Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää raahata niitä hemmetin kokoisia käsimatkalaukkuja lentokoneen matkustamotiloihin?!

Vierailija
07.02.2017 |

Monella on niin ISOJA laukkuja että eivät tahdo mahtua niille ylähyllyille ja muille matkustajille ei olekkaan sitten tilaa omille pienemille käsimatkatavaroille!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkillä käsimatkatavaroilla pärjää, niin niillä sitten mennään. Säästää aikaa kun ei tarvitse odottaa tavaroita ruumasta ja myös vähentää riskiä, että matkalaukku päätyy eri maanosaan kuin minä itse. 

Eli sen takia siis sinulla on oikeus ottaa matkustamoon ylimäärän käsimatkatavaraa?

Mitä ihmeen ylimääräistä? Missä ihmeessä olen näin sanonut? Lentoyhtiöillä on säännöt ja näiden mukaan mennään. AP puhui isoista - mikä on jokseenkin subjektiivinen määritelmä. 

Useimmilla lentoyhtiöillä saa ottaa perus-trolleyn ja läppärilaukun/ käsilaukun. Näillä mennään - en tiedä mikä tässä on ylimääräistä ja miksei minulla olisi tähän oikeus. 

Niin ja se ylälokero jaetaan kristillisestä kaikille osa ja loput penkin alle. Ei niin, että yksi laittaa kaikki sinne ja muut muualle.

Vierailija
42/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen kanssa on koneeseen asti päässyt niin on sallitun kokoinen. Itse vien kaikki tavarat mukanani koneeseen ja en laita ruumaan mitään. Aina oli laukut hukassa ja niitä sai odotella päiväkin. Toisekseen minulla on elektroniikkaa, tietokoneita jne, jotka helposti lähtevät varkaiden matkaan. Laukuistakin varastetaan tavaraa jopa kentillä.

Sinä olet näitä jotka ajattelevat, että kaikki on sallittua mistä ei jää kiinni?

Mitäs sitten kun kone on täynnä kaltaisiasi, jotka "itse vievät kaikki tavarat mukaan koneeseen", ja tavarat eivät vaan yksinkertaisesti mahdu sisään? Joku muu vieköön tavaransa muualle muttet sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen kanssa on koneeseen asti päässyt niin on sallitun kokoinen. Itse vien kaikki tavarat mukanani koneeseen ja en laita ruumaan mitään. Aina oli laukut hukassa ja niitä sai odotella päiväkin. Toisekseen minulla on elektroniikkaa, tietokoneita jne, jotka helposti lähtevät varkaiden matkaan. Laukuistakin varastetaan tavaraa jopa kentillä.

Ja tietysti laitan osa ylös ja osan jalkoihini. Jätän kohteliaasti tilaa muille matkustajillekin.

Vierailija
44/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi jotkut tunkevat kassejaan muuallekin kuin oman paikan yläpuolelle. Kerran poltin päreeni totaalisesti, kun viimeisten joukossa tulin koneeseen ja näin oli käynyt. Revin laukun ulos sieltä ja heitin sen omistajansa syliin käytävän toiselle puolelle. 

Katoitko sä nimen siitä laukusta ja sitten pidit nimenhuudon ennenkuin heitit sen omistajan syliin?

=)

Vierailija
45/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi jotkut tunkevat kassejaan muuallekin kuin oman paikan yläpuolelle. Kerran poltin päreeni totaalisesti, kun viimeisten joukossa tulin koneeseen ja näin oli käynyt. Revin laukun ulos sieltä ja heitin sen omistajansa syliin käytävän toiselle puolelle. 

Muin päälleni on joku sun kaltaisesi satunnaisrageilija kerran heittänyt jonkun käsimatkatavaran kun omalle piti saada tilaa. Minä kutsuin sitten lentoemännän paikalle ja hän kutsuilentokenttähenkilökunnan ja lentokenttähenkilökunta kutsui poliisin. Tein pahoinpitelysyytteen ja se tyyppi ei koskaan lähtenyt sen lentoyhtiön lennoille enää.

Vierailija
46/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkillä käsimatkatavaroilla pärjää, niin niillä sitten mennään. Säästää aikaa kun ei tarvitse odottaa tavaroita ruumasta ja myös vähentää riskiä, että matkalaukku päätyy eri maanosaan kuin minä itse. 

Eli sen takia siis sinulla on oikeus ottaa matkustamoon ylimäärän käsimatkatavaraa?

Mitä ihmeen ylimääräistä? Missä ihmeessä olen näin sanonut? Lentoyhtiöillä on säännöt ja näiden mukaan mennään. AP puhui isoista - mikä on jokseenkin subjektiivinen määritelmä. 

Useimmilla lentoyhtiöillä saa ottaa perus-trolleyn ja läppärilaukun/ käsilaukun. Näillä mennään - en tiedä mikä tässä on ylimääräistä ja miksei minulla olisi tähän oikeus. 

Se mikä on "iso" ei ole ollenkaan subjektiivinen määritelmä, vaan käsimatkatavaroiden enimmäismäärät, koot ja painot on tarkasti ja objektiivisesti määritelty kunkin lentoyhtiön säännöissä. Niin kauan kun niiden sisällä pysytään - oikeasti - ei ole valittamista.

Mutta sitten jos mennäänkin niihin subjektiivisiin näkemyksiin, että ei mulla ole kun tää yksi perus-trolley (vaikka onkin vähän liian iso ja painava) ja sitten tää käsilaukku (on tää käsilaukku juu, vaikka onkin vähän iso...) ja saahan nää tuoda (ja nojoo toi pikkulaukku vielä ja sitten nää tullivapaat ja toi yks...) eikä ne yhteensä paina kuin 8 kg (tai saattaa ne olla 38 kg jos punnittaisi mutta eihän niitä koskaan punnita missään tai ei ainakaan ennen olla), niin homma meneekin jo vähintäinkin epäsosiaaliseksi.

Vierailija
47/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Kuulostat juuri tuommoiselta ärsyttävältä "minä-minä, mutta-kun" -matkustajalta,jonka mielestä kaikki on sallittua, kunhan ei jää kiinni.

Esim. on itsestään selvää, että kaikki matkustamoon päätyneet laukut EIVäT todellakaan ole määräysten mukaisia, ei painoltaan eikä mitoiltaan.

Minäkin pidän arvoesineet ja elektroniikan mukanani. Muu matkatavara saattaa joutua ruumaan, jos niikseen käy.

Jatkuva matkavakuutus on sitä varten, ettei tarvi olla huolissaan varkaista.

Vierailija
48/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunnat ja molemilla niin iso käsitavara laukku kuin mahdollista ja vielälisäksi  pienet laukut ja sinne ne tunkee toisten hyllyihin laukkunsa, miksi yksi ei riitä, voisivat laittaa tavaransa yhteen laukkuun!

Me emme asu yhdessä emmekä edes samalla paikkakunnalla joten emme pakkaa vaatteitamme samaan laukkuun kun lähdemme reissuun.

Vierailija
49/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jotenkin kuvitellut että ne isot käsimatkatavarat punnitaan läpivalaisun kohdalla samanaikaisesti :DDD sitten oon jännittänyt että iik kun punnitsin laukkuni olevan 7kg että pääseekö se läpi. Apua :D

Vierailija
50/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että lentokenttäostokset Pot mahtua lentolaukkuun. Eli käsimatkatavaroihin.

Vierailija
51/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä olisin tosi onnellinen jos pääsisin taas matkustamaan. Siitä on niiin kauan sairauden ja varattomuuden takia. Please, älä valita turhista, ei pahalla kuitenkaan. :)

Älä jaksa heittäytyä marttyyriksi, ei ole tämän keskustelun aihe. Vai haluatko että kerron siitä kun mieheni kuoli syöpään joten itselläni on elämä kohtalaisen sekaisin eikä matkustelu ihan innosta kuten ennen?

Vierailija
52/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on "iso" ei ole ollenkaan subjektiivinen määritelmä, vaan käsimatkatavaroiden enimmäismäärät, koot ja painot on tarkasti ja objektiivisesti määritelty kunkin lentoyhtiön säännöissä. Niin kauan kun niiden sisällä pysytään - oikeasti - ei ole valittamista.

Mutta sitten jos mennäänkin niihin subjektiivisiin näkemyksiin, että ei mulla ole kun tää yksi perus-trolley (vaikka onkin vähän liian iso ja painava) ja sitten tää käsilaukku (on tää käsilaukku juu, vaikka onkin vähän iso...) ja saahan nää tuoda (ja nojoo toi pikkulaukku vielä ja sitten nää tullivapaat ja toi yks...) eikä ne yhteensä paina kuin 8 kg (tai saattaa ne olla 38 kg jos punnittaisi mutta eihän niitä koskaan punnita missään tai ei ainakaan ennen olla), niin homma meneekin jo vähintäinkin epäsosiaaliseksi.

Ah, kiitos tästä rautarangasta väännetystä kommentista! Oikeasti!

Ehkä menee näille "blondeillekin" jakeluun. Näille, jotka aina matkustavat pelkillä "käsimatkatavaroilla" (sic!), kun se on niin näppärää.

Vierailija
53/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa rehellisesti että JOS meidän penkkirivin yläpuolella ei ole tilaa, se tyhjenee! jokaisen penkkirivin oma lokeri on siinä yläpuolella. piste. 

Vierailija
54/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet näitä jotka ajattelevat, että kaikki on sallittua mistä ei jää kiinni?

Mitäs sitten kun kone on täynnä kaltaisiasi, jotka "itse vievät kaikki tavarat mukaan koneeseen", ja tavarat eivät vaan yksinkertaisesti mahdu sisään? Joku muu vieköön tavaransa muualle muttet sinä?

Uliuli

Matkatavarani ovat sallituissa paino- ja kokorajoissa. Jos nyt joku on viemässä ihan selvästi liian suurta matkatavaraa koneeseen niin henkilökunta kyllä korjaa sen pois viimeistään koneeseen yrittäessä.

Vierailija
55/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa rehellisesti että JOS meidän penkkirivin yläpuolella ei ole tilaa, se tyhjenee! jokaisen penkkirivin oma lokeri on siinä yläpuolella. piste. 

Jotkut lokerikot on varattuina henkilökunnan tavaroille, jotkut joskus rikki. Hätäuloskäyntien kohdalla voi joutua laittamaan tavaraa viereisiin lokeroihin :) ainoa idiootti tässä olet sinä

Vierailija
56/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti ollut kerran lennolla jossa koneen portilla mitattiin käsimatkatavarat. Siinä oli verkkokärry joka aika nopeasti täyttyi ylisuurista laukuista. Ne siirtyivät ruumaan.

Vierailija
57/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just because we can.

Just because you can, doesn't mean you should.

Vierailija
58/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pyrin minimoimaan käsimatkatavaroiden määrän mukavuussyistä. On mukavaa heittää se pieni reppu ylähyllylle ja katsoa kun muut ähisevät raskaiden ja pulleiden ylikokoisten pyörälaukkujensa kanssa kun ne eivät mahdu sinne hyllylle kun siellä on jo miehissä punnerrettu jonkun toisen ylisuuret pakaasit.

Itse taas nimenomaan mukavuussyistä matkustan pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa jos vain millään mahdollista. Paljon kivempi koneen laskeuduttua kun voi lähteä ilman että tarvii jäädä odottelemaan matkatavaroita. 

Edelleen ihan hyvä, kunhan vain se käsimatkatavarasi ei ole yhtään isompi eikä painavampi kuin saa käsimatkatavaraksi ottaa. Silloin ei ole kenelläkään moittimista.

Mutta jos raahaat ylisuuren ja -painavan matkalaukkusi matkustamoon sen takia että "paljon kivempi koneen laskeuduttua kun voi lähteä ilman että tarvii jäädä odottelemaan..." se tarkoittaa että jollakin muulla ei ole kivempi, koska ei löydä paikkaa laukulleen kun olet vallannut tilan "on-paljon-kivempi"  - pakaaseinesi.

Olenko jossain sanonut että veisin sallittua isompaa? Uskon sitä paitsi että aika moni tämän ketjun valittajista vain mutuilee niiden muiden matkustajien "isojen laukkujen" olevan isompia kuin saisi...  56 cm x 45 cm x 25 cm mahtuu jo aika iso laukku ja sen lisäksi saa ottaa vielä normaalin käsilaukun. Sääntöjen mukaan mennään ja jos se on jonkun mielestä liikaa tavaraa niin kannattaa antaa palautetta lentoyhtiölle eikä kiukutella muille matkustajille. Ja jos ei niitä omia kapsäkkejään saa laitettua paikalleen niin kannattaa mainita asiasta eikä kitistä keskustelupalstoilla. Ei se lento lähteämättä jää vaan aina on saatu ne tavarat tavalla tai toisella mukaan joten relatkaa hyvät ihmiset. 

Vierailija
59/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on tulossa työmatka jonka aikana tunnin vaihto CDG:llä. Todellakin otan vaan käsimatkatavarat mukaan muuten oon kokouksissa alastomana melko isolla varmuudella.

Vierailija
60/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lokerikot on varattuina henkilökunnan tavaroille, jotkut joskus rikki. Hätäuloskäyntien kohdalla voi joutua laittamaan tavaraa viereisiin lokeroihin :) ainoa idiootti tässä olet sinä

Tai sinä!