Syntyvyys on romahtanut: "Tätä vauhtia viimeinen suomalainen syntyy vuonna 2067"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702052200065464_uu.shtml
Jos syntyvyys putoaa nykyistä vauhtia, niin 50 vuoden päästä saavutetaan syntyvyydessä nollapiste. Te vapaaehtoisesti lapsettomat: tajuatteko, että olette ajamassa toiminnallanne suomalaiset sukupuuttoon?
Alkakaa jo ottaa vastuuta elämästänne ja yhteisestä yhteiskunnasta ja tehkää jo niitä lapsia!
Kommentit (193)
Olem tehnyt yhden lapsen ja se saattaa jäädä ainoaksi. Kuten on jo esille tullut, epävarmuus toimeentulosta ja muutenkin epävakaa maailma eivät houkuttele tekemään monta lasta. Itse näen vain hyvänä että ympäri maailmaa lapsia syntyy vähemmän kuin kuolee. Ei maapallo kestä yhtään enempää ylikansoitusta!
Vierailija kirjoitti:
Olem tehnyt yhden lapsen ja se saattaa jäädä ainoaksi. Kuten on jo esille tullut, epävarmuus toimeentulosta ja muutenkin epävakaa maailma eivät houkuttele tekemään monta lasta. Itse näen vain hyvänä että ympäri maailmaa lapsia syntyy vähemmän kuin kuolee. Ei maapallo kestä yhtään enempää ylikansoitusta!
Siis että IHMISIÄ syntyy vähemmän kuin kuolee :D
Demarit ovat ajaneet perhekielteistä politiikkaa vuosia feminismin nimeen vannoen. Kokoomus uskoo paikalliseen sopimiseen ja pätkätyökulttuuriin ilman minimityöaikoja ja palkkoja. Keskustalaisille työntekijät ja perheet ovat lähinnä vitsi, viimeksi yrittivät verottaa autot lapsiperheiden ulottumattomiin. Ilmeisesti heidän mielestään vaan lestadiolaiset ja talonpojat saa lisääntyä.
Vihreät ajaa kiinalaista yhden polkupyörän tarakalla kulkevan adoptiolapsen mallia. Persujen mielestä työttömän vanhemman tulee ottaa vastaan työtä tuhannen kilometrin säteeltä peruspäivärahalla. Ja nyt kaikki, heiluttelemaan peittoja lisääntymistarkoituksessa.
Kaksi lasta olen tehnyt ja voin omasta puolestani sanoa, että jos olisin tiennyt millaiseksi elämäni muuttuu lasten myötä, olisi ehkä jäänyt tekemättä. Ikuista univelkaa ja rahapulaa ja stressiä tämä on, parisuhteesta on turha puhua edes. Seksiä oli viimeksi viime syksynä. Jossain muualla kuin töissä ilman lapsia olin viimeksi vuonna 2015. Miehen kanssa kahdestaan oltiin 3 päivää vuonna 2014. Tukiverkkoja ei oikein ole täällä päin suomea minne työt toi. Tätä samaa paskaa tämä suoraan sanottuna on sitten vielä kymmenisen vuotta.
Sisäsiittoista, päihderiippuvaista, masennusta sairastavaa, nurkkakuntaista kansaa ei kannata pelastaa. Luonto korjaa heikot pois. Turha vastustaa. Fiksu turvaa perimänsä jatkuvuuden opiskelemalla ykköskielenä muuta kuin suomea ja hakemalla puolisonsa ulkomailta.
Jos suomalaiset kuolee sukupuuttoon niin se on voivoi.
Ja ei kyllä ihan voi puhua sukupuuttoon kuolemisesta, ei ne neanderdalin-ihmisetkään sukupuuttoon kuolleet, vaan sulautuivat homo sapiensiin ja heidän geenit elää meissä yhä. Samaten dinosaurutkaan ei todellisuudessa kuolleet sukupuuttoon, vaan osasta niistä kehittyi lintuja, eivät siis kadonneet maapallolta savuna ilmaan, vaan niidenkin (osan lajeista) geenit elää yhä.
Eläkkeet ja vanhuusiän sosiaaliturva minimiin. Tuntuvia verohelpotuksia perheille, jotka hoitavat lapsensa ja vanhukset itse. Valtio säästäisi pitkän pennin ja lapsia kannattaisi tehdä monta, jotta oma vanhuus olisi turvattu.
Yhteiskuntahan se ohjaa juuri tähän suuntaan, opiskelkaa, älkää vain pitkittäkö opiskelujanne, vaikka lasten hankkimisella, saatte puolet lainoistannekin anteeksi, kun keskitytte vain opiskelemaan sinne 25-26-vuotiaaksi. Sitten tottakai äkkiä työelämään, koska työkokemus, se on tärkeää ja ei mitään taukoja, sillä jos uraputkeen mieli, niin ei mitään sivuraiteita sitten. Kotiäidit, hoitovapaalla loisijat, yksinhuoltajat ja muut venkoilijat tuhoavat tämän yhteiskunnan, heidän valintansa ovat väärät. Pysyt siinä koulutus- ja uraputkessa ja väännät siinä sivussa pari lasta, jotka tarhaat mahdollisimman nopeasti, ei lapsia saa paapoa kotona, ne pitää sosiaalistaa. Lastenhankinta, lasten kasvattaminen ja koko erhe-elämä pitää olla tehokasta ja alistettu/valjastettu yhteiskunnallisten tavoitteiden eteenpäin viemiseksi, mitään sooloilua ei siedetä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehnyt jo 4 lasta, eiköhän se riitä. Ai no mut nää onkin vääränlaisia kun isänsä on afrikkalainen :)
Ei se väärin ole. Kunhan et sitten huutele jonkun lumileopardinkaan perään sen kadotessa.
No kannattaisiko yhteiskunnan alkaa oikeasti panostamaan lapsiperheisiin eikä syyllistää lastenhankkimisesta. Paskat naiset eivät synnytä tarpeeksi eikä käy tarpeeksi töissä lasten synnyttyä. Kuka jaksaa perhe-elämää pikkulapsiaikana, kun on pakko käydä töissä. Tein lapsen 35vuotiaana. Äitiysloman jälkeen menin takaisin töihin ja nyt en näe lasta kuin 2-3 tuntia illassa töiden jälkeen. Mitä vitun järkeä tällaisessakaan on? Pääsen töistä viideltä ja ollaan kotona vähän ennen kuutta. Aamulla lapsi hoitoon 7.30 ja itse töihin 8.00. Miksi ihmeessä oisin tehnyt enempää lapsia päivähoitoon, kun en itse ehdi viettää aikaa tuon yhdenkään kanssa tarpeeksi.
Mieskään ei voi jäädä kotiin hoitamaan, kun hänellä parempi palkka kuin mulla ja elintaso romahtaisi entisestään. Ollaan keskituloisia, joten molempien rahat tarvitaan elämiseen.
Synnytyspelko on varmasti yksi suurimpia syitä eikä sitä näköjään vieläkään noissa uutisissa haluta myöntää. Ihan sama vaikka synnytys olis miten vtun "luonnollinen" tapa niin se on erittäin suuri pelko monella naisella ja mielummin on lisääntymättä sitten ollenkaan! Lääkärit ja kätilötkin vaan lässyttää miten alatiesynnytys on ok eikä pelkoa huomioida yhtään, samaa lässytystä vaan jokaiselle pelkopolilla! Se sektio luvataan vasta rv37 että kiva stressata koko raskauden ajan saako sitä vai ei, se pitää luvata HETI!!!!!!
Suorastaan nautin tästä tilanteesta. Joissain kulttuureissa äitiyttä arvostetaan, täällä ei sitä tehdä. Lännessä tuottava työ on kaikki kaikessa. Miksi tuhlata merkittävä aika elämästään orjatyöhön kun voi elää mukavasti ja saada paljon suurempaa arvostusta saavutuksillaan?
Hauskinta on se miten tulevat isät ja MIESlääkärit kehottavat aina alatiesynnytykseen, hahahaha! Ei kannata kenenkään miehen todellakaan ikinä puhua mitään alatiesynnytyksestä niin kauaa kun ette itse sitä pysty suorittamaan!
Mulla oli onneksi loistava terkkari raskaudenseurannan neuvolakäynneillä ja hän sanoi että kyllä me sinulle se sektio nyt hankitaan ja piste. Onneksi mukava naislääkäri myönsi minulle sektion, mieslääkärille haistatin pitkät.
Ei ole aikaa tehdä lapsia ja jäädä kotiin vuodeksi pariksi, pakko edetä uralla ei pärjää muuten. Ja lapsiperhe-elämä ei muutenkaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisiko yhteiskunnan alkaa oikeasti panostamaan lapsiperheisiin eikä syyllistää lastenhankkimisesta. Paskat naiset eivät synnytä tarpeeksi eikä käy tarpeeksi töissä lasten synnyttyä. Kuka jaksaa perhe-elämää pikkulapsiaikana, kun on pakko käydä töissä. Tein lapsen 35vuotiaana. Äitiysloman jälkeen menin takaisin töihin ja nyt en näe lasta kuin 2-3 tuntia illassa töiden jälkeen. Mitä vitun järkeä tällaisessakaan on? Pääsen töistä viideltä ja ollaan kotona vähän ennen kuutta. Aamulla lapsi hoitoon 7.30 ja itse töihin 8.00. Miksi ihmeessä oisin tehnyt enempää lapsia päivähoitoon, kun en itse ehdi viettää aikaa tuon yhdenkään kanssa tarpeeksi.
Mieskään ei voi jäädä kotiin hoitamaan, kun hänellä parempi palkka kuin mulla ja elintaso romahtaisi entisestään. Ollaan keskituloisia, joten molempien rahat tarvitaan elämiseen.
Täähän se on ja jos tekee vuorotöitä niin ei siihen ole järkeä hankkia lasta
Vuorotyöt, varsinkin jos molemmat vanhemmat tekee, on tappo yhdistelmä perheelle ja varsinkin parisuhteelle. Kokemusta on. En todellakaan suosittele! Jouduin irtisanoutumaan työpaikastani eron jälkeen, toisaalta hyvä että lapsilla on rytmi nyt mutta toisaalta, enpä ole uutta työtäkään löytänyt :/
Ai pitäiskö mun tehdä lapsia vaan siksi koska ''kuuluu''? Jos todellisuudessa tiedän että mua EI KIINNOSTA lapset, niin miksi ihmeessä niitä tekisin? :D ihan puhdasta järjenkäyttöä.
Öö mitä vittua mä luen v.2017? Toimittaja flirttaa rasismin kanssa, eikö se tiedä että suomi kuuluu kaikille ja vika suomalainen kuolee silloin kun vika ihminen kuolee?
Taasko tätä? Ei jaksa.