Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kolme kertaa turhaan synnytysosastolla "väärän hälytyksen" vuoksi, lasku 240 euroa!

Vierailija
05.02.2017 |

Ensimmäistä lastani odotin n. puoli vuotta sitten ja kivuliaat supistukset alkoivat viikkoa ennen oikeaa synnytystä. Odottelin kotona muutaman päivän, kunnes kärsivällisyyteni oli viimein lopussa ja en jaksanut enää kätilöiden "odottele vielä ihan rauhassa kotona, mene vaikka suihkuun"-jorinoita, vaan vaadin päästä osastolle. Yhteensä matkustin taksilla sairaalaan kolme kertaa ja joka kerta minut käännytettiin takaisin kotiin, sillä en ollut avautunut tarpeeksi. Jokaisesta kerrasta laskutettiin päivystyspolimaksu sekä jouduin maksamaan taksikyydit sinne ja takaisin. Yhteensä laskua tuli 240 euroa ja tähän päälle itse synnytyksestä aiheutuneet kulut eli toiset 250 euroa.

En todellakaan olisi vaivautunut menemään sairaalaan, jos minulla ei olisi ollut todellisia tuskia. Miten ihmeessä olisin voinutkaan tietää, milloin on tosi kyseessä, sillä supistukset tuntuivat koko ajan aivan yhtä kivuliailta kuin synnytyksen alettua oikeasti? Lopulta synnytin melkein omaan saunaamme, sillä en älynnyt lähteä tarpeeksi ajoissa synnyttämään luultuani, että taas menisin vain turhaan.

Kannattaa siis säästää vähintään 500 euroa ylimääräistä pelkästään synnytystä varten, sillä se ei aina mene niin kuin pitäisi. Eniten ärsytti tuo taksilla ajelu aivan turhaan.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset maksavat veroja kattaakseen edes osan elämänsä aikana tarvitsemistaan terveyspalveluista. Ihan hyvin joku perusterve on voinutkin maksaa koko synnytyksen itse käymällä töissä maksaen veroja.

Vierailija
22/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Sä sait selkeät ohjeet ja päätit olla noudattamatta niitä.

Vielä vaadit osastolle ottamista. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa hujahtaa synnytykseen kymppitonni. Täällä erikoissairaanhoito on sikaräkähalpaa. Täällä on myös äitiyspäivärahat, lapsilisät, vanhempainvapaat jne. Ja aina vaan valitetaan.

Synnärillä huonekaveri uhosi että varastaa siteitä, kun sairaalassa olo on niin kallista.

Vierailija
24/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa hujahtaa synnytykseen kymppitonni. Täällä erikoissairaanhoito on sikaräkähalpaa. Täällä on myös äitiyspäivärahat, lapsilisät, vanhempainvapaat jne. Ja aina vaan valitetaan.

Synnärillä huonekaveri uhosi että varastaa siteitä, kun sairaalassa olo on niin kallista.

Jep ja palkkataso on alhaisempi kuin esimerkiksi Jenkeissä ja yllättäen täällä hujahtaa helposti 30 % palkasta veroihin. Osa siitäkin kattaa terveydenhuollon kustannuksia. Että se siitä sikaräkähalvasta elämisestä Suomessa.

Vierailija
25/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin vain, että olisi tullut yli puolet halvemmaksi jäädä osastolle kuin ajaa taksilla edestakaisin. Minulla ei ole autoa joten se siitä. Ap

ehkä halvemmaksi sinulle, mutta ei yhteiskunnalle. Olisi kannattanut mitata se avautumisaste ja kysyä puhelimessa, jäädäkö kotiin vai eikö.

Onko inhimillistä antaa ihmisen kiemurrella tuskissaan kotona viikon, vaikka avautumista ei olisikaan tapahtunut? En saanut edes unilääkettä, vaikka olin valvonut viisi yötä putkeen ja käynyt kolme kertaa näytillä. Ja tosiaan ei tullut mieleeni mittailla mitään kotona. Ap

Ööö, jos sulla oli normaalisti edennyt raskaus, ei sua silloin oteta osastolle viikoksi makaamaan, kun sulla kerran oli vain harjoitussupistuksia. Olisit turhaan vienyt paikan sitä oikeasti tarvitsevalta.

Tuo 500e on pieni hinta siitä, että olette oletettavasti kummatkin terveitä.

Vierailija
26/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua yhtään lohduttaa, niin minä kävin raskauden ensimmäiset 7 kuukautta lähes viikottain sairaalassa tiputuksessa, kun oksensin kaiken.

Osastolla oli äitejä, jotka olivat sairaalassa koko raskauden ajan ja odottivat synnytystä.

Täälläkin mentiin taksilla. Ja kyllä rahaa paloi, kun sitä mulle kukaan etukäteen kertonut.

Vierailija
27/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastolla oli äitejä, jotka olivat sairaalassa koko raskauden ajan ja odottivat synnytystä.

9kk sairaalassa??

Vierailija
28/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin aikanaan odotellut synnäriltä saatuja ohjeita niin kotia olisin synnyttänyt. Käskivät odottaa säännöllisiä supistuksia. Itku pääsi kun olin ollut jo useamman tunnin ja oli vain leikkisupituksia.tolla nimellä niitä siellä sanottiin. " Leikkisupistuksia" tuli minuutin ja 2min välein ja se itku siitä ajatuksesta että kun nämä ei ole oikeita niin kui kamala tuska on sitten oikeissa!  Onneks lähettiin vasten ohjetta ja sain synnyttää laitoksella.

Vierailija
29/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaali hinta tuo on. Minulla oli normisynnytys ja koko juttu maksoi 300e. Kyllä sairaalassa olo maksaa. En ymmärrä, mistä olet vihainen? Synnytyksesi oikea hinta oli noin 2000-3000e.

Niin maksaa kunnan hammaslääkärissäkin käynti enemmän kuin sen mitä asiakas maksaa. Näin se menee kun niitä ja myös synnytyksiä maksetaan kaikilta kerätyillä veroilla.

Vierailija
30/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua yhtään lohduttaa, niin minä kävin raskauden ensimmäiset 7 kuukautta lähes viikottain sairaalassa tiputuksessa, kun oksensin kaiken.

Täälläkin mentiin taksilla. Ja kyllä rahaa paloi, kun sitä mulle kukaan etukäteen kertonut.

Hoitomaksuihin on maksukatto, ei se määräänsä enempää maksa vaikka makais 9kk sairaalassa.

Vierailija
31/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sulla ei ole autoa millä kulkea, ei pitäis olla kenenkään muun päänvaiva, paitsi ainoastaan sun. Ihan oikein, että sua ei makuutettu osastolla oottamassa veronmaksajien piikkiin, ihan vaan siksi että SINÄ olisit säästänyt taksikuluissa.

Vierailija
32/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö taksista pitäisi maksaa vain omavastuu. Oma synnytykseni tuli paljon halvemmaksi...

Miksi joku omavastuu? Kukas sen lopun maksaa?  Minäkin kuljen joskus taksilla eikä mulle ole kerrottu, että joku toinen sen maksaa.

Mitä hittoa minulta kyselet ja alapeukutatte (ei omavastuu ole minun keksimäni juttu!).

Vierailija
33/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja palkkataso on alhaisempi kuin esimerkiksi Jenkeissä ja yllättäen täällä hujahtaa helposti 30 % palkasta veroihin. Osa siitäkin kattaa terveydenhuollon kustannuksia. Että se siitä sikaräkähalvasta elämisestä Suomessa.

En puhunut mitään sikaräkähalvasta elämisestä, vaan sikaräkähalvasta erikoissairaanhoidosta. Ja jos Jenkkeihin tosiaan haluat vertailla, niin vertaillaan vaan. Mä aloitan. Äitiysloma: 12 viikkoa. Palkatonta.

Vierailija
34/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei sitten ole sukulaisia, ystäviä tai muita läheisiä, joiden apuun ja neuvoihin olisit voinut turvautua tuossa tilanteessa. Avauksesta päätellen sinulla ei ole miestäkään. Kovin ikävää. 

Kätilöiden puheet eivät ole "jorinoita". He ovat kokeneet useampia synnytyksiä kuin sinä, monet myös omakohtaisesti, synnyttäjinä. 

Mitä haluat, että nyt tapahtuu? Sinulle hyvitetään poliklinikkamaksut/ taksikustannukset/ kulut synnytyksestä? Joku noista vai kaikki mainitut? 

Vierailija
35/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaali hinta tuo on. Minulla oli normisynnytys ja koko juttu maksoi 300e. Kyllä sairaalassa olo maksaa. En ymmärrä, mistä olet vihainen? Synnytyksesi oikea hinta oli noin 2000-3000e.

Ai 2000-3000€? Ehkä 10000-15000€ on lähempänä.

Ensimmäinen hinnanarvioija on oikeassa, normaalisynnytyksen todellinen hinta on noin. 2000-3000 euroa (komplisoituneet asia erikseen ditten). Hinnastoja (esim hus ) löytyy googlettmalla.

Vierailija
36/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin aikanaan odotellut synnäriltä saatuja ohjeita niin kotia olisin synnyttänyt. Käskivät odottaa säännöllisiä supistuksia. Itku pääsi kun olin ollut jo useamman tunnin ja oli vain leikkisupituksia.tolla nimellä niitä siellä sanottiin. " Leikkisupistuksia" tuli minuutin ja 2min välein ja se itku siitä ajatuksesta että kun nämä ei ole oikeita niin kui kamala tuska on sitten oikeissa!  Onneks lähettiin vasten ohjetta ja sain synnyttää laitoksella.

Siis jos sulla tuli supistuksia minuutin-2 min välein niin eikös ne ole säännöllisiä supistuksia? Kun soitit synnärille ja sanoit, että supistuksia 1-2 min välein niin sanoivat, että odota kotona? Tuskin pitää paikkaansa.

Vierailija
37/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos sulla tuli supistuksia minuutin-2 min välein niin eikös ne ole säännöllisiä supistuksia? Kun soitit synnärille ja sanoit, että supistuksia 1-2 min välein niin sanoivat, että odota kotona? Tuskin pitää paikkaansa.

Voi kuule, tietäisitpä vaan... Esikoinen olis syntynyt kotiin, jos oltaisiin kuunneltu synnärin ohjeita, eikä mies olisi "pakottanut" lähtemään laitokselle...

T: Joku muu kuin tuo lainaamasi kirjoittaja...

Vierailija
38/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua myös siihen, että synnäriltä kotiutumisen jälkeen voi joutua vielä palaamaan sairaalaan. Itse jouduin kohtutulehduksen takia takaisin vielä neljäksi päiväksi.

Vierailija
39/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus taas.. tiiätkö yhtään, mitä se yhteiskunnalle maksoi? Voisi kuvitella, että olisit tyytyväinen PIENESTÄ hinnasta, mutta ei, valitetaan nyt siitäkin.

Itse synnytyksen ja siihen osallistuvien ihmisten, lääkkeiden, paikan ja välineiden lisäksi sinua varten on erikoislääkärit ja muut asiantuntijat valmiudessa, mietipä oikeasti vähän, mitä se maksaa äläkä ulise turhasta.

Vierailija
40/65 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin vain, että olisi tullut yli puolet halvemmaksi jäädä osastolle kuin ajaa taksilla edestakaisin. Minulla ei ole autoa joten se siitä. Ap

Missä mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi