Oon sairaslomalla. Uskallanko mennä illalla kauppaan?
Sain eilisen ja tän päivän saikkua (flunssa). Illalla pitäis kauppareissu tehdä (miestä en voi laittaa asialle, kun on sellaisia ostoksia mitä se ei osaa tehdä mm. synttärilahja). Mitäs jos törmään vaikka pomoon tai työkaveriin? Mitä te tekisitte?
Kommentit (21)
Vierailija:
Kenellekään ei kuulu se, miten vapaa-aikasi käytät. Saikulla tai ei. Kauppaan vaan ilman pelkoa! =)
koska jos oot illalla shoppailu kunnossa niin mikset oo työkuntoinen seuraavana päivänä?
ostoksilla voisin vointini mukaan käydäkin.
Kyllä voisi työkaverit vinoon katsoa ja ihan aiheesta.
Eri asia on, jos on vaikka murtuneen jalan takia poissa töistä.
kuin mennä jonnekin synttärilahjaa etsimään. Ymmärrän pikaiset maidonhakureissut, mutta en sen isompia ostoksia.
Kun itse olin sairaslomalla (kuukauden verran) työuupumuksesta saatoin välillä käydä kaupungilla, mutta ensimmäisillä viikoilla maitokauppareissukin oli liikaa.
Jos jaksaa shoppailla lahjoja olisi kyllä voinut olla töissäkin!!
Jännästi nämä mielipiteet täällä jakautuu. Ja tiedoksi, että työssäni hoidan erittäin huonokuntoisia, sairaita ihmisiä, joten pieni flunssakin voi olla heille kohtalokas. Noloa silti olis törmätä pomoon.
Jos olen esim. lääkärin kirjoittamalla sairaslomalla 4 päivää ja tunnen oloni ihan hyväksi vaikka jo kolmantena päivänä, tietenkin menen kauppaan/ asioille, jos on tarvis. Sairaslomallahan EI sitäpaitsi saa edes mennä töihin (siis jos on lääkärintodistus työkyvyttömyydestä, sillä silloin työnantaja ei ole korvausvelvollinen, jos töissä sattuu joku vahinko)
Meillä saa olla omalla ilmoituksella pois 3 työpäivää. Jos minulla on esim. torstaina kova kuume, ilmoitan töihin suoraan, että olen ainakin kaksi päivää pois (sijaistenkin saaminen helpomaa, kun ei ilmoittele poissaolostaan päivä kerrallaan). Sitten jos esim. olenkin ilmoituksesta huolimatta lauantaina suhteellisen hyvässä kunnossa (kuumeeton tms.), menen tietenkin asioille, jos jotain asioita on hoidettava.
Nyt olen kaksi päivää pois lapsen sairauden takia. Lapselle nousi eilen kova kuume ja oksenteli koko illan. Olen etukäteen ilmoittanut olevani pois tänään ja huomenna. Lapsi on nyt jo aika pirteä. Tänään ei tarvitse kauppaan lähteä, mutta huomenna sinne on pakko mennä (enkä voi luonnollisesti jättää 4v yksin kotiin...)
Kun olen sairaslomalla ja pitää mennä kauppaan, on aina mielettömän huono omatunto ja pelko, että joku näkee. Joskus olen mennyt kauppaan kuumeessa ja Burana-humalassa, mutta eihän sitä ulospäin välttämättä näy tai saattaa näkyä, että humala on jotain muuta kuin kuumeilua. Tosin haju on erilainen, mikä voi pelastaa tilanteen, jos joku näkee minut tuossa tilanteessa kauppamatkalla.
Vielä en ole kehenkään törmännyt, mutta jonain päivänä niinkin voi käydä:(
heikkokuntoisia, niin eikös sitten pitäisi olla vielä pidemmällä sairaslomalla. Varmaan teillä sitten ajatellaan, että ei tarvitse olla kovin sairas, joten toisaalta sallitaan paremmin kauppareissut, mutta toisaalta sun pitäisi olla kotona hoitamassa itseäsi kuntoon, ettet tartuta niita potilaitasi, kun palaat parantumattomana töihin.
vastaus riippuu tietenkin kunnostasi/ voinnistasi. Joskus on pakko raahautua kauppaan, vaikka olisi mikä kuume tahansa ja silloin 100m matkakin voi tuntua ikuisuudelta.
Tuskin sitä kukaan jaksaa muutenkaan mitään SHOPPAILUreissuja tehdä, jos on/ on äskettäin ollut flunssassa/ mahataudissa tms. joten ihan hyvin voit kaupassa käydä ja ostaa sen lahjankin samalla.
Ainut mitä en ymmärrä on TEKEYTYMINEN kipeäksi ja olla siis väärällä syyllä töistä pois, mutta siitähän ap: n kohdalla ei ollutkaan kysymys.
ja jos työntekijäni on flunssan vuoksi sairaslomalla, niin en kyllä hyvällä katso jos näen hänet kaupassa, hakemassa jotain muuta kuin pakollista maitopurkkia tai mustaherukkamehua.
Minkälainen mies sinulla ap on jos ei osaa lähikaupasta ostaa jotakin vaikka ohjeistaisit hänet? Oma mieheni kyllä hakee mitä käsketään ja jos jokin asia on epäselvä niin soittaa vielä kaupasta tarkempia ohjeita.
Enpä kyllä osaa kuvitella mikä artikkeli lähikaupassa olisi sellainen ettei osaisi sellaista ostaa...
Vierailija:
ja jos työntekijäni on flunssan vuoksi sairaslomalla, niin en kyllä hyvällä katso jos näen hänet kaupassa, hakemassa jotain muuta kuin pakollista maitopurkkia tai mustaherukkamehua.Minkälainen mies sinulla ap on jos ei osaa lähikaupasta ostaa jotakin vaikka ohjeistaisit hänet? Oma mieheni kyllä hakee mitä käsketään ja jos jokin asia on epäselvä niin soittaa vielä kaupasta tarkempia ohjeita.
Enpä kyllä osaa kuvitella mikä artikkeli lähikaupassa olisi sellainen ettei osaisi sellaista ostaa...
en todellakaan asiaa sen kummemmin ajattele, saati kyttää mitä hän kärryynsä laittaa. Mistäs minä edes tiedän välttämättä miksi hän on sairauslomalla, eikä se edes kuulu minulle.
Jos nyt jotain tulee mieleen, ajattelen, että hän tulee lääkäristä/ apteekista ja käy samalla kaupassa. Tai käy vaan kaupassa. Mitä se muille kuuluu??
Itselläni selkä vaivaa aika ajoin. Töitä en pysty silloin tekemään, koska töissä pitää kumarrella ja nostella, mutta kaupassa pystyn ihan hyvin käymään, jos ei travitse painavia kannella. Selkäkipuisen pitää sitäpaitsi olla liikkeessä, jos vain suinkin pystyy...
Olen lopen kyllästynyt siihen, että naiset jäävät heti sairaslomalle, kun pikkuisen on nenä tukossa. Minulla on 30 naista alaisena ja kolleegallani suurin piirtein saman verran miehiä. Niistä miehistä on ehkä 1 tai 2 ollut saikulla viimeisen vuoden aikana, minun naisista lähes kaikki. Naiset vain jäävät helpommin sairaslomalle.
Jos on sairas, niin silloin pitää hoitaa itsensä kuntoon, eikä riekkua pitkin kyliä.
On sellaisa sairaslomia jolloin ei tarvi pysyä kotona peiton alla, mutta flunssa ei sellaisiin sairauksiin kuulu.
Vierailija:
Olen lopen kyllästynyt siihen, että naiset jäävät heti sairaslomalle, kun pikkuisen on nenä tukossa. Minulla on 30 naista alaisena ja kolleegallani suurin piirtein saman verran miehiä. Niistä miehistä on ehkä 1 tai 2 ollut saikulla viimeisen vuoden aikana, minun naisista lähes kaikki. Naiset vain jäävät helpommin sairaslomalle.
Jos on sairas, niin silloin pitää hoitaa itsensä kuntoon, eikä riekkua pitkin kyliä.
On sellaisa sairaslomia jolloin ei tarvi pysyä kotona peiton alla, mutta flunssa ei sellaisiin sairauksiin kuulu.
Ettäkö ihan maitoa ja mustaherukkamehua saa ostaa!!? ONNEKSI et ole esimieheni, jo tuon perusteella voin väittää, että olet SURKEA siinä!
työntekijäni pitävät minua erittäin hyvänä esimiehenä, saan joka vuosi erinomaiset tulokset työilmapiirikyselystä.
En hyväksy turhia lorvijoita.
Eikä minun tarvitse mitään ostoskärryjä tutkia, johan se näkyy kauas jos siinä on viikon eväät, kuin jos haetaan pikaisesti jotain tärkeää, puhumattakaan jos ostellaan jotain synttärilahjoja.
Toisekseen on erittäin törkeää kanssaihmisiä kohtaan lähteä kauppaan tartuttamaan kaikki muutkin asiakkaat. Jos on kerta niin flunssainen ettei voi mennä töihin, niin peitto korville ja unta palloon. Mies menee kauppaan, kun pääsee töistä ja jos ei osaa sitä lahjaa ostaa niin sitten ap ostaa sen ensi viikolla kun on terve ja piste.
Vierailija:
työntekijäni pitävät minua erittäin hyvänä esimiehenä, saan joka vuosi erinomaiset tulokset työilmapiirikyselystä.
En hyväksy turhia lorvijoita.Eikä minun tarvitse mitään ostoskärryjä tutkia, johan se näkyy kauas jos siinä on viikon eväät, kuin jos haetaan pikaisesti jotain tärkeää, puhumattakaan jos ostellaan jotain synttärilahjoja.
Toisekseen on erittäin törkeää kanssaihmisiä kohtaan lähteä kauppaan tartuttamaan kaikki muutkin asiakkaat. Jos on kerta niin flunssainen ettei voi mennä töihin, niin peitto korville ja unta palloon. Mies menee kauppaan, kun pääsee töistä ja jos ei osaa sitä lahjaa ostaa niin sitten ap ostaa sen ensi viikolla kun on terve ja piste.
Jos mahdollinen pomon näkeminen mietityttää, niin jätä varmuuden vuoksi tukka kampaamatta ja naama meikkaamatta, ja varaa mukaan muutama nenäliina johon voit niistää juuri kun pomo kävelee vastaan. Mainitse vielä että pitäis jaksaa vielä apteekissakin käydä.
Kenellekään ei kuulu se, miten vapaa-aikasi käytät. Saikulla tai ei. Kauppaan vaan ilman pelkoa! =)