En osaa mitään.
En osaa oikeasti yhtään mitään. En osaa keskustella, väitellä, perustella mielipiteitäni, argumenttini ovat lapsellisia, en osaa piirtää tai soittaa mitään, en osaa edes englantia, matikka on kamalan hankalaa, ruokaa en osaa tehdä ollenkaan, enkä osaa edes puhua selkeästi. Minä en ole lahjakas missään. Onko tällaisesta ihmisestä mitään hyötyä yhteiskunnalle? Pitäisikö minun vain lähteä täältä? En ole koskaan edes seurustellut.
Kommentit (82)
"En ole koskaan edes seurustellut" ja ikä 15. Huutista joka vitun tuutista.
T: 35v neitsyt
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan et ole ainoa. Tällä matemaattisesti, musikaalisesti, taiteellisesti, liikunnallisesti, kielellisesti ja sosiaalisesti kömpelö nuori nainen. Vähän on hakusessa mitä tän elämän kanssa nyt tekisi. Kyllä varmaan joskus löytyy jokin asia jossa olisin hyvä ja jonka parista voisin opiskella ammatin itselleni. Näin ainakin haluan uskoa.
Et ainakaan kielellisesti kömpelö, näkee tekstistä heti. Kielellisesti kömpelöllä on vaikeuksia saada yli 5 äidinkielen aineista lukiossa.
Opettajani koulussa oli päässyt ärräviasta eroon kesäloman aikana. Kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittamisesta kyllä pidän ja haluaisin olla toimittaja isona. Saa nähdä, jospa pääsisin lukioon. En tiedä, mikä ÄOni on. Ei sillä seurustelulla niin kiirettä ole, tuntuu vaan kurjalta kun monilla muilla on ollut jo useampiakin tässä iässä.
Ap
Osaat kai olla rehellinen ja puhua totta? Jos sen voit niin susta voisi todellakin tulla hyvä toimittaja, sellaiset on nykyään harvassa. Eipä sillä, että susta tarviis tulla jotain, koska olet jo. Nyt pois sellainen sori et oon olemassa, anteeks ku oon syntyny asenne.
Kiitos kivoista ja kannustavista kommenteista. :)
Ap
Kuulostaa hullulta ettei oo muka koskaan ollu yhtään kaveria tai ystävää?
Ei vaan ole ollut. Kukaan ei ole koskaan vapaaehtoisesti jutellut minulle. Aina kun tehdään paritöitä ja joku joutuu minun parikseni alkaa yökkäily ja huutaminen "onko mun ihan pakko olla TON kanssa?!" ja näin on ollut eskarista asti. Kun käsketään valitsemaan pari, joudun yleensä tekemään työt yksin tai pakotettuna kolmanneksi johonkin ryhmään.
Olen viettänyt kaikki välitunnit aina yksin, vapaa-ajallakaan en koskaan ollut kenenkään kanssa eikä minua kutsuttu synttäreille. Eikä kyllä minunkaan synttäreille kutsuista huolimatta ketään tullut.
Ap
Mulla on sama en osaa mitään tai en ainakaan ole kovin hyvä missään:D en osaa englantia tai muita kieliä opiskelusta huolimatta, koulussa en ollut missään aineissa hyvä, lasken sormin, en hahmota kuukausia-> osaan luetella ne, mutta en osaa esim sanoa mikä kuukausi on heinäkuun jälkeen ilman että luettelen ne kaikki kuukaudet, tai jos joku sanoo että maaliskuussa lähden ulkomaille niin en ymmärrä milloin on maaliskuu ilman kuukausien luettelemista...
Olen ujo ja kova jännittäjä, enkä tiedä mikä minusta tulee ja mitä minun kannattaisi opiskella. Nolottaa välillä kun yleistieto nolla ja esim en muista ketään näyttelijää nimeltä. Kavereita on onneksi jonkun verran ja minua kehutaan kauneudesta, mutta itse arvostaisin älykkyyttä tai sitä että osaisin vaikka tanssia. Ainut missä olen perushyvä on meikkaus, tyylitieto ja sisustaminen.
Miten jaksat tuota yksinäisyyttä? :(
En tosiaan tiedä, kuinka jaksan. Olen jo tottunut siihen, pidän sitä jo iha normaalina asiana.
Ap
Mä en ole edes kaunis, sekin olisi jo jotain.
Ap
Tuli tosi paha mieli tästä aloituksesta. Yksinäinen eskarista asti?😔 Ihan kamalaa, halit täältä.
Ehkä sulla on ADD,keskittymisen häiriö. Ole yhteydessä koulupsykologiin. Opiskeluolosuhteita muuttamalla oppimien ADDtä hoidetaan myös lääkityksellä..
Kirjoitat hyvin ja sujuvasti, et vsikuta tyhmältä, masentyneelta kylläkin.
Voisitko kirjoittaa nuo asiat ja näyttää vaikka terveydenhoitajalle, niin pääset asiassa eteen päin?
Halaus!
......niin siis: piti sanoa,että oppimien helpottuu,kun ympäristö on rauhallisempi,eikä ärsykkeet katko keskittymistä koko ajan. Moni ADD saa avun myös lääkehoidosta, toisille riittää kun osa opiskelusta on pienryhmässä tai virikkeettömämmässä tilassa.
Kiitos taas vastauksista. Mun pää on tutkittu moneen kertaan huolellisesti ja todettu, ettei mitään vikaa ole. ADDtä mulla ei siis ole. Masennukseenkaan en oikein usko, koska en ole erityisen surullinen.
Ap
Googlaa ADD!
Moni tätä poteva jää ilman apua. Se ei ole sairaus,se on keskittymisen häiriö. Ihminen voi olla taitava ja vAikka mitä,harmi vaan,että koulussa opetus on sitä yhtä sorttia, yksi puhuu ja muut seuraa.
Liian moni pitää itseään tyhmänä ihan suotta.
Provo. Ei kukaan voi oikeesti olla noin yksin.
Kyllä voi. Minä olen. Ja varmasti monet muutkin ovat.
Ap
Kyllä naisenkin on osattava, haluan töihin joskus.
Ap