereita vaivata perjantai-iltojaan pilaamaan ...mutta jos tarvis, niin olettaisin kyllä että se yks ilta jaksettaisiin selvin päin!!!

Tunnustan vielä, että kyllä meilläkin otetaan joskus olut saunan päälle ...oonko nyt vaan nipo kun en soisi samaa lapsenvahdille?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä estää hoitajaa ottamasta, eriasia joa on ihan nahat silmillä

Vierailija
2/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain vakavaa sattuu, niin eihän sitä muutenkaan lähdetä autolla mihinkään, vaan soitetaan ambulanssi. Sitäpaitsi eihän muutama siideri/olut vaikuta vielä mihinkään.

t. Absolutisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olettaisin kyllä, että meille tuleva lapsenvahti malttaisin sen aikaa olla juomatta, kun on yksin lasten kanssa.

Vierailija
4/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin... järkyttyneenä olen lukenut päiväkirjojani nuoruusvuosilta.

Olen beibisitannut tuttua lasta illalla hänen nukkuessaan illalla ja olen sitä ennen ollut baarissa ja juonut muutamia.

En siis voisi kuvitellakaan meille tulevan lapsenvadin (maksetaan vahdille) juovan edes siideriä lasten nukahdettua. Töissähän pitää olla selvin päin.

Nuo omat kokemukseni ovat sijoittuneet toiseen kulttuuriin, jossa lauantaipäivänä vietettiin muutaman tunti pubissa päivällä tapaamassa tuttuja. Ja oluet/siiderit tytöillä puolikkaita (ei harrasteta meillä noita puolikkaita ollenkaan). Tämä ei kuitenkaan puolustus tuolle juomiselle ennen sittausta.

Vierailija
5/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että periaatteessa, jos menee hoitamaan toisten lapsia tulisi olla tipattomalla linjalla, varsinkin jos hoidettavana on alle 5 vuotiaita. Mulle ei tulisi mieleenkään otta yhtään alkoholia. Tietysti jos lasten vanhemmilta etukäteen kysyy, että mitä mieltä he ovat ja heitä ei asia vaivaa, niin sitten asia on pihvi!

Itseäni ärsyttää, kun anoppini tulee hoitamaan lapsia joskus viikonloppuisin, niin usein hänellä on mukana olutta ja ottanut jo kotoa lähtiessä pohjia. Takaisin kun tullaan niin on yleensä ollut aika hiprakassa. Meillä kuitenkin alle 2-vuotias lapsi. Luulisi, että voisi ainakin sen yhden päivän viikonlopusta olla silloin tällöin selvinpäin...

En ole absolutisti, mutta en oikeastaan juo kotona edes sitä " saunakaljaa" . Joskus kesäisin olen saattanut ottaa yhden lonkeron grillatessa ja joskus jollain juhla-aterialla lasillisen kaksi viiniä, mutta muuten jätän juomiset niin, ettei lapset ole paikalla....

Vierailija
6/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ, jos palkkaan MLL:n hoitajan niin täytyy olla selvinpäin.

Jos lapseni menee ystäviemme tai sukulaisiemme luoksen yökylään (=hoitoon) niin silloin sallin, että he juovat yhdet saunaoluet yms.

Mutta jos mun kotiin tulee hoitaja, niin silloin ehdottomasti haluan, että on selvinpäin.

Vierailija
7/7 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitajan ottanut suhteuttaa tutun juomisen omaan näkemykseensä luotettavuudesta.

Vieras hoitaja ei minusta koskaan voi ottaa mitään - se olisi minusta ihan hassua mennä ryyppäämään " töihin" .

Ja jos minä menen siskon lapsia hoitamaan, niin en ota pulloa mukaan. Jos siskon lapset tulee meille, niin lauantai-illalla, kun lapset nukkuu, voin lasin tai kaksi viiniä ottaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi