Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lausut van Gogh?

Vierailija
04.02.2017 |

Kerro.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis hollantilaiselle g:lle ei suomessa vastinetta, aika vaikee näin kirjallisesti kertoa. Hollannin kurssillakin jos maikka foneettisesti kirjoittaa sen, niin sen tilalla tyyliin joku ¥-merkki tai vastaava.

Vierailija
22/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausun hollantilaisittain koska puhun kieltä sujuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh sanon tyyliin van Goh vaikka onkin hyvin kaukana oikeasta tavasta.

Vierailija
24/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli miten

Vierailija
25/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van kok ja olen ammattitaiteilija.

Vierailija
26/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut sujuvasti?

Ja siis oikeesti itse osaan sanoa sen oikein, mutta jos suomalaisen kanssa keskustelen hänestä, niin varsin urpolta kuulostaa oikea ääntäminen siellä suomen seassa 😂

Vertaa USA eikä juuäsaa englanniksi.

Vierailija
27/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä voimme päätellä, että "ammattitaitelijat" eivät todellakaan viitsi opetella oikeaa ääntämistapaa. 😅😅😅

Vierailija
28/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van goh. Sanon sen kuten se kirjoitetaan. En ole ikinä käynyt Hollannissa.

Vierailija
29/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli miten

Hollantilainen g on sellanen ärrähtävä ihme kurkkuääni, ei sitä voi foneettisesti kirjottaa. Mene YouTubeen.

Vierailija
30/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Van Goh.

Ihan päin persettä sori vaan.

Ai kiitos kun kerroit! Please... kai mä nyt tiedän, miten hollantilaiset sen lausuu, mä olenkin suomalainen.

Vierailija
31/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä voimme päätellä, että "ammattitaitelijat" eivät todellakaan viitsi opetella oikeaa ääntämistapaa. 😅😅😅

Miksi ammattitaiteilijan pitäisi opetella hollantilainen lausumistapa sen enempää kuin muidenkaan?

T. Sivullinen

Vierailija
32/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillee van gokh

Vierailija
33/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ääntämysasun pohdintaa enemmän meitä kiinnostaa maalausten pohdinta. Näin pitkää keskustelua ei saisi yhdestäkään Van Goghin taulusta aikaan tällä palstalla. Itse asiassa taidearviointia käsittelevään keskustelunavaukseen tulisi nolla vastausta. Siinäpä mammojen prioriteetit.

Vierailija
34/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti puhuen sanon "Van Go(g)h". Mutta nyt kun AV-palstan ansiosta tiedän, että se kuuluisi lausua "Hohh" , taidan muuttaa ääntämistäni. :D

Vierailija
35/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ammattitaiteilijan pitäisi opetella hollantilainen lausumistapa sen enempää kuin muidenkaan?

T. Sivullinen

Nauratti vaan ku Kok on ihan päin peetä vaikka lausuisi suomen tai esim. englannin ääntämisen mukaan ja sitten vielä oikein maininta, että joo olen taitelija.

Miten se ihan oikeasti liittyy tähän?

Vierailija
36/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti puhuen sanon "Van Go(g)h". Mutta nyt kun AV-palstan ansiosta tiedän, että se kuuluisi lausua "Hohh" , taidan muuttaa ääntämistäni. :D

Ei se g kyllä ole h, älä todellakaan näitä pässejä usko.

Vierailija
37/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ääntämysasun pohdintaa enemmän meitä kiinnostaa maalausten pohdinta. Näin pitkää keskustelua ei saisi yhdestäkään Van Goghin taulusta aikaan tällä palstalla. Itse asiassa taidearviointia käsittelevään keskustelunavaukseen tulisi nolla vastausta. Siinäpä mammojen prioriteetit.

Tämä on vauva-palsta. En mitenkään ihmettele, haloo. Eikö se nyt ole selvää?

Sitä paitsi itse keskustelen hänestä usein mieheni kanssa kun vaikka olemme museossa, Nuenenissa tai lueskelemme hänestä kertovaa kirjaa.

Mutta tuskin täällä jaksaisin asiasta jauhaa, aika kuiva ilmapiiri ja kauhea näpyttely, jonku nettikuvien avullako niitä analysoitaisiin? Äh.

Vierailija
38/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sanon van koh vaikka tiedän sen olevan "Hoh" oikein leveällä kurkkuhoolla. Se vaan tuntuisi hassulta näin Suomessa. Englanniksi puhuessa lausun "oikein".

Vierailija
39/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti on hyvin samankaltainen kieli kuin saksa, niinpä v on fau. Vastaan ja lukitsen vaihtoehdon fan kok.

Vierailija
40/49 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni van Gogh oli kotoisin eteläisestä Hollannista. Siellä G äänne ei ole ollenkaan niin korahtava kuin esim. Amsterdamissa. Joten G on melko lähellä h: ta, pienehköllä korahduksella maustettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi