En käsitä mgtow:n ideaa
Jos mies tahtoo olla sinkku, niin mihin ihmeeseen se tarvitsee jotain kirjainyhdistelmää? Ei ihmisen ole mikään pakko olla parisuhteessa, jos ei sopivaa kumppania tule vastaan.
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää jo vihdoin meidät rauhaan naiset. Menemme omia polkuja.
Olisiko kaikille helpompaa, jos te joille MGTOW on punainen vaate, jättäisitte nämä MGTOW-ketjut avaamatta, lukematta ja ennenkaikkea pilaamatta turhanpäiväisellä räksytyksellänne? Miten olisi?
Olisiko kaikille helpompaa, jos te muutamat MGTOW-miehet siirtyisitte jonnekin muualle täältä VAUVA-lehden Aihe Vapaa -palstalta jakamaan toisillenne vinkkejä siitä kuinka teidän elämästänne tulee vieläkin antoisampaa sen sijaan, että viihdytte täällä VAUVA-lehden palstalla vetämässä hernettä nenään meidän NAISTEN räksytyksistä? Sillä täällä ON yhä edelleen naisenemmistö. Kuinka olisi joku miesvaltainen palsta? Ylilaudan Aihe apaa? Metsästäjät ja Eränkävijät? Marlboromiesten Omat Polut?
Montakos VAUVA-aiheista aloitusta tuossa uusimissa ja suosituimmissa keskusteluissa olet viimeisen viikon sisään nähnyt? Tämä argumentti alkaa olemaan väsynyttäkin väsyneempi.
Palsta on kaikille vapaa, aiheet eivät tosin tunnu olevan.
Voit itse perustaa vaihtoehtoisen NAISTEN palstan, jonne hyväksyt vain naiset , eikö?
Luulisin , että suurin osa Sanoman asiakkaista ja laskunmaksajista on miehiä, ja lisäksi tämä on Suomen suurin keskustelupalsta tällä hetkellä. Ei tämä toimi niin, että sinä miesvihaajana määrittelet palstalle mieleisesi aiheet, joista sopii keskustella.
Etpä sinäkään ole oikeutettu määrittelemään kenen kannattaa availla vaikkapa MGTOW-keskusteluja ja kenen ohittaa ne. Olit sitä mieltä että 99,7 % ketjuun tulleista kommenteista on räksytystä. Kestä ne sitten tai poistu jonnekin, jossa ilosanomasi otetaan hurmoksella vastaan. Eli jonnekin miesvaltaiselle palstalle. Vaikka tämä onkin Suomen suurin keskustelupalsta, niin siitä olen satavarma että täällä on silti naisenemmistö. Sinun kitinäsi ei asiaa muuksi muuta. Ja tuon miesvihamantrasi viljely on jo todella kulunutta.
Älä skitsoa vaan kestä tappiosi. Keskustelupalstojen idea on monesti aihe vapaa kuten täälläkin, mutta se ei tarkoita huonoa käytöstä kuten sitä, että sinä tahallasi avaat ketjuja joista et pidä ja tahallasi loukkaannut ja haastat siten riitaa. Jos MGTOW kiinnostaa vain ärsytysmielessä, kasva aikuiseksi ja poistu tai sitten keskustele aiheesta asiallisesti. Asiallisuutta ei ole kieltää aiheita.
Naisia on enemmistö missä tahansa somen ja netin käytössä, pl. jotkin harvat autopalstat.
Tämä palsta on miesvihaa täynnä, tässäkin sen näkee kun miehiltä koitetaan ryövätä sananvapaus AV-palstalla. Ja vähintään sheimataan mies joka on onnellisesti julkinaiseton.
Minä olen yrittänyt saada selvää siitä, mikä on MGTOW. Mahdotonta, kun vastaajana on kaltaisesi miesvihasta ja "sheimaamisesta" öyhöttävä prinsessaharhainen fraasintoistelija. Keskustelupalstan tarkoituksena on todellakin keskustelu eikä samojen mantrojen jankuttaminen, joka on sinulle hyvin tyypillistä. Sinun kirjoitustyylisi kyllä tunnetaan jo, etkä sinä todellakaan keskustele asiallisesti, vaan missiosi on provota ja ärsyttää naisia, jotta pääset huutelemaan "miesvihaa". Olet erittäin lapsellinen ja kypsymätön, jonka vuoksi suosittelenkin sinulle Ylilautaa. Siellä taitaa olla mies (jonne) -enemmistö. Sinun henkilökohtainen naisettomuutesi ei minua kiinnosta, enkä ole siihen sanallakaan puuttunut.
Sinun sinun sinä sitä sinä tätä. Kuka minä? Olenko naiseton vai en? Olenko nainen vai mies?
No, niin siinäpä näin. Ota harhainen pääsi pois perseestä ja lopeta sinun tuo sinä sitä, sinä tätä koska et sinä netin yli tiedä kuka milloinkin on kuka vaikka haaruksissasi olevalla Pyhällä Vulvalla luulet kaiken tietäväsi. Over and out, vituttaa kaltaisesi kristallipallon omistajat :D
Voi voi, kun kiukuttaa taas... Varo, ettei tule pipi jalkaan, kun sitä niin kovasti pitää polkea maahan. Ja kyllä, sinut tunnistaa juuri noista viljelemistäsi pyhistä vulvista ja prisnessaharhoista. Koska tulee kynttiläkuppien ja muumilaulujen vuoro? Entä check your privilege? Olet niin ennalta-arvattava...
Kenet minut? Olen meinaan 100% että täällä on muitakin jotka käyttävät noita termejä joten --> busted. Et tiedä olenko minä minä vai se joku toinen joita on ainakin yksi. Enkä usko, että jää kahteen, niin kuvaavia on kys. termit palstan naisista.
Ps. Oletko sitä mieltä, että palstalla on yksi lassukkahuutelijamamma vai useampia? Ai niin, eihän se sinua kiinnosta koska miehille nyt saakin ja kuuluu huudella. Lassukkahuutelu on miehille ihan OIKEIN!!!
Kaksoisstandardit...
Toki, mutta juuri sinun kirjoitustapasi on ihan omasi. Tunnistan kyllä.
Tottakai tunnistat koska olethan nainen. Ei nainen voi olla väärässä ainakaan jos samassa huoneessa tai samassa internetissä on yksikin mies! Ja jos nainen on väärässä niin mies teki jotain katalaa --> nainen on uhri.
Tiedät toki nimeni ja sotuni, ihan kirjoituksen perusteella.
T: Tunnistamisessa huono, no enpä ole harhainen nainen tosiaan...
Nyt meni pojulla kuppi nurin totaalisesti... :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tuosta liikkeestä juuri mitään, mutta se on kyllä hyvä osoitus siitä, miten tasa-arvolla on töitä tässä maailmassa. Selvästi jotkut kokee uhkana sitä, että miehet pitää puolensa, mut ketkä?
"Miehet pitää puolensa" anna mun nauraa :DDD naisethan on ollu kautta aikoin huonommassa asemassa ku miehet.. miehiä vaa vituttaa ku naiset alkaa olee tasa vertasia miesten kanssa oikeesti eikä naisia voi enää alistaa :DD
mgtow kirjoitti:
Mitä te naiset haluatte minulta?
Minä en halua teiltä mitään.
1. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että voimme työskennellä loputtomiin tuottamattomissa julkisen alan kulttuuriprojekteissa
2. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että voimme lisääntyä vastuuttoman jännämiehen kanssa ja lapsemme saa ilmaisen päivähoidon ja koulutuksen
3. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että voimme hoidattaa terveyttämme veronmaksajien piikkiin, sinun ei tarvitse päästä hoidattamaan vaivojasi julkiseen terveydenhuoltoon
4. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että maamme voi ottaa vastaan rajattomasti tulijoita kehitysmaista, maahamme oleskelemaan ja rikastuttamaan kulttuuriamme
5. Haluamme että opettelet tappamisen jalon taidon ja tarvittaessa uhraat henkesi ja terveytesi puolustaen maata, jossa asumme.
Terveisin, tiedostava korkeasti koulutettu humanistinainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tuosta liikkeestä juuri mitään, mutta se on kyllä hyvä osoitus siitä, miten tasa-arvolla on töitä tässä maailmassa. Selvästi jotkut kokee uhkana sitä, että miehet pitää puolensa, mut ketkä?
"Miehet pitää puolensa" anna mun nauraa :DDD naisethan on ollu kautta aikoin huonommassa asemassa ku miehet.. miehiä vaa vituttaa ku naiset alkaa olee tasa vertasia miesten kanssa oikeesti eikä naisia voi enää alistaa :DD
Kerro meillekin miten naiset ovat olleet huonommassa asemassa viimeisen 25 vuoden aikana Suomessa? Mieleeni ei tule yhtään todellista ongelmaa.
Äläkä mainitse sitä palkkaeroa, sehän todistetusti johtuu ihmisten erilaisista uravalinnoista ja tavoitteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kaikille helpompaa, jos te joille MGTOW on punainen vaate, jättäisitte nämä MGTOW-ketjut avaamatta, lukematta ja ennenkaikkea pilaamatta turhanpäiväisellä räksytyksellänne? Miten olisi?
Olisiko kaikille helpompaa, jos te muutamat MGTOW-miehet siirtyisitte jonnekin muualle täältä VAUVA-lehden Aihe Vapaa -palstalta jakamaan toisillenne vinkkejä siitä kuinka teidän elämästänne tulee vieläkin antoisampaa sen sijaan, että viihdytte täällä VAUVA-lehden palstalla vetämässä hernettä nenään meidän NAISTEN räksytyksistä? Sillä täällä ON yhä edelleen naisenemmistö. Kuinka olisi joku miesvaltainen palsta? Ylilaudan Aihe apaa? Metsästäjät ja Eränkävijät? Marlboromiesten Omat Polut?
Montakos VAUVA-aiheista aloitusta tuossa uusimissa ja suosituimmissa keskusteluissa olet viimeisen viikon sisään nähnyt? Tämä argumentti alkaa olemaan väsynyttäkin väsyneempi.
Voit itse perustaa vaihtoehtoisen NAISTEN palstan, jonne hyväksyt vain naiset , eikö?
Luulisin , että suurin osa Sanoman asiakkaista ja laskunmaksajista on miehiä, ja lisäksi tämä on Suomen suurin keskustelupalsta tällä hetkellä. Ei tämä toimi niin, että sinä miesvihaajana määrittelet palstalle mieleisesi aiheet, joista sopii keskustella.
Etpä sinäkään ole oikeutettu määrittelemään kenen kannattaa availla vaikkapa MGTOW-keskusteluja ja kenen ohittaa ne. Olit sitä mieltä että 99,7 % ketjuun tulleista kommenteista on räksytystä. Kestä ne sitten tai poistu jonnekin, jossa ilosanomasi otetaan hurmoksella vastaan. Eli jonnekin miesvaltaiselle palstalle. Vaikka tämä onkin Suomen suurin keskustelupalsta, niin siitä olen satavarma että täällä on silti naisenemmistö. Sinun kitinäsi ei asiaa muuksi muuta. Ja tuon miesvihamantrasi viljely on jo todella kulunutta.
Älä skitsoa vaan kestä tappiosi. Keskustelupalstojen idea on monesti aihe vapaa kuten täälläkin, mutta se ei tarkoita huonoa käytöstä kuten sitä, että sinä tahallasi avaat ketjuja joista et pidä ja tahallasi loukkaannut ja haastat siten riitaa. Jos MGTOW kiinnostaa vain ärsytysmielessä, kasva aikuiseksi ja poistu tai sitten keskustele aiheesta asiallisesti. Asiallisuutta ei ole kieltää aiheita.
Naisia on enemmistö missä tahansa somen ja netin käytössä, pl. jotkin harvat autopalstat.
Tämä palsta on miesvihaa täynnä, tässäkin sen näkee kun miehiltä koitetaan ryövätä sananvapaus AV-palstalla. Ja vähintään sheimataan mies joka on onnellisesti julkinaiseton.
Minä olen yrittänyt saada selvää siitä, mikä on MGTOW. Mahdotonta, kun vastaajana on kaltaisesi miesvihasta ja "sheimaamisesta" öyhöttävä prinsessaharhainen fraasintoistelija. Keskustelupalstan tarkoituksena on todellakin keskustelu eikä samojen mantrojen jankuttaminen, joka on sinulle hyvin tyypillistä. Sinun kirjoitustyylisi kyllä tunnetaan jo, etkä sinä todellakaan keskustele asiallisesti, vaan missiosi on provota ja ärsyttää naisia, jotta pääset huutelemaan "miesvihaa". Olet erittäin lapsellinen ja kypsymätön, jonka vuoksi suosittelenkin sinulle Ylilautaa. Siellä taitaa olla mies (jonne) -enemmistö. Sinun henkilökohtainen naisettomuutesi ei minua kiinnosta, enkä ole siihen sanallakaan puuttunut.
Sinun sinun sinä sitä sinä tätä. Kuka minä? Olenko naiseton vai en? Olenko nainen vai mies?
No, niin siinäpä näin. Ota harhainen pääsi pois perseestä ja lopeta sinun tuo sinä sitä, sinä tätä koska et sinä netin yli tiedä kuka milloinkin on kuka vaikka haaruksissasi olevalla Pyhällä Vulvalla luulet kaiken tietäväsi. Over and out, vituttaa kaltaisesi kristallipallon omistajat :D
Voi voi, kun kiukuttaa taas... Varo, ettei tule pipi jalkaan, kun sitä niin kovasti pitää polkea maahan. Ja kyllä, sinut tunnistaa juuri noista viljelemistäsi pyhistä vulvista ja prisnessaharhoista. Koska tulee kynttiläkuppien ja muumilaulujen vuoro? Entä check your privilege? Olet niin ennalta-arvattava...
Kenet minut? Olen meinaan 100% että täällä on muitakin jotka käyttävät noita termejä joten --> busted. Et tiedä olenko minä minä vai se joku toinen joita on ainakin yksi. Enkä usko, että jää kahteen, niin kuvaavia on kys. termit palstan naisista.
Ps. Oletko sitä mieltä, että palstalla on yksi lassukkahuutelijamamma vai useampia? Ai niin, eihän se sinua kiinnosta koska miehille nyt saakin ja kuuluu huudella. Lassukkahuutelu on miehille ihan OIKEIN!!!
Kaksoisstandardit...
Tottakai tunnistat koska olethan nainen. Ei nainen voi olla väärässä ainakaan jos samassa huoneessa tai samassa internetissä on yksikin mies! Ja jos nainen on väärässä niin mies teki jotain katalaa --> nainen on uhri.
Höpö höpö, nurin ei mene. En niin vakavasti tätä palstaa ota.
Kirjoita seuraavaksi toki vähän pidemmin ja asiaakin, älä koita vain kolmella sanalla sheimata. Se on aika noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tahtoo olla sinkku, niin mihin ihmeeseen se tarvitsee jotain kirjainyhdistelmää? Ei ihmisen ole mikään pakko olla parisuhteessa, jos ei sopivaa kumppania tule vastaan.
Miksi nainen ei vain ole lapseton, miksi hän tarvitsee kirjainyhdistelmän vela, toimintansa tueksi?
---
Naiselle on paljon "hyväksytympää" olla sinkku koska yleinen olettamus on, että monet miehet ovat sikoja, hakkaavat ja pettävät naisia ja naiset itsessään ovat aina ihania ihmisiä joiden elämää mies voi lähinnä huonontaa ellei sitten ole kyseessä 10% vähemmistä kultainen alfamies jonka nainen on saanut.
Sama ajatusmaailma ei toimi toisinpäin koska naiset keksivät ties mitä syitä miksi ei. Vaikka ensimmäisenä vain nainen voi olla uhri, miehet ne aina pettää (valhe, vääristely) jne jne.
Lyhennys vela ei ole millään tavalla sukupuolisidonnainen eikä sillä tarkoiteta lapsettomuutta yleisesti. Vela on lyhennys sanoista Vapaaehtoisesti lapseton, ja tämä tarkennus on varsin aiheellinen sikäli, että valtaosa lapsettomista ei ole sitä vapaaehtoisesti vaan vastoin omia toiveitaan. Lapsettomuus merkitsee ihan eri asiaa silloin, kun se on yksilön vapaaehtoinen valinta verrattuna siihen, kun lasta ei vaan kuulu vaikka miten haluaisi. Lapsettomuuden vaikutukset elämään ovat ihan toisenlaiset. Myös miehet voivat olla veloja. Ja myös miehet voivat olla tahtomattaan lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole siinä että naiset olisi tasavertaisia, vaan valta on siirtynyt naisille - ja tätä käytetään häikäilettömästi hyväkseen (rusinat pullasta tasa-arvo), miehet ei saa olla miehiä enää ja yhteiskunnan asenne on muuttunut miesvihaiseksi, nykyän valkoihoinen heteromies on alinta pohjasakkia
Mitä se sua liikuttaa jos miehet hakee vertaistukea toisistaan, kuten naiset on tehnyt vuosisatoja?
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Saiko AP vastauksen? Sitähän sää kysyit.
Mitäs käsittämistä tuossa nyt on. Jotkut miehet on vain todenneet parisuhdemarkkinat ajan tuhlaukseksi. A) Ne naiset joihin sinulla ehkä olisi mahdollisuus et halua olla heidän kanssa ja B) Kun hylkäät markkinat voit keskittyä tekemään muita asioita, elämästä tulee mielekkäämpää, itsetuntosi palaa kun et ole jatkuvan nöyryytyksen ja naureskelun kohteena kun yrität iskeä naisia.
Kun naiset kovaan ääneen julistaa, että miehiä ei tarvita mihinkään, jotkut miehet on todenneet, että naisia ei tarvita yhtään mihinkään. Kaikki voittavat, kun loputkin miehet joille te naureskelette poistuu parisuhdemarkkinoilta, turha siellä yhdenkään miehen on turhan päiten itseään nöyryyttää.
tiedostava korkeasti koulutettu humanistinainen kirjoitti:
mgtow kirjoitti:
1. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että voimme työskennellä loputtomiin tuottamattomissa julkisen alan kulttuuriprojekteissa
2. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että voimme lisääntyä vastuuttoman jännämiehen kanssa ja lapsemme saa ilmaisen päivähoidon ja koulutuksen
3. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että voimme hoidattaa terveyttämme veronmaksajien piikkiin, sinun ei tarvitse päästä hoidattamaan vaivojasi julkiseen terveydenhuoltoon
4. Haluamme että työskentelet ahkerasti ja maksat maailman lähes korkeimpia veroja että maamme voi ottaa vastaan rajattomasti tulijoita kehitysmaista, maahamme oleskelemaan ja rikastuttamaan kulttuuriamme
5. Haluamme että opettelet tappamisen jalon taidon ja tarvittaessa uhraat henkesi ja terveytesi puolustaen maata, jossa asumme.
Väitätkö ettei naiset työskentele tämän maan eteen _ollenkaan_? Ja lisääntyminen on yhteiskunnan etu, jota kannattaa keinolla millä hyvänsä turvata, vaikka sitten naisen ehdoilla (jos ei muuten). On se niin kova pala miehille, että naiset saa nykyään itse päättää kenen kanssa haluavat lisääntyä. Kova pala myöskin se, ettei kaikki miehet saa itselleen sitä nuorta kaunista prinsessaa. ;(
Siinä mielessä olen samaa mieltä, että armeijan tulisi olla molemmille sukupuolille pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisstandardit...
Höpö höpö, nurin ei mene. En niin vakavasti tätä palstaa ota.
Kirjoita seuraavaksi toki vähän pidemmin ja asiaakin, älä koita vain kolmella sanalla sheimata. Se on aika noloa.
En viitsi . Olen kirjoittanut jo muutaman kommentin, mutta ainoa vastauksesi joka asiaan on "miesvihaa", "sheimaamista" tai "prinsessaharhaa". Tylsämielistä jankkaamista.
Heh, tulee väkisinkin mieleen yksi kaverin tapailukumppani jossa mies oli vähän vaatimattomamman näköinen ja pyysi kaveria treffeille. Kaveri meni, tapailivat hetken aikaa jonka aikana mies mm haukkui kaveria ihan estotta aiheilla "sä voisit kyllä laihduttaa, oot vähän läski" ja "ei sua kukaan oikeasti voisi rakastaa". Sama mies on tuttu muuta kautta ja öyhöttää nykyään kovaäänisesti sitä miten naiset pariutuvat yli oman tasoisesti ja miten naiset ovat prinsessaharhaisia! :D Niin no, naisten vikahan se on ettei tällainen kultakimpale pariudu...
Tiedä vaikka olisi MGTOW-aatteen vankin puolestapuhuja ja sananlevittäjä tätänykyä :-)
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Mgtow –ideologia ja sinkkuus sisältää samoja elementtejä. Sinkkuus on joko vapaavalintainen tai pakotettu, mutta siinä ollaan kuitenkin ns. parisuhdeorientoitu, eli voidaan se sinkkuus hylätä mukavan kumppanin ilmaantuessa. Ikisinkkuus, jossa ei edes haluta muodostaa minkäänlaista parisuhdetta muistuttaa enemmän mgtow- ideologiaa. Siinä ei muodosteta parisuhdetta tai muodostetaan sitten vasta kun useat määreet täyttyvät sen sinkun tarvelistalta.
Mgtow –ideologia on yleensä tietoinen valinta ja ihmiset jotka sen tekevät yleensä myös tunnistavat ja kertovat sen. Ideologiassa hylätään perinteiset parisuhteet ja avioliittokäsite kokonaan ja näiden hankintaan käytetty energia suunnataan omaan itseen tai muuhun yksilön elämää rikastuttavaan toimintaan: kaverit, opiskelu, matkustus, työ, itsensä kehittäminen etc.
Mgtow- ideologiassa, tietoisesti, ei arvoteta parisuhteita ja avioliittoja kovinkaan korkealle. Ne nähdään ensisijaisesti alistavina ja rajoittavina tekijöinä elämässä. Parisuhde tuo ideologian mukaan enemmän kulueriä kuin nettosaatavia miehen elämään, joten siitä on syytä pysyä erossa.
Tietyllä tapaa mgtow- ideologia menee kauemmas kuin ikisinkkuus. Siinä otetaan mukaan myös yhteiskunnallinen ulottuvuus, eli ei nähdä yksilön elämässä mitään hyötyä alistua yhteiskunnan tai kumppanin armoille – muodostamalla yhteiskunnan perusyksikköä nimeltään perhe/avoliitto. Pääsääntöisesti ihmiset jotka ovat ideologiassa mukana eivät halua maksaa niitä kustannuksia joita ehkä parisuhteessa joutuisivat maksamaan: omaisuuden menetys, omien lasten menetys, maksuorjuuden riski, oman vapauden menetys, inhimillinen kärsimys kuten riidat ja erot, parisuhdeväkivalta etc.
Mgtow- idelogia sekoittaa useita eri asioita keskenään. Toisaalta se on julkilausuma entisaikojen ja nykyaikojen parisuhteita ja avioliittoja vastaan. Toisaalta sen elämäntapa jossa tietoisesti poistetaan mennyt ja mahdollisesti tuleva kumppani elämänyhtälöstä ja tällöin ihminen vapautuu teoriassa näistä kumppani(en) tuomista rasitteista.
Se että ideologian kannattajat nähdään naisvihamielisinä ”luusereina” johtuu usein siitä, että ihmiset jotka tähän liikkeeseen tietoisesti menevät, vapaudentunnossaan, ja usein fanaattisesti, levittävät tätä ilosanomaa muille ja jälki on sen näköistä. Muistuttaa hieman päihderiippuvuudesta vapautuneiden ensimmäisiä vuosi, jolloin se uusi totuus selvästä elämästä on ainoa oikea, ja sitä pitää joka käänteessä tuputtaa muille – ajan myötä tilanne rauhoittuu ja ihmisistä tulee varsin tasapainoinen oman elämänsä nauttija, niin mgtow- miehestä kuin entisestä piripäästä/alkoholistista.
Tässä nyt palstan "mgtow on naisvihaa"-jankkaajille tietopakettia siitä , mitä MGTOW on oikeasti.
Viimeinen kappale tosin on täysin käsittämätöntä tekstiä, vaikka vaivauduitkin noin pitkästi ja muuten asiallisesti kirjoittamaan. MGTOW on elämäntapa, jota vertaat piripäiden riippuvuuteen? Really?
Myös päihderiippuvuus on elämäntapa. Ihmiset jotka ovat päihderiippuvaisia orientoivat sitä elämäänsä sen päihteen kautta. Päihde tulee ensin, muut myöhemmin. Ihminen joka ottaa ideologiansa tosissaan tekee myös näin, samoin kuten päihderiippuvainen enemmän tai vähemmän tietoisesti. Feministisessä positiossa oleva henkilö hahmottaa maailmansa feminististen ideoiden/teorioiden valossa enemmän tai vähemmän. Marksilaisessa positiossa ihminen tekee saman toisella tavalla.
Päihde/mielenterveystyötä tehneenä olen usein nähnyt kaiken näköisten valaistumisien, (uskonto, parisuhde, urheilu etc.) tekemästä samankaltaisesta polusta, ja niistä oireista mitä se tuo - eli ensin ollaan äärettömän kiinni siinä omassa asiassa ja pikku hiljaa siitä normalisoidaan. Ihmisten käytös irtaantumisen jälkeen on usein saman tyyppistä. Eli Siinä asiassa ollaan kiinni vielä varsin pitkään puheen tasolla. Ihminen petaa ja tekee itselleen ja muille selväksi, miksi tämä nykyinen tilan on niin mahtavaa. Myöhemmin tapahtuu normalisoituminen, joissain piireissä sitä sanotaan viisastumiseksi - perspektiivi kasvaa ja tulee näkökulmaa asioihin. Jyrkkyys poistuu eikä olla enää niin fanaattisia sen silloisen, erittäin tärkeän valaistumisasian kanssa.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt vain käsitä, miksi pitää puhua vastustamisesta, jos on kyse vain omaan elämään liittyvästä valinnasta. En minäkään halua viljellä maata, mutta en vastusta maanviljelyä aktiivisesti enkä passiivisestikaan. Kunhan elän omaa elämääni.
Eli vieläkään minulle ei auennut tämän aatteen pointti. Sanotaan, että on kyse muustakin kuin pelkästä omaan elämään liittyvästä valinnasta, mutta kumminkin korostetaan, että kyse on vain omasta valinnasta. Eli mikä se juju sitten on?Koska osalle MGTOW-miehiä se on nimen omaan vastustamista, koska he olisivat muuten valmiita avioon, mutta eivät halua siihen liittyviä lakivelvoitteita. Osa välttää siis avioliittoa puhtaasti lakiteknisistä syistä, toiset eivät halua sitoutua muutenkaan jne.
No mitä se sitten niille muille miehille on? Kai näitä miehiä nyt jokin asia yhdistää, jos kuitenkin tällainen nimityskin pitää olla.
Ja voitko avata vielä sitä lainsäädännön puolta? Miksi aikuinen ihminen on voimaton lain edessä?
Vierailija kirjoitti:
mgtow kirjoitti:
Väitätkö ettei naiset työskentele tämän maan eteen _ollenkaan_? Ja lisääntyminen on yhteiskunnan etu, jota kannattaa keinolla millä hyvänsä turvata, vaikka sitten naisen ehdoilla (jos ei muuten). On se niin kova pala miehille, että naiset saa nykyään itse päättää kenen kanssa haluavat lisääntyä. Kova pala myöskin se, ettei kaikki miehet saa itselleen sitä nuorta kaunista prinsessaa. ;(
Siinä mielessä olen samaa mieltä, että armeijan tulisi olla molemmille sukupuolille pakollinen.
Naiset maksavat miehiä vähemmän pelkkää ansiotuloveroa noin 20 miljardia miehiä vähemmän,
kuluttavat samaan aikaan 10 miljardilla julkisia terveyspalveluita miehiä enemmän, loisivat julkisen sektorin suojatyöpaikoissaan, perustavat alle 10 % kasvuyrityksistä ja vaativat käsi ojossa kiintiöitä, työpaikkoja ja lisää palkkaa ja oikeuksia, vailla omaa vastuutaan ja panostaan.
Kyllä tuossa melkoinen epäsuhta on, vai voitko väittää jotain muuta?
Ja lisääntyminen on edelleenkin oma itsekäs valintasi, maapallo on jo muutoinkin liikakansoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Mgtow –ideologia ja sinkkuus sisältää samoja elementtejä. Sinkkuus on joko vapaavalintainen tai pakotettu, mutta siinä ollaan kuitenkin ns. parisuhdeorientoitu, eli voidaan se sinkkuus hylätä mukavan kumppanin ilmaantuessa. Ikisinkkuus, jossa ei edes haluta muodostaa minkäänlaista parisuhdetta muistuttaa enemmän mgtow- ideologiaa. Siinä ei muodosteta parisuhdetta tai muodostetaan sitten vasta kun useat määreet täyttyvät sen sinkun tarvelistalta.
Mgtow –ideologia on yleensä tietoinen valinta ja ihmiset jotka sen tekevät yleensä myös tunnistavat ja kertovat sen. Ideologiassa hylätään perinteiset parisuhteet ja avioliittokäsite kokonaan ja näiden hankintaan käytetty energia suunnataan omaan itseen tai muuhun yksilön elämää rikastuttavaan toimintaan: kaverit, opiskelu, matkustus, työ, itsensä kehittäminen etc.
Mgtow- ideologiassa, tietoisesti, ei arvoteta parisuhteita ja avioliittoja kovinkaan korkealle. Ne nähdään ensisijaisesti alistavina ja rajoittavina tekijöinä elämässä. Parisuhde tuo ideologian mukaan enemmän kulueriä kuin nettosaatavia miehen elämään, joten siitä on syytä pysyä erossa.
Tietyllä tapaa mgtow- ideologia menee kauemmas kuin ikisinkkuus. Siinä otetaan mukaan myös yhteiskunnallinen ulottuvuus, eli ei nähdä yksilön elämässä mitään hyötyä alistua yhteiskunnan tai kumppanin armoille – muodostamalla yhteiskunnan perusyksikköä nimeltään perhe/avoliitto. Pääsääntöisesti ihmiset jotka ovat ideologiassa mukana eivät halua maksaa niitä kustannuksia joita ehkä parisuhteessa joutuisivat maksamaan: omaisuuden menetys, omien lasten menetys, maksuorjuuden riski, oman vapauden menetys, inhimillinen kärsimys kuten riidat ja erot, parisuhdeväkivalta etc.
Mgtow- idelogia sekoittaa useita eri asioita keskenään. Toisaalta se on julkilausuma entisaikojen ja nykyaikojen parisuhteita ja avioliittoja vastaan. Toisaalta sen elämäntapa jossa tietoisesti poistetaan mennyt ja mahdollisesti tuleva kumppani elämänyhtälöstä ja tällöin ihminen vapautuu teoriassa näistä kumppani(en) tuomista rasitteista.
Se että ideologian kannattajat nähdään naisvihamielisinä ”luusereina” johtuu usein siitä, että ihmiset jotka tähän liikkeeseen tietoisesti menevät, vapaudentunnossaan, ja usein fanaattisesti, levittävät tätä ilosanomaa muille ja jälki on sen näköistä. Muistuttaa hieman päihderiippuvuudesta vapautuneiden ensimmäisiä vuosi, jolloin se uusi totuus selvästä elämästä on ainoa oikea, ja sitä pitää joka käänteessä tuputtaa muille – ajan myötä tilanne rauhoittuu ja ihmisistä tulee varsin tasapainoinen oman elämänsä nauttija, niin mgtow- miehestä kuin entisestä piripäästä/alkoholistista.Ymmärränkö nyt oikein nämä lihavoidut kohdat? Liikkeen yksi ajatus on myös halveksua niitä, jotka parisuhteessa ylipäätään ovat ja yleistää kaikki parisuhteet tietynlaisiksi? Ette siis kunnioita parisuhteessa viihtyvien mielipidettä ettekä usko, että joku voisi oikeasti niissä olla ihan onnellisia.
Palstamammalla menee kaikki tunteisiin, ihan kaikki. Et kykene rationaaliseen ajatteluun?
Jos itse esimerkiksi et pidä vihreästä väristä, halveksutko vihreitä vaatteita käyttäviä ihmisiä?
Teeihmisenä vihaat avoimesti kahvin juojia?
Ei ole mikään ihme, että MGTOW-aatekin on noin vaikeaa ymmärtää, jos et ymmärrä omien arvojen ja valintojen ja vihaamisen ja halvennuksen eroa.
-eri
No voisitko sitten selittää, mitä tarkoitit noilla lihavoiduilla kohdilla, joissa ihan faktana todetaan, että parisuhteet ovat ihmiselle pelkkä taakka ja asia nähdään ihan yhteiskuntatason ongelmana eikä yksittäisen henkilön valintana? Ei tuo teksti nyt kovin subjektiiviselta kokemukselta kuulostanut.
Takerrutko oikeasti joka ikisessä keskustelussa noin fanaattisesti sanavalintoihin?
Ja kyllä, moni mies oikeasti alistuu naisen tossun alle parisuhteeseen ryhtyessään. Tämä nyt on täysin kiistaton fakta. Mutta jankkaa sinä itseksesi, keskustelu kanssanne on täysin turhaa ja hedelmätöntä.
Jatkakaa prinsessaharhailuanne, miesvihan lietsomistanne ja feministisen ideologianne tuputtamista täällä miesvihapalstalla. Adjöö.
Toivottavasti nämä hyvästit olivat lopulliset. Ei tule ikävä!
En ole edellinen, mutta vastauksesi olisi kovasti kiinnostanut. Mutta tämähän on teidän palstatussukoiden ja feministien mielestä ihan oikeaa keskustelua, vaikka ette tee mitään muuta kuin lässytätte paskaa ja väistelette kaikki teille esitetyt kysymykset.
Anteeksi nyt, mutta tuo "palstatussukka" esitti täysin asiallisen kysymyksen haukkumatta yhtään ketään miksikään. Hän saa vastauksen, jossa ei juuri muuta tehdä kuin haukuta häntä. "Palstamammalle menee kaikki tunetisiin, et pysty rationaaliseen ajatteluun jne..."
Tämän lällättelyn jälkeenkin "palstatussukka" vielä pyysi asiallisesti tarkennusta, ja taas sai vastaukseksi pelkkää halveksivaa lällättelyä prinsessaharha- ja miesvihasyytöksin höystettynä.
Ei millään pahalla, mutta millaisia vastauksia sinä, arvon MGTOW-mies tuolta halveksimaltasi "palstatussukalta" oikein odotat, kun näet itsekin, miten "palstatussukka" ei ole asiallisiin kysymyksiinsä yhtään asiallista vastausta saanut? Kuinka kauan "palstatussukoiden" pitäisi jaksaa asiallista keskustelua yrittää, kun vastakaiku on kaukana asiallisesta? Miten "palstatussukan" pitäisi reagoida, kun hänet haukutaan pystyyn ja toivotetaan adjööt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mgtow kirjoitti:
Naiset maksavat miehiä vähemmän pelkkää ansiotuloveroa noin 20 miljardia miehiä vähemmän,
kuluttavat samaan aikaan 10 miljardilla julkisia terveyspalveluita miehiä enemmän, loisivat julkisen sektorin suojatyöpaikoissaan, perustavat alle 10 % kasvuyrityksistä ja vaativat käsi ojossa kiintiöitä, työpaikkoja ja lisää palkkaa ja oikeuksia, vailla omaa vastuutaan ja panostaan.
Ja lisääntyminen on edelleenkin oma itsekäs valintasi, maapallo on jo muutoinkin liikakansoitettu.
Terveyspalvelut ovat ihan yhtä saatavilla miehille kuin naisillekin, ei sinne voi ketään kuitenkaan pakottaa (miehet sairastavat mieluummin). Ja tietääkseni edelleenkään samasta työstä ei makseta naisille enemmän palkkaa, saahan sitä toki kaikenlaista vaatia. Miehet ovat yleisesti ottaen kunnianhimoisempia, se on totta. Mutta näillä miehillä on omat motiivinsa... Yhteiskunnan toimivuus on kuitenkin kaikkien etu. Jos halutaan pitää Suomi Suomena, niin kyllä täälläkin päin pitää lisääntyä. Islamisoituminen ei ainakaan itseäni kauheesti houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen niin että olen MGTOW koska en aktiivisesti hae naisseuraa. En siis hillu baareissa, en ole tinderissä tai nettitreffeillä, enkä ole kärkkymässä naisseuraa. Näin jo ihan ajankäytön suhteen sillä minulla on paljon aktiviteetteja ja siksi että moinen ei sovi kaltaiselleni herrasmiehelle. Sitäpaitsi vihaan ihmissuhdesekoiluja ja särkyneitä sydämiä enkä halua sellaisia taakseni jättää. Mutta jos joku järkevä ja hauska nainen osoittaa kiinnostusta minuun niin olen kyllä valmis mihin vaan mikäli tunnen samoin. Sitä päivää odotellessa ehdin saada paljon muuta aikaiseksi ...
Kuulostat ihan järkevästi ajattelevalta mieheltä. Ja elät varmaan mielenkiintoista elämää. En vaan ymmärrä sitä, että miksi haluat liittää itseesi noin negatiivissävytteisen leiman, vaikka elämäsi kuulostaa kaikin tavoin positiiviselta ja valintasi hyviltä? Eikö "poikamies" -sanaa enää voi käyttää? Mikä siinä on vikana?
Ainakin tällä palstalla nuo kirjainyhdistelmämiehet on olleet aika kummajaisia, joista on jäänyt vaikutelma pienistä vihaisista ilkeistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mgtow kirjoitti:
Terveyspalvelut ovat ihan yhtä saatavilla miehille kuin naisillekin, ei sinne voi ketään kuitenkaan pakottaa (miehet sairastavat mieluummin). Ja tietääkseni edelleenkään samasta työstä ei makseta naisille enemmän palkkaa, saahan sitä toki kaikenlaista vaatia. Miehet ovat yleisesti ottaen kunnianhimoisempia, se on totta. Mutta näillä miehillä on omat motiivinsa... Yhteiskunnan toimivuus on kuitenkin kaikkien etu. Jos halutaan pitää Suomi Suomena, niin kyllä täälläkin päin pitää lisääntyä. Islamisoituminen ei ainakaan itseäni kauheesti houkuttele.
Kuvittelet, että sinä ja äpäräsi muutatte jotenkin maailman kulkua?
Suomalaisia maapallon väestöstä on promille, aivan sama loppuuko suomalaiset maapallolta vaiko ei.
Äpärä? :D Kyllä mun lapsi on ihan liiton sisällä syntynyt ja isä (hyvä sellainen) löytyy edelleen kuvioista. Suomalaisten häviäminen on ehkä yhdentekevää sulle, mutta ei mulle, eikä monelle muullekaan.
Koska osalle MGTOW-miehiä se on nimen omaan vastustamista, koska he olisivat muuten valmiita avioon, mutta eivät halua siihen liittyviä lakivelvoitteita. Osa välttää siis avioliittoa puhtaasti lakiteknisistä syistä, toiset eivät halua sitoutua muutenkaan jne. Tässä kohtaa on hyvä mainita, että joissakin maissa on tapa, että ex-vaimolle maksetaan elatustukea ja se määrätään miehen tulotason mukaan avioero-oikeudessa, ja miehen tulee pystyä tämä maksamaan vaikka tulotaso yllättäin tipahtaisi, ja mies voidaan määrätä vankilaan rangaistukseksi siitä, ettei ole pystynyt ylläpitämään entistä elintasoaan.