Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinja 33v asuu sähköttömässä mökissä Inarissa. Ja omistaa 85 koiraa.

Vierailija
05.02.2017 |

Toisaalta kiehtovaa tuollainen elämä.
Kysymyksiä juttu kyllä herätti:
Hoitaako yksin kaikki 85 koiraa. Jos on monta päivää erämaassa asiakkaiden kanssa, kuka hoitaa loput koirat?
Koirien ruoka maksaa 8000€ parissa kuukaudessa. Tuskin tollasilla eräopastöillä noin paljon tienaa. Toki ei varmaan kauheasti muita kuluja ole kuin koirat.
Ei antanut bisneksestä oikein kivaa kuvaa yrittäjä joka kertoo ettei pidä ihmisistä.
Mitä tarkoittaa että poikaystävä on hyvin itsenäinen :D

Erikoista elämää ja varmaan omalla tavallaan hyvin antoisaa. Aika erakkoluonne kyllä pitää olla. Onkohan noita koiria vähän liikaa?

Kommentit (598)

Vierailija
541/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinjan elanto on ihan ok, kunhan ei myy koirasudenpentuja sillä, että päästää koiria luontoon lisääntymään. Selvää tietysti on, että moinen koiralauma (5 tähden illallinen) vetää puoleensa susia. Itse mäkisin noista viherpipertäjistä aiemmissa viesteissä, mutta eihän tämä tinja ole mikään helsinkivihreyden edustaja eli sikäli väärässä ketjussa.

Vierailija
542/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99,9% palstalaisista ei pärjäisi siellä edes kahta päivää.

Jaa, miks ei? Kyllä siinä sähköttömässä suomalaisessa mökissä yleensä takka löytyy ja kaasuhella, peräti kaasu-uunikin. Senkus vain pitää yllä takkatulta, keittelee teetä ja uhraa 30min päivästä halonhakkuulle. Jos muuta ajanvietettä kaivaa niin pihasauna tulille ja lauteille vaikka pari ämpärillistä lunta slamaan.No big deal.

Terkuin tyyppi jonka vanhemmat on lapista mutta itse kaupunkilaistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinjan elanto on ihan ok, kunhan ei myy koirasudenpentuja sillä, että päästää koiria luontoon lisääntymään. Selvää tietysti on, että moinen koiralauma (5 tähden illallinen) vetää puoleensa susia. Itse mäkisin noista viherpipertäjistä aiemmissa viesteissä, mutta eihän tämä tinja ole mikään helsinkivihreyden edustaja eli sikäli väärässä ketjussa.

Turunvihreitä lieneekö isokin ero. Joo tosi kivaa muitten eläinten omistajista susimagneettitila .

Ei tuo elanto saamelaisten omaa imagoa käyttäen ole oikein eettisesti reilua minusta. Niinkuin ei intiaanienkaan hyväksikäyttö ollut. Pitäisi ehkä jo tuolla koulutuksella tajuta? Tämä vaan mielipiteenä.

Vierailija
544/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on noin yleensä iso ongelma jos myy itseään aitona jonain mutta onkin feikki? Tuossa on jo koko Lappikuva kyseessä kun lehdet pitkin maailmaa. Ei ole enää yksityisluonteista imago myyntiä ?

Vierailija
545/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaisten imagolla rahat omaan taskuun just

Vierailija
546/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palvelu on käytännössä maailman rikkaimmille vain sillä köyhä ei maksa noita maksuja missään eikä työtön eikä omista hevosia ratsastusleireille eikä maksa leirimaksuja. Eliittitouhua joka naamioitu erakkosuhertamiseksi, siinä myydään koko saameelaisten sielua nyt ja kerralla kovalla rahalla. Ihan kuin inkkareita käytettiin? Mielipiteeni sorry.

Onhan tuolla hintaa kun vertaa siihen että sillä saisi Jo viikon matkan jonnekin etelän lämpöön all inclusiv. Mutta, mä mietin, että saattaisin kuitenkin satsata kerran elämässä. Tuo on vähän sellainen ones in a lifetime tilanne. Kun sen on kerran kokenut, ei se kokemus oo toisella kerralla erillainen. Kerta riittää. Samat lumivaipat ja revontulet Jos ylipäätään on revontulia. Samalla tavalla kerran elämässä saattasin maksaa kalliisti kuumailmapalloilusta, pienlentokonekyydistä ja ja...

Vierailija
547/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen kulkuneuvolla tuollaista koiralaumaa liikutellaan kauas aina ulkomailla saakka?

Vierailija
548/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo palvelu on käytännössä maailman rikkaimmille vain sillä köyhä ei maksa noita maksuja missään eikä työtön eikä omista hevosia ratsastusleireille eikä maksa leirimaksuja. Eliittitouhua joka naamioitu erakkosuhertamiseksi, siinä myydään koko saameelaisten sielua nyt ja kerralla kovalla rahalla. Ihan kuin inkkareita käytettiin? Mielipiteeni sorry.

Onhan tuolla hintaa kun vertaa siihen että sillä saisi Jo viikon matkan jonnekin etelän lämpöön all inclusiv. Mutta, mä mietin, että saattaisin kuitenkin satsata kerran elämässä. Tuo on vähän sellainen ones in a lifetime tilanne. Kun sen on kerran kokenut, ei se kokemus oo toisella kerralla erillainen. Kerta riittää. Samat lumivaipat ja revontulet Jos ylipäätään on revontulia. Samalla tavalla kerran elämässä saattasin maksaa kalliisti kuumailmapalloilusta, pienlentokonekyydistä ja ja...

600 kk eläke mummoilla että silleen. Varmaan säästää. Ja työtön että saa ajella koirilla muutaman tunnin.

Vierailija
549/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen kulkuneuvolla tuollaista koiralaumaa liikutellaan kauas aina ulkomailla saakka?

Hevoskuljetusmersuilla yleensä jos on hevosiakin

Erakko...???

Vierailija
550/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa ensi kesänä leiriytyä muutamaksi päiväski, kaataa puita ja  pitää nuoiota aamusta iltaan, katotaan sitten kun ensimmäinen pipertäjä tulee "lukemaan lakia".

Älä unohda pyytää lupakirjaa puiden kaatamiseen Metsähallitukselta, ja kysy samalla lupa nuotion tekoon, kun viivyt työmaallasi useamman päivän. 

Vierailija
551/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600 kk eläke mummoilla että silleen. Varmaan säästää. Ja työtön että saa ajella koirilla muutaman tunnin.

Noo, mun mielestä tän palvelun kohderyhmä ei muutenkaan oo eläkeläiset. Ja lappilaisia mummuja ei ees kiinnosta, ne on lapsesta asti nähnyt niitä maisemia. Eiköhän työssä käyvät nuoret aikuiset ja perheelliset oo se joka käyttää näitä hiihtolomiensa aikana. Suomi on muutenkin niin mallia maa ettei työttömillä ole varaa oikein mihinkään. Hyvä kun saa sen leipäsen ees ylähuulen alle. Ion kokenut molemmat, täysrahattomuuden ja ihan kohyuu ok palkankin.

Vierailija
552/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät alkakaa vahtaamaan lantalaisten tulessa roihuavia satamäärin elukoita tuhoavia tiloja se on hirveätä nähdä joka ikinen vikkko kyllä porot pärjää kun ei ausia raahata raahaamalla niitten kintereeeseen kiinni.

Vierailija
553/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, mun mielestä tän palvelun kohderyhmä ei muutenkaan oo eläkeläiset. Ja lappilaisia mummuja ei ees kiinnosta, ne on lapsesta asti nähnyt niitä maisemia. Eiköhän työssä käyvät nuoret aikuiset ja perheelliset oo se joka käyttää näitä hiihtolomiensa aikana. Suomi on muutenkin niin mallia maa ettei työttömillä ole varaa oikein mihinkään. Hyvä kun saa sen leipäsen ees ylähuulen alle. Ion kokenut molemmat, täysrahattomuuden ja ihan kohyuu ok palkankin.

Voi kuule nykymummot haluavat juuri rekiajelulle

Vierailija
554/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa ensi kesänä leiriytyä muutamaksi päiväski, kaataa puita ja  pitää nuoiota aamusta iltaan, katotaan sitten kun ensimmäinen pipertäjä tulee "lukemaan lakia".

Älä unohda pyytää lupakirjaa puiden kaatamiseen Metsähallitukselta, ja kysy samalla lupa nuotion tekoon, kun viivyt työmaallasi useamman päivän. 

tarvitaanko koirasuden luontoon päästämiseen lupaa?

Vierailija
555/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallia=kallis

Ion= oon

Kohyuu= kohtuu

Damn you autocorrect. Äläkä kysy ees mikä kieli.

Vierailija
556/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton Tinjan omainen on metsätalousinssi

Vierailija
557/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä  haluaisin kieltää vihepipertäjien vaellukset maillani ihan vaan sen vuoksi, että aina kohdatessa tulee jotakin opetuksia yms. Amatööripipertäjän tuntee siitä, että se moikkaa innokkaasti metsässä, koska on kuullut että lapissa niin kuuluu tehdä, nokka pystyssä tietenkin tai alentuvasti.. Ammattilaiskulkija jää juttelemaan ja vaihtaa ajatuksia säästä, koska se voi itseasiassa olla tärkeää. Olen itse eksynyt yllättäen nousseessa sumussa yms.

Amatööri- ja ammattilaiskulkijalla on vissi ero: amatööri antaa neuvoja muille, ammattilainen kysyy niitä.

Halusiko joku elämysmatkalle Lappiin? No, järjestetään majoitus metsässä rakotulilla, liikutaan hevosella, revontulia näkyy jos on näkyäkseen... Mitä maksaisitte?

Vierailija
558/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee muuten mummouden ikäraja?

Mun on vaikea uskoa et 70v mummeli hinkuis yöksi valjakkoajelulle. :D

Vaan olemma toki yksilöitä ja onhan niitä supermummoja 👍

Vierailija
559/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koirasusien demonisointi on minusta ikävää. Ei niitä saa vapaasti päästää pariutumaan villien susien kanssa toki eikä aiheuttamaan haittaa luonnoneläimille tai poroille, mutta muuten ovat mukavia lemmikkejä oikeissa käsissä.

Joo, mulla on siis itselläni kaukaasiansuden ja saksanpaimenkoiran risteytys. En ole tarkoituksella sellaista pentuna ostanut, mutta päätyi rescuetapauksena minulle, kun vaihtoehto olisi ollut piikki nuorelle terveelle eläimelle. Olen ollut positiivisesti yllättynyt kuinka mukava lemmikki on, ja kuinka hyvin koulutettavissa (minulla on paljon kokemusta kouluttamisesta, useampi tottelevaisuusvalion titteli aiemmilla koirillani). Arkuus on ainoa ongelma minkä kanssa joutuu tekemään töitä, ja tästä syystä omistaja koirasta halusi eroonkin: hän halusi kovan pahissuden, ja sitten se onkin arka... Villieläimen perimä usein tekee araksi ja varovaiseksi, joten ei pitäisi yllättää.

Vierailija
560/598 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton Tinjan omainen on metsätalousinssi

Niin minäkin. Siksi tiedän jotain näistä puunkaatohommista. Inssi ei tosin välttämättä saa itse puuta kaadetuksi, mutta tietää kyllä, missä sen voi kaataa.

Kun lappalainen ( joka ei välttämättä ole saamelainen) lähtee metsään, hän tekee tulet ainakin valtion maalla "isävainaan luvalla" eikä siihen ole koskaan mitään sanottu, kunhan ei ole aiheutettu vahinkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme