Onko tällainen hyvä työhakemus
Olen (paikkakunnalta X) kolmannen vuoden (alan X) opiskelija (X oppilaitoksesta) ja olen kiinnostunut tarjoamastanne (X työpaikasta).
Lukuvuoden loppuessa olen suorittanut (X opintopistettä). Olen aikaisemmin opiskellut (X tutkinnon) (X oppilaitoksessa).
Olen menestynyt opinnoissani. Harrastan (asiaa X) jonka johdosta olen oppinut (X taitoja).
Onko ylläoleva hyvä vapaa työhakemus lähetettäväksi eri yrityksiin jos etsin työtä ensi kesäksi? Tietysti täytän nuo X kohdat omilla tiedoillani.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan hyvä yleishakemus. Käytä selkeää kieltä, eikä mitään ylimäätäisiä kohteliaisuuksia. Ikä. Paikkakunta, hlötiedot, ensiapukortit jne mukaan niin rekryn ei tarvitse arvailla.
Joo ei, siis ei mitään ikää tai paikkakuntaa hakemukseen. Tai tietenkin kirjoitat ansioluetteloon yhteystietosi, se riittää. Ensiapukortin tms. (jos sellainen on) voi mainita korkeintaan silloin, mikäli se liittyy oleellisesti hakemaasi alaan.
Aika monessa paikassa vaaditaan jotain työturvallisuukorttia, hygieniapassia tms. Siksi ne kuten myös EA kannattaa mainita - mutta vain yhdellä rivillä cv:ssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei voisiko joku kertoa miksi on niin iso moka liittää opintorekisteriote vaikka sitä ei pyydetä? Ajattelisin että rekryhenkilöt voivat sitä katsoa jos huvittaa mutta jättää avaamatta ellei kiinnosta.
Jos pyydetään hakemus ja CV, niin lähetetään ne. Ei voi kertoa olevansa tarkka työntekijä tai vastaavaa jos ei edes seuraa yksinkertaisia ohjeita.
Hakemusvaiheessa riittää maininta, että keskiarvo se 4,5 tai olen menestynyt hyvin opinnoissa.
Jos heitä kiinnostaa randomhakijoiden kurssit, niitä kyllä pyydetään. Rekrytoijaa ärsyttää ylimääräiset liitteet.
Itse asiassa voisi olla parempi mainita joku opettajista suosittelijaksi " lehtori NN ( puh. ....) voi kertoa tarkemmin opiskelumenestyksestäni". Hän on siis ikään kuin suosittelija, joita nykyään aina kysytään - mutta varmista tietenkin ensin, että kyseinen henkilö oikeasti suostuu suosittelemaan sinua siihen paikkaan.
Meinaatko että opettajilla on aikaa roikkua koko kevät puhelimessa suosittelemassa kaikkia opettamiaan opiskelijoita, joita ei välttämättä edes muista kuin korkeintaan etäisesti nimeltä, kymmenille työnantajille?
Jos yksi opiskelija lähettää vaikka 20 hakemusta joista jokaiseen on merkitty opettaja suosittelijaksi ja tämän tekee vaikka 50 opiskelijaa niin opettajan pitäisi pahimmillan suositella opiskeljoitaan eri työnantajille 1000 kertaa!