Teini varastaa herkkuja. Mitä tekisit?
Usein on keksipaketti kadonnut. Viimeisenä pölli mieheltäni 2 karkkipussia jotka tiesi tasantarkkaan kuuluvan miehelleni.
Kysyttäessä sanoo vain ettei hän tiedä asiasta mitään. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin hän. Kohta 16v poika kyseessä.
Alanko minä viemään hänen tavaroitaan prkl
Kommentit (114)
Jätän herkut ostamatta tietenkin.
Mutta mitä tekisitte nyt tämän varastamisen kanssa? Ei nyt voi ihan villaisellakaan painaa.
Tärkein kysymyshän on, miksi? Oletko sille suonut ajatusta? Harva silkkaa pahuttaan kuitenkaa varastaa.
Eipä sille voi enää mitään tehdä. Kohta varastelee jo isompia juttuja muilta. Kasvatus on mennyt pieleen.
Muutama ratkaisu
- pojalle rehellisyysluento
- pojalle rahaa keksiostoksiin
- huolestuisin, ehkä häneltä kiristetään koulussa syötävää?
- kotona karkit ja keksit lukittuun kaappiin.
Keskustelisimme, laatisimme säännöt, rangaistukset ja palkkion.
Pitäiskö sen miehinkin jo aikuistua ja jättää ne karkit kauppaan?
Tunnesyöppö, ahmimishäiriö. Autat parhaiten kun et osta houkutuksia kaappiin. Kun makeanhimo iskee, se on joillekkin kuin huumeriippuvuus, joten miksi kiusaat laittamalla herkkuja tarjolle?
Onko teillä myös omat maitopurkit, voirasiat ja vessapaperit. Vähän outoja tuollaiset "miehen omat karkit".
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tekisitte nyt tämän varastamisen kanssa? Ei nyt voi ihan villaisellakaan painaa.
Onko sinulla todisteita?
Otat selvää tasapainoisesta ruokavaliosta, jolloin makeanhimo jää vähemmälle. Otat selvää terveellisistä korvikkeista, joilla herkut voi korvata. Ja otat selvää syyt varasteluun.
Vierailija kirjoitti:
Voinko viedä teinin niin rakkaasta tietokoneesta wifi tikun ja sanoa kun kysyy missä se on, että ei mulla ole tietoa?
Kuulin kun aamulla pakkasi reppuun jotain mikä rapisi samalla tavalla kuin karkkipussi. Ei ole epäilystäkään etteikö se olisi teini ollut, ei ne pussit tuosta sohvalta itsestäänkään katoa
Ja mieshän ei ole voinut niitä itse syödä, ja syyttää lasta? Eli millaiset välit heillä on?
Kyllä minun mielestäni tuollaiselle varastelijalle saa vähän luennoida, ehkä voit takavarikoida sen nettitikun... ja siis oikeasti puhutte sen pojan kanssa, ei se nyt ihan normaalia ole että kaikki herkut vetää yksin ollessaan. Älkää muuten enää ostako herkkuja kotiin. Jos sillä on ahmimishäiriö, niin sitten alkaa voit ja sokerit kadota kaapeista. Tarkkailkaa.
Vierailija kirjoitti:
Otat selvää tasapainoisesta ruokavaliosta, jolloin makeanhimo jää vähemmälle. Otat selvää terveellisistä korvikkeista, joilla herkut voi korvata. Ja otat selvää syyt varasteluun.
Liikaa "Otat selvää" -juttuja. Ei wt-muijat jaksa paneutua asiaan.
Skippaako poika kouluruokailun ja täyttää mahansa, sekä energiantarpeensa sen sijaan karkeilla ja kekseillä? Tämä oli hyvin yleistä ainakin meidän koulussa. Koulussa oli tuohon aikaan vielä oppilaskunnan pitämä kioski, joka oli auki vain ruokatunnilla ja josta karkkia ja munkkia sai ostettua. Limpparit sitten automaatista puhelimella tilaten. Piti katsos olla cool ja syömättä, vähän sama kuin talvipakkasilla mentiin ilman pipoa korvat jäässä ja kesähelteellä se pipo taas hiosti päänahan ruvelle.
Mielenkiintoinen systeemi teillä, herää kysymys että miks teini ei saa syödä karkkia ja keksejä mutta muut saa? Sillon ku oon ite asunu vielä kotona niin kyllä meillä sai ihan vapaasti syödä kaikkee mitä kaapista löyty, ja olohuoneen sohvalla lojuva karkkipussi oli yhteinen. Jos oli jotain esim. vieraille varattua niin niistä äiti sano että älkää vielä syökö, saatte sitten kahvipöydässä ku vieraat tulee.
Jos kaikki sapuskat olis ollu aina vanhempien luvan alla ni kyllä olis tuntunu siltä että oon vaan vieras omassa kodissani, ja se varmasti olis johtanu kaikenlaiseen häiriökäyttäytymiseen.
Syö koulussa ja välipalaakin kotiintullessaan, tästä jäbästä kun on kyse niin saattaa pölliä jopa ihan ilkeyttään.
Sillä on 500 euroa vielä ainakin rahaa, luulisi sillä saavan kaupasta just mitä herkkuja haluaa. Taitaa vaan laiskuus iskeä koulun jälkeen eikä jaksa kävellä kauppaan kun toistenkin karkkeja on tarjolla. Näistä karkeista tiesi vielä tasantarkkaan mitä varten ne on hankittu.
Ihmettelen vain, että onko se niin tyhmä ettei tajua että 2 pussia puuttuu :O
ap
Voinko viedä teinin niin rakkaasta tietokoneesta wifi tikun ja sanoa kun kysyy missä se on, että ei mulla ole tietoa?
Kuulin kun aamulla pakkasi reppuun jotain mikä rapisi samalla tavalla kuin karkkipussi. Ei ole epäilystäkään etteikö se olisi teini ollut, ei ne pussit tuosta sohvalta itsestäänkään katoa