Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette harrasta liikuntaa ja ette pode siitä huonoa omatuntoa

Vierailija
06.02.2017 |

Miten sen teette? Miten osaatte olla stressaamatta liikkumattomuudesta?
Mä en harrasta ollenkaan liikuntaa ja poden siitä koko ajan jotain tunnontuskia ja stressiä. Kaikesta herkuttelustakin mennyt ilo, kun alkaa miettiä vain, mitä ne herkut tekee elimistölle, kun ei liiku. Painon kanssa ei ole ongelmia, mutta mietityttää jo se kaikki muu.
Mutta en vaan ole koskaan ollut kovinkaan urheilullinen. Lenkkeilykin on ihan hirvittävän tylsää! Kaveria ei ole, jonka kanssa lähteä jotain tekemään ja yksin ei osaa.

Miten sen osaa hyväksyä, että mä nyt en vain ole liikuntaihmisiä ja oppia ottaan rennosti??

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensäkään pode syyllisyyttä mistään. Olen vapaa.

Vierailija
22/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan kaikkea liikuntaa, enkä saa siitä mitään euforista hyvänolon tunnetta. Meillä on tämä yksi elämä elettävänä. Miksi tuhlaisin aikaani tehden asioita, joista en nauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan kaikkea liikuntaa, enkä saa siitä mitään euforista hyvänolon tunnetta. Meillä on tämä yksi elämä elettävänä. Miksi tuhlaisin aikaani tehden asioita, joista en nauti?

Jotta pysyisit terveenä ja hyväkuntoisena?

Vierailija
24/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin masentunut ja elämässäni on kertakaikkiaan isompiakin murheita, (eli aika isoja, koska uskon, että liikkuminen on tärkeää), niin että en vain pysty syyttämään tästäkin itseäni, koska ainakaan se, etten liiku ei vahingoita toisia. Jos paranen, niin ehkä sitten. Tosin liikunnasta tulee vin huono olo.

Vierailija
25/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta pysyisit terveenä ja hyväkuntoisena?

Syön terveellisesti, ulkoilen päivittäin lasten kanssa, tapaan ystäviä, olen sosiaalinen, olen normaalipainoinen ja virkeä. Harrastan monipuolisesti eri kulttuurilajeja ja käsitöitä. Voin erittäin hyvin ilman liikuntaa :)

Vierailija
26/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta eläisit pidempään? Juuri tuli uusi tutkimus, jossa tutkittiin 16 000 brittiä ja lopputulos oli, että jo 2,5 tunnin liikunta viikossa laskee kuolleisuutta 30%.

Vierailija
27/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään "en liiku",eli pyöräilen ja kävelen useita kilometrejä joka päivä koska en omista autoa. Hyötyliikuntaa siis tulee,mutta sitä ei nykyään arvosteta. Jos ei käy salilla tai spinningissä, "ei liiku".

Tämä on se juuri, mihin olen vasta viime aikoina herännyt. Minäkin juuri talvella kävelen ja kelien mukaan muina aikoina pyöräilen tai kävelen kaikkialle kotikaupungissani, ja silti joku autolla salille pari kerran viikossa menevä tulee valittamaan kuinka en liiku. Selvä hei.

Vierailija
28/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi elää pitempään? Minua kiinnostaa vain se, onko kipuja vai ei.

Vierailija
29/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan tutkittu, että sosiaalinen elämä vaikuttaa siihen elinikään enemmän kuin liikunta. Ne, joilla oli ihmisiä ympärillä ja jotka elivät sosiaalista elämää noin muutenkin elivät usein onnellisemmin ja pidempään, vaikka eivät olisi liikuntaa juuri harrastaneetkaan.

Vierailija
30/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve, erittäin hoikka ja harrastan vain hyötyliikuntaa. Verikokeiden tulokset erinomaisia. Kävelymatkat kaverille yms. sujuu mukavasti kun kuuntelee kivaa musiikkia. En jaksa stressata, ei ihmiset ennen muinoinkaan salilla käyneet ja oli timmimmässä kunnossa kuin nykyään.

Vierailija
31/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan vain hyötyliikuntaa koska minulla ei ole autoa. Lisäksi teen keskiraskaaksi luokiteltavaa työtä. Tänään kävelin ainoastaan 3 km, mutta hyvä sekin. Minulla on tällä hetkellä kipuja, joten yritän vain sinnitellä. En pode koskaan huonoa omaatuntoa liikkumisestani.

Vierailija
32/172 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta eläisit pidempään? Juuri tuli uusi tutkimus, jossa tutkittiin 16 000 brittiä ja lopputulos oli, että jo 2,5 tunnin liikunta viikossa laskee kuolleisuutta 30%.

Nämä prosentit ovat omituisia sikäli, kun kuolleisuus on lopulta kuitenkin 100%.

Vierailija
33/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole jaksamista/kiinnostusta liikkua.

Silti kannattaa ehdottomasti jos ja kun vain yhtään motivaationrippeitä ilmenee, tehdä vähän jotain. 1 minuutti kevyttä venyttelyä/tanssahteluakin on aina parempi kun ei mitään, alkaa siitäkin ainakin veri kiertämään :D

Ei sitä itseään minneen tunnin hikilenkille tarvi raahata. Ja huono omatuntokin hellittää kun pieniä juttuja edes silloin tällöin kokeilee.

itse vihaan miltei kaikkea liikuntaa ja en koskaan harrastaisi hikoilua julkisesti.. ainoastaan joogaa(ja yhtäaikaista meditaatiota), ja jotain random tanssiliikkeitä(joita koitan joka kerta keksiä uusia ja parempia) mä silloin tällöin teen kotona kun kukaan ei näe. Noi taktiikat sopii mulle liikunnanvihaajalle, koska niihin kuuluu samanaikainen keskittyminen johonkin jolloin ei tule edes ajateltua että "harrastampa tässä liikuntaa", ja lisäksi koska noita voi alkaa tehdä ja tekemisen voi lopettaa tasan milloin vaan, joten kynnys aloittaa on matalampi.

Vierailija
34/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään "en liiku",eli pyöräilen ja kävelen useita kilometrejä joka päivä koska en omista autoa. Hyötyliikuntaa siis tulee,mutta sitä ei nykyään arvosteta. Jos ei käy salilla tai spinningissä, "ei liiku".

Täällä sama, menen työmatkat pyörällä ja töissä Putin käyttämään aina rappusia hissin sijaan. Hankin kunnon tavarapyörän, jolla käyn myös tekemässä 4-henkisen perheen ruokaostokset tai vien lapsen harrastukseen. Ja se saa riittää, en jaksa käyttää vähäistä vapaa-aikaa salilla rehkimiseen. Toki lasten kanssa tulee välillä käytyä metsäretkellä tai uimassa

Vierailija
35/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terve, erittäin hoikka ja harrastan vain hyötyliikuntaa. Verikokeiden tulokset erinomaisia. Kävelymatkat kaverille yms. sujuu mukavasti kun kuuntelee kivaa musiikkia. En jaksa stressata, ei ihmiset ennen muinoinkaan salilla käyneet ja oli timmimmässä kunnossa kuin nykyään.

Tuohan on liikuntaa, jos ne kävelymatkat tapahtuvat suht usein ja ovat paria sataa metriä pidemmät.

Vierailija
36/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teen todella fyysistä työtä 9h päivässä, ei tuu stressattua sen takia ettei enää kiiruhda päivän päätteeksi jumppaan. :D

Vierailija
37/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn iseni sellaisena kuin olen.

t.mies

Vierailija
38/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenenkään väittävän, ettei esim pyöräily tai fyysinen työ olisi liikuntaa. Että vain sali tai jumppa olisi. Suurin osa siis hyökkää olkiukkoa vastaan. Eiköhän aloittaja tarkoittanut niitä, jotka eivät liiku MILLÄÄN lailla.

Ja samaa ihmettelen itsekin; ei ne tämänhetkiset veriarvot siitä kerro, mitä tuhoja passiivinen elämäntapa elimistössä tekee. Tutkimustulokset kun ovat kiistattomia - liikkumattomuus on todella iso riski terveydelle!

Vierailija
39/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin käymään salilla/lenkillä useamman kerran viikossa, parhaimmillaan viisikin kertaa. Aina ei huvita, mutta joka kerta palkitsee hyvällä ololla.

Ehkä olen aivopesty tai narsisti, mutta pidän siitä, kun peilistä katsoo lihaksikas ja ryhdikäs keski-ikäinen mies, eikä ihramahainen vetelys kuten suurin osa ikäisistäni näyttää olevan. Testosteronitasot pysyvät ylhäällä, mistä aiheutuu peiton heilumista makuuhuoneessa ja muutenkin miehekäs ja itsevarma olo.

Vierailija
40/172 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoiden mukaan edes liikunta ei poista istumisen haittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi