Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen olet, jos lähettelet vielä paperisia postikortteja? Posti taas kampanjoi näiden puolesta...

Vierailija
06.02.2017 |

Itse olen 48v, ja en osaisi enään edes ajatella, että raapustaisin postikortin, ja vaivautuisin hankkimaan tähän vielä postimerkin. Puhumattakaan, että etsisin oranssisen pöntön, ja olis sit joskus viikon päästä perillä. Viimeisen kortin olen laittanut n.ehkä 8 vuotta sitten, kun äitini niitä vuosia mankui.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 30+ vuotias sinkkumies, jos nyt sukupuolella ja siviilisäädyllä on tässäkohtaa mitään tekemistä  Viimeisin kortti tai oikeammin viimeisimmät kortit,  mitä lähetin olivat Joulukortit. Vaan hyvä kun muistutit; täytynee lähettää muutama ystävänpäiväkortti. 

Vierailija
2/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 ja lähetän kortteja merkkipäivinä ja joskus yllätyksenä muuten vain. Postimerkkejä on kotona aina ja se oranssi laatikko on tuossa lähikaupan oven vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias ja lähetän vain joulukortit. Ennen lähettelin synttäri-, nimppari-, pääsiäis- ja ystävänpäiväkortteja, mutta Posti meni ja hinnoitteli itsensä pihalle. Sekatalouden kupla on vielä voimissaan suomalaisissa yrityksissä. Kohta varmaan jätän joulukortitkin postittamatta.

Vierailija
4/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiset kortit ja kirjeet on ihanaa retroa nykyään. Kaikki aikaansa seuraavat lähettää niitä.

Vierailija
5/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29v, lähetän joulukortit ja kortteja ulkomaanmatkoilta, joskus synttärikortteja. Erityisesti lähetänomille isovanhemmille, sillä tiedän että he ilahtuvat pienestäkin muistamisesta.

Vierailija
6/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lähetin kutsukortin lapsen syntymäpäiville isoäidilleni joka ei omista puhelinta saatikka tietokonetta ja nettiliittymää.

Vierailija
7/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelen postikortteja maailmalle postcrossing-harrastuksena.

Vierailija
8/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

43, lähetän ja saan kortteja. Sen on kivaa! Ystävät <3

Vierailija
9/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ja lähetän kortteja säännöllisesti. Osin siksi, että on kiva seurata, miten posti viipyy matkalla viikkokausia ja osin siksi, että kortit ilahduttavat saajaa.

Vierailija
10/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikortilla erottuu joukosta. Uskon, että niiden suosio lähtee kasvuun. Kun teinit alkavat saada isovanhemmilta onnitteluja  kännykkään, syntyy tarve tehdä asia eri tavalla. Itsekin lähetin hiljattain ison pinon kortteja Kanarialta. Olihan se niin 1970-lukua, mutta olkoon!

Vierailija
11/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettelen postikortteja maailmalle postcrossing-harrastuksena.

Sama täällä. Ikä 31.

Vierailija
12/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt ystävänpäivä- ja joulukortteja siitä saakka kun omilleni muutin. Olen nyt 28v. Myös kutsu- ja kiitoskortit esimerkiksi häihin ja ristiäisiin olen paperisina postittanut.

Askartelen kortit itse onnittelukortteja myöten, en ehkä vaivaantuisi lähettelemään kaupasta ostettuja kortteja. Ne eivät tunnu niin henkilökohtaisilta, etteikö niitä voisi vaikka koneelle skannata ja sähköpostilla lähettää tai laittaa vaan massaviestinä kaikille sama tekstari "Hyvää uutta vuotta!".

Vierailija
13/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotias nainen. Lähetän joulukortit, ystävänpäiväkortit ja synttärikortit postitse. :)

Vierailija
14/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toistaiseksi vielä synttäri- ja joulukortit lähettänyt. Ikää 29v. Mutta ehkä synttärionnittelut teen jatkossa eri tavalla, jos kortit menee perille vasta 4-5 päivän kuluttua lähettämisestä. Nykyään en meinaa muistaa edes kahta päivää etukäteen ihmisen synttäreitä, saatika sitten viikko etukäteen. 😅

Vierailija
15/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettelen äitini kanssa kortteja noin kerran kuukaudessa muuten vaan, joulukortit laitan ja joillekkin vanhemmille sukulaisille onnittelukortteja. Olen 20. On kivaa saada muutakin kun laskuja postissa ja tykkään askarrella.

Vierailija
16/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti hifistelee postikorteilla ja paperisilla kirjeillä, köyhillä ei ole varaa.

Vierailija
17/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja lähetän paljon kortteja. Merkki- ja juhlapäivien lisäksi lähettelen myös ihan yllärinä läheisille kortteja ja niiden mukana esim. valokuvia menneistä tapaamisistamme jne. Minusta se on mukavaa ja uskon että kortin saaminen on kivempaa kuin vaikkapa tekstarin. Itse ainakin olen välillä puhelinten takia informaatioähkyn partaalla. Työpuhelimessa on satoja lukemattomia sähköposteja ja monia vastaamattomia puheluita. Lisäksi omaan puhelimeen tulee jatkuvasti kaikenmaailman viestejä ja ilmoituksia. Postikortti rauhoittaa. Sekä lähettäjä että saaja paneutuvat siihen eritavoin kuin sähköiseen muistamiseen.

Vierailija
18/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sisarusten lapset kuulemma ovat kovin mielissään paperisista korteista (ja ihan mistä tahansa postista).

Vierailija
19/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sisarusten lapset kuulemma ovat kovin mielissään paperisista korteista (ja ihan mistä tahansa postista).

Minäkin lähettelen lapsille postia, kummilapsille ja muutaman ystävän lapsille. Tykkäävät saada kortteja ja joskus jonkun pienen lahjankin. 

Vierailija
20/20 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34, ja totta kai lähetän paperisia postikortteja. Onko niitä muunlaisia? Mikään tekstiviesti tai sähköposti ei nimittäin ole "kortti".