Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päästäisitkö kolme 17 vuotiasta ulkomaille

Vierailija
07.02.2017 |

Niin päästäisitkö? Nuoret olisivat kreikkaan viikoksi ja asiasta keskustellaan vakavasti. Nuoret ovat vastuuntuntoisia ja luotettavia, mutta silti hieman huolestuttaa että pärjäisivätkö he siellä keskenään. Heidän kielitaitonsa on hyvä ja ovat matkustelleet aikaisemminkin. Päästäisitk itse teinisi reissuun? Kokemuksia? :)

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Kavereiden kanssa voi reissata ilman valvontaa sitten, kun ikää on se 18 vuotta ja saa itse päättää tekemisistään. Alakäisenä ulkomaille ei ole asiaa ilman luotettavaa aikuista ja piste.

Vierailija
62/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi. Kavereiden kanssa voi reissata ilman valvontaa sitten, kun ikää on se 18 vuotta ja saa itse päättää tekemisistään. Alakäisenä ulkomaille ei ole asiaa ilman luotettavaa aikuista ja piste.

Onneksi olen 18 hahha ja on muuten rahaakin haha ja olen muuten lähdössä teneriffale kaveriporukan kanssa hahha. On hevetin ihanaa olla 18v ettei sun kaltaset tiukkis mutsit komentele. Ja asun muuten itsekseni haaha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei oon 21 v, käynyt jenkeissä jo tuttavaperheen tarjotessa yösijaa. Hieman vanhempi olin kait tosin kuin 17 v. Minulla tosin oli turvana tuttuja!

Katsoppas elokuvat: Taken ja Hostel, sitten mieti ihan itseksesi asiaa. Ja kyllä ihan tarkoituksella yritän pelotella... ihmiskauppahan on siis ihan oikea asia elämässä eikä mikään tarina. Ja nuoret pojat on myös uhreja siinä missä tytötkin...tyttöjä vaan taidetaan ottaa useammin. 

Vierailija
64/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni voisivat odoittaa sen vuoden että ovat 18.

Koska sinä yönä kun täyttää 18 tapahtuukin maaginen vanheneminen. Huoh...

Tässä iässä vuodessakin tapahtuu paljon kypsymistä. T. 19v tyttö.

Ja ei, en päästäisi.

Vierailija
65/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

noeoeo kirjoitti:

Miksi et päästäisi? Ymmärräthän, että nuoret saisivat ison ja hienon kokemuksen ja saisivat viettää kaverien kesken laatuaikaa. Eiväthän he pääse edes baarin jos sitä murehdit? Alkoholia eivät mitenkään saisi. Ja olet varmaan itekin ollu nuori. Päästä ihmeessä! :)

Ai miten niin ei saisi? Alkoholia on helppo saada käsiinsä, senkun etsii hakijan.

Vierailija
66/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 17-vuotiaana Lontoossa kavereiden kanssa. Ryypättiin kaikki rahat, harrastettiin seksiä tuntemattomien kanssa ja sekoiltiin. Eli en päästäisi.

Vierailija
67/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi enää aikuisenakaan, edes mieheni kanssa tuonne. 

Vierailija
68/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen 18 hahha ja on muuten rahaakin haha ja olen muuten lähdössä teneriffale kaveriporukan kanssa hahha. On hevetin ihanaa olla 18v ettei sun kaltaset tiukkis mutsit komentele. Ja asun muuten itsekseni haaha.

Niin, sinä olet 18 ja saat itse päättää matkoistasi ja myös asumisestasi. 17-vuotiaalla eli alaikäisellä ei ole vielä samoja oikeuksia.

Vierailija
69/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Ruotsissa kesätöissä 17-vuotiaana 2,5 kuukautta, on tietty eri asia kuin lomamatka Kreikkaan, tehtiin aamu. ja iltavuoroa, joten oli oltava skarppina töissä.

Toki liftailtiin vapailla lähikaupungeihin ym., käytiin festareilla.

Aika oli vain silloin niin erilainen, että kaiketi harkitsisin enemmän kuin tarkkaan.

Saisiko matkan järjestettyä jonkun tutun pariskunnan/aikuisporukan kanssa samaan aikaan samalle paikkakunnalle, olisi tietty turva lähellä, jos tarvitsee apua nopeasti.

Vierailija
70/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni oli syyriassa yksin ja hyvin meni.

Ja tulee halvemmaksi matkustaa lastenlipulla

Vierailija
71/94 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästäisin! Itse olin ulkomailla kesätöissä 2 kk, kun olin 17 v.

Vierailija
72/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääatäisin. Matkailu avartaa. Eikä mitä. Annat vaa ohjeet miten toimia raiskauksen jälkeen ⚠

Vierailija
73/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin. Samalla tavalla täällä Suomessa voi joutua ongelmiin. Ja mitä sitten jos juovat tai vaikka harrastavat seksiä siellä? Elämästä kuuluu nauttia.

Itse olen ollut ulkomailla yksinään siitä asti kun olin 15v ja aina ollut hauskaa.

Vierailija
74/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Ilomantsissa viikonloppuna, kun olin 17v tyttö. Omia lapsiani en päästäisi.

Vierailija
75/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikesta näkee, että olet tosi aikuinen.

Vierailija
76/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa teidän kaltaset nipo mammat jotka ei anna lastensa pitää hauskaa. haistakaa pimppi

Vierailija
77/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskisi kreikkaan mutta esim kanarialle voisin hyvillä mielin päästää. Kyllähän ipanat pärjäävät

Vierailija
78/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

idontknow kirjoitti:

mitä jos hukkaa passinsa ulkomailla? Joutuuko jäämään ulkomaille vai? miten tapahtuu..jos esim puhelin on varastettu ja passi ja lentoliput hävinny. Pääseekö enää pois+

Sinua ei voi päästää ulkomaille eikä edes käymään ABC-asemalla, jos et selviydy vastoinkäymisistä. 

Vierailija
79/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni oli Afganistanissa yksin eikä raiskattu yhtään.

Vierailija
80/94 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan teinistä. Jos hölmöilee muutenkin heti kun vanhempien silmä välttää, niin varmasti sama meno jatkuu lomalla, mutta jos on vastuullinen ja fiksu (ja kaverit myös) niin päästäisin. Aina voi tapahtua jotain kamalaa, ei siinä iästä ole kyse vaan älystä ja siitä miten osaa varautua yllättäviin tilanteisiin, pitää pään kylmänä ja huolehtia turvallisuudestaan. Hotellin henkilökunta voi varastaa passin, pankkiautomaatti nielaista kortin, miehet kouria ja joku porukasta juoda itsensä kaatokänniin. Kreikan lomakohteet nyt kuitenkin on suht turvallisia itsenäisen matkustelun ja elämän opetteluun. 

Itse noin 13-vuotiaana sain perheen lomamatkoilla esim. lähteä muutamaksi tunniksi itsekseni shoppailemaan, 15-vuotiaana matkustelin kotimaassa kavereiden kanssa, 17-vuotiaana matkustin yksin ulkomailla ja 18-vuotiaana muutin ulkomaille opiskelemaan. Jos 18-vuotias normaali teini (en ollut vastuuton, mutten mikään mallilapsikaan) pärjää yksin vieraassa maassa, niin eiköhän 17-vuotias selviä viikosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä