Onko tällainen hyvä työhakemus
Olen (paikkakunnalta X) kolmannen vuoden (alan X) opiskelija (X oppilaitoksesta) ja olen kiinnostunut tarjoamastanne (X työpaikasta).
Lukuvuoden loppuessa olen suorittanut (X opintopistettä). Olen aikaisemmin opiskellut (X tutkinnon) (X oppilaitoksessa).
Olen menestynyt opinnoissani. Harrastan (asiaa X) jonka johdosta olen oppinut (X taitoja).
Onko ylläoleva hyvä vapaa työhakemus lähetettäväksi eri yrityksiin jos etsin työtä ensi kesäksi? Tietysti täytän nuo X kohdat omilla tiedoillani.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Sun pitää aloittaa hakemus kertomalla, että MIKSI haet kyseistä paikkaa. Näytä motivaatio ja into!
Siis esim. näin?
Olen (paikkakunnalta X) kolmannen vuoden (alan X) opiskelija (X oppilaitoksesta) ja olen kiinnostunut tarjoamastanne (X työpaikasta), koska haluan saada ensi kesäksi hyvän työpaikan.
Miten teet työsi
Millainen kollega olisit
Mikä on sun persoona
Mä olen joskus hakenut aloittamalla raflaavasti "Reipas puutarhuri ilmoittautuu palvelukseenne!" ja siinä sitten ekan kappaleen kerron osaamisestani työpaikan kannalta relevantisti, en yleistasolla. Tokassa kappaleessa perustelen koulutus- ja työhistoriani puolesta miksi sovin työpaikkaan parhaiten ja kolmannessa ilmoitan miten olen käytettävissä, palkkatoiveeni ym.
Tosin tällaisia hakemuksia ei juurikaan kyllä ole tarvinnut täytellä kun aina olen saanut töitä kun olen hakenutkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Sun pitää aloittaa hakemus kertomalla, että MIKSI haet kyseistä paikkaa. Näytä motivaatio ja into!
Siis esim. näin?
Olen (paikkakunnalta X) kolmannen vuoden (alan X) opiskelija (X oppilaitoksesta) ja olen kiinnostunut tarjoamastanne (X työpaikasta), koska haluan saada ensi kesäksi hyvän työpaikan.
Ei.
Haen tätä paikkaa, koska se on juuri mitä haluan; monipuolisia asiakaspalvelutehtäviä mielenkiintoisella toimialalla.
Taaaai jtn:
Hain tätä paikkaa, koska se antaa minulle mahdollisuuden kehittää taitojani ja hyödyntää osaamistani.
Tai miksi nyt ylipäätään se työ kiinnostaa? Kiva firma, hyvät tehtävät, vastaa kokemusta/mitä haluat oppia?
Ei kyllä ole. Ethän sinä kertonut tuossa lainkaan, miksi haet kyseistä paikkaa, miksi haluat juuri siihen yritykseen töihin, mitä annettavaa sinulla olisi yritykselle ja miksi olisit paras valinta.
Hyvä kun on lyhyt ja selkeä. Mieti kuitenkin vielä yksi tai kaksi lausetta, jotka saavat rekrytoijan kutsumaan haastatteluun juuri sinut.
Kerro mitä osaat ja mitä haluat tehdä työksesi. Ja miksi juuri sitä.
Varsinkin opiskelijoille se into ja motivaatio ovat erittäin tärkeitä, koska voi olla vaikeaa perustella osaamisella jos sitä ei paljoa ole vielä.
Tässä sulle hyvä malli työhakemukseen.
http://www.kouvola.fi/material/attachments/5nseRqPy6/5gOqX4U5D/kokoa_ma…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Siis esim. näin?
Ei.
Haen tätä paikkaa, koska se on juuri mitä haluan; monipuolisia asiakaspalvelutehtäviä mielenkiintoisella toimialalla.
Taaaai jtn:
Hain tätä paikkaa, koska se antaa minulle mahdollisuuden kehittää taitojani ja hyödyntää osaamistani.
Tai miksi nyt ylipäätään se työ kiinnostaa? Kiva firma, hyvät tehtävät, vastaa kokemusta/mitä haluat oppia?
Lol, nuohan ovat aivan yhtä tyhjänpäiväistä sanahelinää kuin aloittajan provossa (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Siis esim. näin?
Ei.
Taaaai jtn:
No rehellisesti sanottuna juuri tuo mihin olin laittamassa kiinnostaisi kun se ehkä olisi oman alan työtä ja yrityksen toimipiste lähellä asuinpaikkaani (minulla ei ole autoa joten kulkeminen jonnekin hevonkuuseen on vaikeaa).
Mutta tuotahan siihen ei voi kirjoittaa tietysti. En edes tiedä mitä se työ oikeasti pitäisi sisällään kun se on vain ilmoitettu tyyliin "haemme työntekijöitä X alan tehtäviin" (siis ei sanatarkasti noin tietenkään mutta tuohon tyyliin).
Olen ansioluettelon puolelle selvittänyt kaksi sivua erilaisia osaamisia ja muita, joten tarvitseeko niitä erikseen vielä hakemuksessa kertoa? Ja jos lisään opintorekisteriotteen liitteeksi niin rekrytoija näkee mitä kursseja olen opiskellut ja miten hyvin on mennyt (siis on mennyt hyvin).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Siis esim. näin?
Ei.
Taaaai jtn:
Lol, nuohan ovat aivan yhtä tyhjänpäiväistä sanahelinää kuin aloittajan provossa (?).
Ei ole provo. En ole aikaisempina vuosina päässyt edes haastatteluun vaikka olen laittanut parikymmentä hakemusta joten nyt ajattelin että jos vika on siinä kun en ymmärrä miten suurin osa kurssikavereista on päässyt töihin (tai sitten ne valehtelevat).
Ap
Sun täytyy vakuuttaa että sinusta on hyötyä heille.
Tarvitsetteko apua? Olen käytettävissänne. Tulen mielelläni haastatteluun.
Ei mitään olen menestynyt kiitettävästi ja muuta liirumlaarua.
Soita heille ja mene käymään.
Kaikennäköistä sitä... kirjoitti:
Tässä sulle hyvä malli työhakemukseen.
http://www.kouvola.fi/material/attachments/5nseRqPy6/5gOqX4U5D/kokoa_ma…
Olen lukenut näitä malleja vaikka kuinka paljon mutta en saa niistä oikein mitään irti ja tuo aloitusviestin hakemus on parasta mitä olen saanut viimeisen kahden viikon aikana tehtyä ja olen sellaisen lähettänyt jo kolmeen yritykseen.
Nyt löysin vielä parempia työpaikkoja, etsin google mapsilla alueen yrityksiä mitkä liittyisi omaan alaan ja tutkin niiden nettisivuja, aikaisemmin katsoin vain mol.fi:stä, ja nyt yritysten sivuilta löytyi työpaikkoja mitä molissa ei ole? Niin haluaisin saada mahdollisimman hyvän hakemuksen tehtyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Siis esim. näin?
Ei.
Taaaai jtn:
No jooooo, mutta ideam tajuaa?
Itse en nyt keksinyt esimerkkiä ja kannattaa jatkaa muutamalla muulla lauseella.
Viime viikolla sain työn ja osoitin ekassa kappaleessa, että todella mielenkiintoinen ja innovatiivinen yrityksen toimintaidea (tekee siitä mielenkiintoisen minulle), olisi hienoa päästä mukaan ja perustelin, että miksi pärjäisin hommassa.
Mainitsin firman nimen pari kertaa ekan kappaleen jälkeenkin.
Jos menet nyt ovesta ulos ja osaat löytää oikeista väristä X:n ja lasket kaikki nuo X:t yhteen niin löydät auringon paisteen.
Minä en löytänyt yhtäkään x:ää tänään mutta yksi minulla oli mukana. Jos lasket auringon paistetta niin voit saada todella energiaa kuluttavan vastauksen yhdestä laskusta koska en tule sanomaan oliko hakemuksenne hyvä.
Olihan se hyvän oloinen. Tosin pelkällä paperilla katsominen työntekijää on heikko näkemys uudesta työntekijästä jos on kaksoismoraali hukassa.
Ei aloitus kyllä mikään provo ole vaan tästä saa moni muukin hyvää oppia. Onhan tällainen asiallinen keskustelu mukavaa vaihtelua noille "Mä olen raskaana ja juon pullon kirkasta joka päivä. Onko se OK" tyyppisille keskusteluille.
Aloita tosiaan sillä, miksi haet juuri tätä paikkaa. Hyvä peruste on se, että haluat kokemusta alalta x.
Tuo lause "olen menestynyt opinnoissani" on täysin turha, jos et kerro, miten olet menestynyt opinnoissasi. Paljon parempi on esim: "Olen menestynyt opinnoissani: olen suorittanut kaikki kurssit malliohjelman mukaisesti, ja keskiarvoni on 4,2/5."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä.
Siis esim. näin?
Ei.
Taaaai jtn:
No rehellisesti sanottuna juuri tuo mihin olin laittamassa kiinnostaisi kun se ehkä olisi oman alan työtä ja yrityksen toimipiste lähellä asuinpaikkaani (minulla ei ole autoa joten kulkeminen jonnekin hevonkuuseen on vaikeaa).
Mutta tuotahan siihen ei voi kirjoittaa tietysti. En edes tiedä mitä se työ oikeasti pitäisi sisällään kun se on vain ilmoitettu tyyliin "haemme työntekijöitä X alan tehtäviin" (siis ei sanatarkasti noin tietenkään mutta tuohon tyyliin).
Olen ansioluettelon puolelle selvittänyt kaksi sivua erilaisia osaamisia ja muita, joten tarvitseeko niitä erikseen vielä hakemuksessa kertoa? Ja jos lisään opintorekisteriotteen liitteeksi niin rekrytoija näkee mitä kursseja olen opiskellut ja miten hyvin on mennyt (siis on mennyt hyvin).
Ap
Miksi sua kiinnostaa se ala sitten? Palava into markkinointia ja sen muuttuvia trendejä kohtaan (oksennus joo, mutta väännän tässä rautalangasta), halu olla mukana kehittämässä plääplää mikä ikinä alasi onkaan.
Voit soittaa ja kysyä lisää työtehtävistä.
Ja kyllä hakemuksessa pitää nostaa osaamista esiin vaikka CV onkin! "Minulla on monen vuoden projektihallinnan kokemus, joten osaan pitää langat käsissä.js työskennellä tiimissä." Ja miten tästä osaamisesta hyötyä sille firmalle mihin haet?
Ei ole hyvä.