Miksi kultasepänliikkeet rahastavat patterien vaihdolla
Kelloon? Itse vaihdan jos vaan saan kannen auki ja ainut kulu uuden patterin hinta. Liikkeet laskuttavat työstä vaikka siinä menee minuutti.
Kommentit (12)
Niin. Miksi kaupoissa myydään pullotettua vettä kun sitä saa hanastakin. Tai vessapaperia, kun ruohollakin voisi pyyhkiä.
Aloittajan kaltaisen muumin elämä on varmasti ihmeellisyyksiä täynnä joka päivä.
Mitä jos sinä alkaisit vaihtamaan ihmisille kelloon pattereita vain patterin hinnalla. Laita lehteen ilmoitus minä päivinä ja mihin kellonaikaan teet vaihtoja. Ei kuulosta houkuttelevalta vai, miksi sitten yrittäjän pitäisi se tehdä?
Kävin kultasepällä kysymässä pariston vaihtoa autonavaimeen. Avasi avaimen, mutta koska liikkeessä ei ollut myynnissä sopivaa paristoa, ohjasi hakemaan pariston toisesta kaupasta, ja vaihtoi pariston. Yritin tarjota rahaa, muttei ottanut.
Ilahduin kovin, sillä paitsi avaimen paristo oli loppunut, myös kuljettajan puoleinen lukko oli niin jäässä, että jouduin ilman uutta paristoa könyämään apukuskin ovesta kuskinpenkille.
No vaihda ihmeessä patterit itse. Ei ole mikään pakko käyttää palvelua ja maksaa.
Miksi autokorjaamot rahastavat autojen korjauksilla? Kyllä pitäisi ilmaiseksi korjata jos vien netistä tilaamani varaosan vaihdettavaksi.
Kelakasvatin vakiokysymys: Kuka maksaa?
Niiden pitää sisällyttää kaikki liikkeen ylläpitokulut, verot ja oma palkkansa siihen hintaan.
Suomessa asiat maksavat. Kun laskuttaa asiakkaalta 80 euroa tunti, niin työntekijä saa siitä tililleen puhtaana käteen hyvällä tuurilla 10 euroa. Kaikki muu menee johonkin muuhun.
Saat kannen auki, mutta saatko sen takaisin kiinni? Ja mitä tapahtuu vedenpitävyydelle? Kellon patterinvaihto ei ole niin helppoa ja riskitöntä kuin mitä voisi kuvitella.
Uusi kello maksaa 30 euroa ja patterinvaihto taas maksaa 12 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Kelakasvatin vakiokysymys: Kuka maksaa?
Kuka maksaa mun KULTAkellon patterien vaihdon. Elintaso on tätä :D
Kyllä ap:n kaltaisia kusipäitä riittää.
Tutulla oli metallialan firma maaseudulla ja usein maajussit tulivat pyytämään yhtä sun toista ja ilmaiseksi olisi pitänyt saada.
Näinkö älykääpiö meinasit, että hyväntekeväisyyttä pitäisi yrittäjän harjoittaa, koska sinä olet keksinyt, miten sen kannen saa auki.