Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kolme kertaa turhaan synnytysosastolla "väärän hälytyksen" vuoksi, lasku 240 euroa!

Vierailija
05.02.2017 |

Ensimmäistä lastani odotin n. puoli vuotta sitten ja kivuliaat supistukset alkoivat viikkoa ennen oikeaa synnytystä. Odottelin kotona muutaman päivän, kunnes kärsivällisyyteni oli viimein lopussa ja en jaksanut enää kätilöiden "odottele vielä ihan rauhassa kotona, mene vaikka suihkuun"-jorinoita, vaan vaadin päästä osastolle. Yhteensä matkustin taksilla sairaalaan kolme kertaa ja joka kerta minut käännytettiin takaisin kotiin, sillä en ollut avautunut tarpeeksi. Jokaisesta kerrasta laskutettiin päivystyspolimaksu sekä jouduin maksamaan taksikyydit sinne ja takaisin. Yhteensä laskua tuli 240 euroa ja tähän päälle itse synnytyksestä aiheutuneet kulut eli toiset 250 euroa.

En todellakaan olisi vaivautunut menemään sairaalaan, jos minulla ei olisi ollut todellisia tuskia. Miten ihmeessä olisin voinutkaan tietää, milloin on tosi kyseessä, sillä supistukset tuntuivat koko ajan aivan yhtä kivuliailta kuin synnytyksen alettua oikeasti? Lopulta synnytin melkein omaan saunaamme, sillä en älynnyt lähteä tarpeeksi ajoissa synnyttämään luultuani, että taas menisin vain turhaan.

Kannattaa siis säästää vähintään 500 euroa ylimääräistä pelkästään synnytystä varten, sillä se ei aina mene niin kuin pitäisi. Eniten ärsytti tuo taksilla ajelu aivan turhaan.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla pääsit kuitenkin.

Vierailija
2/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, myös raskaana olevat joutuvat maksamaan palveluista, vaikka tosin äitiysneuvola on ilmainen. Olisit voinut neuvolassa käydä näytilllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaali hinta tuo on. Minulla oli normisynnytys ja koko juttu maksoi 300e. Kyllä sairaalassa olo maksaa. En ymmärrä, mistä olet vihainen? Synnytyksesi oikea hinta oli noin 2000-3000e.

Vierailija
4/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, terveyspalvelut maksaa!

Vierailija
5/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Minä sain kaksoset, ja seuranta oli niin tiuhaa (joka kerrasta polimaksu), että synnytykseen ja raskauteen upposi yhteensä n. 700€. En valita. Halpaa se silti on, varsinkin ottaen huomioon hoidon taso, joka on Suomessa huippuluokkaa!

Vierailija
6/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit päästä osastolle, ja itket sitten normaalista sairaalan päivämaksusta?

Päätit käyttää taksia, mutta ajattelit että joku muu sen maksaa? Mitä v****a?

Vierailija
7/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika halvalla kuule pääsit. Veikaappa paljon maksoi kun lasta melkein koko raskauden tarkkailtiin n. 2 viikon välein? Joka kerta lasku 35e :) ja tuohon tietty se itse synnytys ja osastolla olo + lapsi viikon keskolassa.

Vierailija
8/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö taksista pitäisi maksaa vain omavastuu. Oma synnytykseni tuli paljon halvemmaksi...

Vierailija
9/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuraha jos miettii, että kersaan menee rahaa 100k€

Vierailija
10/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tai joku muu olisi voinut mittanauhalla tai viivoittimella mitata, kuinka paljon olet avautunut.

Vierailija
11/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vain, että olisi tullut yli puolet halvemmaksi jäädä osastolle kuin ajaa taksilla edestakaisin. Minulla ei ole autoa joten se siitä. Ap

Vierailija
12/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos ajelee vaikka ei oo tarvetta

Vierailija
13/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odottaa lasta, niin kannattaa säästää ennakkoon rahaa. Mieluummin enemmän kuin 500euroa...

Vierailija
14/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin vain, että olisi tullut yli puolet halvemmaksi jäädä osastolle kuin ajaa taksilla edestakaisin. Minulla ei ole autoa joten se siitä. Ap

ehkä halvemmaksi sinulle, mutta ei yhteiskunnalle. Olisi kannattanut mitata se avautumisaste ja kysyä puhelimessa, jäädäkö kotiin vai eikö.

Vierailija
15/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Mulle on tehty kaksi sektiota hintaan 150-160€/kpl, melko halpaa mielestäni. Vaikkei kummassakaan tapauksesa menny ku strömsöössä niin halvalla säilyi henki niin äidillä kuin lapsella.

Vierailija
16/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajoit taksilla, eikö joku voinut heittää? Ja mieti niitä, joilla kaikki ei menekään täydellisesti, ja joutuvat vauvan kanssa jäämään sairaalaan useiksi päiviksi, jopa viikoiksi. Ja pääsit sairaalaan, koska et jaksanut kipujesi kanssa. Toiset sinnittelevät viimeiseen asti. Itse menin sairaalaan 23.00, lapsi syntyi klo 2.00. Jouduin maksamaan myös siitä vuorokaudesta, josta olin sisällä vain sen tunnin. Olisi kannattanut odotella vaikka autossa.

Vierailija
17/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö taksista pitäisi maksaa vain omavastuu. Oma synnytykseni tuli paljon halvemmaksi...

Miksi joku omavastuu? Kukas sen lopun maksaa?  Minäkin kuljen joskus taksilla eikä mulle ole kerrottu, että joku toinen sen maksaa.

Vierailija
18/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa lystiä, jos ajattelee mitkä yhteiskunnalle aiheutuneet todelliset kustannukset olivat.

Vierailija
19/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaali hinta tuo on. Minulla oli normisynnytys ja koko juttu maksoi 300e. Kyllä sairaalassa olo maksaa. En ymmärrä, mistä olet vihainen? Synnytyksesi oikea hinta oli noin 2000-3000e.

Ai 2000-3000€? Ehkä 10000-15000€ on lähempänä.

Vierailija
20/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä halvemmaksi sinulle, mutta ei yhteiskunnalle. Olisi kannattanut mitata se avautumisaste ja kysyä puhelimessa, jäädäkö kotiin vai eikö.

Onko inhimillistä antaa ihmisen kiemurrella tuskissaan kotona viikon, vaikka avautumista ei olisikaan tapahtunut? En saanut edes unilääkettä, vaikka olin valvonut viisi yötä putkeen ja käynyt kolme kertaa näytillä. Ja tosiaan ei tullut mieleeni mittailla mitään kotona. Ap