Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden ja synnytyksen riskit lapsen äidille

Vierailija
04.02.2017 |

Mitä mietitte asiasta muut toistaiseksi lapsettomat? Minua ihan tosissaan pelottaa että menettäisin synnytyksen myötä vaikkapa sulkijalihakseni tai kyvyn nauttia seksistä. On ihan tosi asia että suomessakin edelleen joka vuosi myös vammautuu vakavasti naisia synnytyksissä. Myöskään raskaus ei ole mikään täysin riskitön juttu, voi tulla vaikkapa veritulppa. Meillä on myös voimakas perinnöllinen verenpaineongelma, monella on raskausaikana noussut verenpaineet vaarallisen korkealle.

Lasten hankinta ei tosin ole tällä hetkellä ajankohtaista, olen vieläpä sinkkukin. Mutta ikää on tosiaan jo yli 30 ja jos jonkun miehen onnistun löytämään niin kyllä tämä lapsiasiakin pitää ihan lähivuosina ratkaista. Olen tietoinen siitä että ikä nostaa synnytyksen ja raskauden riskejä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tosissani haluaisin jossain vaiheessa lapsen. Olen miettinyt myös adoptiota ja sijaisvanhemmuutta vaihtoehdoksi, mutta kumpikaan näistä ei ole kovin helposti järkättävissä. Esimerkiksi adoptio on pitkä, vuosia kestävä prosessi. Sijaisvanhemmuus taas voi olla muista syistä hyvin rankkaa.

Mietityttää sekin, että jos itse vammautuu synnytyksessä, niin ymmärtäisikö mies sitä. Tai jos seksielämä olisi loppuelämäksi pilalla. Mieshän voi aina lähteä lätkimään ja hankkia itselleen uuden naisen...

Vierailija
2/5 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei pelaa, joka pelkää. Voiko tuohon oikein muuta todeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei pelaa, joka pelkää. Voiko tuohon oikein muuta todeta.

Niin, kai.

Sekin huolettaa että joko joutuu keisarinleikkaukseen tai ettei pääse keisarinleikkaukseen jos lapsi on jotenkin aivan virheasennossa. Ja kaikista eniten hirvittää se että lapsi jäisi jotenkin jumiin synnytyskanavaan ja kuolisi tai saisi jonkun vakavan aivovaurion :(

Vierailija
4/5 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on riskejä täynnä. On myös riski, että olet steriili tietämättäsi. Voit myös tukehtua omenaan tänään tai jäädä auton alle huomenna.

Vierailija
5/5 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinta on silti huomattavasti isompi riski kuin moni muu päätös elämässä. Eikä sitäkään voi päättää jos lapsi sattuisikin syntymään vakavasti vammaisena tai jos lapsen isä sattuisikin kuolemaan ja jäisi lapsen kanssa kahden vaikkei olisi ikinä eläessään yksinhuoltajaksi halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi