Tinja 33v asuu sähköttömässä mökissä Inarissa. Ja omistaa 85 koiraa.
Toisaalta kiehtovaa tuollainen elämä.
Kysymyksiä juttu kyllä herätti:
Hoitaako yksin kaikki 85 koiraa. Jos on monta päivää erämaassa asiakkaiden kanssa, kuka hoitaa loput koirat?
Koirien ruoka maksaa 8000€ parissa kuukaudessa. Tuskin tollasilla eräopastöillä noin paljon tienaa. Toki ei varmaan kauheasti muita kuluja ole kuin koirat.
Ei antanut bisneksestä oikein kivaa kuvaa yrittäjä joka kertoo ettei pidä ihmisistä.
Mitä tarkoittaa että poikaystävä on hyvin itsenäinen :D
Erikoista elämää ja varmaan omalla tavallaan hyvin antoisaa. Aika erakkoluonne kyllä pitää olla. Onkohan noita koiria vähän liikaa?
Kommentit (598)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyskentelin omilla maillani ja istahdin kannonokkaan ja poltin tupaka niin älähän ollakkaan niin siihen ilmestyi viherpipertäjä kuin tyhjästä koiransa kanssa , joka oli irti toukokuussa. Alkoi naputtamaan TUPAKANPOLTOSTA. Sen verran suivaannuin ja ilmoitin, että omistan nämä maat muutama kilometri joka suuntaan ja jos löytyy yhtäkään laitonta nuotioita tjsp niin seurauksista en vastaa. Tuhahtelio vaan ja rakki räksytti vierellä. Jotta sanoi sitten, että parempi lähtiä lampsimaan majapaikkaa kohtaan ellei halua tutustua lähemmin paikallisiin suonsilmäkkeisiin. Niin ja olen nainen, ja niin se pipertäjä lähti.
Voi jumalauta tuota röyhkeuttä millä ne käsittelevät ihmisiä! Sitten muutetaan korpeen kun ei onnaa ihmisten kanssa. No eipä taida oikein onnata noilla asenteilla. Tämä on kyllä esiin nostettava isommin koko asenne nämähän sekoittavat koko Suomen .
Varmaan on takana näissä maanystävissä ja muissa joku taho jolla on tietoinen missio ja ulkomailta jostain keski- eur - britit akselilta jotka haluaa muuttaa Suomen ilmapiiriä itselleen edullisemmaksi vaikka itsellään takana kolonialismi ja muuta pientä.
Ollaanpas tarkkana nyt näitten kanssa .
Tarkoitako röyhkeydellä pipertäjää vaan maanomistajaa?
Tässä piirtyy koko vihreyden ongelma: kaikki pitäisi olla kivaa ja idealistista ja hihkua pitkin rantoja onnellisuutta . Ei yhtään tajuta että lappilaiset ovat nimenomaan rakkaudesta tuolla omaan juureensa ja maahansa vaikkeivat ehkä lillu ja hihku samoin.
Eli iiskuva on ohut ja loppuunsaakka ajattelematon ja siitä syntyy kuin veitsi apinoitten käteen.
Vierailija kirjoitti:
Käyskentelin omilla maillani ja istahdin kannonokkaan ja poltin tupaka niin älähän ollakkaan niin siihen ilmestyi viherpipertäjä kuin tyhjästä koiransa kanssa , joka oli irti toukokuussa. Alkoi naputtamaan TUPAKANPOLTOSTA. Sen verran suivaannuin ja ilmoitin, että omistan nämä maat muutama kilometri joka suuntaan ja jos löytyy yhtäkään laitonta nuotioita tjsp niin seurauksista en vastaa. Tuhahtelio vaan ja rakki räksytti vierellä. Jotta sanoi sitten, että parempi lähtiä lampsimaan majapaikkaa kohtaan ellei halua tutustua lähemmin paikallisiin suonsilmäkkeisiin. Niin ja olen nainen, ja niin se pipertäjä lähti.
Ja näillä on aina koirat irti kun äiti ei näe tyyliin, koska se vapaus koirille kiva katella. Ja toukokuussa. Siihen ei vaan ajtus enää riitä tälle feodaaliylimystön jälkeläiselle että niitten navetankin eläimien on kiva laukata metsässään vapaana aitauksessa ja että koirasusi on hirmuinen riski niille. Ja poroille . Kuka päästi nämä ihmiset sanelemaan : rikkaat joitten lapset opastetaan yliopistoissa tälle tehtävälle ja kolonialistisista maista joissa jylläsi feodaalihenki: kyllä ylimystö tietää olkaa te rahvas turvat kiinni.
Johan nämä kävivät itse Afrikoissakin tietämässä miten siellä pitää elää:)! Ensin käännytettiin ja sekoitettiin koko pitäjä ja sitten mentiin päälle vihreilemään. Kyllä kuulemma sielläkin ovat paikalliset kovasti mielissään. Helevetti koko Afrikka meni ihan sekaisin näitten ideologioista .
Saamelaiset pitäkää puolenne !
Entisten miljonääri - lähetyssaarnaajien pennut ja niitten kaveripiirit ovat nyt juuri näitä viherpiipertäjiä. Ensin imettiin mehut muilta ja rahat ja sitten alettiin vitun eettisiksi. Ynnä pakanoiksi:)!
Suomessa ovat ylimystön lapsukaiset viheröitä nekin imivät ensin mehut kansasta ja kouluttivat omat pilttinsä ja näistä tuli vihreitä koska ulkomaat opastivat jostain bunkkereista ja sitten eikun imemään " eettisinä " ja itse kaupunkilaisina alta muitten verta.
Tavallaan tuo koirasusi meno on verenimettämistä kun tommonen puree kerran poroa.
Minä haluaisin kieltää vihepipertäjien vaellukset maillani ihan vaan sen vuoksi, että aina kohdatessa tulee jotakin opetuksia yms. Amatööripipertäjän tuntee siitä, että se moikkaa innokkaasti metsässä, koska on kuullut että lapissa niin kuuluu tehdä, nokka pystyssä tietenkin tai alentuvasti.. Ammattilaiskulkija jää juttelemaan ja vaihtaa ajatuksia säästä, koska se voi itseasiassa olla tärkeää. Olen itse eksynyt yllättäen nousseessa sumussa yms.
Taidanpa ensi kesänä leiriytyä muutamaksi päiväski, kaataa puita ja pitää nuoiota aamusta iltaan, katotaan sitten kun ensimmäinen pipertäjä tulee "lukemaan lakia".
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin kieltää vihepipertäjien vaellukset maillani ihan vaan sen vuoksi, että aina kohdatessa tulee jotakin opetuksia yms. Amatööripipertäjän tuntee siitä, että se moikkaa innokkaasti metsässä, koska on kuullut että lapissa niin kuuluu tehdä, nokka pystyssä tietenkin tai alentuvasti.. Ammattilaiskulkija jää juttelemaan ja vaihtaa ajatuksia säästä, koska se voi itseasiassa olla tärkeää. Olen itse eksynyt yllättäen nousseessa sumussa yms.
Näillä on aina semmonen ilme kuin Linkolalla: on siinä mutta aivankuin olisi arvolle sopimatonta herralle että joutuu olemaan siinä kanssasi. Naiset narisevat kirjakieltään sieltä kurkunpohjasta ja katselevat silmäripsien läpi nokka pystyssä. Ja kaikki ovat ns " sosiaalisia" eli liukas kieli .ja kaikki kuivia runkoja kun on kiire missiossaan. Lihava on kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa ensi kesänä leiriytyä muutamaksi päiväski, kaataa puita ja pitää nuoiota aamusta iltaan, katotaan sitten kun ensimmäinen pipertäjä tulee "lukemaan lakia".
Samoin. Eras naista piiperoista tuli jopa paheksumaan puutarhaani kerran kun hanestasen olisi myos pitanyt olla luomu
ja kaikki vaan pahenee GPS:n takia, torvelokin saattaa pärjätä. eli näitä voi kohdata ihan missä vaan kuten minäkin olen kohdannut. Sinänsä hieno harrastus (vaeltaminen yms)
Ensin lehdessa puhutaan toisten elinkeinoja vastaan mutta jos hanesta itsestaan taalla puhutaan tulee uhkaus etta estatte hanen elinkeinoa .... Asenne on ylhaalta alas pitkin nenanvartta . Ja viela tuommonen porojen raateluhomma useasti epailtyna itella huh huh, herttaista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä on aina semmonen ilme kuin Linkolalla: on siinä mutta aivankuin olisi arvolle sopimatonta herralle että joutuu olemaan siinä kanssasi. Naiset narisevat kirjakieltään sieltä kurkunpohjasta ja katselevat silmäripsien läpi nokka pystyssä. Ja kaikki ovat ns " sosiaalisia" eli liukas kieli .ja kaikki kuivia runkoja kun on kiire missiossaan. Lihava on kauhistus.
Oikean vaeltajan näistä feikkivaeltajista kyllä erottaa. On hirveää jäädä vaihtamaan pari sanaa savultahaisevan risuparran kanssa, joka käristää nuotiolla HK:n sinistä tai jyrsii kuivaalihaa. Naisena (ja hoikkana) en varmaa koe moista ylenkatsetta, mutta pukeutumiseni ei ole Gore-Texiä vaan villahousuja ja muuta kerrospukeutumista.
Heti kun kuulee se Kehäkolmosen ihme narinan, niin kaivan repusta jämerämpiä hammastikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikean vaeltajan näistä feikkivaeltajista kyllä erottaa. On hirveää jäädä vaihtamaan pari sanaa savultahaisevan risuparran kanssa, joka käristää nuotiolla HK:n sinistä tai jyrsii kuivaalihaa. Naisena (ja hoikkana) en varmaa koe moista ylenkatsetta, mutta pukeutumiseni ei ole Gore-Texiä vaan villahousuja ja muuta kerrospukeutumista.
No pitaisiko sinun ihmeessa opastaa lapinmuesta ajamaan parta ja syomaan oikein tee siita uusi business jankhaan:)! Varmaan ranska ja britit taas feidaalilinnoissaan ihastuvat sinuunkin ja Lappikuva nousee :)?
Mitenkähän kävisi Helsingin keskustassa jos alkaisi neuvomaan paikallisia miten väärin he elävät kun vetävät pilveä siellä tai tekevät työtä kaupungissa joka paskaa Itämerta ja Helsingin alla olevaa luontoa - turpiin saisi Mannerheimintiellä jo :)!
Hyvin menee käyhän tuolla se raha - ylimystö kylässä :)!
Rikkaimmat starat käy ajelemassa koska ajelu 500 ja arpiat per hlö
Tuo palvelu on käytännössä maailman rikkaimmille vain sillä köyhä ei maksa noita maksuja missään eikä työtön eikä omista hevosia ratsastusleireille eikä maksa leirimaksuja. Eliittitouhua joka naamioitu erakkosuhertamiseksi, siinä myydään koko saameelaisten sielua nyt ja kerralla kovalla rahalla. Ihan kuin inkkareita käytettiin? Mielipiteeni sorry.
Voi jumalauta tuota röyhkeuttä millä ne käsittelevät ihmisiä! Sitten muutetaan korpeen kun ei onnaa ihmisten kanssa. No eipä taida oikein onnata noilla asenteilla. Tämä on kyllä esiin nostettava isommin koko asenne nämähän sekoittavat koko Suomen .
Varmaan on takana näissä maanystävissä ja muissa joku taho jolla on tietoinen missio ja ulkomailta jostain keski- eur - britit akselilta jotka haluaa muuttaa Suomen ilmapiiriä itselleen edullisemmaksi vaikka itsellään takana kolonialismi ja muuta pientä.
Ollaanpas tarkkana nyt näitten kanssa .