Onko Tampereesta tulossa mini-Helsinki?
Kaupunki ei ole enää entisellään. Keskusta alkaa muistuttaa Helsingin Kamppia: roskaa, saasteita, oksennusta, autorallia, juoppoja, narkkareita, kerjäläisiä, työttömiä, nuorisoa.... ainoastaan junttius on taattua tamperelaista.
Mitä täällä tapahtuu? Hallituskadun Lidlissä ei tee mieli edes käydä kun siellä on niin outoa porukkaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen pohtinut. PItänee muuttaa vaikka Turkuun, missä ei vielä olla suuruudenhulluja.
Vituttaa jos tamperelaisistakin tulee samanlaisia emotionaalisesti ummettuneita pönöttäjiä kuin mitä pk-seutu näyttää olevan täynnä.
No kyllä musta tamperelaiset on ihan yhtä naiiveja ja vähän hitaita maalaisjuntteja kuin aina. Sen sijaan kaupunki on muuttunut jotenkin rumaksi ja ankeaksi.
Missä kaupungissa ei ole "juoppoja, narkkareita, kerjäläisiä, työttömiä, nuorisoa"?
MiäsHenkilö kirjoitti:
Missä kaupungissa ei ole "juoppoja, narkkareita, kerjäläisiä, työttömiä, nuorisoa"?
Varmaan kaikissa on joo, mutta tampereella ne pyörivät pitkin pääkatuja ja paraatipaikkoja ihan sekaisin kuin seinäkellot. Ei muissa kaupungeissa ole näin yleistä ihan keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Varmaan kaikissa on joo, mutta tampereella ne pyörivät pitkin pääkatuja ja paraatipaikkoja ihan sekaisin kuin seinäkellot. Ei muissa kaupungeissa ole näin yleistä ihan keskustassa.
Minusta tuo kuulosti juurikin Turun keskustan arjelta, eikä varmasti jää siihen.
Vai että ihan työttömiä ja nuorisoa keskustassa? :OOO Jo on aikoihin eletty, tuollaisten liikkuminen keskustassa pitäisi ehdottomasti kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vai että ihan työttömiä ja nuorisoa keskustassa? :OOO Jo on aikoihin eletty, tuollaisten liikkuminen keskustassa pitäisi ehdottomasti kieltää.
No tervetuloa katsomaan. Nuorisojengit roskaavat ja sotkevat ja räkivät joka hemmetin kulmalla ja työttömyys on pilannut koko kaupungin: ihmiset kaivavat ruokaa roskiksista ihan julkisesti ja kaatuilevat huumepäissään pitkin katuja. Todella karua menoa... nuoriso se vähiten paha tietty.
En ole kyllä paljoa kerjäläisiä nähnyt, ja ne muutamat ei häiritse. Narkkeja on paljon ja humaltuneita liikaakin.
Mistä näet, ketkä on työttömiä? Entä missä sen nuorison sitten pitäisi olla, kai ne nyt saa keskustassa käydä vaikkapa sivistävien kulttuuriharrastusten parissa.
Mutta muuta Turkuun niin jospa helpottaa. Siellä ei ole niin junttia.
Lidli on elämäntapaköyhien piirissä ainoa järkevänä pidetty kauppa, joten he tosiaan asioivat siellä erittäin suurella prosentilla. Kun ottaa huomioon kuinka pieniä Lidlit ovat ja että niitä on keskustassa vain 2kpl, niin ei ole kovin yllättävää, että tuolla törmää roskasakkiin. Itse olen alkanut käymään taas S-ryhmässä, koska Lidl ei ole vastannut S-ryhmän hintapudotukseen ja siten hintaero on pienempi kuin kapeasta valikoimasta aiheutuvat haitta. Mieluummin käyn Prismassa kuin käyn Lidlissä ja täydentämässä toisessa kaupassa, joka olisi kuitenkin loppujen lopuksi S-kauppa.
Eli älä käytä Lidliä esimerkkinä.
Toisekseen Tampere on tosiaan Helsingin jälkeen kasvavin kaupunki ja Tampereella tehdään paljon uudistuksia tällä hetkellä. Kun on väkeä, niin joukkoon mahtuu vääjäämättä myös roskaväkeä ja he ovat yleensä keskustassa pyörimässä, koska heillä ei ole parempaakaan tekemistä. Järjetön idea on ollut siirtää noita päihdeklinikoita keskustaan, mikä vetää noita luusereita entisestään puoleensa. Heille voitaisiin tehdä keskittymä johonkin ihan muualle. Nykyisellään asematunnelin läpi ei kannata kävellä jos on lapsia mukana.
Ainoa mikä Tampereen keskustassa häiritsee on feissarit. Nekään ei näin talvella. Mutta kohta voi taas laulaa "kevät toi kevät toi feissarin..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tervetuloa katsomaan. Nuorisojengit roskaavat ja sotkevat ja räkivät joka hemmetin kulmalla ja työttömyys on pilannut koko kaupungin: ihmiset kaivavat ruokaa roskiksista ihan julkisesti ja kaatuilevat huumepäissään pitkin katuja. Todella karua menoa... nuoriso se vähiten paha tietty.
Minä en ole kyllä nähnyt Tampereella yhtään nuorisojengiä. Nuorisoa kylläkin. Toisekseen työttömyydellä ei ole mitään tekemistä roskisdyykkauksen kanssa. He, jotka sitä tekevät tekisivät sitä, vaikka saisivat 10 000e palkkaa kuukaudessa. Työttömänä ei todellakaan tarvitse kaivaa ruokaa roskiksesta, kun siihen on käytettävissä rahaa satoja euroja kuukaudessa. Normaali ihminen syö 100-200 eurolla kuukaudessa todella monipuolisesti.
Itse ainakin pukeudun niin tyylikkäästi, että tuskin kukaan minua työttömäksi luulee ulkonäköni perusteella. Työttömyyttä ei tosiaan näe ulospäin, mutta tyylistä piittaamattomuuden kyllä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Lidli on elämäntapaköyhien piirissä ainoa järkevänä pidetty kauppa, joten he tosiaan asioivat siellä erittäin suurella prosentilla.
Olen kyllä köyhä ja myönnän asioivani Lidlissä. Mutta Hallituskadun Lidlissä asioi säännöllisesti myös eräs Kokoomuksen kansanedustaja. No, mene tiedä ehkä hänkin oli mielestään köyhä, jopa elämäntapaköyhä, sillä oli kansanedustajana aika monen vaalikauden ajan sen sijaan että olisi yrittänyt työllistyä. Nyt ei ole näkynyt; lieneekö muuttanut tai siirtyä roskiksia penkomaan, kun yllättäen putosikin eduskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kyllä nähnyt Tampereella yhtään nuorisojengiä. Nuorisoa kylläkin. Toisekseen työttömyydellä ei ole mitään tekemistä roskisdyykkauksen kanssa. He, jotka sitä tekevät tekisivät sitä, vaikka saisivat 10 000e palkkaa kuukaudessa. Työttömänä ei todellakaan tarvitse kaivaa ruokaa roskiksesta, kun siihen on käytettävissä rahaa satoja euroja kuukaudessa. Normaali ihminen syö 100-200 eurolla kuukaudessa todella monipuolisesti.
Kauppojen roskiksista dyykkaavat ovat useimmiten jotain ekoihmisiä. Keskustan kaduilla en ole nähnyt muita dyykkaamassa roskiksia kuin palautuspulloja ja- tölkkejä etsiviä eläkeläisiä.
Asun ihan keskustan tuntumassa, enkä ole törmännyt huumehörhöihin mitenkään suuressa määrin. Hallituskadun Lidlin ympäristössä pyörii heidän asiakaskuntaansa. Asematunneli on siisti ja hiljainen, siis se rautatieaseman sisällä oleva tunneli.
Toisaalta varmaan on kyllä Tampereen keskustassa hiukan erilainen meininki kuin jonkun Kihniön kylänraitilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä tapahtuu? Hallituskadun Lidlissä ei tee mieli edes käydä kun siellä on niin outoa porukkaa.
Lidlissä nyt on outoa porukkaa kaikkialla.
Feissarit ovat tosiaan riesoista ärsyttävin. Ärsyttävät tenavat tulevat kirmellisesti syliin tuputtamaan asioita, joista eivät tiedä juuri mitään. Sitten koitetaan kaikenlaista keimailua ja flirttiä heittää tai aletaan paasaamaan puoliväkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidli on elämäntapaköyhien piirissä ainoa järkevänä pidetty kauppa, joten he tosiaan asioivat siellä erittäin suurella prosentilla.
Olen kyllä köyhä ja myönnän asioivani Lidlissä. Mutta Hallituskadun Lidlissä asioi säännöllisesti myös eräs Kokoomuksen kansanedustaja. No, mene tiedä ehkä hänkin oli mielestään köyhä, jopa elämäntapaköyhä, sillä oli kansanedustajana aika monen vaalikauden ajan sen sijaan että olisi yrittänyt työllistyä. Nyt ei ole näkynyt; lieneekö muuttanut tai siirtyä roskiksia penkomaan, kun yllättäen putosikin eduskunnasta.
Ei Lidlissä asioimisessa ole mitään noloa ja tottakai siellä käy paljon muutakin porukkaa kuin köyhiä. Näissä luuseripiireissä vain on erittäin vahvana se uskomus, että Lidl on erittäin halpa, eikä mihinkään muualle kannata mennä. Totta se onkin, että Lidl on edelleen halvin, mutta ero on niin marginaalinen, että minun ei ole enää järkevä siellä asioida (asioin muutaman vuoden pääosin Lidlissä) kaupan sijainnin ja heikon tarjonnan takia. Olen alkanut kokkailemaan monipuolisemmin ja ruokavaliooni on tullut aineksia, joita ei Lidlistä löydy. Siten tuntuisi järjettömältä tehdä yhden kauppareissun asemasta kaksi vain säästääkseni maksimissaan pari euroa.
Heikon tarjonnan ohella Lidlin ongelma on pitkät jonot. Prismassa on nykyään pikakassat, joten ei tarvitse käytännössä koskaan jonottaa. Tiedän myös, että tuotteet luetaan oikein, koska teen sen itse. Prismassa asiointi on muutenkin mielekkäämpää, koska siellä on mukavampi asiakaskunta ja itse kauppa on hyvin ilmastoitu ja viihtyisä. Itse asiassa tykkään eniten Citymarkettien tunnelmasta, mutta hintataso ja sijainti ovat niin huonot, että en käytä niitä juuri koskaan.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Feissarit ovat tosiaan riesoista ärsyttävin. Ärsyttävät tenavat tulevat kirmellisesti syliin tuputtamaan asioita, joista eivät tiedä juuri mitään. Sitten koitetaan kaikenlaista keimailua ja flirttiä heittää tai aletaan paasaamaan puoliväkisin.
Onko teillä jotain kommunikointiongelmia vai miten ihmeessä onnistutte näkemään nuo merkittävänä haittana? Tulevat puhumaan ja sanon "ei kiitos" ja jatkan matkaani. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. He tekevät työtään, eivätkä ole siellä teitä ärsyttääkseen. Korjatkaa asenteenne, niin huomaatte, että ongelma ei ole todellinen, vaan päänne sisällä.
Samaa olen pohtinut. PItänee muuttaa vaikka Turkuun, missä ei vielä olla suuruudenhulluja.
Vituttaa jos tamperelaisistakin tulee samanlaisia emotionaalisesti ummettuneita pönöttäjiä kuin mitä pk-seutu näyttää olevan täynnä.