Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää raahata niitä hemmetin kokoisia käsimatkalaukkuja lentokoneen matkustamotiloihin?!

Vierailija
07.02.2017 |

Monella on niin ISOJA laukkuja että eivät tahdo mahtua niille ylähyllyille ja muille matkustajille ei olekkaan sitten tilaa omille pienemille käsimatkatavaroille!

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe on just sellainen kauhumatkakumppani, vähintään kaksi matkalaukkua, reput kahdella lapsella ja iso kassi mulla. Todennäköisesti vielä muovikassillinen kentältä ostettuja juomia jne. Tavaraa vaan on: eväitä, kirjoja, tabletteja, lehtiä, leluja, lääkkeitä, varavaatteita jne.

Meiltä ei ole kertaakaan kadonnut matkatavaroita, mutta en ota sitä riskiä että pitäisi käyttää ensimmäinen vuorokausi kaiken tarpeellisen haalimiseen. Käsimtakatavaroilla pärjätään ainakin ensimmäinen päivä.

Vittu mitä idiootteja.

Vierailija
22/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkillä käsimatkatavaroilla pärjää, niin niillä sitten mennään. Säästää aikaa kun ei tarvitse odottaa tavaroita ruumasta ja myös vähentää riskiä, että matkalaukku päätyy eri maanosaan kuin minä itse. 

Eihän siinä mitään, niin kauan kuin se käsimatkatavara ei mitoiltaan ja painoltaan ylitä lentoyhtiön määräyksiä. Niin kuin aikuisten oikeasti...

Pelkästään se ei passaa että tämä kolli mun nyt pitää saada raahata kabiiniin, koska mä tartten kun mä...ja sitten se...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se laukku on hyväksytyn kokoinen niin se sitten on. Koettakaa nyt vaan kestää.

Vierailija
24/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyse valmismatkamatkoista, viikoksi lähdetään etelään, ensin jumalattoman kokoiset laukut ruumaan ja sitten vielä nämä käsimatkatavarat, kaksi ylisuurta laukkua, plus reppu ja kassi, ei hemmetti!

Ap.

Vierailija
25/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi jotkut tunkevat kassejaan muuallekin kuin oman paikan yläpuolelle. Kerran poltin päreeni totaalisesti, kun viimeisten joukossa tulin koneeseen ja näin oli käynyt. Revin laukun ulos sieltä ja heitin sen omistajansa syliin käytävän toiselle puolelle. 

Monesti lentoemännät käskee laittamaan muualle kuin yläpuolelle. Ja loogisintahan olisi laittaa käytävän toiselle puolelle. Ei tarvi kuin nousta ja ottaa laukku. Omalla puolelle joutuu kääntyilemään.

Vierailija
26/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyrin minimoimaan käsimatkatavaroiden määrän mukavuussyistä. On mukavaa heittää se pieni reppu ylähyllylle ja katsoa kun muut ähisevät raskaiden ja pulleiden ylikokoisten pyörälaukkujensa kanssa kun ne eivät mahdu sinne hyllylle kun siellä on jo miehissä punnerrettu jonkun toisen ylisuuret pakaasit.

Itse taas nimenomaan mukavuussyistä matkustan pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa jos vain millään mahdollista. Paljon kivempi koneen laskeuduttua kun voi lähteä ilman että tarvii jäädä odottelemaan matkatavaroita. 

Vierailija
27/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitäisi lentoyhtiöiden pitää tiukempaa kuria. Sisään pitäisi saada todellakin ottaa vain sen kokoisen laukun kuin säännöt määräävät. Laukku portilla siihen testilaatikkoon, ja jos ei mahdu, niin sitten ruumaan ja sillä sipuli.

Todellisuudessahan monet raahaavat sinne aivan ylikokoisia ja painoisia kapsäkkejä ja sen lisäksi pari kolme muuta pienempää laukkkua, reppua ja nyssäkkää.

Itse pyrin minimoimaan käsimatkatavaroiden määrän mukavuussyistä. On mukavaa heittää se pieni reppu ylähyllylle ja katsoa kun muut ähisevät raskaiden ja pulleiden ylikokoisten pyörälaukkujensa kanssa kun ne eivät mahdu sinne hyllylle kun siellä on jo miehissä punnerrettu jonkun toisen ylisuuret pakaasit.

Olen aina käyttänyt samaa kassia lentäessä. Siinä on laajennusominaisuus, jota en ollut koskaan käyttänyt. Kävipä niin, että kun piti kerran pakosta matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin mittasin laajennettuna tuon laukun ja kyllä vaan se mahtuu käsimatkatavaran mittoihin, vaikka näytti minusta ihan järkyttävän isolta. Enkä kyllä ole kovin monella isompia nähnyt :/

Taas on joku vaan pahoittanut mielensä ja kärpänen näyttää härkäseltä :D

Vierailija
28/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finskillä saa ottaa 8 kiloa käsimatkatavaraa. Miksi maksaisin 15-30 euroa suunta ruumaan menevästä, jos pärjään tällä käsimatkatavaralla?

Vierailija
29/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte vääntää tästä aiheesta monta keskustelua? Euroopan sisäisillä lennoilla matka kestää maksimissaan muutaman tunnin ja sen ajan seisoo vaikka päällään. Pääasia että pääsee matkustamaan paikasta a paikkaan b aikataulussa. Se on matkustusväline eikä mikään viiden tähden hotelli...

Ja kyllä, matkustan useimmiten käsimatkatavaroilla. Yli kuusi kuukautta kestävät reissut ruumaan menevällä laukulla. Viimeksi mukanani oli weekend-bag vaatteille ja reppu muille tavaroille ja koska tilaa ei ollut, pyydettiin minua laittamaan kaikki tavarat jalkatilaan. Reppu, weekend bag, talvitakki, huivi ja pitkät koivet. Pääasia että pääsin perille sinne minne halusinkin.

Vierailija
30/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkillä käsimatkatavaroilla pärjää, niin niillä sitten mennään. Säästää aikaa kun ei tarvitse odottaa tavaroita ruumasta ja myös vähentää riskiä, että matkalaukku päätyy eri maanosaan kuin minä itse. 

Eli sen takia siis sinulla on oikeus ottaa matkustamoon ylimäärän käsimatkatavaraa?

Mitä ihmeen ylimääräistä? Missä ihmeessä olen näin sanonut? Lentoyhtiöillä on säännöt ja näiden mukaan mennään. AP puhui isoista - mikä on jokseenkin subjektiivinen määritelmä. 

Useimmilla lentoyhtiöillä saa ottaa perus-trolleyn ja läppärilaukun/ käsilaukun. Näillä mennään - en tiedä mikä tässä on ylimääräistä ja miksei minulla olisi tähän oikeus. 

Vierailija
31/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä olisin tosi onnellinen jos pääsisin taas matkustamaan. Siitä on niiin kauan sairauden ja varattomuuden takia. Please, älä valita turhista, ei pahalla kuitenkaan. :)

Vierailija
32/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on, että ihmiset laittavat lokeroon enemmän kuin yhden matkatavaran, jolloin yksi ihminen laukkuineen, takkeineen, tuliaisineen yms. voi viedä yli kahden ihmisen laskennallisen tilan. Tavaroita pitäisi laittaa myös istuimen alle, mutta kun yhyy sitten ei voi suoristaa jalkoja.

Itse laitan lokeroon pikkulaukun ja takin siihen päälle. Läppärilaukku menee istuimen alle. Vien siis juuri sen minulle kuluvan tilan laukkuni kanssa, ei tulisi mieleenkään varata sen enempää tilaa lokerosta läppäri- ja käsilaukulla.

Vierailija
33/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finskillä saa ottaa 8 kiloa käsimatkatavaraa. Miksi maksaisin 15-30 euroa suunta ruumaan menevästä, jos pärjään tällä käsimatkatavaralla?

Lensin finskillä eilen, 10€ maksaa suuntaansa ruumaan menevä laukku, ostin netistä matkan, Helsinki-Oulu, 32€+10€.

Vierailija
34/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutkaa nyt, että se laukun maksimimitta tarkoittaa laukun ulottuvuuksia. Esim.monet pyörillä varustetut kovat laukut ovat suurempia, siksi ne eivät mahdu ylälokeroon kuin väkisin tai sivuittain, jolloin vie tilan muilta.

Mittaapa huviksesi laukkusi kokonaispituus pyörineen, sinä itsekäs minä-minä, joka haluat välttää laukkusi joutumista ruumaan. Ja punnitsepa huviksesi lähtövalmis laukkusi: painaako se todella max 6-7-8-10 kg (lentoyhtiöstä riippuen).

Vierailija
35/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas nimenomaan mukavuussyistä matkustan pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa jos vain millään mahdollista. Paljon kivempi koneen laskeuduttua kun voi lähteä ilman että tarvii jäädä odottelemaan matkatavaroita. 

Edelleen ihan hyvä, kunhan vain se käsimatkatavarasi ei ole yhtään isompi eikä painavampi kuin saa käsimatkatavaraksi ottaa. Silloin ei ole kenelläkään moittimista.

Mutta jos raahaat ylisuuren ja -painavan matkalaukkusi matkustamoon sen takia että "paljon kivempi koneen laskeuduttua kun voi lähteä ilman että tarvii jäädä odottelemaan..." se tarkoittaa että jollakin muulla ei ole kivempi, koska ei löydä paikkaa laukulleen kun olet vallannut tilan "on-paljon-kivempi"  - pakaaseinesi.

Vierailija
36/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lentolaukun lisäksi on läppärilaukku, käsilaukku ja lentokenttäostokset. Osan niistä voisi laittaa istuimen alle. Parempi olisi jos jokainen joutuisi pitämään tavaransa edessä olevan istuimen alla. Omalla reviirillään.

Vierailija
37/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe on just sellainen kauhumatkakumppani, vähintään kaksi matkalaukkua, reput kahdella lapsella ja iso kassi mulla. Todennäköisesti vielä muovikassillinen kentältä ostettuja juomia jne. Tavaraa vaan on: eväitä, kirjoja, tabletteja, lehtiä, leluja, lääkkeitä, varavaatteita jne.

Meiltä ei ole kertaakaan kadonnut matkatavaroita, mutta en ota sitä riskiä että pitäisi käyttää ensimmäinen vuorokausi kaiken tarpeellisen haalimiseen. Käsimtakatavaroilla pärjätään ainakin ensimmäinen päivä.

Vittu mitä idiootteja.

No kerro nyt vielä, mitä jättäisit pois ja millä perusteella? Yritän minimoida tavaran määrää, mutta tuohon se aina päätyy vähänkin pidemmillä matkoilla.

Vierailija
38/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen kanssa on koneeseen asti päässyt niin on sallitun kokoinen. Itse vien kaikki tavarat mukanani koneeseen ja en laita ruumaan mitään. Aina oli laukut hukassa ja niitä sai odotella päiväkin. Toisekseen minulla on elektroniikkaa, tietokoneita jne, jotka helposti lähtevät varkaiden matkaan. Laukuistakin varastetaan tavaraa jopa kentillä.

Vierailija
39/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitäisi lentoyhtiöiden pitää tiukempaa kuria. Sisään pitäisi saada todellakin ottaa vain sen kokoisen laukun kuin säännöt määräävät. Laukku portilla siihen testilaatikkoon, ja jos ei mahdu, niin sitten ruumaan ja sillä sipuli.

Todellisuudessahan monet raahaavat sinne aivan ylikokoisia ja painoisia kapsäkkejä ja sen lisäksi pari kolme muuta pienempää laukkkua, reppua ja nyssäkkää.

Olen aina käyttänyt samaa kassia lentäessä. Siinä on laajennusominaisuus, jota en ollut koskaan käyttänyt. Kävipä niin, että kun piti kerran pakosta matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, niin mittasin laajennettuna tuon laukun ja kyllä vaan se mahtuu käsimatkatavaran mittoihin, vaikka näytti minusta ihan järkyttävän isolta. Enkä kyllä ole kovin monella isompia nähnyt :/

Taas on joku vaan pahoittanut mielensä ja kärpänen näyttää härkäseltä :D

Tulikohan mittaus suoritettua varmasti ihan oikein? Tuskin mikään laukku laajennettuna menee enää sallittuihin mittoihin painosta puhumattakaan. Lentokentillä on niitä testilaatikoita joissa voi kokeilla. Mitat tarkoittavat laukun suurimpia ulkomittoja. Finnairilla esim. ulkomitat enintään 56 cm x 45 cm x 25 cm.  Laukun pitäisi mahtua tuon kokoisen laatikon sisään. Etenkin tuo paksuus 25 cm menee helposti yli. Ja yhteispainoa käsimatkatavaroilla saa olla 8 kg. (Finnairin turistiluokka)

Vierailija
40/66 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi jotkut tunkevat kassejaan muuallekin kuin oman paikan yläpuolelle. Kerran poltin päreeni totaalisesti, kun viimeisten joukossa tulin koneeseen ja näin oli käynyt. Revin laukun ulos sieltä ja heitin sen omistajansa syliin käytävän toiselle puolelle. 

Ne lokerot eivät ole henkilökohtaisia. Jos mulle joku tekisi noin, laukku olisi tasan tarkkaan sinun päähäsi mäjäytettynä. Kukaan matkustaja ei todellakaan ala mun laukkujani poistella lokeroista. Joidenkin paikkojen kohdalla ei edes ole lokeroita tai niissä on henkilökunnan tarvikkeita. Hitto että olet nolo ja idiootti.